נזיר בודהיסטי אמיתי מתארח בפורום מדיטציה

sheketz

New member
אין קו ישר בין נזירות והארה

המסגרת של הנזירות מתאימה לאנשים מסוימים. היא בהחלט לא מתאימה לאנשים אחרים.
הרעיון של בודהה אינו דווקה לחיות כפרוש מן העולם. ואפילו הנזירים אינם פרושים מהעולם.
 
ביחס להארה

ורק ביחס להארה- המסגרת של נזירות לא "מתאימה", כי היא לא מביאה להארה.
ביחס למטרות אחרות היא עשויה להתאים או לא להתאים, אבל זו לא שאלה חשובה.
לגבי פרישות מהעולם- זה בדיוק האידאל של נזירות.
מובן שיש דרגות וקוים שונים, אבל ביסודו של דבר הצורך הוא צורך בשליטה עצמית בהפעלות, צורך של חיזוק הרצון, ויש לו אידאל מוחלט גם אם אין מגיעים אליו.
ההפעלות, או התאוות השונות, מקורן בעולם, והן מופעלות ע"י גירוי מהעולם. הנזירות מפנה עורף לגרויים השונים הללו ובכך היא מחזקת את הרצון.
נזירות היא, אם כן, צורה של התעמלות, התעמלות הרצון.
התעמלות מסוגים שונים- כזו של הרמת משקולות, כזו של פיתוח גמישות גופנית, כזו של סיבולת לב ריאה ואפילו כזו של הרצון- אין לה דבר עם הארה.
אני אף אלך עם זה יותר רחוק ואומר שהארה היא תופעה ספונטנית שאף אחד לא הצליח לגרום לה מעולם. היא לא בתחום של הישגיות כלשהי.
 

sheketz

New member
כמובן שצריך לברר גם את משמעותה של ההארה

ולא רק של הנזירות. מה שאני יכול להעיר על מה שכתבת הוא שזה (ההגעה להארה) תלוי
ביכולתו וכוונותיו של מי שהולך להיות נזיר. וזה לדעתי מה שמשנה. המסגרת החברתית הזאת יכולה להיות
מנוף של אדם להגיע לשינוי פנימי, או לחילופין לקיבוע חזק יותר של נטיותיו הקיימות.
אבל ברור שהארה זה לא משהו שבא מבחוץ פנימה.
 
זהו, שאין שום קשר

בין הכוונה להגיע להארה לבין ההארה.
זה לא משנה מה הכוונה. הכוונה יכולה להיות כנה ורצינית ועדיין- היא לא תביא להארה.
יש לקבל את זה שדברים מסויימים אינם ניתנים להשגה.
הארה היא תופעה ספונטנית, לא תלויית כוונה כלשהי. אין שום דרך אליה.
יש דרכים להרבה דברים אחרים, מסויימים.
יש דרכים להגיע לסימפטומים נפרדים ושונים של ההארה. לדוגמא- אפשר לייצר ריכוז על ידי תירגול טכניקות שונות. או- אפשר לייצר שימחה על ידי דרך חיים מסויימת.
אלו דברים שמאפיינים את ההארה, אבל אין הם אלא התוצאה שלה. אפשר להשיג אותם, אבל זו לא תהיה הארה.
ההארה היא בלתי ניתנת להשגה. כל המבנה הנפשי של השגה הוא עם זמן- אני מנסה להשיג מה שבעתיד אבל אני בעבר. להארה אין זמן- היא ספונטנית.
 
המקסימום שבאמת אתה יכול לומר הוא-

שכך הם הדברים בשבילך.

אצל אחרים הדברים עובדים אחרת, למשל אצלי, ואני יכול להעיד מניסיוני שלי.
 
אין שום בלבול.

היחס בין תרגול המדיטציה להתעוררות הוא כמו היחס בין זריעת זרע וטיפוחו עד לבגרותו והבשלת פירותיו. יש צמחים שגדלים מהר ופירותיהם מבשילים מהר ויש צמחים אחרים שטיפוחם, גדילתם והבשלת פירותיהם לוקחים שנים. אין אדם אחד דומה למשנהו. כמו כן יש גם צמחים שמסיבות שונות אינם מגיעים לגדילתם המוחלטת ואינם זוכים שפירותיהם יבשילו, וזאת על-אף כל הטיפוח וההזנה שקיבלו.

חוץ מיזה אין הארה. יש התעוררות, ולפי מה שאתה כותב כאן אפילו אינך יודע מהי. בקיצור אתה לא מפסיק לקצוץ באנשי קש שרובם הם פירות דמיונך הקודח, שאותם הרכבת על חצאי אמיתות ומעט מאוד עובדות. בקיצור, התודעה שלך היא מקמוק מוח אחד גדול.
 
פה אנחנו חלוקים

אני טוען שאפשר "לטפח" רק סימפטומים שמאפיינים הארה, אבל זו לא תהיה הארה.
את כל המתרגלים אני רואה כעוסקים במעשה קופים.
היה היה פעם מואר זה או אחר שהיה ברור שישנם דברים שמאפיינים אותו- אושר, ריכוז, תנועה יפה וכ"ו
אמרו אנשים שראו אותו והתרשמו- איננו יודעים מה ארע לו. אך הבה נתחכמה, נחקה את המאפיינים שלו ואולי נשיג את המהות.
וכך התחילו התירגולים והשיטות והדרכים.
כל השאר המאורעות בהיסטוריה- גיבוש דת ממוסדת ע"י בודהא, הפיכת הבודהיזם לדת מדינה ע"י אשוקה, וכ"ו גרמו לכך שהתופעה השולית והלא מהותית הזו- מעשה החיקוי, יתפוס מקום מרכזי על הבמה.
אתה מסתכל על הבמה, שהיא פונקציה של ההיסטוריה, וההיסטוריה אינה אלא אוסף הפשעים והטירופים של המין האנושי, ואתה מרותק ומציית. אם מישהו אומר לך שיש משהו מחוץ לבמה- אתה מתרגז.
אתה שבוי בהיסטוריה, כמו שאתה שבוי בטכניקה. אתה שבוי בזמן הפסיכולוגי, כמו בזמן הכרונולוגי. ננעלת על מה הסיבה ומה התוצאה ואין לך שום ספק. אתה פנאט.
 

ינוקא1

New member
אתה מביא משפט כולל

"תרגול \ שיטות לא מביאות להארה".

האם אתה מודע לכך שמספיק מקרה אחד , כדי להפריך את כל התיזה שלך ?

האם אתה מכיר את כל התרגולים בעולם , ובדקת וראית שכל אחד ואחד מהם איננו מביא לתוצאה הרצויה ?

וחוץ מזה , האם מוארים שכן לימדו דרך להארה (בודהה , למשל) , שיקרו ?

אף אחד כאן לא שולל את העובדה שהארה יכולה להתבצע גם "ספונטנית" - כולנו מסכימים שיתכנו מקרים של אנשים שגם בלי שום תרגול "הגיעו".

אך אתה בא ושולל באופן גורף , בלי שיש שום סיכוי שבאמת בדקת


(ואני אומר לך יותר מזה -
גם אם נניח ששיטות לא עוזרות , עצם זה שאדם מתרגל בקביעות שיטה מסוימת לאורך זמן , יכול להביא להארה אפילו רק מכח התשוקה לכך).

בכל אופן , לי אישית זה וודאי שתרגול קבוע כן יכול להביא להארה , בתנאי שהמדובר באדם עם מספיק שכל ויושר.
 
לא עלי חובת ההוכחה

ולכן דבריך בטלים ומבוטלים.
יתר על כן- בכך שאתה אומר שלך אישית זה וודאי שתרגול יכול להביא להארה, אתה מעיד על כך שאינך יודע על מה אתה מדבר, כי אינך מואר ואת זה כל אחד יכול לראות.
לך אישית יש תקווה שתרגול יביא להארה. אני לא חס על התקווה שלך. היא שווה לתחת.
 

ינוקא1

New member
עליך חובת ההוכחה כשאתה אומר "אי אפשר"

באופן גורף.

כשתבדוק את כל השיטות והדרכים , ותראה שאינן מביאות להארה , אולי יהיה בדבריך איזשהו טעם.

בינתיים דבריך הם ששווים לתחת , כי אינך מואר אלא פנאט , ואת זה כל אחד יכול לראות.
 
הסתברות פשוטה

אם נתון שתיאוריה X לא מביאה נימוק למדוע וכיצד דרך Y אמורה להביא להארה, הרי שהיא שקולה בערכה לאינספור תיאוריות אחרות שקובעות שדרך כלשהי (Z או T או אינסוף דרכים) אמורה להביא להארה, כך שכל תיאוריה חסרת נימוק שכזו שווה לכל תיאוריה חסרת נימוק אחרת, ומכיוון שיכולות להיות אינספור תיאוריות כאלו הסבירות שלה, שפוחתת והולכת ככל שיש יותר תיאוריות כאלו, מתחלקת באינספור התיאוריות החלופיות.
לעומת זאת- התיאוריה שאף דרך לא מביאה להארה מכיוון שהארה היא ספונטנית, ומכיוון שכל שאיפה להארה היא בתוך הזמן ולכן בתוך המחשבה, היא תיאוריה מנומקת היטב ועמוקה ולכן דרגת הסבירות שלה גבוהה פי מספר אינספור התיאוריות החלופיות מאשר כל תיאוריה שטוענת שיש דרך להארה.
 

ינוקא1

New member
מי אמר שאין נימוק ?

ל"כיצד התרגול מביא להארה ?"
התיאוריות שלך מחוררות כמו גבינה צהובה.
 

ינוקא1

New member
מי אמר שהארה היא ספונטנית ?

מי אמר שההארה היא בהכרח "מחוץ למחשבה" ?
מי אמר שאין תרגול שיכול להוביל אותך "מחוץ למחשבה" ?

והאם בכלל הגדרת פעם אחת מהי ה"הארה" שאתה מתקשקש עליה כל הזמן ?
 
שום דבר

אתה ממציא דברים מקושקשים ואח''כ שולל אותם ומהלל את ההגיון *הצרוף* שלך. כן, לך אכן יש משהו משלך, והמשהו הזה היא ערמה של הבלים ללא סוף. זאת עוד מבלי לומר דבר על ערמות התשפוכת שאתה נוהג לזהם בהן את סביבותיך. אתה לא יותר טוב מאלה שאתה נוהג להתפלש בהם עד זרא. באמת ובתמים, אינך רוצה ומעוניין ללמוד שום דבר חדש. כל מה שאתה רוצה הוא זה את העונג הגס, הפרוורטי והסדיסטי שלך בהתקפות האד-הומינם על בני שיחך. אני מקווה בשבילך שאתה רק תוכנת פורומים זדונית ומרושעת, כי אם לא, אתה נמצא איפושהו באחד מן הקצוות התחתונים של האנושיות.
 

lightflake

New member
מה זה בכלל אד-הומינם? ומאיפה פתאום כולם

מכירים את הביטוי הזה חוץ ממני ?
 

ינוקא1

New member
וגם ממני


אתה רואה לייטפלייק , אנחנו לא כאלה חכמים בסופו של דבר.

 
למעלה