נמצאה התשובה הנוצרית לאתר הידברות -

בס"ד. כאן הוא כותב "שתיקת העולם

המדעי לאחר חשיפת המזבח ליד שכם...". הוא מדבר על מזבח. בהמשך הוא מדבר על כבש, רמפה, מישור משופע לעליה נוחה אל המזבח שאיננו. OK, אז הוא גלה רמפה אשר, לטענתו, מתאימה לטפוס אל מזבח תקני. big deal, I´m deeply impressed
 

דוד30

New member
ברור שהוא התכוון לכבש ולא למזבח ולכ

ולכן שהעירו לא שקפלו את האבנים הוא לא קבל את הערה. אני חושב שמיצינו את הנושא. הגילוי שלו מדהים ואומר דרשני. מה שכתוב "חשיפת המזבח" הכוונה חשיפת מקום המזבח.
 

agnus dei

New member
בס"ד. אכן _מדהים_. חשפו רמפה.

אני המום! עדיין, פרופ´ אדם זרטל מצהיר "אין לי הוכחות ליציאת-מצרים". לאף אחד אין!
 

דוד150

New member
קודם כל ההצהרה הזאת הייתה מזמן ואני

בטוח שמאז הוא מצא ראיות חתכות. וחוץ מזה גם אם לא אין ראיות לי יש הרבה ראיות הן מהארכיאולוגיה והן מהכתובים שנמסרו על ידי אבותינו. לכן לך תמכור דורה כך לפחות אולי תעשה משהו מועיל לעצמך. ולא נורא שאין לך ראיות מהארכיאולוגיה אם הדורה אכן דורה או לא סמוך על אבותינו שאם הם אמרו לך שהדורה זה דורה זה צריך להיות דורה.
 
בס"ד. אני מבין שזו דרכך להודות

שאפסו מליך ואתה פורש מן הויכוח בפחי-נפש וידיך על ראשך. לא יותר פשוט לך לומר "הדין עמך" ?
 

דוד150

New member
כמה כהונים היו לפי דעתך בין המאה הת

התשיעית למאה השישית לפני הספירה.
 
בס"ד. שוב לא הבנת, אומלל. מחקר

"גן הכהנים" של הפרופ´ גולדשטין סקורסקי ועמיתים אומר כי מרכז אינטרבל הוודאות (95%) הוא במאה התשיעית לפנה"ס, שהם כ- 500 שנה לאחר "יציאת-מצרים". אהרון הכהן נותר מחוץ לאינטרבל זה, בשוליים הזניחים העליונים של 2.5 אחוז. אין המחקר אומר כמה כהנים היו בין המאה התשיעית לשישית. אמרתי לך לבקש חבר שיתרגם לך. וחוץ מזה, כאשר אני מסביר דבר מה, אין ההסבר מכוון אליך, משום חשש להשחתת-מלים. הוא מכוון למשתתפי הפורום...
 

דוד150

New member
בס"ד. המחקר קובע מתי היה הכוהן הראש

הראשון. במחקר גנטי שנמשך מספר שנים, נמצא גן משותף אצל כהנים ללא הבדלי מוצא; אשכנזים וספרדים, תימנים, רוסים ותוניסאים. 70-80 אחוז מהם נושאים ב-d.n.a שלהם גן משותף בשכיחות גבוהה, שאין כמוה בשום קבוצת אוכלוסיה אחרת. אצל יהודים שאינם כהנים, ואצל גויים, אפשר למצוא את הגן הזה בשכיחות של 5% בלבד. הגן הזה מעיד על היות הכהנים בני אותה משפחה, צאצאיו של איש אחד שהוא אבי המשפחה. כל הקורא בתורה יודע כי הכהונה מתחילה באהרן הכהן, וכל בניו אחריו, וכן בניהם ובני בניהם, הם כהנים. אהרן וצאצאיו נבחרו ע"י הקב"ה להיות מורי התורה לעם ישראל ומשרתי ה´ בבית המקדש בשם כל העם, ועד היום הם מברכים את המתפללים ב"ברכת הכהנים". המחקר נערך על ידי דר´ גולדשטיין מאוניברסיטת אוקספורד,ודר´ ח. בן עמי מבי"ח רמב"ם בחיפה. ראש הפרויקט בארץ הוא ******פרופסור קרל סקורצקי******, ראש המחלקה לביולוגיה מולקולרית בבית הספר לרפואה. פרטי המחקר שפורסמו בכתב העת המדעי nature מאשרים את הידוע לנו מהתורה על משפחת הכהונה, ועל ההשתייכות אליה העוברת מדור לדור רק מאב לבן וממנו לבנו וכן הלאה. מצורף קובץ שתבין. המילים החשובות הודגשו והוגדלו.
 
בס"ד. הכל נכון חוץ מ"אהרון".

החוקרים מצאו כי אבי השושלת הוא אדם שחי במאה התשיעית לפנה"ס, כ- 500 שנה _אחרי_ "אהרון". זמנו של "אהרון" מצוי בשוליים הזניחים הרחוקים של 2.5% מחוץ לאינטרבל 95%
 

דוד150

New member
בס"ד. אם הכהן הראשון לפני המחקר שלכ

שלכם היה במאה התשיעית לפני הספירה . זה לא מתאים למה שכתוב בתורה . לפי התורה בזמן הזה היו יותר כהנים. לכן צריך להבין שהחוקרים שהבאת טעו והחוקרים שכתובים בקובץ המצורף צודקים.
 

דוד150

New member
אם אתה אומר שהתורה נתנה בין המאה הת

תשובה: אם אתה אומר שהתורה נתנה בין המאה התשיעית עד המאה השישית לפני הספירה. כלומר אתה חוזר בך מזה שטענת שהתורה ניתנה על ידי עזרא הסופר. עוד דבר . אם אתה סובר שהתורה כונסה והועלת על הכתב בין המאה התשיעית עד הששית . השאלה שלי כמה היו כהנים בזמן שהיא כונסה והועלתה לדעתך.? יש בשאלה האחרונה ששאלתי מלכודת. נא לחשוב טוב. בקשר לדילוגים : המכתב שהבאת בקשר לשינויים בין הנוסחאות חתום על ידי פרופ´ מנחם כהן. ברור לך שפרופסורים לא נותנים הסכמות לספרי תורה. ואין הם מקובלים על יהודי חרדי כאמין.
 

דוד150

New member
לא ענית ולא קראת מה שאני כותב.

בס"ד אם אתה אומר שהתורה נתנה בין המאה התשיעית עד המאה השישית לפני הספירה. כלומר אתה חוזר בך מזה שטענת שהתורה ניתנה על ידי עזרא הסופר. כלומר אתה חוזר בך מזה שטענת שהתורה ניתנה על ידי עזרא הסופר. כלומר אתה חוזר בך מזה שטענת שהתורה ניתנה על ידי עזרא הסופר. עוד דבר . אם אתה סובר שהתורה כונסה והועלת על הכתב בין המאה התשיעית עד הששית . השאלה שלי כמה היו כהנים בזמן שהיא כונסה והועלתה לדעתך.? השאלה שלי כמה היו כהנים בזמן שהיא כונסה והועלתה לדעתך.? השאלה שלי כמה היו כהנים בזמן שהיא כונסה והועלתה לדעתך.? מי גרם לעם להשתכנע שיש בורא לעולם? מי גרם לעם להשתכנע שיש בורא לעולם? מי גרם לעם להשתכנע שיש בורא לעולם? בקשר לדילוגים : המכתב שהבאת בקשר לשינויים בין הנוסחאות חתום על ידי פרופ´ מנחם כהן. ברור לך שפרופסורים לא נותנים הסכמות לספרי תורה. ואין הם מקובלים על יהודי חרדי כאמין.
 

דוד150

New member
לפי המחקר שהבאת .

בס"ד. לפי המחקר שהבאת . החוקרים מצאו כי אבי השושלת הוא אדם שחי במאה התשיעית לפנה"ס, כ- 500 שנה _אחרי_ "אהרון". זמנו של "אהרון" מצוי בשוליים הזניחים הרחוקים של 2.5% מחוץ לאינטרבל 95% השאלה שלי : אם הם מצאו שאבי הכהנים היה במאה התשיעית. וזמנו של עזרא הסופר היה במאה החמישית לפנה"ס, איך עזרא הסופר שכנע את העם שהיו כהנים לפני 900 שנה בזמן שהם רואים כמות של כהנים שמתאימה לארבע מאות שנה .?
 
למעלה