ניסיתם את המטרונית בקריות ובחיפה?

מצב
הנושא נעול.
מדוע שלא תיסע באופניים לתחנת המטרונית

סיכום היום הראשון ...
אז עליתי הבוקר על קו 3 בתחנת צה''ל בקרית ים התכוונתי לעלות על המטרונית של שעה 7.11 .יצאתי עם קו 12 של הפתעתי הקדים ב2 דק' עליתי ב07.00 המטרונית הגיעה בשעה 07.17 איחור קל אבל שטויות מותר לה לאחר ביום הראשון
הרכב לדעתי מבחינת פנימית מאוד נעים ונוח מזגן מצוין ואפילו מושבים נוחים
הנסיעה לקחה בדיוק 18 דק' עד למרכזית המפרץ איפה שירדתי והלכתי לי לעבודה

בחזור עליתי במרכזית המפרץ בשעה 15.10 הגיע קו 3 מהנביאים למרכזית קריות שהוא דחוס בנוסעים! מאוד מאוד דחוס נדחסתי קדימה עד שעמדתי ליד הנהג . הנסיעה חזור הייתה סיוט הרכב לא עבר את ה30 קמ''ש גם בנת''צ המהיר על שדרות ההסתדרות אנשים דוחפים ודחוסים כמו סרדינים בקופסה ממש לא נסיעה נעימה בכלל . ירדתי בשעה 15.34 בתחנת צה''ל וחיכיתי לקו 12 או 11 כמסגרת הקווים המאספים לא דובים ולא יער ! התדירות של 11 מסתבר בימי שישי מפסיקה כבר בשעה 2 משהו שאני לא מבין בכלל המתנתי לקו 12 ומסתבר שהוא צריך להגיע לתחנה של ירושלים/משה שרת ב16.00 ! אז הלכתי ברגל כ20 דק' בחום הזה לא נעים בכלל

בקיצור עתיד יש. הווה לא נראה טוב כרגע ניתן הזדמנות נוספת ביום ראשון
מדוע שלא תיסע באופניים לתחנת המטרונית
הקריות מישוריות לחלוטין והמרחקים קצרים , אני חושב שלצעירים הכי נוח זה לנסוע 5-10 דקות באופניים לתחנת המטרונית וחזרה הבייתה.
 

arielguelman

New member
רעיון רע...

מדוע שלא תיסע באופניים לתחנת המטרונית
הקריות מישוריות לחלוטין והמרחקים קצרים , אני חושב שלצעירים הכי נוח זה לנסוע 5-10 דקות באופניים לתחנת המטרונית וחזרה הבייתה.
רעיון רע...
אם הייתה אפשרות להחנות את האופניים בצורה בטוחה שתמנע גניבות אז סבבה
חוצמזה אין לי אופניים נכון לעכשיו...
 
גם אופניים זולות שקשורות בתחנה לברזל לכמה

בתור קרייתי..
רואים אופניים מבחינת גנבי מתכות זאת מתכת קלה .. לא רוצה להסתבך עם זה אבל אם היה מסודר כמו בת''א אז זה יכול להיות סבבה
גם אופניים זולות שקשורות בתחנה לברזל לכמה
שעות? כי אם זה קורה פעם בשנה שנתיים סתם חבל.
 

yatusha

New member
מהחוויה שלי הבעיה אינה בחבלי הלידה


ניסיתם את המטרונית בקריות ובחיפה?
מהחוויה שלי הבעיה אינה בחבלי הלידה

הודעה ראשונה שלי בפורום. מקווה שתצלחו את ארכה.

במקרה הייתי צריכה להגיע הבוקר מקריית ים לאזור מת"מ בחיפה והחלטתי לנסוע עם המטרונית.
נתחיל מעניין התחנות: ישראל נמצאת במזרח התיכון ובמדינה שטופת שמש תחנות מוצלות הן הכרח. תחנה קטנה עשויה מזכוכית שקופה לא משרתת את גדודי הזקנים שחיכו למטרונית ולא מספקת מילמטר של צל לילדים המסכנים שחילקו עלוני הסברה ולנוסעים.
עליתי באחת התחנות הראשונות אחרי כ-8 דקות המתנה שלי ושמעתי תלונות על המתנה של כ-20 דקות. חשוב לציין שזו אחת התחנות הראשונות של קו 2 כך שההמתנה לא נובעת מ"פקק" כזה או אחר.
בהתרשמות ראשונית המטרונית הרגישה צרה והבחנתי כי יש מחסור במקומות ישיבה. המזגן היה נעים ו-5 הדקות הראשונות היו חיוביות.
לצערי אחרי 5 דקות החוויה השתנתה לחלוטין: המטרונית (או אוטובוס אקורדיון) כמעט ואינה מכילה מקומות ישיבה והצפיפות הלכה וגדלה בכל תחנה. מעט מקומות הישיבה ניתנו לנשים בהריון וזקנים והשאר נאלצו לעמוד בדחיסות שקופסת סרדינים אידאלית לעומתה. בשלב הזה המזגן לא הורגש כלל וחלונות הענק לא תרמו להורדת הטמפרטורה. תוסיפו לחום והצפיפות מחנק ונהנה לכם חווית נסיעה שרחוקה להיות אידאלית.
החום, הצפיפות והמחנק גרמו לי בשלב מסוים לסחרחורת נוראית וירדתי להחליף לקו 1 שמגיע למת"מ בהזדמנות הראשונה שהייתה לי. בתחנה חיכו מספר אנשים מאוד ממורמרים שחיכו לקו 2, הילדים המסכנים שאחראים להסברה לא יכלו לתת תשובות לגבי שעות הפעילות של הקווים. ההסבר ששמעתי שם ובהמשך היום הוא שקו 1 נוסע 24/7 חוץ מכיפור ושלשאר הקווים אין לוחות זמנים בשבועיים הקרובים ושאם אני רוצה לדעת באיזה שעה לפני שבת הקווים האחרים מפסיקים ומתי מתחילים אני יכולה להתקשר למספר של המטרונית, אבל, אין מידע בשלב הזה.
קו 1 הגיע מהר יחסית ובשלב הראשון היו מספיק מקומות ישיבה. בהמשך גם הוא התמלא, אך הדחיסות הייתה נסבלת והמזגן סביר (אולי כי ישבתי מתחתיו) הנסיעה ארכה כשעה שבמהלכה נוסעים התלוננו שהמענה הטלפוני סגור עד ראשון - החלטה תמוהה ליום הראשון של ההרצה בשעה 10:00 בבוקר.
נסיעה חזרה: ממת"מ לקריון בקו 1 ארכה כשעה, הכריזה לא עבדה ומצד אחד נתנה מעט שקט ומצד שני העדרה יצר בלבול אצל הנוסעים. במהלך כל הנסיעה הייתה דחיסות רבה ובאזור לב המפרץ נוסעים לא יכלו לעלות מרוב צפיפות. הנסיעה הייתה מאוד לא נעימה ושמחתי מאוד לרדת.

לסיכום, אמנם חבלי לידה, אבל מההתרשמות שלי הבעיה היא לא בהכרח בסנכרון הרמזורים / תנועה אלא בתשתיות הפיזיות הגרועות הנותנות חווית נסיעה מתישה.



נ.ב
מישהו במקרה יודע מדוע המטרונית אינה ממשיכה עד עכו- נהריה? נקודת הסיום מעט תמוהה בעיניי.
 

yatusha

New member
תיקון - קו 3

מהחוויה שלי הבעיה אינה בחבלי הלידה

הודעה ראשונה שלי בפורום. מקווה שתצלחו את ארכה.

במקרה הייתי צריכה להגיע הבוקר מקריית ים לאזור מת"מ בחיפה והחלטתי לנסוע עם המטרונית.
נתחיל מעניין התחנות: ישראל נמצאת במזרח התיכון ובמדינה שטופת שמש תחנות מוצלות הן הכרח. תחנה קטנה עשויה מזכוכית שקופה לא משרתת את גדודי הזקנים שחיכו למטרונית ולא מספקת מילמטר של צל לילדים המסכנים שחילקו עלוני הסברה ולנוסעים.
עליתי באחת התחנות הראשונות אחרי כ-8 דקות המתנה שלי ושמעתי תלונות על המתנה של כ-20 דקות. חשוב לציין שזו אחת התחנות הראשונות של קו 2 כך שההמתנה לא נובעת מ"פקק" כזה או אחר.
בהתרשמות ראשונית המטרונית הרגישה צרה והבחנתי כי יש מחסור במקומות ישיבה. המזגן היה נעים ו-5 הדקות הראשונות היו חיוביות.
לצערי אחרי 5 דקות החוויה השתנתה לחלוטין: המטרונית (או אוטובוס אקורדיון) כמעט ואינה מכילה מקומות ישיבה והצפיפות הלכה וגדלה בכל תחנה. מעט מקומות הישיבה ניתנו לנשים בהריון וזקנים והשאר נאלצו לעמוד בדחיסות שקופסת סרדינים אידאלית לעומתה. בשלב הזה המזגן לא הורגש כלל וחלונות הענק לא תרמו להורדת הטמפרטורה. תוסיפו לחום והצפיפות מחנק ונהנה לכם חווית נסיעה שרחוקה להיות אידאלית.
החום, הצפיפות והמחנק גרמו לי בשלב מסוים לסחרחורת נוראית וירדתי להחליף לקו 1 שמגיע למת"מ בהזדמנות הראשונה שהייתה לי. בתחנה חיכו מספר אנשים מאוד ממורמרים שחיכו לקו 2, הילדים המסכנים שאחראים להסברה לא יכלו לתת תשובות לגבי שעות הפעילות של הקווים. ההסבר ששמעתי שם ובהמשך היום הוא שקו 1 נוסע 24/7 חוץ מכיפור ושלשאר הקווים אין לוחות זמנים בשבועיים הקרובים ושאם אני רוצה לדעת באיזה שעה לפני שבת הקווים האחרים מפסיקים ומתי מתחילים אני יכולה להתקשר למספר של המטרונית, אבל, אין מידע בשלב הזה.
קו 1 הגיע מהר יחסית ובשלב הראשון היו מספיק מקומות ישיבה. בהמשך גם הוא התמלא, אך הדחיסות הייתה נסבלת והמזגן סביר (אולי כי ישבתי מתחתיו) הנסיעה ארכה כשעה שבמהלכה נוסעים התלוננו שהמענה הטלפוני סגור עד ראשון - החלטה תמוהה ליום הראשון של ההרצה בשעה 10:00 בבוקר.
נסיעה חזרה: ממת"מ לקריון בקו 1 ארכה כשעה, הכריזה לא עבדה ומצד אחד נתנה מעט שקט ומצד שני העדרה יצר בלבול אצל הנוסעים. במהלך כל הנסיעה הייתה דחיסות רבה ובאזור לב המפרץ נוסעים לא יכלו לעלות מרוב צפיפות. הנסיעה הייתה מאוד לא נעימה ושמחתי מאוד לרדת.

לסיכום, אמנם חבלי לידה, אבל מההתרשמות שלי הבעיה היא לא בהכרח בסנכרון הרמזורים / תנועה אלא בתשתיות הפיזיות הגרועות הנותנות חווית נסיעה מתישה.



נ.ב
מישהו במקרה יודע מדוע המטרונית אינה ממשיכה עד עכו- נהריה? נקודת הסיום מעט תמוהה בעיניי.
תיקון - קו 3
תחילת הנסיעה הייתה בקו 3
 

cwen

New member
אי אפשר לשפוט כלום מהיום הראשון להפעלה

מהחוויה שלי הבעיה אינה בחבלי הלידה

הודעה ראשונה שלי בפורום. מקווה שתצלחו את ארכה.

במקרה הייתי צריכה להגיע הבוקר מקריית ים לאזור מת"מ בחיפה והחלטתי לנסוע עם המטרונית.
נתחיל מעניין התחנות: ישראל נמצאת במזרח התיכון ובמדינה שטופת שמש תחנות מוצלות הן הכרח. תחנה קטנה עשויה מזכוכית שקופה לא משרתת את גדודי הזקנים שחיכו למטרונית ולא מספקת מילמטר של צל לילדים המסכנים שחילקו עלוני הסברה ולנוסעים.
עליתי באחת התחנות הראשונות אחרי כ-8 דקות המתנה שלי ושמעתי תלונות על המתנה של כ-20 דקות. חשוב לציין שזו אחת התחנות הראשונות של קו 2 כך שההמתנה לא נובעת מ"פקק" כזה או אחר.
בהתרשמות ראשונית המטרונית הרגישה צרה והבחנתי כי יש מחסור במקומות ישיבה. המזגן היה נעים ו-5 הדקות הראשונות היו חיוביות.
לצערי אחרי 5 דקות החוויה השתנתה לחלוטין: המטרונית (או אוטובוס אקורדיון) כמעט ואינה מכילה מקומות ישיבה והצפיפות הלכה וגדלה בכל תחנה. מעט מקומות הישיבה ניתנו לנשים בהריון וזקנים והשאר נאלצו לעמוד בדחיסות שקופסת סרדינים אידאלית לעומתה. בשלב הזה המזגן לא הורגש כלל וחלונות הענק לא תרמו להורדת הטמפרטורה. תוסיפו לחום והצפיפות מחנק ונהנה לכם חווית נסיעה שרחוקה להיות אידאלית.
החום, הצפיפות והמחנק גרמו לי בשלב מסוים לסחרחורת נוראית וירדתי להחליף לקו 1 שמגיע למת"מ בהזדמנות הראשונה שהייתה לי. בתחנה חיכו מספר אנשים מאוד ממורמרים שחיכו לקו 2, הילדים המסכנים שאחראים להסברה לא יכלו לתת תשובות לגבי שעות הפעילות של הקווים. ההסבר ששמעתי שם ובהמשך היום הוא שקו 1 נוסע 24/7 חוץ מכיפור ושלשאר הקווים אין לוחות זמנים בשבועיים הקרובים ושאם אני רוצה לדעת באיזה שעה לפני שבת הקווים האחרים מפסיקים ומתי מתחילים אני יכולה להתקשר למספר של המטרונית, אבל, אין מידע בשלב הזה.
קו 1 הגיע מהר יחסית ובשלב הראשון היו מספיק מקומות ישיבה. בהמשך גם הוא התמלא, אך הדחיסות הייתה נסבלת והמזגן סביר (אולי כי ישבתי מתחתיו) הנסיעה ארכה כשעה שבמהלכה נוסעים התלוננו שהמענה הטלפוני סגור עד ראשון - החלטה תמוהה ליום הראשון של ההרצה בשעה 10:00 בבוקר.
נסיעה חזרה: ממת"מ לקריון בקו 1 ארכה כשעה, הכריזה לא עבדה ומצד אחד נתנה מעט שקט ומצד שני העדרה יצר בלבול אצל הנוסעים. במהלך כל הנסיעה הייתה דחיסות רבה ובאזור לב המפרץ נוסעים לא יכלו לעלות מרוב צפיפות. הנסיעה הייתה מאוד לא נעימה ושמחתי מאוד לרדת.

לסיכום, אמנם חבלי לידה, אבל מההתרשמות שלי הבעיה היא לא בהכרח בסנכרון הרמזורים / תנועה אלא בתשתיות הפיזיות הגרועות הנותנות חווית נסיעה מתישה.



נ.ב
מישהו במקרה יודע מדוע המטרונית אינה ממשיכה עד עכו- נהריה? נקודת הסיום מעט תמוהה בעיניי.
אי אפשר לשפוט כלום מהיום הראשון להפעלה
גם בגוש דן היום הראשון לרפורמה היה מטורף. וגם היום השני. וגם השלישי. לקח טיפה זמן עד שזה התייצב.

חלק מהעומסים גם נוצרים מהעובדה שהנסיעה חינם בשלב זה.

תחנות גרועות יש גם באיזור תל אביב

אני לא יודעת מה עובר על מקבלי ההחלטות בשנים האחרונות בנושא הזה, שכחו שמטרת התחנות היא קודם כל להגן על הנוסעים משמש וגשם.
 

amit1270

New member
גם ברכבת הקלה בירושלים היה לא קל בהתחלה

אי אפשר לשפוט כלום מהיום הראשון להפעלה
גם בגוש דן היום הראשון לרפורמה היה מטורף. וגם היום השני. וגם השלישי. לקח טיפה זמן עד שזה התייצב.

חלק מהעומסים גם נוצרים מהעובדה שהנסיעה חינם בשלב זה.

תחנות גרועות יש גם באיזור תל אביב

אני לא יודעת מה עובר על מקבלי ההחלטות בשנים האחרונות בנושא הזה, שכחו שמטרת התחנות היא קודם כל להגן על הנוסעים משמש וגשם.
גם ברכבת הקלה בירושלים היה לא קל בהתחלה
נראה לי שעם הזמן העמידה בזמנים תשתפר. סביר להניח גם שבדומה לירושלים, מרגע שהנסיעה תהיה בתשלום הצפיפות תרד (אבל אז יהיו בעיות חדשות...). התלונות על הכריזה ב-3 שפות מזכירות לי גם את ימיה הראשונים של הרק"ל הירושלמית ("דוידקה דוידקה דוידקה!").
 

alantan

New member
מנדלבאום מנדלבאום מנדלבאום!

גם ברכבת הקלה בירושלים היה לא קל בהתחלה
נראה לי שעם הזמן העמידה בזמנים תשתפר. סביר להניח גם שבדומה לירושלים, מרגע שהנסיעה תהיה בתשלום הצפיפות תרד (אבל אז יהיו בעיות חדשות...). התלונות על הכריזה ב-3 שפות מזכירות לי גם את ימיה הראשונים של הרק"ל הירושלמית ("דוידקה דוידקה דוידקה!").
מנדלבאום מנדלבאום מנדלבאום!
 

olli3

New member
מנהל
מטרופולין - ת"מ הרצליה - הרצליה>>>

גם ברכבת הקלה בירושלים היה לא קל בהתחלה
נראה לי שעם הזמן העמידה בזמנים תשתפר. סביר להניח גם שבדומה לירושלים, מרגע שהנסיעה תהיה בתשלום הצפיפות תרד (אבל אז יהיו בעיות חדשות...). התלונות על הכריזה ב-3 שפות מזכירות לי גם את ימיה הראשונים של הרק"ל הירושלמית ("דוידקה דוידקה דוידקה!").
מטרופולין - ת"מ הרצליה - הרצליה>>>
תחנת רכבת הרצליה - הרצליה
עיריית הרצליה - הרצליה.

ועוד כאלו בהרצליה ורעננה בעיקר שהיו בהתחלה ולאחר מכן הכריזה קוצרה ל"תחנה מרכזית הרצליה" וכן הלאה.
 
מוטב כך מאשר עיר שגויה..

מטרופולין - ת"מ הרצליה - הרצליה>>>
תחנת רכבת הרצליה - הרצליה
עיריית הרצליה - הרצליה.

ועוד כאלו בהרצליה ורעננה בעיקר שהיו בהתחלה ולאחר מכן הכריזה קוצרה ל"תחנה מרכזית הרצליה" וכן הלאה.
מוטב כך מאשר עיר שגויה..
בצומת הרחובות ויצמן/סוקולוב ברמת השרון הכריזה בקו 1 מכריזה "ויצמן/סוקולוב כפר סבא"...
 
תודה על הדיווח

מהחוויה שלי הבעיה אינה בחבלי הלידה

הודעה ראשונה שלי בפורום. מקווה שתצלחו את ארכה.

במקרה הייתי צריכה להגיע הבוקר מקריית ים לאזור מת"מ בחיפה והחלטתי לנסוע עם המטרונית.
נתחיל מעניין התחנות: ישראל נמצאת במזרח התיכון ובמדינה שטופת שמש תחנות מוצלות הן הכרח. תחנה קטנה עשויה מזכוכית שקופה לא משרתת את גדודי הזקנים שחיכו למטרונית ולא מספקת מילמטר של צל לילדים המסכנים שחילקו עלוני הסברה ולנוסעים.
עליתי באחת התחנות הראשונות אחרי כ-8 דקות המתנה שלי ושמעתי תלונות על המתנה של כ-20 דקות. חשוב לציין שזו אחת התחנות הראשונות של קו 2 כך שההמתנה לא נובעת מ"פקק" כזה או אחר.
בהתרשמות ראשונית המטרונית הרגישה צרה והבחנתי כי יש מחסור במקומות ישיבה. המזגן היה נעים ו-5 הדקות הראשונות היו חיוביות.
לצערי אחרי 5 דקות החוויה השתנתה לחלוטין: המטרונית (או אוטובוס אקורדיון) כמעט ואינה מכילה מקומות ישיבה והצפיפות הלכה וגדלה בכל תחנה. מעט מקומות הישיבה ניתנו לנשים בהריון וזקנים והשאר נאלצו לעמוד בדחיסות שקופסת סרדינים אידאלית לעומתה. בשלב הזה המזגן לא הורגש כלל וחלונות הענק לא תרמו להורדת הטמפרטורה. תוסיפו לחום והצפיפות מחנק ונהנה לכם חווית נסיעה שרחוקה להיות אידאלית.
החום, הצפיפות והמחנק גרמו לי בשלב מסוים לסחרחורת נוראית וירדתי להחליף לקו 1 שמגיע למת"מ בהזדמנות הראשונה שהייתה לי. בתחנה חיכו מספר אנשים מאוד ממורמרים שחיכו לקו 2, הילדים המסכנים שאחראים להסברה לא יכלו לתת תשובות לגבי שעות הפעילות של הקווים. ההסבר ששמעתי שם ובהמשך היום הוא שקו 1 נוסע 24/7 חוץ מכיפור ושלשאר הקווים אין לוחות זמנים בשבועיים הקרובים ושאם אני רוצה לדעת באיזה שעה לפני שבת הקווים האחרים מפסיקים ומתי מתחילים אני יכולה להתקשר למספר של המטרונית, אבל, אין מידע בשלב הזה.
קו 1 הגיע מהר יחסית ובשלב הראשון היו מספיק מקומות ישיבה. בהמשך גם הוא התמלא, אך הדחיסות הייתה נסבלת והמזגן סביר (אולי כי ישבתי מתחתיו) הנסיעה ארכה כשעה שבמהלכה נוסעים התלוננו שהמענה הטלפוני סגור עד ראשון - החלטה תמוהה ליום הראשון של ההרצה בשעה 10:00 בבוקר.
נסיעה חזרה: ממת"מ לקריון בקו 1 ארכה כשעה, הכריזה לא עבדה ומצד אחד נתנה מעט שקט ומצד שני העדרה יצר בלבול אצל הנוסעים. במהלך כל הנסיעה הייתה דחיסות רבה ובאזור לב המפרץ נוסעים לא יכלו לעלות מרוב צפיפות. הנסיעה הייתה מאוד לא נעימה ושמחתי מאוד לרדת.

לסיכום, אמנם חבלי לידה, אבל מההתרשמות שלי הבעיה היא לא בהכרח בסנכרון הרמזורים / תנועה אלא בתשתיות הפיזיות הגרועות הנותנות חווית נסיעה מתישה.



נ.ב
מישהו במקרה יודע מדוע המטרונית אינה ממשיכה עד עכו- נהריה? נקודת הסיום מעט תמוהה בעיניי.
תודה על הדיווח
לגבי צפיפות ברוב מערכות ההסעה ההמונית צפוף בשעות העומס (ולא רק) (כן גם באירופה), אם חשת מחנק אז יש בעיית אוורור לא עומס.
לגבי תחנות, חוץ מעצים גם תחנת מתכת תהיה חמה מאוד בקיץ , לפחות זכוכית בולעת קרינה אולטרה סגולה.
 

yatusha

New member
לא הייתי בשעת העומס

תודה על הדיווח
לגבי צפיפות ברוב מערכות ההסעה ההמונית צפוף בשעות העומס (ולא רק) (כן גם באירופה), אם חשת מחנק אז יש בעיית אוורור לא עומס.
לגבי תחנות, חוץ מעצים גם תחנת מתכת תהיה חמה מאוד בקיץ , לפחות זכוכית בולעת קרינה אולטרה סגולה.
לא הייתי בשעת העומס
הנסיעה הראשונה הייתה בסביבות 10:00 בבוקר והנסיעה חזרה ב14:30, להערכתי אלו לא שעות עמוסות בד"כ בשישי וגם העומס החל ממש בתחילת הנסיעה של הקו. איני יודעת מי ה"גאון" שתכנן את המטרונית, אבל, הוא כנראה חושב שישיבה היא פריוילגיה כי מנקודת המבט שלי לא רק שהיו מעט מקומות ישיבה ביחס לאוטובוס רגיל גם חלק מהספסלים מתאימים לאדם וחצי ולא לשני אנשים מבוגרים שלא מעוניינים לשבת אחד על השני.
בעיה נוספת היא שגם אם היה תכנון לעמידה לפחות היו דואגים למספיק ידיות אחיזה/ מוטות שניתן להחזיק בהם.
המחנק לא היה קיים בדקות הראשונות של הנסיעה, רק בהמשך כאשר העומס בלתי נסבל נגמר האויר, ייתכן שזו בעיית אוורור כי גם המזגן לא הורגש בשלב מסויים.

באשר לתחנות, נכון שכל תחנה תהיה חמה, אבל קצת צל לא היה מזיק. היעדר הצל ב10:00 בבוקר וב-14:00 בצהריים מעיד שזו אינה בעיה רק של זוית השמש, אלא של תכנון התחנות.
 
אי אפשר לשפוט על עומסים מיום ההפעלה הראשון

לא הייתי בשעת העומס
הנסיעה הראשונה הייתה בסביבות 10:00 בבוקר והנסיעה חזרה ב14:30, להערכתי אלו לא שעות עמוסות בד"כ בשישי וגם העומס החל ממש בתחילת הנסיעה של הקו. איני יודעת מי ה"גאון" שתכנן את המטרונית, אבל, הוא כנראה חושב שישיבה היא פריוילגיה כי מנקודת המבט שלי לא רק שהיו מעט מקומות ישיבה ביחס לאוטובוס רגיל גם חלק מהספסלים מתאימים לאדם וחצי ולא לשני אנשים מבוגרים שלא מעוניינים לשבת אחד על השני.
בעיה נוספת היא שגם אם היה תכנון לעמידה לפחות היו דואגים למספיק ידיות אחיזה/ מוטות שניתן להחזיק בהם.
המחנק לא היה קיים בדקות הראשונות של הנסיעה, רק בהמשך כאשר העומס בלתי נסבל נגמר האויר, ייתכן שזו בעיית אוורור כי גם המזגן לא הורגש בשלב מסויים.

באשר לתחנות, נכון שכל תחנה תהיה חמה, אבל קצת צל לא היה מזיק. היעדר הצל ב10:00 בבוקר וב-14:00 בצהריים מעיד שזו אינה בעיה רק של זוית השמש, אלא של תכנון התחנות.
אי אפשר לשפוט על עומסים מיום ההפעלה הראשון
 
סיבוב ראשון היום אחה"צ

ניסיתם את המטרונית בקריות ובחיפה?
סיבוב ראשון היום אחה"צ
חוף הכרמל למרכזית הקריות וחזרה בקו 1 (סיבוב תיירותי)
זמן נסיעה כ70 דקות לכיוון
בחוף הכרמל התחנה מחוץ למרכזית, אז אין בעיה לעבור גם כשהמרכזית סגורה.

במפרצית כשהתחנה סגורה, המטרונית רק עוברת דרכה ולא עוצרת (תחנה קרובה לב המפרץ)

התפוסה היתה דלילה עד בינונית (מעט אנשים עומדים), הרבה מהנוסעים הם "מחפשי אטרקציות"

אפשר לבוא ולחנוך אותה גם ביום שבת (בתדירות נמוכה)

חלק מהפניות תוכננו על ידי מהנדסים ולא נהגי אוטובוס (למשל הסיבוב החד בסוף רחוב העצמאות פינת הפלים בשני כיווני הנסיעה)

הכריזה מעצבנת,

הרבה אנשים באים לנהג לשאול שאלות

הרבה תחנות עדיין בבניה, הכבישים עדיין בשיפוצים, אין מכונת כרטיסים במתמ

הלוחות האוטומטים עדיין לא מציגים מידע מועיל

לא שמתי לב לעדיפות כלשהיא ברמזורים
 

נתנאל531

Well-known member
סיכום "נסיעת מבחן" במטרונית - חלק 2

ניסיתם את המטרונית בקריות ובחיפה?
סיכום "נסיעת מבחן" במטרונית - חלק 2
גיאומטריה - מסלול המטרונית קו 3 מצומת המזרקה בדרום ק. חיים ועד למרכזית הקריות סובל מכמות עצומה של עיקולים שונים ומשונים. לא אתפלא אם לאט לאט יחלו המטרוניות לשאת פגיעות פח קלות על החזית, עקב פספוס קל של אחד מהעיקולים. הבנתי שעיקולים לא שגרתיים נפוצים בחלקים נוספים של מסלולי מטרונית אחרים, אך עד כה לא יצא לי לחוות אותם...

כרטוס - בינתיים הנסיעה הינה ללא תשלום עד להודעה חדשה, אבל כבר מעכשיו אפשר לשער שצפויות בתחום בעיות. בכל רציף ההמתנה ישנה תחנה אחת מקורה עם שני ספסלים (בעיה מצד עצמה כפי שכבר הוזכר, העדר די מקומות ישיבה בתחנות עמוסות, העדר צל מספיק), אבל כל 4 מכונות הכרטיסים (2 מכונות כרטיסים + 2 התקני תיקוף) מוצבות תחת כיפת השמים. בקיץ זה יכול להסתכם באי-נחת קלה בעת עמידה בשמש הקופחת בזמן רכישת הכרטיסים, הבעיה היא בסתיו-חורף כשיורד גשם, ובקריות יורד גשם. ממוצע המשקעים בתחנת עין אפק הסמוכה לקריות עומד על 600~ מ"מ (השנה הזאת שהייתה גשומה ביותר - מעל 750 מ"מ), והמשקעים באיזור מתאפיינים במטחי גשם חזקים לפרקי זמן בינוניים (כמה דקות לפחות), בניגוד לדוגמה איזור ההר שבו יורדים גשמים לפרקי זמן ארוכים יותר בממוצע, אך בעוצמה בינונית-חלשה. כיצד ירכשו הנוסעים כרטיסים ויתמודדו עם מכשיר התיקוף, בזמן שיורד גשם שוטף?! הם עשויים להרטב עד לשד עצמותיהם! קירוי כללי של התחנות, לרבות מכונות הכרטיסים הינו מחוייב המציאות.

כרטוס2 - במטרונית הבחירה הייתה שהתיקוף יתבצע ברציפים, ולא במטרונית עצמה. לא מובן מה היתרון בכך? בתיקוף ברציפים ישנו סיכון גדול יותר של עומס בעמדות הכרטיסים / תיקוף, ובנוסף ישנו סיכון שהנוסע לא יספיק לתקף עד שהמטרונית תצא מהתחנה, אם הנוסע מגיע בדיוק בזמן שהמטרונית קולטת נוסעים בתחנה. ברכבת הקלה בירושלים התיקוף מתבצע ברכבת עצמה. מלבד שזה יכול לחסוך זמן לנוסעים, מכשירי תיקוף חשופים לגשם / שמש (כפי שהמצב עכשיו בתחנות המטרונית) מועדים הרבה יותר לתקלות, מאשר מכשירי תיקוף שיוצבו בתוך המטרוניות. ישנם מקומות בעולם שברכבות קלות ישנם אפילו מכונות כרטיסים בתוך הקרונות. הסדר כזה יכול ליצור תור ארוך מדי בקרון, ואפשר להבין מדוע נהחרה הצבת המכונות למכירת כרטסיים בתחנות, אך מדוע להימנע מהצבת מכשירי התיקוף בתוך המטרוניות?

כרטוס3 - אחד מיתרונות העיקריים של המטרונית בא לידי ביטוי בחסכון בזמן עליית הנוסעים, עקב העדר התעכבות לרכישת כרטיסים מהנהג, כנהוג באוטובוסי אגד, והאפשרות לעלות ממספר דלתות (כאשר באוטובוסי אגד יש לעלות רק מהדלת הקדמית, לצורך תיקוף, דבר היוצר עיכוב של מספר נוסעים המתקפים בדירוג, ולא במקביל). חסכון בזמן עליית הנוסעים לאוטובוס, ובזמן הנסיעה בכולל, יושג בקלות כאשר ניתן יהיה לרכוש כרטיסים מחוץ לאוטובוס (לדוגמא בדוכני מפעל הפייס, בקיוסקים ובמכונות אוטומטיות בתחנות), ותלקף באופן עצמי בסמוך לדלת האחורית (תיקוף כזה מתאפשר כיום כפיילוט במספר קווי דן בתל אביב). הקמת מערך התחבורה לא כלל ולו צעד אחד בכיוון זה במערך אוטובוסי אגד בחיפה והקריות, וההתעלמות מנושא זה אינה מובנת, לאור ההשפעה החיובית הרבה שיכול להיות לה על זמן הנסיעה הכללית.

בטיחות - מטרונית מס' 3 במסלולה מחיפה נוסעת על ציר הסתדרות עד צומת אריה שנקר (כביש IPC), המספק לנוסעים במטרונית חווית נסיעה כפי שהייתה בתקופת המנדט הבריטי (כביש צר, ללא שוליים, חביות צבועות בסמוך לשוליים). המעבר בין המת"צ לרחוב שנקר מתבצע באמצעות קטע ירידה קצר לנתיב הנסיעה הרגיל מימן למת"צ, בו ישנו נתיב לפניה שמאלה לעבר רחוב שנקר. שילוב של אוטובוס שנדחף לנתיב הפנייה משמאל יחד עם רכבים פרטיים שנדחפים אליו מימין, יוצר סיכון משמעותי של התנגשות בין המטרונית לרכב פרטי בעת השתלבות לנתיב אחד משני כיוונים מנוגדים.

בטיחות2 - במהלך אחת הנסיעות שלי, נהג המטרונית עקף מטרונית ריקה שעמדה לפניו ועצרה בתחנה ללא סיבה. העקיפה נעשתה באמצעות הנתיב הנגדי של המת"צ, כאשר בין שני כיווני הנסיעה במת"צ ישנו קו לבן רצוף! על עבירת תנועה כה חמורה שהינה גם מסוכנת בטיחותית (תאונה חזיתית עם רכב שעשוי להקלע לנתיב בטעות) לא יכולתי להסתפק בשתיקה, ופניתי לנהג בתמיהה. תשובת הנהג הייתה שהנתיב מיועד אך ורק למטרונית, ולכן אין בעיה עם העקיפה. כמובן שההסבר לא קביל, אף פעם לא חוצים קו לבן רצוף, ובוודאי שלא עם אוטובוס מלא בנוסעים! תמוה מאוד שנהג רכב ציבורי נכשל בעבירה כה חמורה.

עבודות שלא הסתיימו - לאורך נתיב המטרונית ישנם מוקדים רבים (בעיקר בתחנות) שבהם ישנם קטעי עבודות קצרים. לטעמי, יכולת הביצוע של יפה נוף שבאה לידי ביטוי בהתמשכות העבודות למשך כל כך הרבה שנים הינו דבר בלתי סביר לחלוטין. אסור לתת לחברה הזו יותר פרוייקטים, לאור התנהלותה בפרוייקט המטרונית.

קווי 123 + 136 - הוחלט להאריך את מסלולם עד לצ. ק. אתא, כנראה כדי למזער למינימום מצבים בהם נדרשים 3 החלפות בנסיעה מהקריות לחיפה, תוך ניצול העובדה שקווי קריות רבים חולפים בצומת (קווי 21-26 החדשים). מעבר לעובדה שתכנון צ. ק. אתא הוא פשע הנדסי (יצירת פקקי תנועה עצומים במשך תקופת זמן ארוכה לצורך ביצוע עבודות יקרות לצורך הארכת הגשר בשביל מסלול המטרונית, כאשר התוצאה הסופית יצרה צומת פקוקה ומסוכנת, שרכבים ארוכים מתקשים בפניה בה מרחוב חלוצי התעשייה לכיוון צפון), הצומת עמוסה וסובלת מחניה לא-חוקית בהיקף נרחב בתחנות האוטבוסים במקום (תוך התעלמות כללית של הרשויות). הכנסת קווים נוספים אליה רק יוצרת בעיות נוספות, ביחוד שכעת יש לדאוג למקומות חנייה עבור האוטובסים שסיימו נסיעה ומחכים לתחילת הנסיעה הבאה. בעיה קשה יותר לגבי קווים אלו הינה שהקווים לא משתמשים במסלול המטרונית, אלא במסלול הרגיל ביחד עם הרכבים הפרטיים. הקווים נאלצים להדחק למסלול הנסיעה הרגיל בכל יציאה מתחנה, ביחוד בא הדבר לידי ביטוי בתחנת לב המפרץ, שם צריך להדחק למסלול השני, ולא למסלול הקרוב. נסיעה תוך 'קרב' בלתי פוסק בין הנהג לנהר הרכבים הפרטיים יוצר אווירת נסיעה לא נעימה של צפירות, האצות ובלימות פתע, ולא כך צריכה להתנהל תחבורה ציבורית. יש לשלב את שני הקווים במסלול המטרונית, ולא לשלוח אותם לקרב בנתיב הרגיל.

קו 136 (2) - הקו מאפשר חיבור בין מרכזית המפרץ לאיזור חורב, דרך מנהרות הכרמל עד לגרנד קניון. הבעיה הינה שמסלול הקו כולל סיבוב ארוך בשכונת רוממה, בדרך בין הגרנד קניון לחורב, ונוצר עיכוב גדול מדי לנוסעים ממרכזית המפרץ לחורב ולמרכז הכרמל. יש להוציא את הקו מהשכונה, וכתחליף לחבר אותה לקו אחר.

סחיבה בעליה - המטרונית מתקשה מעט בסחיבה בעליה. מרבית קטעי הנסיעה הינם מישוריים, אך ישנם בקריות 2 גשרים מעל מסילת הברזל (ובהם ניכר קושי מסויים), ועליה ניכרת בהדר. יש לבדוק את מידת ההצלחה של המטרונית בעת טיפוס להדר, כשהיא עמוסת נוסעים.

עלות מול תועלת בפרוייקט - בפרוייקט המטרונית הושקעו כמלייארד וחצי שקלים (כולל חריגה של חצי מלייארד מהסכום המקורי). האם התועלת שתצמח בפרוייקט תהיה שוות ערך להשקעה הכספית האדירה? מלבד העובדה שסכומים ניכרים מהפרוייקט הושקעו בנושאים שכלל אינם רלוונטים לתחבורה ציבורית, תוך ניצול הכיס העמוק של הפרוייקט (מנהרת תשתיות בהדר ופארק בצומת צבר, לדוגמא. פרוייקטים חשובים, אך ללא קשר ישיר לתחבורה ציבורית), התמשכות העבודות גרמה סבל רב לתושבי האיזור. הכבישים בחיפה נחפרו למשך מספר שנים והנסיעה בהם הייתה משובשת, צומת קריית אתא הפכה לאיזור אסון תחבורתי לזמן רב במשך פרוייקט הארכת הגשר בצומת, רחובות הדר הפכו לאיזור בנייה והמסחר בחנויות נםגע, קווי התחבורה הציבורית הוסטו לפרקי זמן שונים לנתיבי התנועה הרגילים על הפקקים בהם. האם כל זה היה שווה את התועלת? המת"צ בציר ההסתדרות היה בגלגולו הראשון נת"צ בצד הימני של הכביש, ותיפקד באופן סביר. הוא סבל אומנם מריבוי רכבים (כמות עצומה של מוניות שירות), שימוש בנתיב על ידי רכבים פרטיים והשתלבות רכבים פרטיים בנתיבי פנייה לימין, אך להערכתי ניתן היה לנהלו באופן סביר לו הייתה נערכת אכיפה משמעותית כנגד רכבים פרטיים שהשתמשו בו וכנגד רכבים שחנו בתחנות ועיכבו את התנועה. כחלק מהפרוייקט נסלל מת"צ לאורך קריית חיים וקרית ים, בכביש שהיקף התנועה בו אינו היקף שיוצר עומסי תנועה ניכרים. ניתן היה לוותר לפחות על חלק מהמת"צ באיזור זה, אם לא על כולו. במהלך השנה האחרונה נפתח כביש עוקף קריות למלוא אורכו, דבר שיצר אלטרנטיבה מהירה לדרך חיפה-עכו, והקל באחת על עומסי התנועה בציר. ניתן היה לעכב את העבודות על צ. ק. אתא (שאף לא היו מחוייבות המציאות, לו שומר הנת"צ בצד הימני של הכביש) עד להשלמת עוקף קריות, ובכך למנוע סבל רב מתושבי האיזור במשך זמן ארוך.

לסיכום פרק העלות מול התועלת, לטעמי הפרוייקט נכשל לחלוטין במבחן העלות מול התועלת, התועלת אינה עומדת בשום פרופורציות למשאבים האדירים שהושקעו בו, ולנזקים העצומים שנגרמו במהלך העבודות (גילוי נאות: הכותב סובר אותו גם לגבי פרוייקט הרכבת הקלה בירושלים, שגם עלותה והנזקים שגרמה במהלך העבודות הארוכות היו עצומים)
<b
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה