נייד או נייח?

rose112

New member
נייד או נייח?

אני רוצה לקנות מחשב ומתלבטת בין נייד לנייח.אני צריכה גם לקנות טלוויזיה. אני צריכה את המחשב לשימוש בבית, לסרטים הורדות וקצת תכנות. אני לא באמת צריכה נייד, אבל הניידות היא יתרון - אני גרה בדירה שכורה ועוברת די הרבה. גם מבחינת חיבור המחשב לטלוויזיה כדי לראות סרטים- אפשר להעביר את המחשב לסלון בלי בעיה. חשבתי על נייד של DELL INSPIRON. ההבדל במחירים הוא לא מאוד משמעותי מנייח+מסך. התתלבטות העיקרית שלי היא החשש מגניבה של המחשב הנייד. וגם מבחינת המסך הקטן של הנייד. מבחינת טלוויזיה- האם צריך טלוויזיה עם חיבורים מיוחדים כדי לראות סרטים מהמחשב לטלוויזיה בצורה סבירה? תודה
 

UrbanDK

New member
לגבי השאלה האחרונה - לא. כל טלוויזיה בת פחות

מ15 שנים תהיה בסדר.
 

seani

New member
או לחילופין לקנות משדר בקרביץ ב 200 שח

שמשדר מהמחשב לטלויזיה. לאחותי יש מחשב בממד עם משדר כזה והיא מאוד מרוצה
 

יאיר B

New member
לגבי השאלה האחרונה - צריך נייד מתאים לנושא

כדאי מאוד לבדוק מראש שיש לו יציאה שנקראת S-VIDEO. זה יקל מאוד על נושא החיובר (ואפשר לעשות חיפוש בפורום על בעיות בחיבור מחשב לטלויזה - יש עם זה בעיות לפעמים). יהיה לך נוח לראות על מסך 15.4"? לשולחני אפשר לשדך מסך 19" (המחירים לא גבוההים במיוחד). גניבות: את דואגת לגנבות מהבית (כלומר פריצה לבית) או גניבה מחוץ לבית (כשאת עם הנייד איתך)? אם מדובר על גניבה מהבית - יש אפשרות להכניס את הנייד לביטוח התכולה של הדירה (העלות היא כ-150-200 ש"ח בערך). יש אפשרות לבטח את הנייד גם לגניבה מחוץ לבית, אבל זה כבר יקר יותר.
 

rose112

New member
תשובה

אני דואגת יותר לגניבות מהבית. אין לי דברים יקרים חוץ מהמחשב (שגם אותו עוד אין לי) אז לא יודעת אם שווה לי הביטוח תכולה. האם מחשב נייד יותר 'גניב' מרגיל- כלומר יש יותר סיכוי שיפרצו בגללו? האם נייח עדיף אולי בכל זאת מבחינת עמידות ואמינות? (וכמובן בגלל גודל המסך)
 

eliel11

New member
תגידי איפה את גרה

את יכולה להירגע
, יש עשרות אלפי סטודנטים\סתם אנשים עם מחשב נייד ול (כמעט) כולם לא גנבו אותו. בקשר לטלוויזיה, תלוי איזה טלוויזיה. אם LCD או CRT ואם LCD באיזה חיבור מדובר (DVI אני מניח...) טלוויזיות ישנות מתחברות רק עם S-VIDEO שהוא חיבור אנלוגי. כמובן שיש את עניין המשדרים אבל לא כולם יעבדו עם כל לוויזיה. אם תקני ולא עבד, תחליפי...
 
לי גנבו מחשב נייד

גם אני חשבתי תמיד שאצלי בבית אין מה לגנוב חוץ מהנייד והסתבר שטעיתי כי כשפרצו לי לבית גנבו את הנייד, בקבוק בושם, קרם לשיער ו-2 בקבוקי סבון. כנראה מדובר בגנב מאוד הגייני. אני לא חושב שפורצים לבית בגלל שיש בו נייד, אלא פורצים לבית כדי לחפש דברים ואם יש בו נייד אז לוקחים. מה שחשוב לעשות זה לבטח את תכולת הדירה ולדאוג להכליל גם את המחשב , זה עולה כמה מאות שקלים לשנה. בנוסף לעשות גיבויים לדברים החשובים ולשמור אותם בנפרד מהנייד כי סביר להניח שאותם הגנב לא ייקח. חוץ מהביטוח תכולת דירה שכולל את הנייד במקרה של גניבה או שריפה, עשיתי גם ביטוח לנייד שמכסה גם מקרים של גניבה או אובדן מחוץ לבית. הביטוח הזה לא עולה הרבה אבל ההשתתפות העצמית שלו כן עולה 1100 ש"ח ורק בתנאי שאתה קונה מחשב חדש רק אז מחזירים את כל הסכום אחרת מקבלים 30% פחות ממחיר המחשב. 1100 זה ממש הרבה להשתתפות עצמית , לשם השוואה השתתפות בתכולת דירה אצלי היא 400 ש"ח ומדובר בביטוח שמכסה עד 40,000 ש"ח , לעומת הנייד ש1100 מכסים 5000 ש"ח. המלצה שלי - תעשי זה מקנה שקט נפשי.
 
למעלה