ניסיתי לשאול בפורום "חומרה ותוכנה" אך האסימון

ניסיתי לשאול בפורום "חומרה ותוכנה" אך האסימון

לא נפל שם לאף אחד לכן אשאל גם כאן, אולי יהיה לי פה יותר מזל: ברשותי סורק Mustek 1200 UB Plus אותו ניתן להפעיל ב-2 דרכים: 1. דרך קובץ ה-Panel שבתיקייה בה הוא מותקן אך כך אפשרויות הסריקה די מוגבלות 2. דרך קליק על לחצן "סריקה" בתוך תוכנות הגראפיקה ואז אפשרויות הסריקה הרבה יותר מגוונות, כולל הגדרות DPI, הגדרת קטע לסריקה אחרי ה-Preview, טיפול בצבע ועוד הרבה. הבעיה היא כי רק דרך ה-Panel הוא סורק את כל שטח המשטח ומוציא תמונה מלאה בשעה שדרך התוכנות משום מה ( רק לאחרונה ) מחסיר קטע של 10% שטח מלמעלה ועוד כ-10% בתחתית התמונה, כך שדף A4 חייבים לסרוק פעמיים ולחבר אחר כך את קטעי התמונה. כל הנ"ל קורה רק בחודש האחרון כשלא עשיתי שום שינוי בהתקנה, גם לא בהגדות אלה ואין כלל גישה אליהם. הסורק עבד עד אז ללא תקלה כבר מעל 4 שנים. ניתן אומנם להמשיך לסרוק דרך ה-Panel בהצלחה מלאה, אך אז מתבזבז הרבה זמן בעיבוד והמרות התמונה בגלל מוגבלות האפשרויות הניתנות שם. לא ברור לי למה במקרה אחד ראש הקריאה קורא הכל, אך במקרה השני מתחיל לא מההתחלה ולא גומר עד הסוף כשפיזית רואים כי הוא בכל זאת עובר על כל השטח מלמעלה עד למטה והנורת הסריקה שעליו דולקת כל אורך הדרך. למישהו יש סורק כזה, מכיר את הבעיה ויש לו גם פתרון ? אולי תופעה דומה קרתה אצל מישהו בעל סורק אחר ? תודה מראש !
 

סייפיי

New member
אין לי מושג, ואני לא מבין בזה

אבל 4 שנים? לך תדע, אולי משהו פיזי התקלקל בו. אני חושב שאם תדירות השימוש מצדיקה את זה, עדיף כבר להוציא 200 שקל ולקנות חדש. לא?
 
אומנם 200 ש"ח היום כבר לא הרבה כסף אך

לא זורקים מכשיר העובד יפה מאוד דרך אופציה אחת ( בעצם האופציה המקורית שלו ) ומפספס רק בשימוש דרך תוכנות גראפיקה שלא שייכות לו כלל.
 

blzvi

Active member
לא מכיר mustek

אך האם בתפריט בחירת המקור source of scanning יש לך TWAIN? ראה דוגמא מסורק HP .אני מניח שזה דומה.
 
ב-Panel ( האופציה המקורית ) אין אפשרות בחירה

אך שם גם לא נחוצה. בחלק מתוכנות הגראפיקה - ניתן לבחור ( תמונה מצורפת של המצב ב-Irfan View אך תוכנה זו לא ממש נוחה להמשך עיבוד התמונה ), באחרות - אין מה לבחור. אני עובד בעיקר ישירות מתוך Paint Shop Pro ושם אין בחירה.
 

blzvi

Active member
ענית בעקיפין ,זה TWAIN וזה אומר

מימשק סטנדרטי והוא זהה בכל היישומים . מה אפשרויות הבחירה שלך מתוך תוכנת photoshop? ובדרך בדוק את מאפייני גודל הדף הסרוק (שוליים וכו') . אצלי גם מתוך יישום כאשר אני מבקש select source הוא נותן לי שתי אפשרויות לסורק. אני חושב שההתקנה של mustek לא שלמה.
 
אין לי PhotoShop וכמו שכתבתי אני משתמש אך ורק

-Paint Shop Pro ( שהוא תוכנה די דומה ומקבילה ל-PhotoShop ) אך בה אין שום אפשרות בחירת מקור לסריקה ( Twain או אחר ). ההתקנה בוודאי מלאה, כי אותה התקנה הרי עבדה במשך 4 שנים ללא שום תקלה ועד היום ממשיכה לתפקד בסדר אלא רק דרך האופציה המקורית של ה-Panel. בתוך חלון הסריקה המוצג בתוך ה-Paint Shop Pro גם ניתן לבחור ולגדור שטח הסריקה, אך גם כשמגדירים סריקה על כל שטח המשטח, היא יוצאת רק חלקית ( כבר הסברתי את החוסר למעלה - 10% חסרים בהתחלה ועוד 10% בסוף ), למרות שעל פני השטח כאילו הסריקה מתבצעת מלאה וראש הסריקה עובר את כל שטח המשטח, ולא רק בחלקו. לכן המסקנה שלי כי יתכן ויש כאן איזו בעיה בהגדרות, אך בוודאי לא בהתקנה, אשר אם לא היתה מלאה, גם ה=Panel היה מתפקד חלקית או לא מתפקד כלל. .
 

blzvi

Active member
טוב,בלי תמונות אי אפשר להמשיך

אנא צרף תמונה מתוך הגדרות הפנל ותמונה מהגדרות הסריקה בתוכנה אחרת.
 
רצית תמונות ? הנה תמונות

1. התמונה האחת מראה סריקה דרך אופציית ה-Panel - אים כלום מה להגדיר, הסריקה מתבצעת ללא Preview ומה שיוצא זה מה יש. ניתן להגדיר רק שם קובץ שיישמר אוטומטית ואם הסריקה תהיה רגילה או Fine.כלום יותר לא ניתן לבחור "מקור"( במקרה שלנו Twain ). הסריקה ממש "עיוורת" אך בסיומה נסרק כל המשטח, אך התמונה שנשמרה אוטומטית דורשת עיבוד חזק. 2. התמונה השניה ( אביא אותה אחר כך, כי כאן נכנסת רק תמונה אחר ) של האופציה שבתוך תוכנת Paint Shop Pro, ניתן להגדיר הרבה דברים, רואים ב-Proview את כל הדף, אך בסיום הסריקה המסיימת יוצא רק דף חלקי המוצג לידו.
 
וכאן התמונה השניה

סריקה מתוך ה-PSP, אפשרויות הגדרה רבות אך הסריקה - מקוצצת.
 

blzvi

Active member
נדמה לי שגודל המשטח בסורק הוא letter

השונה במקצת מ A4 ,בדוק .
 

blzvi

Active member
שים לב לגודל הדף המוגדר בדרייבר

רוחב -20.98 אורך-28.04 כאשר דף A4 הוא רוחב-21.00 אורך -29.70 בהחלט יש אי התאמה ,ואולי זו הסיבה לחיתוך.
 
אינני יודע אם יש קשר, אך עם אותן הגדרות דף

הכל עבד כרגיל 4 שנים ומה, רק כעת החליט ש-1.5 ס"מ זה סוף העולם ? ההמכשיר סורק מה שבתוכו, מסגרת הכיוון גדולה יותר כי המגש עצמו גדול קצת ממידות A4 וגם כשמשאירים אותה עלך כל גודל המשטח בסריקה יחסר למעלה ולמטה שטח גדול. חסרים ( אם תשים לב על התמונה מימין ) כ-20-25 % מהדף, מדובר בחיתוך של 5-6 ס"מ ולא בעיגול פינות או באי-התאמה מזערית. והרי זה אותו דרייבר גם למצה Panel וגם למצב "סריקה בתוך תוכנה", ובמצב Panel נסרק כרגיל כל האורך בלי להגדיר ךא כלום. לא כאן קבור הכלב, כנראה הוא קבור יותר עמוק מאשר מה שרואים מעל פני השטח. בכל אופן תודה, למרות שלא הבאת לי פתרון.
 
OK, חזרתי רק לדווח, כי פתרתי את הבעיה

נתנו לי מס' טלפון של הסוכנות בגרמניה ושם הוצא לי להוריד מהם ולהתקין דרייבר חדש לאותו סורק. הורדתי ( קובץ ARJ לפריסה עצמית = EXE אלא מחולק ל-10 חלקים ), הפעלתי, התקנתי, ההתקנה לא שאלה כלום כנראה דרסה את ההתקנה הישנה, והנה הסורק חזר לחיות כמו שהיה בצעירותו. בכל אופן - תודה !
 
למעלה