תגובה: 000אין שום דבר שכתבת שפוגע
בס"ד כתבת : אם חלק מהפרשנויות מנוסחות בצורה פוגעת כזו או אחרת. התנצלותי מראש מאחר שהדבר נועד לגרום להבנת העניין. תשובה : חס וחלילה אין שום דבר שכתבת שפוגע בי. הפוך אני מעדיף שישאלו שאלות ויקבלו תשובות ונדבר בכדי שנלמד אחד מהשני. על זה נאמר אין הבישן למד ולא הקפדן מלמד. כתבת: אלילים תמיד ציוו מצוות. ביהדות יש פשוט יותר מצוות. כמו שאלילים לא דברו עם עובדיהם, כך גם "אלוהים" תשובה : טעות טעות טעות מי שהופיע בהר סיני אמר לעם אני בורא העולם. האלילים לא אמרו . פרט לאלה שכן אמרו וקבלו עונש. מבורא העולם ישירות. ---------------------------------------- כתבת: לא דיבר (אלא כוהניו שמו דברים בפיו). עגל הזהב טען שהוא אלוהים. תשובה : על כך עניתי לך בפעם הקודמת שהם קיבלו על כך עונש מבורא העולם נא לקרוא. הערב רב עשה את העגל ובני ישראל לא מחו על כך לכן הם נענשו נא לראות בספר שמות:פרק לב´ פסוק לה´ וייגוף יהוה, את העם, על אשר עשו את העגל, אשר עשה אהרון. אני לומד מזה שלא כדאי לעשות חטאים . מה אתה לומד שכדאי לעשות חטאים או לא? טענה: "אף אדם לא יכול לשכנע עם שהוא אלוהים. הפעם היחידה בעולם שהופיע משהו לפני עם ואמר לו אני אלוהים היה במעמד הר סיני” הפרכה: *זאת לא הייתה הפעם היחידה. פרעה, ועגל הזהב אמרו שהם אלוהים (אתה טוען שעמו של פרעה לא האמינו לו. אני אטען שהם כן האמינו, או .. תשובה : אתה טוען שהעם האמין לפרעה שהוא מלך , בלי להביא ראיה מסיפור שבא מהדורות הקודמים , לא אמרת כלום. פרעה קבל על כך עונש לכן ברור שהוא לא בורא העולם . וגם על העגל לא אמר שהוא בורא העולם , הערב רב אמר . האנשים שעשו את העגל עונש . כתבת: שעם ישראל לא האמין באמת ב´אלוהים´ אלא רק פחד מכהניו, כמו אצל פרעה). תשובה : אם לא הבאת סיפור שמשהו גרם לפחד לא אמרת כלום. על מקרה העגל שבו משה רבינו אומר ללווים שיהרגו את מי שעשה את העגל עניתי. הוא אמר להם שזה ציווי השם ולא אמר להם שהוא יהרוג אותם אם הם לא ישמעו לקולו. כתבת: אדם יכול לשכנע עם שאליל כלשהו הוא אלוהים. הדבר נעשה פעמים רבות בהיסטוריה, וגם כאן. (וראה הפרכות קודמות לטענותיך, לגבי כיצד אפשר לשכנע את העם). תשובה : לא הבאת אפילו סיפור אחד. צריך שיהיה משהו מופיע לפני עם ואומר לו בפרהסיה (חשוב שזה יהיה בפרהסיה ) אני בורא העולם והעם מגיב לקולו ואומר אכן אתה בורא העולם. הפרכה: *כתבת: אפשר לשכנע. ראה כדוגמא את עגל הזהב (הרגו אח"כ את אלו שעבדו אותו, אבל עדיין זה מוכיח שאפשר לשכנע עם שמי שעומד מולו הוא אלוהים". תשובה : העגל לא אמר אני בורא העולם . העגל לא אמר אני בורא העולם. העגל לא אמר אני בורא העולם. צריך שמי שמופיע יאמר אני בורא העולם. ברור שגם מה שאמרו הערב רב אלה אלוהיך ישראל הם לא התכוונו שהעגל ברא את העולם . שהרי הם עשו את העגל בעצמם. וחוץ מזה אם אתה מחפש הפרכה מתוך התורה אתה צריך לקבל על עצמך את כל מה שהתורה אומרת כולל שצריך לשמוע לקול חכמים בכל דור כך שאין לך אפשרות להביא הפרכה מתוך התורה. כתבת: יתכן והם ראו "ניסים", לכן הם העבירו הלאה. אך גם עגל הזהב היה "נס", וגם ישו חולל ניסים לפני עם רב. אין זה מוכיח שהם אלוהים. תשובה : יש-ו עשה נס וגם העגל היה נס. ואין זה מוכיח שהם אלוהים כי הם לא הודיעו בכלל שהם אלוהים . לכן אין מי שממליך אותם על עצמו. יש-ו טען שדיבר עם מלאך שלא בפרהסיה ואין לקבל את העדות שלו כי לא הייתה שם הופעה של מי שטוען אני בורא העולם לפני קהל גדול. ועדות של יחיד לא מתקבלת. טענה: "הערב רב עשו את העגל ולכן הם נענשו. לכן לא כדאי לעשות חטאים. מה אתה לומד שכדאי לעשות חטאים או לא?", "לא אני המאים. אני רק מצטט מה כתוב בתורה" כתבת: זאת דמגוגיה זולה מבית מדרשו של אמנון יצחק. כפי שכבר אמרתי, אין לזה מקום בדיון תרבותי. תשובה : אין זו דמגוגיה . זה ראיה שהעגל לא בורא העולם. כי אם הוא היה בורא העולם לא היו מקבלים על כך בני ישראל עונש מבורא העולם . כתוב לאחר מכן : וייגוף יהוה, את העם, על אשר עשו את העגל, אשר עשה אהרון. אני לומד מזה שלא כדאי לעשות חטאים . מה אתה לומד שכדאי לעשות חטאים או לא?
בס"ד כתבת : אם חלק מהפרשנויות מנוסחות בצורה פוגעת כזו או אחרת. התנצלותי מראש מאחר שהדבר נועד לגרום להבנת העניין. תשובה : חס וחלילה אין שום דבר שכתבת שפוגע בי. הפוך אני מעדיף שישאלו שאלות ויקבלו תשובות ונדבר בכדי שנלמד אחד מהשני. על זה נאמר אין הבישן למד ולא הקפדן מלמד. כתבת: אלילים תמיד ציוו מצוות. ביהדות יש פשוט יותר מצוות. כמו שאלילים לא דברו עם עובדיהם, כך גם "אלוהים" תשובה : טעות טעות טעות מי שהופיע בהר סיני אמר לעם אני בורא העולם. האלילים לא אמרו . פרט לאלה שכן אמרו וקבלו עונש. מבורא העולם ישירות. ---------------------------------------- כתבת: לא דיבר (אלא כוהניו שמו דברים בפיו). עגל הזהב טען שהוא אלוהים. תשובה : על כך עניתי לך בפעם הקודמת שהם קיבלו על כך עונש מבורא העולם נא לקרוא. הערב רב עשה את העגל ובני ישראל לא מחו על כך לכן הם נענשו נא לראות בספר שמות:פרק לב´ פסוק לה´ וייגוף יהוה, את העם, על אשר עשו את העגל, אשר עשה אהרון. אני לומד מזה שלא כדאי לעשות חטאים . מה אתה לומד שכדאי לעשות חטאים או לא? טענה: "אף אדם לא יכול לשכנע עם שהוא אלוהים. הפעם היחידה בעולם שהופיע משהו לפני עם ואמר לו אני אלוהים היה במעמד הר סיני” הפרכה: *זאת לא הייתה הפעם היחידה. פרעה, ועגל הזהב אמרו שהם אלוהים (אתה טוען שעמו של פרעה לא האמינו לו. אני אטען שהם כן האמינו, או .. תשובה : אתה טוען שהעם האמין לפרעה שהוא מלך , בלי להביא ראיה מסיפור שבא מהדורות הקודמים , לא אמרת כלום. פרעה קבל על כך עונש לכן ברור שהוא לא בורא העולם . וגם על העגל לא אמר שהוא בורא העולם , הערב רב אמר . האנשים שעשו את העגל עונש . כתבת: שעם ישראל לא האמין באמת ב´אלוהים´ אלא רק פחד מכהניו, כמו אצל פרעה). תשובה : אם לא הבאת סיפור שמשהו גרם לפחד לא אמרת כלום. על מקרה העגל שבו משה רבינו אומר ללווים שיהרגו את מי שעשה את העגל עניתי. הוא אמר להם שזה ציווי השם ולא אמר להם שהוא יהרוג אותם אם הם לא ישמעו לקולו. כתבת: אדם יכול לשכנע עם שאליל כלשהו הוא אלוהים. הדבר נעשה פעמים רבות בהיסטוריה, וגם כאן. (וראה הפרכות קודמות לטענותיך, לגבי כיצד אפשר לשכנע את העם). תשובה : לא הבאת אפילו סיפור אחד. צריך שיהיה משהו מופיע לפני עם ואומר לו בפרהסיה (חשוב שזה יהיה בפרהסיה ) אני בורא העולם והעם מגיב לקולו ואומר אכן אתה בורא העולם. הפרכה: *כתבת: אפשר לשכנע. ראה כדוגמא את עגל הזהב (הרגו אח"כ את אלו שעבדו אותו, אבל עדיין זה מוכיח שאפשר לשכנע עם שמי שעומד מולו הוא אלוהים". תשובה : העגל לא אמר אני בורא העולם . העגל לא אמר אני בורא העולם. העגל לא אמר אני בורא העולם. צריך שמי שמופיע יאמר אני בורא העולם. ברור שגם מה שאמרו הערב רב אלה אלוהיך ישראל הם לא התכוונו שהעגל ברא את העולם . שהרי הם עשו את העגל בעצמם. וחוץ מזה אם אתה מחפש הפרכה מתוך התורה אתה צריך לקבל על עצמך את כל מה שהתורה אומרת כולל שצריך לשמוע לקול חכמים בכל דור כך שאין לך אפשרות להביא הפרכה מתוך התורה. כתבת: יתכן והם ראו "ניסים", לכן הם העבירו הלאה. אך גם עגל הזהב היה "נס", וגם ישו חולל ניסים לפני עם רב. אין זה מוכיח שהם אלוהים. תשובה : יש-ו עשה נס וגם העגל היה נס. ואין זה מוכיח שהם אלוהים כי הם לא הודיעו בכלל שהם אלוהים . לכן אין מי שממליך אותם על עצמו. יש-ו טען שדיבר עם מלאך שלא בפרהסיה ואין לקבל את העדות שלו כי לא הייתה שם הופעה של מי שטוען אני בורא העולם לפני קהל גדול. ועדות של יחיד לא מתקבלת. טענה: "הערב רב עשו את העגל ולכן הם נענשו. לכן לא כדאי לעשות חטאים. מה אתה לומד שכדאי לעשות חטאים או לא?", "לא אני המאים. אני רק מצטט מה כתוב בתורה" כתבת: זאת דמגוגיה זולה מבית מדרשו של אמנון יצחק. כפי שכבר אמרתי, אין לזה מקום בדיון תרבותי. תשובה : אין זו דמגוגיה . זה ראיה שהעגל לא בורא העולם. כי אם הוא היה בורא העולם לא היו מקבלים על כך בני ישראל עונש מבורא העולם . כתוב לאחר מכן : וייגוף יהוה, את העם, על אשר עשו את העגל, אשר עשה אהרון. אני לומד מזה שלא כדאי לעשות חטאים . מה אתה לומד שכדאי לעשות חטאים או לא?