נושא לדיון: מחוננות תכונה מולדת או

מצב
הנושא נעול.

the new L

New member
ראשית כל

ההוכחה שלך כשלה
וזאת מאחר והכלים בהם מודדים פוטנציאל (קרי אייקיו) לא מתבססים על מימוש הפוטנציאל...
ראשית כל
ההוכחה שלי בוודאי לא כשלה ולו רק כי היא לא הייתה הוכחה :) דבר שני, אם אני לא טועה מאחר ומבחנים למדידת אייקיו הם בין השאר תלויי תרבות, הרי מאוד קשה להסכים לטענה שהם לא מתבססים על מימוש הפוטנציאל, כי אם זה היה כך ניתן היה להגדיר מבחני אייקיו מוחלטים.
 
ישנם מבחנים שאינם תלויי תרבות

ראשית כל
ההוכחה שלי בוודאי לא כשלה ולו רק כי היא לא הייתה הוכחה :) דבר שני, אם אני לא טועה מאחר ומבחנים למדידת אייקיו הם בין השאר תלויי תרבות, הרי מאוד קשה להסכים לטענה שהם לא מתבססים על מימוש הפוטנציאל, כי אם זה היה כך ניתן היה להגדיר מבחני אייקיו מוחלטים.
ישנם מבחנים שאינם תלויי תרבות
ומבחני תרבות, הם, מן הסתם, משתנים מתרבות לתרבות...
 
לא.

האם אין לרוב האנשים פוטנציאל
למחוננות בלידתם?
לא.
מחוננות היא תכונה שאחוז קטן מכלל האוכלוסיה זוכה להיוולד עמה. יחד עם זאת, מבחינת הישגיות, אין סיבה שהידיעה שבן אדם מסויים הוא לא מחונן תעצור אותו מלהגשים את המטרות שלו. יחד עם זאת, סביר להניח שהמטרות מראש תהיינה שונות.
 

ELIאלי

New member
לאמא – רקע תיאורטי

נושא לדיון: מחוננות תכונה מולדת או
תכונה נרכשת. מעונינת לשוב לשאלה שנדונה בפורום הקודם. מציעה כי תקציר הדיון יופיע כקובץ בפורום.
לאמא – רקע תיאורטי
לאמא – רקע תיאורטי מבחינתי, מחוננות איננה תכונה, אלא ערך, אידיאל ששואפים אליו. יש ימים שאני פחות מחונן ויש ימים שאני יותר מחונן, ויש סכנה שאפסיק להיות מחונן אם לא אתאמץ להיות כזה. ואני אסביר- בעבר שאלת על "הגדרת מחוננות"- אינני מאמין בהגדרה כזו- תגדירי לי "טוב לב", ואגדיר לך "מחוננות"... אך זה שלא ניתן להגדיר משהו, לא אומר שלא ניתן לזהות אותו (או אפילו ללמוד לזהות אותו!) - ניתן לזהות מחונן בדיוק כמו שניתן לזהות אדם "טוב לב", יש סימפטומים, אך לא הגדרה. אם מישהו "מעביר את הזקנה בכביש", האם זה אומר שהוא "טוב לב"? אם מישהו "פותר משוואות בכיתה ה'", האם זה אומר שהוא מחונן? לאו דווקא, אבל אלו הם כן סימנים לכך. מי שמכיר הרבה מחוננים, יכול לזהות מחונן כשהוא פוגש אותו. מחוננים מסוגלים לזהות אחד את השני לפי סימנים, שייתכן שמי שאיננו מחונן לא ירגיש בהם כלל- לפעמים אפילו באמצעות המבט בעיניים. לדעתי, בחינת המחוננות הטובה ביותר היא לשאול את הילד חידה ממזרית במיוחד, ולראות את התגובות שלו. יותר מכך, יש כל מיני טיפוסים של מחוננים (כמו שיש כל מיני טיפוסים של "טובי לב"). אז כן, יש מחוננים, אך אין איזו "תכונת מחוננות". יש סימנים, אך אין "מבחן" (בטח לא המבחן של מכון סאלד..). אם אני רואה בילד דברים שמזכירים לי אנשים שאני מכיר שמגלמים בעיני אידיאלים אינטלקטואליים-יצירתיים מסוימים, אני נוטה להאמין שהוא מחונן. רק מי שפועל לפי ערך מסוים ("מחוננות", "טוב לב", "נונקונפורמיזם"), הוא בעל התכונה הנגזרת ממנו ("מחונן" וכו'). ואם הוא מפסיק- אז גם התכונה כבר לא מתארת אותו. בניגוד למה שהרבה היו רוצים להאמין, "תכונת המחוננות" איננה איזו "עובדה ביולוגית", קבועה, להיפך, צריך המון מאמצים כדי לשמר אותה, היא נשחקת בקלות מפחידה. אפילו איינשטיין איבד את רוב רובה של המחוננות שלו אחרי המצאת תורת היחסות הכללית (ראי גישתו המרובעת לתורת הקוונטים, וניסיונותיו חסרי ההשראה לבניית תורה מאוחדת). אני אתן דוגמא- הורים רבים כותבים שהם "לא רוצים להכריח את הילד", אינני מבין את העניין הזה- מבחינתי, מי שיש לו IQ 160 אבל איננו רוצה לעשות עם כך דבר, איננו מחונן (ואני גם לא בא אליו בטענות, זה פשוט לא ענייני, וגם לא מעניין אותי). מחוננות איננה תכונה של "רמת IQ", מבחינתי למחונן יש מוטיבציה פנימית- "בהגדרה", הוא פועל בהתאם למערכת ערכים מסוימת, וכחלק מזה- הוא רוצה ללמוד ולהתפתח. ניתן לעזור רק למי שרוצה עזרה, לתת הכוונה רק למי שרוצה ללמוד, לא רק מכיוון ש"אסור להכריח", אלא כי זה פשוט בלתי אפשרי (גם בהגדרה- אם אתה מכריח זה לא עזרה, אם אתה דוחף מישהו בכוח, זו לא הכוונה). כל זה בתיאוריה.. בפועל רוב המחוננים ממש סובלים ומתוסכלים מכך שלמרות שהם מאוד רוצים להתקדם, אין להם איך... (ואם מישהו חולם שהפתרון יוכל לבוא מבית הספר, הוא יכול להמשיך לעשות זאת.. להיפך, בית הספר מדכא את ערכי המחוננות. יש אנשים שמאמינים, בתמימות מפחידה, שמטרתה של מערכת החינוך היא ללמד. אני חושב שהמורים אצלנו דווקא צדקו כשאמרו שמטרתם היא "לחנך" ולא ללמד, מערכת החינוך היא מערכת חינוך ולא לימוד (הרי כולנו יודעים שלא באמת לומדים שם), הלמידה היא רק הכלי, האמצעי כדי לחנך את הילדים לקונפורמיזם, לציות לסמכות ולעבודה (דברים חשובים מאוד לחברה, אני לא מזלזל), הלמידה היא רק "שיטת האילוף". האם מישהו חושב שנותנים חשיבות רבה דווקא למתמטיקה בגלל הערך האינטלקטואלי שלה, כדי לפתח את החשיבה המופשטת? "לומדים מתמטיקה" כדי לחנך את הילדים לעבוד לפי הוראות מדויקות בצורה מדויקת ומסודרת, ללא שגיאות, גם אם המטלה משעממת, לא מובנת, רוטינית וחסרת ערך (לכן הביקורת הנפוצה על החומר הנלמד במתמטיקה בבית הספר קצת מצחיקה- דווקא בגלל שהוא כל כך טכני, לא אינטואיטיבי ולא מצריך כל חשיבה הוא מתאים ביותר למטרתו). כל הבעיה היא שיש קבוצה שהלמידה מאוד קלה לה, הכלי הזה לא עובד עליה- המחוננים. כל הניסיונות לתת למחוננים פתרונות בבית הספר נכשלים לא (רק) בגלל פגמים בביצוע, הם נידונו מראש לכישלון- יש סתירה מהותית בין מה שבית הספר מחנך אליו, לבין ערכי המחוננות. ושוב, אין לי שום וויכוח עם מערכת החינוך, אני פשוט שייך לצד השני..)
 

אמא של1

New member
האם IQ גבוה הוא תנאי הכרחי

לאמא – רקע תיאורטי
לאמא – רקע תיאורטי מבחינתי, מחוננות איננה תכונה, אלא ערך, אידיאל ששואפים אליו. יש ימים שאני פחות מחונן ויש ימים שאני יותר מחונן, ויש סכנה שאפסיק להיות מחונן אם לא אתאמץ להיות כזה. ואני אסביר- בעבר שאלת על "הגדרת מחוננות"- אינני מאמין בהגדרה כזו- תגדירי לי "טוב לב", ואגדיר לך "מחוננות"... אך זה שלא ניתן להגדיר משהו, לא אומר שלא ניתן לזהות אותו (או אפילו ללמוד לזהות אותו!) - ניתן לזהות מחונן בדיוק כמו שניתן לזהות אדם "טוב לב", יש סימפטומים, אך לא הגדרה. אם מישהו "מעביר את הזקנה בכביש", האם זה אומר שהוא "טוב לב"? אם מישהו "פותר משוואות בכיתה ה'", האם זה אומר שהוא מחונן? לאו דווקא, אבל אלו הם כן סימנים לכך. מי שמכיר הרבה מחוננים, יכול לזהות מחונן כשהוא פוגש אותו. מחוננים מסוגלים לזהות אחד את השני לפי סימנים, שייתכן שמי שאיננו מחונן לא ירגיש בהם כלל- לפעמים אפילו באמצעות המבט בעיניים. לדעתי, בחינת המחוננות הטובה ביותר היא לשאול את הילד חידה ממזרית במיוחד, ולראות את התגובות שלו. יותר מכך, יש כל מיני טיפוסים של מחוננים (כמו שיש כל מיני טיפוסים של "טובי לב"). אז כן, יש מחוננים, אך אין איזו "תכונת מחוננות". יש סימנים, אך אין "מבחן" (בטח לא המבחן של מכון סאלד..). אם אני רואה בילד דברים שמזכירים לי אנשים שאני מכיר שמגלמים בעיני אידיאלים אינטלקטואליים-יצירתיים מסוימים, אני נוטה להאמין שהוא מחונן. רק מי שפועל לפי ערך מסוים ("מחוננות", "טוב לב", "נונקונפורמיזם"), הוא בעל התכונה הנגזרת ממנו ("מחונן" וכו'). ואם הוא מפסיק- אז גם התכונה כבר לא מתארת אותו. בניגוד למה שהרבה היו רוצים להאמין, "תכונת המחוננות" איננה איזו "עובדה ביולוגית", קבועה, להיפך, צריך המון מאמצים כדי לשמר אותה, היא נשחקת בקלות מפחידה. אפילו איינשטיין איבד את רוב רובה של המחוננות שלו אחרי המצאת תורת היחסות הכללית (ראי גישתו המרובעת לתורת הקוונטים, וניסיונותיו חסרי ההשראה לבניית תורה מאוחדת). אני אתן דוגמא- הורים רבים כותבים שהם "לא רוצים להכריח את הילד", אינני מבין את העניין הזה- מבחינתי, מי שיש לו IQ 160 אבל איננו רוצה לעשות עם כך דבר, איננו מחונן (ואני גם לא בא אליו בטענות, זה פשוט לא ענייני, וגם לא מעניין אותי). מחוננות איננה תכונה של "רמת IQ", מבחינתי למחונן יש מוטיבציה פנימית- "בהגדרה", הוא פועל בהתאם למערכת ערכים מסוימת, וכחלק מזה- הוא רוצה ללמוד ולהתפתח. ניתן לעזור רק למי שרוצה עזרה, לתת הכוונה רק למי שרוצה ללמוד, לא רק מכיוון ש"אסור להכריח", אלא כי זה פשוט בלתי אפשרי (גם בהגדרה- אם אתה מכריח זה לא עזרה, אם אתה דוחף מישהו בכוח, זו לא הכוונה). כל זה בתיאוריה.. בפועל רוב המחוננים ממש סובלים ומתוסכלים מכך שלמרות שהם מאוד רוצים להתקדם, אין להם איך... (ואם מישהו חולם שהפתרון יוכל לבוא מבית הספר, הוא יכול להמשיך לעשות זאת.. להיפך, בית הספר מדכא את ערכי המחוננות. יש אנשים שמאמינים, בתמימות מפחידה, שמטרתה של מערכת החינוך היא ללמד. אני חושב שהמורים אצלנו דווקא צדקו כשאמרו שמטרתם היא "לחנך" ולא ללמד, מערכת החינוך היא מערכת חינוך ולא לימוד (הרי כולנו יודעים שלא באמת לומדים שם), הלמידה היא רק הכלי, האמצעי כדי לחנך את הילדים לקונפורמיזם, לציות לסמכות ולעבודה (דברים חשובים מאוד לחברה, אני לא מזלזל), הלמידה היא רק "שיטת האילוף". האם מישהו חושב שנותנים חשיבות רבה דווקא למתמטיקה בגלל הערך האינטלקטואלי שלה, כדי לפתח את החשיבה המופשטת? "לומדים מתמטיקה" כדי לחנך את הילדים לעבוד לפי הוראות מדויקות בצורה מדויקת ומסודרת, ללא שגיאות, גם אם המטלה משעממת, לא מובנת, רוטינית וחסרת ערך (לכן הביקורת הנפוצה על החומר הנלמד במתמטיקה בבית הספר קצת מצחיקה- דווקא בגלל שהוא כל כך טכני, לא אינטואיטיבי ולא מצריך כל חשיבה הוא מתאים ביותר למטרתו). כל הבעיה היא שיש קבוצה שהלמידה מאוד קלה לה, הכלי הזה לא עובד עליה- המחוננים. כל הניסיונות לתת למחוננים פתרונות בבית הספר נכשלים לא (רק) בגלל פגמים בביצוע, הם נידונו מראש לכישלון- יש סתירה מהותית בין מה שבית הספר מחנך אליו, לבין ערכי המחוננות. ושוב, אין לי שום וויכוח עם מערכת החינוך, אני פשוט שייך לצד השני..)
האם IQ גבוה הוא תנאי הכרחי
למחוננות? מה שמסתמן מהתשובות השונות שניתנו שאין כלל הסכמה לגבי מה זה מחוננות. נראה אם אפשר להגיע להסכמה לגבי השאלה מה הם התנאים ההכרחיים למחוננות.
 

ELIאלי

New member
הוא סימפטום. אין תנאים הכרחיים.

האם IQ גבוה הוא תנאי הכרחי
למחוננות? מה שמסתמן מהתשובות השונות שניתנו שאין כלל הסכמה לגבי מה זה מחוננות. נראה אם אפשר להגיע להסכמה לגבי השאלה מה הם התנאים ההכרחיים למחוננות.
הוא סימפטום. אין תנאים הכרחיים.
האם היית שואלת על תנאים הכרחיים ל"טוב לב"? לפיינמן היה 122 IQ
 

אמא של1

New member
פיינמן לא היה עובר את מבחני "הדסה"

הוא סימפטום. אין תנאים הכרחיים.
האם היית שואלת על תנאים הכרחיים ל"טוב לב"? לפיינמן היה 122 IQ
פיינמן לא היה עובר את מבחני "הדסה"
איך אנו יודעים כי פיינמן היה מחונן? האם לפי יצירותיו של אדם קובעים שהוא מחונן?
 
לא רק, גם

פיינמן לא היה עובר את מבחני "הדסה"
איך אנו יודעים כי פיינמן היה מחונן? האם לפי יצירותיו של אדם קובעים שהוא מחונן?
לא רק, גם
וגם לפי המשחק שהוא שיחק עם הנמלים על חלון הפנימיה אפשר לראות שהוא היה מחונן. מה עושה מישהו כשמשעמם לו, זה מבחן מאוד רציני למחוננות.
 

אמא של1

New member
אם הייה רצון לאתר ילדים "טובי לב"

הוא סימפטום. אין תנאים הכרחיים.
האם היית שואלת על תנאים הכרחיים ל"טוב לב"? לפיינמן היה 122 IQ
אם הייה רצון לאתר ילדים "טובי לב"
הייתי שואלת על תנאיים הכרחיים לטוב לב.
 

Kalla

New member
לא היחיד, אך בהחלט הכרחי לדעתי.

האם IQ גבוה הוא תנאי הכרחי
למחוננות? מה שמסתמן מהתשובות השונות שניתנו שאין כלל הסכמה לגבי מה זה מחוננות. נראה אם אפשר להגיע להסכמה לגבי השאלה מה הם התנאים ההכרחיים למחוננות.
לא היחיד, אך בהחלט הכרחי לדעתי.
 

אילתושי

New member
אני מסכימה עם (כמעט) כל מה שאמרת

לאמא – רקע תיאורטי
לאמא – רקע תיאורטי מבחינתי, מחוננות איננה תכונה, אלא ערך, אידיאל ששואפים אליו. יש ימים שאני פחות מחונן ויש ימים שאני יותר מחונן, ויש סכנה שאפסיק להיות מחונן אם לא אתאמץ להיות כזה. ואני אסביר- בעבר שאלת על "הגדרת מחוננות"- אינני מאמין בהגדרה כזו- תגדירי לי "טוב לב", ואגדיר לך "מחוננות"... אך זה שלא ניתן להגדיר משהו, לא אומר שלא ניתן לזהות אותו (או אפילו ללמוד לזהות אותו!) - ניתן לזהות מחונן בדיוק כמו שניתן לזהות אדם "טוב לב", יש סימפטומים, אך לא הגדרה. אם מישהו "מעביר את הזקנה בכביש", האם זה אומר שהוא "טוב לב"? אם מישהו "פותר משוואות בכיתה ה'", האם זה אומר שהוא מחונן? לאו דווקא, אבל אלו הם כן סימנים לכך. מי שמכיר הרבה מחוננים, יכול לזהות מחונן כשהוא פוגש אותו. מחוננים מסוגלים לזהות אחד את השני לפי סימנים, שייתכן שמי שאיננו מחונן לא ירגיש בהם כלל- לפעמים אפילו באמצעות המבט בעיניים. לדעתי, בחינת המחוננות הטובה ביותר היא לשאול את הילד חידה ממזרית במיוחד, ולראות את התגובות שלו. יותר מכך, יש כל מיני טיפוסים של מחוננים (כמו שיש כל מיני טיפוסים של "טובי לב"). אז כן, יש מחוננים, אך אין איזו "תכונת מחוננות". יש סימנים, אך אין "מבחן" (בטח לא המבחן של מכון סאלד..). אם אני רואה בילד דברים שמזכירים לי אנשים שאני מכיר שמגלמים בעיני אידיאלים אינטלקטואליים-יצירתיים מסוימים, אני נוטה להאמין שהוא מחונן. רק מי שפועל לפי ערך מסוים ("מחוננות", "טוב לב", "נונקונפורמיזם"), הוא בעל התכונה הנגזרת ממנו ("מחונן" וכו'). ואם הוא מפסיק- אז גם התכונה כבר לא מתארת אותו. בניגוד למה שהרבה היו רוצים להאמין, "תכונת המחוננות" איננה איזו "עובדה ביולוגית", קבועה, להיפך, צריך המון מאמצים כדי לשמר אותה, היא נשחקת בקלות מפחידה. אפילו איינשטיין איבד את רוב רובה של המחוננות שלו אחרי המצאת תורת היחסות הכללית (ראי גישתו המרובעת לתורת הקוונטים, וניסיונותיו חסרי ההשראה לבניית תורה מאוחדת). אני אתן דוגמא- הורים רבים כותבים שהם "לא רוצים להכריח את הילד", אינני מבין את העניין הזה- מבחינתי, מי שיש לו IQ 160 אבל איננו רוצה לעשות עם כך דבר, איננו מחונן (ואני גם לא בא אליו בטענות, זה פשוט לא ענייני, וגם לא מעניין אותי). מחוננות איננה תכונה של "רמת IQ", מבחינתי למחונן יש מוטיבציה פנימית- "בהגדרה", הוא פועל בהתאם למערכת ערכים מסוימת, וכחלק מזה- הוא רוצה ללמוד ולהתפתח. ניתן לעזור רק למי שרוצה עזרה, לתת הכוונה רק למי שרוצה ללמוד, לא רק מכיוון ש"אסור להכריח", אלא כי זה פשוט בלתי אפשרי (גם בהגדרה- אם אתה מכריח זה לא עזרה, אם אתה דוחף מישהו בכוח, זו לא הכוונה). כל זה בתיאוריה.. בפועל רוב המחוננים ממש סובלים ומתוסכלים מכך שלמרות שהם מאוד רוצים להתקדם, אין להם איך... (ואם מישהו חולם שהפתרון יוכל לבוא מבית הספר, הוא יכול להמשיך לעשות זאת.. להיפך, בית הספר מדכא את ערכי המחוננות. יש אנשים שמאמינים, בתמימות מפחידה, שמטרתה של מערכת החינוך היא ללמד. אני חושב שהמורים אצלנו דווקא צדקו כשאמרו שמטרתם היא "לחנך" ולא ללמד, מערכת החינוך היא מערכת חינוך ולא לימוד (הרי כולנו יודעים שלא באמת לומדים שם), הלמידה היא רק הכלי, האמצעי כדי לחנך את הילדים לקונפורמיזם, לציות לסמכות ולעבודה (דברים חשובים מאוד לחברה, אני לא מזלזל), הלמידה היא רק "שיטת האילוף". האם מישהו חושב שנותנים חשיבות רבה דווקא למתמטיקה בגלל הערך האינטלקטואלי שלה, כדי לפתח את החשיבה המופשטת? "לומדים מתמטיקה" כדי לחנך את הילדים לעבוד לפי הוראות מדויקות בצורה מדויקת ומסודרת, ללא שגיאות, גם אם המטלה משעממת, לא מובנת, רוטינית וחסרת ערך (לכן הביקורת הנפוצה על החומר הנלמד במתמטיקה בבית הספר קצת מצחיקה- דווקא בגלל שהוא כל כך טכני, לא אינטואיטיבי ולא מצריך כל חשיבה הוא מתאים ביותר למטרתו). כל הבעיה היא שיש קבוצה שהלמידה מאוד קלה לה, הכלי הזה לא עובד עליה- המחוננים. כל הניסיונות לתת למחוננים פתרונות בבית הספר נכשלים לא (רק) בגלל פגמים בביצוע, הם נידונו מראש לכישלון- יש סתירה מהותית בין מה שבית הספר מחנך אליו, לבין ערכי המחוננות. ושוב, אין לי שום וויכוח עם מערכת החינוך, אני פשוט שייך לצד השני..)
אני מסכימה עם (כמעט) כל מה שאמרת
וכדי לא להיות פלקט לגמרי - זה נורא נכון, שמחוננות זה צורת חשיבה או מערכת ערכים, ולא אייקיו מעל 130 או נתון אחר כלשהוא. אני חושבת שסקרנות היא אחד הדברים המרכזיים, וגם "שאיפה לאמת": אני יכולה להסביר את זה כך: כשהמורה שואל שאלה שאני יודעת את התשובה עליה, וכל הכיתה צועקת דברים לא נכונים והמורה מקבל אותם, ואין לי סיכוי להמשיע את קולי (החלש) - נורא חשוב לי בסוף כן לומר את התשובה הנכונה (האמת), למרות שבכלל לא אכפת לי מהילדים הטפשים בכיתה שלי. ואני יכולה להעיד על עצמי שדי הפסקתי להיות מחוננת. אולי כי זה גרם לי די הרבה סבל (בדידות חברתית) ורציתי להיות יותר כמו כולם. אבל אני מקווה לחזור לזה מתישהוא. אני די מאוכזבת מעצמי על העניין הזה. ולימודי המתמטיקה - והלימוד בכלל - אני חושבת שהבעיה זה שרוב המורים לא באמת רואים את הלימוד והחינוך כמטרה נעלה ואידאלית, כמו שזה צריך להיות. אין להם כח ואין להם מספיק ערכים. ולכן קורה שמורה נותן לתלמידים 20 תרגילים זהים במתמטיקה, ותלמיד אומר לו - "אבל אני כבר יודע לפתור את זה!" - הוא אומר לא נורא, תעשה בכל זאת. אם הכיתות היו יותר קטנות, והמורים יותר טובים, אולי כן היה לימוד וחינוך אמיתי.
 

ציפי ג

New member
יחס לסביבה

אני מסכימה עם (כמעט) כל מה שאמרת
וכדי לא להיות פלקט לגמרי - זה נורא נכון, שמחוננות זה צורת חשיבה או מערכת ערכים, ולא אייקיו מעל 130 או נתון אחר כלשהוא. אני חושבת שסקרנות היא אחד הדברים המרכזיים, וגם "שאיפה לאמת": אני יכולה להסביר את זה כך: כשהמורה שואל שאלה שאני יודעת את התשובה עליה, וכל הכיתה צועקת דברים לא נכונים והמורה מקבל אותם, ואין לי סיכוי להמשיע את קולי (החלש) - נורא חשוב לי בסוף כן לומר את התשובה הנכונה (האמת), למרות שבכלל לא אכפת לי מהילדים הטפשים בכיתה שלי. ואני יכולה להעיד על עצמי שדי הפסקתי להיות מחוננת. אולי כי זה גרם לי די הרבה סבל (בדידות חברתית) ורציתי להיות יותר כמו כולם. אבל אני מקווה לחזור לזה מתישהוא. אני די מאוכזבת מעצמי על העניין הזה. ולימודי המתמטיקה - והלימוד בכלל - אני חושבת שהבעיה זה שרוב המורים לא באמת רואים את הלימוד והחינוך כמטרה נעלה ואידאלית, כמו שזה צריך להיות. אין להם כח ואין להם מספיק ערכים. ולכן קורה שמורה נותן לתלמידים 20 תרגילים זהים במתמטיקה, ותלמיד אומר לו - "אבל אני כבר יודע לפתור את זה!" - הוא אומר לא נורא, תעשה בכל זאת. אם הכיתות היו יותר קטנות, והמורים יותר טובים, אולי כן היה לימוד וחינוך אמיתי.
יחס לסביבה
התיחסות לאנשים שפחות חכמים ממך כאל טפשים, עלולה לפגוע במערכת החברתית, גם אם את לא מוגדרת כמחוננת.
 

Moralida

New member
אז ככה

יחס לסביבה
התיחסות לאנשים שפחות חכמים ממך כאל טפשים, עלולה לפגוע במערכת החברתית, גם אם את לא מוגדרת כמחוננת.
אז ככה
לדעתי (ולדעת עוד רבים, לעוד מידע לחצו על הלינק בתחתית ההודעה), כולנו נולדנו שווים. אני מאמין שלאדם יסוד רוחני ויסוד גופני, כאשר היסוד הרוחני הוא בסיסה של התודעה והיכולת השכלית היא מרכיב של התודעה, וכאשר היסוד הרוחני בכלל והיכולת השכלית בפרט אינם עוברים בתורשה. כל בני האדם נולדים עם פוטנציאל יכולות שכליות ורגשיות זהות, והשוני בינינו מתבטא ע"י כך שהיכולת האנושית ממומשת באופן שונה מאדם לאדם. (מתוך הספר "טיפוס עצמאי"). IQ ניתן לטפח. IQ - תוצאה במבחן סטטיסטי, הקובע את רמת היכולת השכלית בהתאם לנקודות החיתוך הנוכחיות של האוכלוסיה. מה בעצם מודדים במבחן סטטיסטי זה ? יכולת חישובית - ברור לנו שלאחר פיתרון 1000 תרגילים בנוסח הבדיקה במבחן ה-IQ, אנו נשפר את מהירות החשיבה שלנו ביכולת החישובית המתמטית. זיכרון - ניתן לשיפור (קורס עולה כ-2000 שקל, וזהו רק חלק קטן מפרוייקט מיכא"ל שניתן בחינם עד לא מזמן) עד לרמות של מאות (!) אחוזים (אני הגעתי ל-600% שיפור). ישנם עוד המון דברים שניתן להשתפר בהם, ואת מספרם לא ניתן לקבוע. מבחן ה-IQ קובע את רמת הטיפוח של ההורים עם הילד. -רועי, ממוקם 32% מעל הממוצע לפי מבחן סטטיסטי.
 

ציפי ג

New member
אבל

אז ככה
לדעתי (ולדעת עוד רבים, לעוד מידע לחצו על הלינק בתחתית ההודעה), כולנו נולדנו שווים. אני מאמין שלאדם יסוד רוחני ויסוד גופני, כאשר היסוד הרוחני הוא בסיסה של התודעה והיכולת השכלית היא מרכיב של התודעה, וכאשר היסוד הרוחני בכלל והיכולת השכלית בפרט אינם עוברים בתורשה. כל בני האדם נולדים עם פוטנציאל יכולות שכליות ורגשיות זהות, והשוני בינינו מתבטא ע"י כך שהיכולת האנושית ממומשת באופן שונה מאדם לאדם. (מתוך הספר "טיפוס עצמאי"). IQ ניתן לטפח. IQ - תוצאה במבחן סטטיסטי, הקובע את רמת היכולת השכלית בהתאם לנקודות החיתוך הנוכחיות של האוכלוסיה. מה בעצם מודדים במבחן סטטיסטי זה ? יכולת חישובית - ברור לנו שלאחר פיתרון 1000 תרגילים בנוסח הבדיקה במבחן ה-IQ, אנו נשפר את מהירות החשיבה שלנו ביכולת החישובית המתמטית. זיכרון - ניתן לשיפור (קורס עולה כ-2000 שקל, וזהו רק חלק קטן מפרוייקט מיכא"ל שניתן בחינם עד לא מזמן) עד לרמות של מאות (!) אחוזים (אני הגעתי ל-600% שיפור). ישנם עוד המון דברים שניתן להשתפר בהם, ואת מספרם לא ניתן לקבוע. מבחן ה-IQ קובע את רמת הטיפוח של ההורים עם הילד. -רועי, ממוקם 32% מעל הממוצע לפי מבחן סטטיסטי.
אבל
י ש ילדים שדי להם בחמישה תרגילים בנוסח מבחן הIQ כדי להגיע לאותה תוצאה. כולנו נודלנו עם אותם אבירים. לכולנו אף פה אזנים ידים ורגלים. אבל לא כולנו יכולים לשחות באותה מידה, לא כולנו יכולים לרוץ באותה מהירות ולא כולנו יכולים לממש את הפוטנציאל הגלום בשכל שלנו באותו אופן.
 

אילתושי

New member
ברור, אני מודעת לכך

יחס לסביבה
התיחסות לאנשים שפחות חכמים ממך כאל טפשים, עלולה לפגוע במערכת החברתית, גם אם את לא מוגדרת כמחוננת.
ברור, אני מודעת לכך
זה בגלל שאני לא אוהבת אותם, אז אני קוראת להם טפשים. בבי"ס הקודם שהייתי, אני מניחה שרוב הילדים גם כן היו פחות חכמים ממני (למרות שהרבה דווקא לא), ובכל זאת מעולם לא חשבתי עליהם כ"טפשים".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה