בחירות 1-15
1. שיקאגו בולס דרק רוז פוינט גארד 1.90 מממפיס טוב, זה כבר לא כל כך הימור. הבולס די הצהירו שהם מעוניינים ביליד שיקאגו הזה. שחקן שמאיים להיות רכז העתיד של הליגה יחד עם CP3 ודרון וויליאמס. 2. מיאמי היט או.ג'יי מאיו גארד 1.95 מוי.אס.סי ההיט הודיעו שאין להם עניין בביזלי. מוזר לי קצת, האמת. אבל לפחות מבחינת כשרון לא בטוח שמאיו הוא פחות טוב מביזלי. מאיו סיים את התיכון עם מוניטין של "הכשרון מהתיכון אחרי לברון" אבל בעיות התנהגות כמו גם עונה בינונית בקולג' בהתחשב בציפיות פגעה בו. 3. מינסוטה טימברוולבס מייקל ביזלי פאוור-פורוורד 2.06 מקנזס סטייט המרוויחים העיקריים מהויתור של ההיט על ביזלי הם כמובן הטי-וולבס. שיוצרים עם ביזלי וג'פרסון את אחד הקווים הקדמיים המפחידים בליגה. 4. סיאטל סופרסוניקס ברוק לופז סנטר 2.13 מסטנפורד יכול להיות שמדובר בסנטר הטבעי שיחזיר את הכבוד לסנטרים בליגה יחד עם גרג אודן. הסוניקס תכננו ככה"נ ללכת על גארד שישחק יחד עם דוראנט, אבל על פוטנציאל כזה לא מוותרים כל כך מהר. יחד עם גרין, ווילקוקס וכמובן דוראנט יוצר את אחת הקבוצות הגבוהות והמעניינות בליגה. שכמובן צריכה זמן להתפתח. 5. ממפיס גריזליס קווין לאב פאוור-פורוורד\סנטר 2.06 מיו.סי.אל.איי בהנחה שמילר ורודי גיי הם הצלעות היחידות הבטוחות בחמישיה של הגריזליס, עומדת בפני ממפיס ההחלטה אם ללכת נמוך - כלומר על גארד, או גבוה. אני מהמר שהם ילכו על לאב - שהיה כנראה נבחר בחירה ראשונה בדראפט סביר, אבל גם עשוי להיות 'סליפר' רציני (כשחלק מהמוק דראפטים מנבאים לו בחירה בעשיריה השניה). אם ממפיס יודעים מה טוב - הם יקחו את הבחורצ'יק מאל.אס.יו. 6. ניו יורק ניקס ג'ארד ביילס גארד 1.90 מאריזונה גם בפני הניקס הנבנים מחדש עומדת האופציה לאיזה כיוון ללכת. לניקס יש שחקן אחד בטוח בהרכב - ג'מאל קרופורד. בפנים יש להם את ראנדולף וקארי שלא בטוח שישארו. בחוץ יש להם את מארבורי וקיו ריץ'. אני מאמין שוולש וד'אנתוני ינסו ללכת על השחקן הזה שיהפוך יחד עם קרופורד לצמד גארדים שעושים הכל - מנהלים משחק וקולעים. 7. לוס אנג'לס קליפרס דיאנדרה ג'ונסון פורוורד\סנטר 2.13 מטקסס איי אנד אם אני מודע לזה שאני מדרג אותו גבוה יותר מרוב המוק-דראפטס. אבל אני מאמין שהקליפרס יעדיפו לקחת אותו על פני אריק גורדון (שהוא לחלוטין סליפר אצלי בדראפט) יחד עם קיימן, בראנד ות'ורנטון יוצר את אחד הקווים הקדמיים המפחידים בליגה. 8. מילווקי באקס דאנילו גאלינרי סמול-פורוורד 2.07 מארמאני מילאנו אלו שמתעניינים בכדורסל האירופי מכירים את גאלינרי. הבאקס צריכים סמול פורוורד אפילו יותר ממה שמכבי צריכים אותו. אחרי סימונס, דס מייסון וההעברה של צ'ארלי וי לעמדה 4 לא נשאר למילווקי שחקן סביר בעמדה הזו. יחד עם האוסטרלי והסיני גאלינרי יצור קו קדמי בין יבשתי. 9. שארלוט בובקאטס אנתוני ראנדולף פורוורד 2.10 מאל.אס.יו הבובקאטס ימשיכו לנסות ולמצוא את הפורוורד שיתן לאוקאפור את העזרה בפנים או יחליף אותו במידה והוא יברח מהקאטס. אמנם צריך זמן ומקום להתפתח, אבל תחת קואץ' בראון יוכל לעשות את זה. 10. ניו ג'רזי נטס ג'ו אלכסנדר פורוורד 2.03 מווסט וירג'יניה הלבן האתלטי הזה הוא פרויקט ארוך-טווח שיצטרך את הזמן והמקום בניו ג'רזי. הוא יכול לשחק בעמדות 3 או 4 למרות שיתכן ובNBA יתקשה עם קליעות השלוש. בקו הקדמי הדליל של הנטס שכולל את שון וויליאמס וג'וש בון הוא תוספת מבורכת. 11. אינדיאנה פייסרס אריק גורדון שוטינג גארד 1.90 מאינדיאנה האמת לא זכרתי שגורדון שיחק באינדיאנה לפני שכתבתי את זה כאן. אבל גם בלי קשר הוא יכול להתאים לפייסרס כמו כפפה ליד. בהנחה שטינסלי יחזור עם כל הברגים (המנטליים והפיזיים) מחוברים כהלכה, ובהנחה שדיינר ישאר לגבות אותו, אריק יכנס לעמדה הבעייתית ביותר באינדיאנה - השוטינג גארד. 12. סקרמנטו קינגס די. ג'יי אוגוסטון פוינט גארד 1.80 מטקסס כנראה שבנו אודריך לא ישאר בסקרמנטו, ואם זה באמת יהיה ככה, אז די.ג'יי הוא השחקן המתאים ביותר (בשלב הזה של הדראפט, כמובן) להנהיג את הצעירים של הקינגס (סאלמונס, גארסיה וכמובן מארטין ושות'). 13. פורטלנד בלייזרס ברנדון ראש פורוורד\גארד 2.01 מקנזס בשלב הזה של הדראפט השאלה היא אם הולכים על פוטנציאל גדול או מחפשים שחקן בעמדה מתאימה. לבלייזרס כבר יש את וובסטר ואאוטלו בעמדה 3 (שלא לדבר על דריוס מיילס השם יקום דמו) ולמעשה העמדה היחידה שאינה "מכוסה" היא זו של הרכז. כיוון שהרכז לקח בחירה קודם, אני משער שהם ילכו על ראש. 14. גולדן סטייט ווריורס ניקולה באטום פורוורד 2.03 מלה-מאן גולדן סטייט - הפתעה הפתעה - ילכו (שוב) על פורוורד אתלטי. באטום יכול להתאים לשיטת המשחק של נלסון שלא בדיוק נרתע משחקנים בינ"ל ויכול, אולי, להוסיף אפילו איזשהו מימד הגנתי לקבוצת הראן אנד גאן. 15. פיניקס סאנס ראסל ווסטברוק גארד 1.90 מיו.סי.אל.איי בין אם ברבוסה אכן יועבר או לא, יכול להיות שהשנה - סוף סוף - פיניקס ישמרו את בחירת הדראפט שלהם. ווסטברוק נראה מתאים להרכב של הסאנס, כיוון שנאש ובל יצטרכו דקות מנוחה רבות יותר. ווסטברוק יכול לשחק בשני תפקידי הגארד ומי יודע, אולי בהמשך יצא ממנו שחקן.