בהתייחסות לתחנות בני ברק, קרית אריה וסגולה לא התייחסת להשפעהנוסעים בתחנות רכבת
אני מצרף כאן ניתוח שלי לתחנות הרכבת, בעקבות המידע האחרון שהתפרסם בפורום. הן ממוינות לפי מספר העולים בהן.
כאן
צודקבהתייחסות לתחנות בני ברק, קרית אריה וסגולה לא התייחסת להשפעה
הצפויה של פתיחת מסילת השרון על התדירות לתחנות הללו.
כשיהיו שתי רכבות בשעת שיא בכל כיוון הסיכוי לצמיחה לא ממש מבטיח.
אין טעם להדחיק את המציאות. להיפך, צריך לחשוף ולהדגיש אותהצודק
אבל לא בא לי לבאס...
שכנעת, אני מתקן.אין טעם להדחיק את המציאות. להיפך, צריך לחשוף ולהדגיש אותה
אני רוצה להתייחס לנקודות שלך על תחנות תל אביב.נוסעים בתחנות רכבת
אני מצרף כאן ניתוח שלי לתחנות הרכבת, בעקבות המידע האחרון שהתפרסם בפורום. הן ממוינות לפי מספר העולים בהן.
כאן
תחנות תל אביבאני רוצה להתייחס לנקודות שלך על תחנות תל אביב.
אני לא מסכים עם הקביעה שלך שרכבת קלה תהיה יותר נגישה מתחנת סבידור ותגרום לעלייה יותר גדולה בנוסעים על פני תחנת השלום.
אפילו ללא קשר לתוכניות לקשר את המשך קניון עזריאלי עם תחנת שאול המלך העתידית, מרחק הליכה מתחנת השלום לדעתי לא עולה בצורה משמעותית על מרחק הליכה מתחנת סבידור לתחנת ארלוזורוב של הקו האדום.
מה שישפיע כפי שאתה גם מציין זה בעיקר התפתחות המע"ר ואני דווקא חושב שלתחנת השלום יש בהחלט יתרון מבחינה הזאת ובמיוחד אם נכלול תוכניות להוספת גשר מעל איילון ופיתוח של מגדלי משרדים על הגדה המזרחית.
גם לא ממש הבנתי את מה שאמרת על פיתוח עתידי של איזור תחנת ההגנה?
נכון להיום אין שום תוכניות למגדלי משרדים באיזור הזה, אולי אתה מדבר על עתיד רחוק יותר של כמה שנים קדימה?
לא הולך להיות מעבר תת קרקעי מתוך תחנת ר"י.תחנות תל אביב
התחנה ש"תמותג" כתחנה בה עושים קישור לקו האדום תהיה תל אביב מרכז, לא ספרתי במטרים אבל אני די בטוח שהיא אכן יותר קרובה ועד כמה שידוע לי אמור להיות מעבר תת קרקעי מתוך תחנת הרכבת עצמה (מהשירותים?אל תחנת הקו האדום. יש לזה השפעה פסיכולוגית לא מבוטלת.
אני אישית שונא ללכת בתוך קניון עזריאלי משער הרכבת לשער הקריה. זה לא קניון נעים לדעתי (אף קניון לא נעים לדעתי), בהנחה שאני לא היחידי שחושב ככה, והדרך עד שאול המלך גם תכלול עוד דרגנועים ופיתולים בתוך הקניון, נראה לי שרבים יוותרו על התענוג ויבחרו את רכבת מרכז.
בנוסף, למי שמגיע מצפון, ורוצה מזרחה (לסיטי של בני ברק או לפתח תקווה), אין מה לחפש בתחנת השלום ובשאול המלך.
ולגבי המגדלים. בשלב זה עיקר הבנייה סמוכה לשלום (עזריאלי שרונה, מגדלי בסר, מגדל תוצרת הארץ, מגדלי הארבעה ויש שם עוד מקום להרבה מגדלים שעוד לא נבנו כמו מגדל טרה, מגדל תוצרת הארץ 2 (60 קומות), עזריאלי האליפטי (80 קומות) בית סוזוקי ביגאל אלון, המפלצת הסובייטית בפינת קפלן/בגין ועוד.
אבל גם באזור רכבת מרכז נכונו עוד מגדלים רבים, אם כי רובם בשלבים מאוחרים יותר של תכנון ואישורים. מגדל ספיר שנבנה עכשיו במרכז הבורסה, המגדל שצמוד למגדל שער העיר שנבנה עכשיו, מגדלי עלית, קומות), וכל המגדלים שנבנים על בגין ליד רסיטל בין גשר על פרשת דרכים ועד בית אגד (שנמצא בול באמצע) בין התחנות. ומתוכננים מגדל בין ערים (100 קומות, מגדלי יורוקום (72 קומות בסיטי של גבעתיים), עוד מגדל אחד לפחות בבורסה סמוך לאיילון, שורת מגדלי משרדים בין פארק צמרת לאיילון וכמובן כל מתחם 2000 שיהפוך ליער מגדלים אחד גדול.
אז מי יוביל בסוף?
ולגבי ההגנה, התכוונתי למגדל שנבנה כעת בפינת לה גרדיה והחרש (לא זוכר של איזו סוכנות רכב הוא), ומגדל הרכבת ברחוב הרכבת שנחנך לפני שנתיים שלוש. בין לה גארדיה לתחנת ההגנה על גדת האיילון מאושרים כבר עוד שני מגדלים. אבל זה מה זה רחוק מכל המסה של השלום והמרכז שציינתי קודם.
ואולי גםלא הולך להיות מעבר תת קרקעי מתוך תחנת ר"י.
כן הולך להיות מעבר תת"ק להולכי רגל שייאפשר להם לחצות את "על פרשת דרכים" גם בלי לקנות כרטיס לרק"ל (ואולי אפילו נפרד מהתחנה בלי צורך לעבור בדיקה בטחונית, כמו המעבר הישן שהיה שם. אני לא זוכר בדיוק) ובכל מקרה יהיו כניסות בשני הצדדים של "על פרשת דרכים" שיחזור לתוואי המקורי שלו כמו שהיה לפני תחילת העבודות.
כדי להגיע מתחנת ר"י לתחנת הקו האדום אנשים כן יצטרכו ללכת ברגל מחוץ לתחנה. כמובן שאחרי השיפוצים במסוף האוטבוסים סביר להניח שכל האיזור הזה יהיה נגיש יותר וקל יותר להולכי רגל.
אבל לעבור בחוץ ברחוב עדיין יהיה קצר יותר כנראה מלרדת בתחנת השלום ולעבור דרך קניון עזריאלי, וגם עם הרבה פחות תנועה אנכית (מדרגות/דרגנועים/מעליות).
זה יהיה מסובךואולי גם
יבנו עוד יציאה מאזור הרציפים הישר לגשר האלכסוני של על פרשת דרכים וז'בוטינסקי. אני יודע בוודאות שזה נכלל במסגרת קירוי האיילון (כל הכניסה לתחנה זזה אל מעל לרציפים) אבל אולי יקדימו את זה.
אם וכאשר יפתרו את בעיית תעלת האיילון, גם הבעיה הזו תיפתרזה יהיה מסובך
אני לא יכול להסביר בתמונה כי ה־GIS של עיריית ת"א (שם יש צילומי אוויר ברוזולוציה גבוהה מספיק) לא עובד היום משום מה, אבל למיטב זכרוני המרחק בין המסילות בקצה הדרומי של סבידור קטן ואין שם ממש מקום לעמודים גדולים שצריך מבנה טרמינל וגם לא מקום להאריך את הרציפים דרומה כדי שיהיה מקום למדרגות שיירדו מתוך אותו מבנה טרמינל.
כן היא כנראה יותר קרובה.תחנות תל אביב
התחנה ש"תמותג" כתחנה בה עושים קישור לקו האדום תהיה תל אביב מרכז, לא ספרתי במטרים אבל אני די בטוח שהיא אכן יותר קרובה ועד כמה שידוע לי אמור להיות מעבר תת קרקעי מתוך תחנת הרכבת עצמה (מהשירותים?אל תחנת הקו האדום. יש לזה השפעה פסיכולוגית לא מבוטלת.
אני אישית שונא ללכת בתוך קניון עזריאלי משער הרכבת לשער הקריה. זה לא קניון נעים לדעתי (אף קניון לא נעים לדעתי), בהנחה שאני לא היחידי שחושב ככה, והדרך עד שאול המלך גם תכלול עוד דרגנועים ופיתולים בתוך הקניון, נראה לי שרבים יוותרו על התענוג ויבחרו את רכבת מרכז.
בנוסף, למי שמגיע מצפון, ורוצה מזרחה (לסיטי של בני ברק או לפתח תקווה), אין מה לחפש בתחנת השלום ובשאול המלך.
ולגבי המגדלים. בשלב זה עיקר הבנייה סמוכה לשלום (עזריאלי שרונה, מגדלי בסר, מגדל תוצרת הארץ, מגדלי הארבעה ויש שם עוד מקום להרבה מגדלים שעוד לא נבנו כמו מגדל טרה, מגדל תוצרת הארץ 2 (60 קומות), עזריאלי האליפטי (80 קומות) בית סוזוקי ביגאל אלון, המפלצת הסובייטית בפינת קפלן/בגין ועוד.
אבל גם באזור רכבת מרכז נכונו עוד מגדלים רבים, אם כי רובם בשלבים מאוחרים יותר של תכנון ואישורים. מגדל ספיר שנבנה עכשיו במרכז הבורסה, המגדל שצמוד למגדל שער העיר שנבנה עכשיו, מגדלי עלית, קומות), וכל המגדלים שנבנים על בגין ליד רסיטל בין גשר על פרשת דרכים ועד בית אגד (שנמצא בול באמצע) בין התחנות. ומתוכננים מגדל בין ערים (100 קומות, מגדלי יורוקום (72 קומות בסיטי של גבעתיים), עוד מגדל אחד לפחות בבורסה סמוך לאיילון, שורת מגדלי משרדים בין פארק צמרת לאיילון וכמובן כל מתחם 2000 שיהפוך ליער מגדלים אחד גדול.
אז מי יוביל בסוף?
ולגבי ההגנה, התכוונתי למגדל שנבנה כעת בפינת לה גרדיה והחרש (לא זוכר של איזו סוכנות רכב הוא), ומגדל הרכבת ברחוב הרכבת שנחנך לפני שנתיים שלוש. בין לה גארדיה לתחנת ההגנה על גדת האיילון מאושרים כבר עוד שני מגדלים. אבל זה מה זה רחוק מכל המסה של השלום והמרכז שציינתי קודם.
המפלצת הסובייטיתכן היא כנראה יותר קרובה.
אני כן מאמין שיהיה גם מעבר תת"ק מקניון לשאול המלך.
האמת לא חשבתי על התנועה הענכית והיא אכן תהיה די משמעותית.
שני דרגענוים מהרציפים לקניון, אחרי זה או מעלית או 3 דרגנעוים למפלס התת קרקעי ואז הליכה במנהרה עד הכניסה לתחנת שאול המלך.
הייתרון הברור שנוסעים לא צריכים לצאת החוצה בשום שלב (שזה די מועיל בקיץ הישראלי).
אני אישית הייתי מעדיף אותה גם כי זה מעורר בי זכרונות מילדות שלי במוסקווה וכמובן את כל הטיולים בהרבה ערים בעולם שיש בהם רכבת תחתית עם המעברים האין סופיים מהתחנות ליציאות השונות בקרבת התחנה
לי אישית מאוד חסרה בארץ החוויה האורבנית הזאת.
לגבי המגדלים אתה צודק ברוב מה שכתבת.
לא ברור לי על איזה "מפלצת סובייטית" אתה מדבר, אני מניח מגדל אפריקה ישראל?
המגדל שנבנה ליד שער העיר, אתה כנראה מתכוון למגדל של חברת ביטוח מנורה?
רוב המגדלים של ציר בגין (רצועת מע"ר הצפונית) לדעתי יהיו יותר קרובים לתחנת השלום (אולי חוץ ממגדלי הצעירים).
אני רק אוסיף קצת מידע שאולי יעניין אותך.
כבר החלה בנייה של מגדל נוסף על גדת איילון, מגדל Icon
לא חושב שיש שם מקום לעוד מגדלים בעתיד.
יש גם תוכניות (שעדיין לא יצאו לפועל) להגביה את מגדל חברת ביטוח הראל.
לפי מה שאני זוכר מדובר בתוספת מאוד משמעותית כך שהמגדל יהיה יותר מ50 קומות או אולי אפיולו יותר.
מה שכן זה סימן שאנחנו די מתקרבים למצב שהפיתוח של איזור הבורסה ייפסק כי פשוט אין איפה לבנות.
מי ינצח בסוף אני לא יודע, אבל הייתי מנחש שתל אביב, כי שם מדובר בשטחים הרבה יותר גדולים כאשר ברמת גן מדובר בשטח לא גדול במיוחד שרובו כבר בנוי.
לגבי המגדל שאתה מדבר עליו ליד הגנה, כרגע נראה שהוא לא הולך להיבנות.
כל הסימנים מראים שכנראה הפרוייקט ייגמר בשני אולמות תצוגה ו2 או 3 קומות משרדים.
יש תוכניות לעתיד רחוק יותר, לפתח את איזור לה גרדיה. ויש כמובן את איזור חסן ערפה שכבר נבנים בו כמה וכמה מגדלים, שכנראה יהיה יותר נגיש מתחנת ההגנה בעתיד.
אה. לא הייתי דואג, זה לא הולך להיבנותהמפלצת הסובייטית
זה הכינוי שאני נתתי לדבר הזה
תראו מה משרד התחבורה ועיריית נתניה מתכננים לתחנת ספיר:נוסעים בתחנות רכבת
אני מצרף כאן ניתוח שלי לתחנות הרכבת, בעקבות המידע האחרון שהתפרסם בפורום. הן ממוינות לפי מספר העולים בהן.
כאן
אני כל כך רוצה להאמין שזה יקרה, אבל ממש קשה לי.תראו מה משרד התחבורה ועיריית נתניה מתכננים לתחנת ספיר:
http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.4062832
אחרי התוכניות לתעשיה האווירית, לתל אביב ולראשון לציון, מגיע תור נתניה להתקשקש עם השטות הזו.
האבסורד אצלנו הוא שרכבת כבדה בגוש דן עדיין יעילה יותר מתח"צנוסעים בתחנות רכבת
אני מצרף כאן ניתוח שלי לתחנות הרכבת, בעקבות המידע האחרון שהתפרסם בפורום. הן ממוינות לפי מספר העולים בהן.
כאן
אני טוען את זה כבר מזמן,האבסורד אצלנו הוא שרכבת כבדה בגוש דן עדיין יעילה יותר מתח"צ
אחרת (אוטובוסים), רק כי כל כך פקוק ובקושי זזים כך שהרכבת עדיין מביאה אותך מהר יותר, למרות שלוקח לה זמן רב להאיץ ולהאט.
כל נתיבי איילון דרום מלאים בשלטי הרכבת שמזמינים את הנוסעים לנסוע איתה מבת ים - רק 18 דקות מת"א (זה המון זמן אבל נחשב מעט כשאתה בפקק). את אותו השלט תפגוש גם בתחנת יבנה מערב, היכן שעדיין אין פקקים ומזמינים אותך לחנות בחינם בתחנת הרכבת.
רכבת כבדה יכולה לשמש גם במרחקים של רכבת תחתיתהאבסורד אצלנו הוא שרכבת כבדה בגוש דן עדיין יעילה יותר מתח"צ
אחרת (אוטובוסים), רק כי כל כך פקוק ובקושי זזים כך שהרכבת עדיין מביאה אותך מהר יותר, למרות שלוקח לה זמן רב להאיץ ולהאט.
כל נתיבי איילון דרום מלאים בשלטי הרכבת שמזמינים את הנוסעים לנסוע איתה מבת ים - רק 18 דקות מת"א (זה המון זמן אבל נחשב מעט כשאתה בפקק). את אותו השלט תפגוש גם בתחנת יבנה מערב, היכן שעדיין אין פקקים ומזמינים אותך לחנות בחינם בתחנת הרכבת.
ברור שהיא יכולהרכבת כבדה יכולה לשמש גם במרחקים של רכבת תחתית
כך למשל לאזורים רבים בלונדון, בעיקר מדרום לתמזה, לא מגיעה הרכבת התחתית וההגעה למרכז העיר נעשת באמצעות הרכבת הכבדה.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.