נוכחות בכאן ובעכשיו

נוכחות בכאן ובעכשיו

רוב הזמן אנו נמצאים בעתיד או בעבר. יש אפשרות להגיע לרגע הזה ולהיות בו
 

רחשי לב

New member
עבר, עתיד, הווה

"רוב הזמן אנו נמצאים בעתיד או בעבר." כאן ועכשיו קורא את מה שכתבת, כאן ועכשיו ! אין עבר, אין עתיד, יש רק כאן ועכשיו ! המילים שאני קורא אינן מעוררות בי "זכרונות", אינן מעוררות בי "קונוטציות שליליות", אין עבר, יש כאן ועכשיו ! ללא עבר, ללא עתיד אני נמצא כאן ועכשיו !! עכשיו שואל, למי את מתכוונת כשאת כותבת אנו??
 
כנראה לא הבנת.

אנו = אנשים הכוונה היא להימצאות של אנשים (אני משערת שגם אתה, אלא אם אתה מואר) במחשבות שלהם, במיינד, בדברים שהתרחשו מקודם, בדברים שקשורים לעתיד. אם תלמד את עצמך תוכל לגלות היכן אתה נמצא במהלך היממה. זה לא משהו תיאורטי אלא מקום להתבוננות עצמית.
 
תרגיל שיכול לעזור

להתבונן על זרם המחשבות והדמיונות בתוכך, במהלך היום-יום.
 
הכאן והעכשיו רחוק מכאן

אכן כולנו נמצאים במרחק גדול מאד מהכאן והעכשיו, אנחנו נמצאים בהיבט רחוק שלו בהשתלשלות רחוקה משורשי הדברים, כשאני אומר שורשי הדברים אני לא רק מתכוון לגומרי היסוד של התופעות אלא לגורמי היסוד בו במקביל של הזמן, רק מי שחווה הארה יכול לחוות את המרחק העצום של הלהיות בעכשיו לבין התפיסה ה"רגילה שלנו" המציאות נובעת מתוכנו מתוך תוכנו כולנו, והרובד אותו רובנו מכירים הוא הרובד הגס ביותר שלה. הרובד החומרי ביותר שלה הרובד הכאוטי ביותר שלה, הרובד הנצבר שלה. בתוכנו אנחנו יוצרים הרבה רמות של מציאות שונות ולכל אחת מהן יש מימדי זמן מרחב משלהן, רוב הרבדים נפתרים בתוך עצמם ולא יורדים לרמות הגסות יותר של התפרטות, רק הדברים הבלתי פתורים עוברים לשלב הגס והמופרד יותר בצורה דיפרנציאלית, כך שאדם שמסוגל להוות או לחוות את המציאות ברמותיה הגבוהות רק אדם שחווה הארה יכול לחוש את הכאן והעכשיו כפי שאדם במקום הרבה יותר עמוק מאשר אדם שחווה את ההפרדות של התהליך לתהליכי משנה מבוזרים ומנוכרים האחד לשני, זה לא טרוויאלי להבין את מה שאני אומר למי שלא חווה את זה ברמה כזו או אחרת, אבל מקווה בשביל כולנו שנזכה להתקדם ולעשות כל אחת את הצעד שלו בנושא
 
תודה רבה על כתיבתך ../images/Emo13.gif

מציינת שיש אפשרות לחוות את השהייה בכאן ועכשיו, מבלי להגיע למצב תמידי של הארה. יש רמות של זה. חווית כבר שהות בכאן ועכשיו?
 
חוויתי רמות שונות של זה

חוויתי רמות שונות של זה במצבים כאלה ואחרים, המעבר בין המצבים מלמד אותך להקשיב פנימה יותר, להשאיר ערוץ פתוח זה עדיין לא רמת הכאן ועכשיו כמו בזמן החוויות ההן , אבל זאת מודעות למרחק לפחות
 
אסור לקדש מסגרות

הלימוד האמיתי הוא הלימוד שבא מתוך הלב, אין מקום שאתה לא יכול ללמוד ממנו, אסור לקדש שום דרך ואפילו את דרכו של המורה הכי הכי מואר, כי גם ההארה שלו היא שלו היא למצב ולמהות הנפשית המיוחדת לו. כל אדם צריך למצוא לו בעצמו את המצפן הפנימי, למצוא את האנרגיה להשתנות עם הדברים, זאת דרכו של הלוחם, להיות בשדה הפתוח, להגיב לדברים, להפנים ולמצוא לו את נקודות העוצמה שלו. אסור לקבל רעינות שמישהו אחר לעס עבורך , הם לא האמת שלך, הם לא מלאים במשמעות האמיתית שבך שמחוברת על למקום הגובה בנשמה שלך, גם אם מצאת רעיון שנראה לך באיזשהו מקום , אם לא עשית אותו ממש לשלך הוא מעין מחסום עבורך, הוא משמש כתרוץ של לחוות את הדברים עצמם אלא לדעת אותם בצורה האינטלקטואית של הנושא, בצורה הריקה מתוכן ונשמה. מותר ורצוי לחפש בכל מקום, אבל בכל מקום לקחת רק את שורשי הדברים לא את הפתרון המובנה והלעוס שמנסים להאכיל אותך בכל מקום, הדרך שלי היא הדרך של ההתבוננות, הדרך של השאלה האינטואטיבית, הדרך של לא לדעת מראש לא להחליט מראש אלא לתת לדברים לצוף בעצמם מבפנים , לבוא במשמעות הפנימית שלהם, כשאתה מכיל בתוכך ידע שנבע מתוכך אתה מחזיק בידע חיי ומתפתת בניגוד לידע חסום ושלדי שאתה לומד תוך כדי ציטוט בלבד,
 
אני האחרונה שתאסוף ציטוטים או הבנות

אינטלקטואליות. זה די ברור שעד שמישהו לא יישם משהו והבין מתוך עצמו, אין שם באמת הבנה.
 
תודה על הקישור

שמת לב שיש שם ביקורות לכל הכיוונים לגבי אקרהט? כותבים שם אנשים את הדעות שלהם ולא נמחקות... זה לגיטימי להסכים או לא להסכים אם מה שאקהרט אומר/כותב... ביקורת "שלילית" זה להציג רק ביקורת לכיוון אחד.
 
ראיתי חלק מהתגובות לכתבה שם.

ביקורת "שלילית" זה להציג רק ביקורת לכיוון אחד זאת אכן אחת מהנקודות בהן אנו רואים אחרת את הדברים. וזה בסדר.
 
זה לא רק "בסדר"

זה אחלה וסבבה.... את באמת ובכנות רוצה שאנשים בכלל ואני בפרט נבין את הכללים החדשים לכתיבה או שאת מצפה שאנחש?
 

Helen Mohiam

New member
דיון

אם לאדם יש ביקורת "שלילית", אז זו הפרספקטיבה שלו על העניין, הוא לא יכול להיות גם בעד וגם נגד, כלומר הוא יכול, אבל זה יסתור את ויבטל את מה שהוא רוצה לומר ברוב המקרים, אלא אם כן הוא מעוניין להצביע על קיומו של פרדוקס. פעולה אלימה זה משהו שברוב המקרים לא יעיל לדבר עליו במונחים דיאלקטים; אלימות זה פשוט על הפנים ולא דבר טוב. אם לאדם יש ביקורת "שלילית", חשוב לנהל דיאלוג סביב העניין; אחד יתן ביקורת "חיובית", השני ישמיע ביקורת "שלילית" וככה יווצר דיון ואולי דברים יתבהרו. אחרת איך את מציעה לנהל דיון ולהגיע להבהרה אם את לא מאפשרת לחשוף את הצד של הביקורת שלדבריך היא "שלילית"?
 

Joy Freeman

New member
"ביקורת חיובית" זה אחלה

זה כייף זה נחמד זה יפה זה עושה הרגשה נעימה אבל אם לא משתמשים בביקורת/שיפוט, אז היא משתמשת בנו - מקבעת את תפיסתנו.
 
אני לא יודעת למה אתה מתכוון,

אבל אם התכוונת לכך שחשוב/כדאי לקבל מידע מעצמנו או מאחרים על דברים שלא ראינו או דברים שראינו דברים שכדאי שנמשיך דברים שכדאי שנעשה אחרת נקודות שישפכו אור על עצמנו נקודות שיעזרו לנו להתעצם בנתיב שלנו אם נפעל באופן שונה או זהה אז אנחנו רואים את הדברים דומה. אופי הכתיבה שהתוויתי רלוונטי רק לפורום הזה. לא אמרתי לאנשים שביקורת כזו או אחרת היא אינה טובה או שלא כדאי להשתמש בזה
העברתי את רוח הכתיבה רק כאן. זה שמישהו החליט שאני אומרת לו שביקורת חיובית היא ככה וביקורת שלילית היא ככה, זה כבר העניין שלו. אם נותן המידע נותן מידע מתוך כוונה שלילית/רעה/לא טהורה, הפורום הוא לא מקום לזה. יש נורמות מקובלות למהי עקיצה, מהי "שליליות" וכדומה. זוהי גם אווירה ולאו דווקא הגדרה מדוייקת. כמעט בכל פורום בתפוז אם נשוחח עם גולש ונראה לו מספר הודעות הוא יזהה הודעה שלילית. המרחב כאן נועד להיות חיובי. זה לא אומר שאי אפשר להגיד שלא אהבנו ספר מסוים. זה בכלל לא הכיוון. אני בטוחה שתצליח להבין את כוונתי.
 

ibag

New member
" דברים שכדאי שנעשה אחרת"

-כדאי לך לבדוק את כל הפחדים שלך מדעות מנוגדות משלך -כדאי לך ללמוד סבלנות וטולארנציה -כדי לך לקחת אחריות על המילים שלך ולהסביר את הכללים בבהירות...עד עכשיו לאף אחד לא ברורים הכללים שלך ובמקום להסביר את שוב ושוב חוזרת על אותם מילים ומשפטים הלא ברורים. -כדי לך לקחת כאופציה שהדעות שלך על אדם שאת "מכירה" כנפלא יכול להיות שגוי...אחרת שזה יתברר,יתמוטט כל עולמך. -כדי לך לא לקחת אישית כל כך אחרים, במיוחד כדאי לך לא לקחת אישית גם במקום אנשים אחרים, כמו סופרים שאת אוהבת. וכו' וכו' וכו'
 
למעלה