ניתן אדנית ללא גישה לצנרת?

azaria

New member
ניתן אדנית ללא גישה לצנרת?

כמובן שניתן על ידי משפך ידני, אבל אז צריך לזכור להשקות בזמנים קבועים ובכמויות נכונות ואיך לאמר... זה לא בדיוק משהו שאני אעמוד בו. זה יהיה צער בעלי צמחים להפקיר אפילו קקטוסים לזיכרון ההשקיה שלי
אז האם יש דרך לסדר השקיה רציפה או אוטומטית לזוג עדניות פלסטיק פשוטות שתלויות על מעקה המרפסת?
 

azaria

New member
האם ניתן להשקות אותה...

ומדובר על שתי עדניות סטנדרטיות שנטלות על מעקה המרפסת. עדניות פלסטיק של משהו כמו 120x20x20 סמ'. ממש אבל ממש אין ברז בסביבה או כל דרך להעביר צינור מסביב מאחורי או בתוך כלום. חשבתי על משהו עם בקבוק או מיכל מים שאותו פשוט אמלא מדי פעם ושייזרים מים לתוך האדנית בכמויות ותיזמונים סבירים. איך ליישם דבר כזה, זו הבעיה שלי.
 

מוטי בר

New member
צר לי, אין דרך אבל הנבילה תזכירמים

אין כל דרך מעשית וכדאית להשקות אם אין כל נקודת מים קרובה שניתן לחבר אליה מתקן אוטומטי מה גם שהוא ממש לא זול. קקטוסים בגודל בינוני ישרדו השקיה גם אחת לשבועיים והרי אם זה על מעקה של מרפסת הרי שוטפים אותה מידי פעם ואז אפשר גםם להשקות את הקקטוסים ללא בעיה וללא חומרי ניקוי... בידידות, מוטי.
 

nony11

New member
השקיה "אוטומטית"

ראיתי, לא ניסיתי בעצמי, לקחת בקבוק משקה, למלא אותו מים, להסיר, כמובן, את הפקק, ולתקוע אותו הפוך בתוך האדנית. אם נוצרת השקיית יתר, ניתן להחזיר את הפקק, לחורר אותו, ואז לשתול אותו.
 

hadash1

New member
השקיה אוטומטית

גם אני ראיתי באיזה מקום את הבקבוק התקוע הפוך באדמה אך היה מחובר לו פקק מנוקב. ללא פקק הכל יספג מהר מדי ותיוצר שלולית.
 
ניסיתי כבר.

לא יעיל. אם האדנית לא מחוררת, מקבלים הצפה וחנק של הצמחים. אם כן, המים פשוט זורמים למטה.
 

azaria

New member
אולי בקבוק זכוכית ולא קנקל פלסטי...

כי הקנקלים הפלסטיים של משקאות קלים הם גמישים. המים שיוצאים מן הבקבוק אמורים ליצור ואקום כך שלא כלל המים ישפכו במהירות אלא יצאו לאט לאט בכוך הפיעפוע. אם הבקבוק הוא גמיש אז הדופן נשאבת פנימה ולא נוצר ואקום. לכן נראה לי שבקבוק קשיח, למשל מזכוכית כן יצלח למשימה שכזו. אנסה ואדווח. ושאלה: עד לאיזה עומק לשטול את הבקבוק? עד לקרקעית? חצי מגובה האדמה? כמה סנטימטרים מן הקרקעית? אה, ותודה לכולם על התגובות ועל העצות.
 

Sparks

New member
ראיתי בחנויות גינון מן ג'לי בשקית

שמיועד לאנשים שנאלצים להעדר מן הבית ומשתחרר לאדמה לאט. אין לי מושג לגבי יעילותו. ואם אני לא טועה הוא מגיע בשני גדלים. ספארקס
 

azaria

New member
תודה, אבל בטך לא מעשי כפתרון קבוע

בהנחה שזה אכן עובד- זה אולי טוב להיעדרות חד פעמית של זמן מה. אבל אני מדבר על אדניות שיחיו על מעקה המרפסת תמיד ובשעיפה שלא אצטרך להשקות אותן בעצמי לעולם. אני מקווה שאוכל לעמוד במילוי הבקבוקים פעם בכמה זמן שזה יידרש...
 

nony11

New member
שמע, עזריה

אתה אוהב גינון? חשובות לך האדניות? אם כך, השקע נא במטותא. מנסיוני הקצר, אין (כמעט) מקום שאי אפשר לסדר לו גישה למים ולהתקין בו השקיה אוטומטית. יש בשוק המקצועי, מבחר אביזרים ופטנטים, שנועדו להקל על החיים. אם תשלח צילומים של הפציינט, או תאור מפורט מאוד שלו, אני בטוח שתוכל לקבל פה עצות מועילות. לפחות זה יהיה בחינם. כל טוב.
 
למעלה