נחמד לבקר את כולכם

Yaacov Mitrani

New member
נחמד לבקר את כולכם

יקירי כולם יפה ומהנה פורום מורי הדרך , שמחתי לגלות שמות מוכרים (בתוספות אקזוטיות ) וסגנון מלבב וחברי.(חכו ליוחאי שיגיע). אני מקווה שהסגנון החברי לא יפתור מעיסוק בבעיות מהותיות שמורי הדרך חווים בשנים האחרונות ובעיקר מורי הדרך בתיירות הפנים! בתיירות חוץ המהויות ברורות לחלוטין יש אינתיפדה =אין תיירים, שיירגעו הלוחמים יחזרו התיירים ומורי הדרך בתיירות חוץ בדרך כלל מתפרנסים בכבוד. למרות שאני מכיר רק חלק קטן ממורי הדרך בתיירות פנים נראה על פניו שאין אפשרות אמיתית להתפרנס ממקצוע זה גם בגלל שכר יום ההדרכה שאינו מספק וגם בגלל מהות הסיורים שרובם הפכו לנופשונים. והמקצוע הופך למקצוע חלטורה כתוספת לעבודה נוספת קיימת (אחד שוטר ואחד נהג ושלישי איש מכירות) . השאלה והעניין המרכזי איך לנסות ולהוביל מהלכים שיחזירו למקצוע את המכובדות שהייתה לו בעבר? תקנו אותי עם אני טועה.....
 
ברוך הבא לפורום. ביחד נפתור בעיות.

הבעיות שלנו לא נפתרו עד היום תודות לסיוע הרב שקבלנו מעמיתינו. עכשו, שהחלטנו להתארגן ולפעול, נפתור את הבעיות שלנו ונביא למקצוע של מורה דרך לתיירות פנים את הכבוד המקצועי הראוי לו.
 

Yaacov Mitrani

New member
לחפור ולהעמיק קצת יותר

שוטטתי בפורום מורי הדרך שמנהל משה פרנק באתר תפוז, ואכן נעים היה לגלות שחברנו מורי הדרך , מנהלים שיח נעים ואף מעבירים מידע רלוונטי לעוסקים בהדרכה. מאחר והפורום מהווה מראה גם היא מעוות, דיון על כמה תלושים וכסף מקבלים מדריכים בבית קמה או בבורגר-ראנץ ניראה לי ברשותכם רע מאוד! (להכין כריכים בבית תמיד יותר מכובד). גם המלחמה נגד רשות הטבע והגנים אינה במקומה , שהרי הקק"ל מעסיקה באופן קבוע מדריכים בשנת שירות כדי לחסוך בהוצאות הדרכה ,אפילו המדריכים שעבדו בייעוץ בקו ליער ויתרו על רוב ימי העבודה לטובת ש"ש בעובדים ללא תשלום. או שכמו תמיד במחוזותנו האינטרס האישי של הכותב הוא הקובע. יש בעיות קשות מאוד למקצוע , אי אפשר לעקוף או לפתור בעיות בנופת צופים,שירה בציבור או בניפוח אגו. אז אנא,שימו את הבעיות על שולחנות הפורומים השונים ונסו לתת תשובות מעמיקות ורצינות לבעיות שמלוות אותנו ביום יום(מורשת דרך,השתלמויות העמקת ידע שדרוג מיקצועי).
 
יענקל'ה, אני בעד לפתור בעיות קטנות

אין לי ספק שלפורום אינטרנט יש כח, גם אם הוא מוגבל. אני רוצה לנצל אותו כדי לעשות את החיים טובים יותר, נעימים יותר ואפשריים. לכן אנחנו נעסוק פה בבעיות קטנות כמו: - למצוא מקומות עבודה למורי דרך בשכר הוגן - למצוא מקומות שנותנים תמריצים למורי דרך - למצוא מסלולים טובים שיוכיחו את המקצועיות של מורי דרך ועוד נשאיר לפורום שלך לפתור את הבעיות הגדולות: מורשת דרך, השתלמויות, העמקת ידע, שדרוג מקצועי, החלפת יו"ר האגודה ועוד. אנחנו נעשה רק את הדברים הקטנים והלא חשובים, כדי שלמורה הדרך יהיה יותר קל.
 
אין אמת אבסולוטית -כל אחת עם האמת ש

כמוך אינני מכיר את החברים של תיירות פנים.היכרתי אישית וזכיתי להיות מקורב לזאב וילנאי, מורינו ורבינו ז"ל אך גם הוא לא הצליח להתפרנס מהדרכת מטיילים בלבד אלא לימד, ,הרצה ,כתב וחקר. כך גם אורי דביר שיל "א. אי לכך אני חושב שהדרך היחידה - אם אדם נשאר דבוק לכך היא לעמוד ליד אתר כמו קיסריה או עכו ואז הש סכוי. אינני מאמין שיכול לקום כוח שיכריח בתי ספר לקחת הדרכה מקצועית.אני כבלל לא מתכוון להכנס לפורום הזה כי ממש מיועד למדרכים העוסקים בתיירות פנים ועם דעותי שלא רואים תקומת תיירות חוץ בדור הזה,אין ברצוני לעכר את ההרמוניה. רק אוסיף לכל אלה שלא בהינו אותי נכון עוד אומר, לא עלי אני בוכה אלא על החורבן שהביאו על הנף החשוב ביותר שהיתה למדינה ולעם ישראל. לא עלי - משום שלו הייתה היום הארץ מפוצצת מתיירים -גם כן לא הייתי מדריך כבר.!! מי רוצה להתקבל בשדה התעופה על ידי זקן ????? אני מאחל הצלחה לפורום ולדור הצעיר של מדרכים שיזכו עוד לראות את עצמם לעבוד במקצוע שהוא כולו אבהת העם האץ המדינה והאדם.
 
למעלה