אני כאילו נוטה להסכים איתך בויכוח הבלתי נגמר הזה אבל יש בעיה
נסכים שמעריצי האירוויזיון היו רוצים שבכל שנה יזכה שיר שיהפוך ללהיט עולמי. אבל הם יודעים שלשיר כמו אוקראינה 2016 אין סיכוי. ואולי גם לשירים איכותים שלא נכתבו "לפי התקן השוודי" אין סיכוי: הונגריה 1994 לדוגמא.
אז יש כאן דילמה.
האירוויזיון משמש אכסניה גם לשלאגרים וגם לשירים איכותיים וגם לשירים שיש להם זכות קיום מחוץ לאירוויזיון.
עם כמה שאני מעדיף שירים איכותיים, אני מרגיש לפעמים שזה קצת טיפשי לעוף עליהם ולדרג אותם גבוה בסקרים. בדיוק כמו שזה טיפשי, לטעמי, לדרג שירי רוק כבד. די, חאלס, המסגרת של האירוויזיון והייחודיות שלו היא קיטש, עם זה הוא שרד והלך במשך שנים.
כמו שלא תתקן באסטיונר בשוק הכרמל שאומר "עשר שקל", אבל כן תתקן אם באוניברסיטת תל אביב יגיד את זה סטודנט. צריך להבין את מקומך. ואם תתקן את הבאסטיונר, אתה כנראה דביל בעצמך - כי תראה איפה אתה נמצא - בשוק! מי מתקן באסטיונר בשוק, מה זה ייתן?
אז לדחוף בכוח שירי איכות לאירוויזיון ולדבר על מופת ויצירה ואת מה שפורטוגל מחזירה לתחרות - זה כאילו לא שייך בכלל לקונספט.