ניתוח ההפסד של לי (?)

ניתוח ההפסד של לי (?)

או קיי אז אחרי שנרגענו מההשלכות של אין מדליה מישהו כאן יכול לתת איזה נתוח ממצה על המקום השישי של לי? האם זה באמת רק רוחות? אני באמת שואל מתוך סקרנות. עם כל הכבוד לכך שאנחנו מעריכים את היכולות האולימפיות שלנו ביתר ומלאים בווישפול ת'ינקינג אני באמת לא חושב שאפשר לבוא בטענות למישהו שצפה מדליה ללי.

זה מקבץ ההישגים של לי מהשנתיים האחרונות (מתוך ויקיפדיה) :ביוני 2011 זכתה במדליית ארד בתחרות גביע העולם בוויימות', האתר שיארח את התחרויות באולימפיאדת לונדון. באליפות אירופה שנערכה בבורגס, בספטמבר אותה שנה, זכתה קורזיץ במדליית הכסף. בדצמבר 2011 זכתה במדליית הזהב באליפות העולם שנערכה בפרת', אוסטרליה, והייתה לספורטאית הישראלית הראשונה שזכתה בשתי אליפויות עולם בענפים אולימפיים.‏[3]. במרץ 2012 זכתה בפעם השלישית במדליית זהב באליפות העולם שנערכה בקדיס, ספרד[4]. ביוני 2012 זכתה במדליית ארד בגביע העולם בווימות'.

חמש הופעות (שתיים באתר האולימפי) וזה המקבץ: שתי מדליות ארד (שתיהן באתר האולימפי) שני זהב וכסף. האם בכל התחרויות האלה לא היו ימים עם רוחות חלשות? או שזה מיעוט המשתתפים בתחרות האולימפית שגורם לכך שחייבים מקבץ גבוה יותר מאליפויות אחרות כדי לנצח? המצב הגופני?

מעניין אגב שבאליפות העולם שנערכה בקרטמינדה שבדנמרק, בספטמבר 2010, סיימה קורזיץ במקום השישי, לאחר שדורגה במקום השני לפני השיוט האחרון בדיוק כמו היום.
 

uma cuica

New member
עמית ענבר נתן ניתוח מעניין

אני לא מבין בשייט ככה שאני לא יודע אם זה באמת נכון ומה בדיוק הדקויות....

אבל בעקרון הוא אמר שהטקטיקה של הזינוק הייתה רעה והייתה מוטעת כשבחרה לצאת עם כולם ולא לעקוף במקום 'לרחף' (זה מה שהבנתי) וכנראה שזו הייתה ההחלטה שלה דקות לפני הזינוק, בנוסף הרוח במסלול בצמוד לחוף הייתה חלשה והוסתרה מהצוק והקשה עליה לצמצם פערים, כשראתה את הזינוק הרע, הרוח החלשה ואת המתחרות העיקריות שלה רחוקות ממנה בפער של דקה וחצי,היא הבינה שיהיה קשה מאוד זה כיבה אותה וערער אותה.(היא נלחמה עדיין אבל הקשה)
 

uma cuica

New member
אני מניח שהוא דבר על השיוטים הקודמים

בימים שהם קרו
היום הוא דבר על השיוט של היום.

לא הכי הבנתי אבל כאילו זה שזה לתפוס את הרוח ולהרים את הגלשן וכאילו לבוא בפחות עם המים(זה הסבר לא מדויק בכלל בטח אבל זה משהו בסגנון)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה לגלוש על המים באמצעות הרוח

כמו שעשתה האוקראינית בתחילת המקצה ולכן ראו אותה ממש "מרחפת" על הגלים. זה נקרא באנגלית planing ובמהלך השידור שחר צוברי (שהיה על תקן פרשן) לא הפסיק לדבר על זה.
 

uma cuica

New member
לא באמת הצלחתי לקלוט מה הוא אמר

בגלל המתח העצום וההתרגשות
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה לא הפסד; לא כל מי שלא מנצח מפסיד

והערכתי הגדולה לעמית ענבר ולחברה באולפן של ערוץ הספורט שדיברו לעניין והיה מעניין ונעים להאזין להם. ענבר אמר במפורש שהוא נמנע מהמילה "כישלון" ומעדיף "אי הצלחה" ולא רק בגלל תקינות פוליטית, והוא צודק. מקום שישי בעולם זה לא כישלון וזה לא הפסד ובקלות זה יכול היה להסתיים אחרת. אבל יש עוד כמה בנות ברמה שלה וכולן רוצות ובתחרות הזו הן הצליחו יותר בשיוט המכריע.

לי עצמה ציינה מפורשות שבדיעבד היא יודעת לנתח שהיא זינקה לא טוב ואפשר לשמוע אותה מתראיינת ולקרוא את התמליל בכל אתרי החדשות, אז אני משוכנעת שתוכל לקרוא את הדברים ממקור ראשון. מכיוון שזה מקצה קצר לא ממש הייתה לה אפשרות לתקן וגם הרוחות לא היו כאלה שהיא אוהבת (כי הם היו קרוב לחוף והצוק מסתיר חלק ניכר מהרוחות).

בעיקר נגעה ללבי הספרדייה והדברים שהיא אמרה ללי עם החיבוק, שחילצו ממנה דמעות וגם ממני
הקטע הזה שודר כמה פעמים ומצאתי את עצמי בוכה מולו שוב ושוב... וגם הדברים שאמר עמית ענבר לגבי העובדה שהיא רק משדרת שהכול בסדר אבל היא עוד תענה את עצמה ותחפור על זה שנים ואני מאמינה לו וכ"כ כואב לי עליה. מעולם לא עמדתי כמובן בסיטואציה כזו אבל החמצה היא אחד התחושות הכי קשות שיש ואני לא אדם שחי טוב עם החמצות אלא אוכל את הלב וחופר וחופר ואני פשוט מזדהה.


זו הסיבה שאני חושבת שכל הדיון על "כישלון", "אכזבה", "הפסד" או "למי הכי באסה" פשוט לא לעניין. זה לא הוגן, זה פשוט לא הוגן כלפי הספורטאים האלה. כי אנחנו נמשיך בחיינו והם יחיו את הרגעים האלה שוב ושוב, אולי לכל חייהם; הדבר האחרון שהם צריכים זה לקרוא אנשים אחרים כותבים על אכזבה וכישלון, כאילו מבפנים הם לא מרגישים חרא, אז גם מבחוץ?! כמה רוע אפשר לבלוע? לכן לפחות מבחוץ אני חושבת שהדבר הכי נכון זה רק לחבק אותם ולתת להם את כל התמיכה, ההערכה והכבוד שמגיעים להם כדי להקל ולו במעט על התחושות הקשות.

בעיניי זה המינימום שאנחנו כחברה יכולים לעשות, וזה מה שיעודד צעירים להיכנס לספורט. שהם יראו שספורטאים אולימפיים זוכם לכבוד ולהערכה, שלא נכנסים בהם וכותשים אותם וחופרים להם מתחת לעור למה הם לא חזרו עם מדליה. נכון שמדליה מעודדת צעיר שחושב "גם אני רוצה לחזור עם אחת" ומצד שני ההלקאה הזו כשלא חוזרים עם אחת יכולה בהחלט להרתיע אחרים שיחשבו "למה לי כל החרא הזה".

מבחינתי לי הייתה ונשארה אלופה. היא לא פחות טובה מהבנות שזכו במדליות, אבל להן היה היום יום מוצלח יותר בדיוק כפי שגם לה היו ימים מוצלחים יותר בעבר. לי, אני אוהבת אותך ומעריכה אותך היום לא פחות מבעבר, תהיי חזקה!
 

uma cuica

New member
ואני *שוב* נאלץ להסכים איתך

פוסט מקסים....הלוואי וכולם היו חושבים ככה
 

trilliane

Well-known member
מנהל


אגב, השנייה שודר שוב הקטע עם הספרדייה (בשידור החוזר של האולפן הפתוח בערוץ 5) ואני שוב עם דמעות... השלב שבו היא אומרת לה sister גומר אותי סופית, אני לא עומדת בזה.

ועוד דבר שחשוב לזכור הוא שהספורטאי לא רק לא-זוכה במדליה אלא גם לא זוכה במענקים הכספיים הנלווים לה (ויש גם מענק צנוע ועדיין נאה גם למקום הרביעי) אז זה לא כואב רק בלב זה כואב גם בכיס...
 

uma cuica

New member
כן זה באמת היה מרגש

שתי ספורטאית גדולות מהחיים באמת ...והחברות...

הקטע של המענקים עגום מאוד לדעתי ובמצב של הישראלים זה זלזול עצום בספורטאים....

לא מזמן ראיתי בערוץ5 בתכנית 'קורע את הרשת' ספורטאי שאני לא זוכר מיהו, שאמר על המענק הזה שמתייחסים אל הספורטאים האולימפים כמו איזה דולפינים שמאמנים אותם בתת תנאים ושהם עושים איזה תרגיל יפה זורקים להם איזה דג שיהיו מבסוטים....והוא דבר על כך שצריך להשקיע בהם לכל אורך הדרך שזה חינוך צעירים ועוד ועוד.

בעניי זה פופולוזים ישראלי זול...בכל מדינה יש מענקים, אבל זה לא בא כפיצוי על תנאים גרועים וחוסר מודעות וחוסר תשתית....בעניי זה זלזול.....
 

trilliane

Well-known member
מנהל
עכשיו (בש.ח.) באולפן הקופץ לגובה ניקי פאלי

שמתאושש מפציעה והיה רוצה לחזור להתאמן אבל אמר שפשוט אין לו כסף לזה וגם לאיגוד האתלטיקה לא. מצאתי עכשיו ריאיון שפורסם לפני חודש ובו נכתב בין השאר:

"שאלה אם כדאי להיות אתלט בישראל מקבלת תשובה ספקנית מאוד כאשר מסתכלים על מקרה ניקי פאלי. "אם אתה מגיע להישגים בינלאומיים, איכשהו אתה יכול לחיות ולהתקיים. אם אתה נפצע חלילה, נכנסת לבעיה גדולה. בארץ, ואני לא בא להאשים את איגוד האתלטיקה שתמך בי ככל יכולתו, צריכים לספק מיד את הסחורה. אין סבלנות לבנייה לטווח ארוך כמו בחו"ל. רוצים מיד תוצאות. זה גורם לנזק".

[הוא עובד כיום במפעל לפלדה]
אמרת קודם שעכשיו אתה מתחיל מאפס, למה בעצם?
"כי נתתי את כל שנותיי כנער לאתלטיקה כדי להתקדם. לא השארתי לעצמי מספיק זמן ללימודים. תוסיף את כל מה שקרה לי בהמשך, ותקבל את התשובה. כל כך חבל".
 
הודה מעין אמר,שנוסעים לאולימפיאדה כדי להביא

מדליה,וספורטאי לא נוסע כדי לחזור בלי כלום.
היה כנה ואמר שנכשלנו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם כך 90% מהספורטאים נכשלים באולימפיאדה


 

trilliane

Well-known member
מנהל
ולכן זו ראיית עולם מעוותת שמפספסת הרבה

 
למה?

זה ספורט תחרותי.
לקחת מדליה-הצלחת,אם לא -כשלת.

למעט טומרקין,שעשה שיא אישי,הגיע לשיא שלו בלונדון,לכן הוא הצליח.
 

aaa123

Member
אתה סותר את עצמך

אם טומרקין הצליח אז זה לא נכון שאם לא לקחת מדליה כשלת,ורוב הספורטאים שלנו ידעו מראש שלא ישיגו מדליה גם אם יגיעו לשיא אישי(מה שנכון לטומרקין נכון גם לכל נבחרת השחיה שלנו לשחקן הבדמינטון שלנו לרץ המרתון שלנו,ולעוד ספורטאים במשלחת הישראלית).
 
למעלה