נניח ש..

מיי B

New member
נניח ש..

נניח שהבן שלכם היה בחוג אמנויות לחימה כלשהו. ונניח שבהתחלה היו מעט ילדים והמדריך הצעיר הסתדר לא רע עם הילד ולהיפך. חשבתם שיש לענין עתיד. ונניח שכשעלו בעיות משמעת דיברתם עם המדריך והסתבר שגם הוא היה מאובחן עם לקויות קשב, כך שחשתם בנוח לספר לו שגם לבן שלכם יש. והמדריך החביב הבטיח שהוא מכיר את המצב וידע להסתדר עם זה. ונניח שהקבוצה גדלה, והבעיות גדלו ולפתע מנהלת החוגים פונה אליכם בענין בעית הקשב של הבן שלכם ושזה מפריע למהלך החוג ושלמדריך קשה להתמודד, ואיך אתם פותרים אותה, ואולי ניתן לו ריטלין, ובכלל, מה אנחנו עושים בנידון? מה אתם עושים? א. מודים לה על ההתענינות ב. מוציאים מיד את הילד מהחוג (על אף שהוא אוהב ללכת) ג. משהו אחר? אני קודם כל שטפתי אותם על זה שהמדריך מעביר מידע שהועבר לו למנהלת. ולא באופן כללי, אלא עם השם של הילד שהיא מכירה היטב! הם בכלל לא קלטו על מה אני מדברת והגדירו את הנושא כ'טעון' ובגלל זה אני 'נעלבת'. אני עוד לא יודעת איך לאכול את זה. עד עכשיו, למרות בעיות המשמעת שלו הילדון מאד רצה ללכת.
 

לורליי43

New member
נשמע לי סביר שהמדריך העביר

את המידע למנהלת. אם היית מספרת שהגיעו הורים עם המידע הזה- זה סיפור, אבל המנהלת היא אחראית על החוגים. לגבי המדריך, אני חשבתי שמורה פרטי עם בעיה של ליקוי למידה יבין יותר את הקושי. הסתבר שזה לא בהכרח כך, למרות ההבטחות. לדעתי, אם החוג חשוב לבן- שווה לתת לו ריטלין. השאלה רק אם אין בעיה עם השעה- שזה לא יגרום לבעית הרדמות.
 

zivadina

New member
נניח ש...

קודם כל, נראה לי שהמדריך הרגיש קושי עם הילד אבל נרתע מלשתף אתכם, ורץ למנהלת. שנית, אני מסכימה אתך שהמדריך היה צריך קודם כל לשתף אתכם בקשיים, ורק אם אין שיתוף פעולה ושיפור, להעביר את המידע הלאה. שלישית, אני חושבת שאם הכי חשוב שהילד יהנה, שווה לתת לו ריטלין לפני החוג. אבל להקפיד שזה יהיה ריטלין "קצר" (של 4 שעות) ולפני השעה 16:00. כמובן, שאם הילד מקבל קונצרטה, אסור "להאריך" אותה עם ריטלין, אלא אם הרופא המטפל מאשר. ההמלצות המקובלות הן לא לקחת ריטלין מעל 12 שעות ביום, כדי לא להפריע למנגנון השינה. אני מציעה לך למחול על כבודך למען בנך, ופשוט לשוחח עם המדריך ולספר לו כמה הילד נהנה וכמה אתם מעוניינים לשתף אתו פעולה כדי שלכולם יהיה נעים. אשמח לדעת מה עשית.
 
בואי נניח לאגו...

זה נשמע מאד מרגיז, ובוודאי כעסת ואולי אפילו נפגעת מההתייחסות המשתנה של המדריך. יחד עם זאת, נראה לי, שהילד הוא החלק החשוב בדיון - לא נעלב, לא נפגע, לא כעס, ולא הרגיש שום בעיה. לכן... לבדוק איך הילד יוכל להיות בהנאה מושלמת ובלמידה טובה ביותר, אם זה אומר להתייעץ בקשר לתרופה או לדרכים חלופיות. החשוב - הילד. פחות חשוב - הכעס... שימי אותו בצד, או תעבירי לי במסר, רק אל תמסרי אותו לילד... בהצלחה !
 
קודם כל המדריך לא איזה איש מקצוע

שאמור לשמור על סודיות כל אינפורמציה שמועברת אליו. סביר להניח שהיה חשוב למדריך שיפתח לו החוג, וכל ילד שיכל להרשם בהתחלה היה חשוב לו.משום כך היה נחמד בהתחלה. בני גם הוא נוהג להפריע בחוגים שהוא אוהב. לא ויתרנו, אירגנו לו חונכת ששומרת עליו בזמן החוג וזה עוזר מאד. למרות שאנו, ההורים לילדים "בעייתים" מתקשים בגידול ילדינו "קצת" יותר מהורה לילד "רגיל". צריך לברור היטב את האנשים שנו מחליטים לשפוך את ליבינו ליפניהם. לפעמים השתפחויות מיותרות שנובעות מתוך מצוקה עלולות להיות לרעתנו ולרעת ילדינו.
 

מיי B

New member
תגובה

הילד עדיין לא מאובחן באופן סופי (הוא עבר איבחון מקדים ע"י פסיכולוג שאכן נוטה לחשוב שזה ADHD קלאסי, אבל כמובן לא יכול לתת אבחנה. ויעבור השבוע מבחן טובה. במקביל יש לו תור לפסיכיאטר, אבל זה יקח זמן.) כך שאני לא יכולה לתת לו תרופות. אז להרים ידיים ולפרוש מהחוגים? המדריך אמנם אינו רופא ולא חתם על הסכם סודיות איתי, אבל לשתף מנהלת בבעיה שיש לו עם ילד ספציפי, כולל שם של הילד וכו', נראה לי שבירה של הכללים. ד"א- ביני לבין המדריך נתיב השיחה פתוח לחלוטין. אני תמיד מלווה את הילד לחוג ונמצאת שם כל הזמן. מספר פעמים גם פניתי אליו ביוזמתי ושאלתי איך הוא מסתדר. אם הוא הרגיש שהענין גדול עליו או שהוא רוצה שאני אעשה משהו, הוא בהחלט היה יכול לפנות אלי. אתם יכולים לתאר את ההרגשה שלי כשמנהלת החוגים ניגשת אלי ומתחילה לדבר על הבעיה של הילד שלי ולהציע לי פתרונות נפלאים כמו לתת לו ריטאלין לפני החוג וכו'..
 

zivadina

New member
באמת לא נעים ואפילו מאכזב

אבל את צריכה לקחת בחשבון שעם כל שיתוף הפעולה שלך, את לא יכולה לשלוט על התגובות של המדריך. גם לפי דעתי, לא היה מגיע לך לקבל את ההפתעה הזאת.
 

liat555

New member
לי יש משהו מאוד חשוב לציין בקשר לזה

1 .כאשר אומרים שאומנות לחימה טובה להפרעות קשב זה נכון בחלקו לא כל אומנות לחימה טובה להפרעות קשב קיים היום בארץ מצב שכל מאמני אומנויות הלחיה "עלו על הגל" הזה ומשתמשים בזה על חשבון הורים תמימים וחסרי ידע 2. מאוד חשוב להכניס ילד לחוג עם מאמן מוסמך ורציני ( לעשות בדיקה לפני , ) אם מאמן כזה לא מסוגל להתמודד בשיעור עם ילד בעל צרכים מיוחדים הוא מחטיא את מטרת הערכים שהחוג שלו צריך להעביר.
 
למעלה