נוסטלגיה במיטבה- מי שזוכר את 'עיר האורות' ?!

נוסטלגיה במיטבה- מי שזוכר את 'עיר האורות' ?!

כך קראו לו בארץ בזמנו הפכתי מידי פעם ת'עולם למצוא את השם המקורי שלו עד שמצאתי וזה שמו: The Hostage Tower (1980) (TV) http://www.imdb.com/title/tt0080891/ סרט מעולה מבית אליסטר מקליין הבעיה שלי היא רק להשיג אותו ואני מדברת על אופן חוקי לחלוטין לא מצאתי אותו בשום מקום מישהוא יודע על אתר שאפשר לקנות אותו להורדה אתרים לקניית סרטים נדירים? פרטים מעניינים נוספים על הסרט? ממש אודה לכם!
 

MovieMaster

New member
אז יש לי חדשות בשבילך...

זה לא השם שלו בעברית. כשהסרט הוקרן בישראל בבתי הקולנוע, הוא נקרא: מגדל בני הערובה (1980) / The Hostage Tower / Alistair MacLean's The Hostage Tower אז נכון שפריז זו עיר האורות, ועלילת הסרט מתרחשת בפריז, או יותר מדוייק על מגדל אייפל שנמצא בלב העיר פריז. אך לסרט לא קראו בישראל "עיר האורות". ועל כן גם לא פלא שלא מצאת אותו כל כך הרבה זמן, אם חיפשת אותו לפי השם הזה...
 
אתרי סרטים נדירים

אם תחפשי בגוגל rare movies או rare dvds, תמצאי המון אתרים שמציעים למכירה סרטים ישנים ונדירים. חוץ מזה את יכולה לשים בקשה בפורום של הסרט ב-IMDb (ראיתי שמישהו כבר שם בקשה כזאת, ולא קיבל תשובה בפורום, אבל יכול להיות שענו לו במייל). לפי IMDb הסרט לא יצא אף פעם על קלטת וידיאו או DVD, ולכן אין טעם לחפש אותו בחנויות הרגילות. הערה (קצת חפרנית, אני מתנצלת), לגבי חוקיות: עד כמה שאני יודעת, אתרי הסרטים הנדירים הם חוקיים, אבל, הם לא הבעלים החוקיים של הזכויות על הסרטים שהם מוכרים. באופן רשמי הם לא מוכרים לך את הסרט, אלא נותנים לך אותו בחינם, ואת משלמת רק עבור הטיפול והמשלוח, (מחיר שדומה באופן לא מפתיע למחיר של DVD באמזון). הם מגבילים את עצמם לסרטים שלא יצאו על DVD, ונחשבים לצורך העניין לפריטי אספנות. ברגע שסרט יוצא על DVD הם מפסיקים למכור אותו, ומפנים את הלקוחות לאמזון. בפועל, החבר'ה האלה מקליטים סרטים מהטלוויזיה, צורבים אותם בהרבה עותקים, ומוכרים. תהרגו אותי, אבל אני לא מוצאת שום הבדל עקרוני בין קנייה מאתר כזה, לבין הורדת TVRip בתוכנת שיתוף קבצים. בשני המקרים בעל הזכויות על הסרט לא מקבל שקל. לאור זאת, אני לא מבינה למה החוק אוסר על הורדה של סרטים כאלה בתוכנות שיתוף קבצים. (שוב, אני מדברת רק על סרטים שבעל הזכויות עליהם לא טורח לספק לנו אפשרות לקנות אותם).
 
למעלה