נהג האוטובוס איחר 10 דקות

מצב
הנושא נעול.

Brendan

New member
נהג האוטובוס איחר 10 דקות

נהג האוטובוס איחר 10 דקות
ו"דן" תשלם 4000 שקל קנס של 4000 שקל נגזר בבית משפט השלום בתל אביב על חברת "דן" לאחר שנהג אוטובוס הגיע באיחור של 10 דקות, לאסוף נוסע שהמתין לו בתחנה. מכתב האישום עולה כי נהג האוטובוס בקו 66 שנסע מפתח תקוה לתל אביב יצא מהתחנה המרכזית מפתח תקוה באיחור של 10 דקות. הנוסע המתין בתחנת הקו הנמצאת, ברחוב טרומפלדור בפתח תקוה, במשך 20 דקות עד לבואו של האוטובוס הבא. נהג האוטובוס טען בבית המשפט כי נאלץ לצאת באיחור מהתחנה המרכזית בפתח תקוה "לאחר שארעה תקלה באוטובוס". שופטת בית משפט השלום בתל אביב, אתליה וישקין החליטה שלא למצות את מלוא חומרת הדין עם חברת "דן" בשל העובדה כי הקו פועל בתדירות גבוהה ויוצא מהתחנה בכל 7 דקות. דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה ציין כי משרד התחבורה החליט לאחרונה להחמיר עם חברות התחבורה הציבורית ולהגיש לבית המשפט תביעות כנגד נהגים שלא עומדים בלוח הזמנים שנקבע להם. בחודשיים האחרונים בלבד הגיש משרד התחבורה כ- 10 תביעות כנגד נהגי אוטובוסים שאיחרו לאסוף נוסעים. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
 

Brendan

New member
העסקה בחברת אל על

נהג האוטובוס איחר 10 דקות
ו"דן" תשלם 4000 שקל קנס של 4000 שקל נגזר בבית משפט השלום בתל אביב על חברת "דן" לאחר שנהג אוטובוס הגיע באיחור של 10 דקות, לאסוף נוסע שהמתין לו בתחנה. מכתב האישום עולה כי נהג האוטובוס בקו 66 שנסע מפתח תקוה לתל אביב יצא מהתחנה המרכזית מפתח תקוה באיחור של 10 דקות. הנוסע המתין בתחנת הקו הנמצאת, ברחוב טרומפלדור בפתח תקוה, במשך 20 דקות עד לבואו של האוטובוס הבא. נהג האוטובוס טען בבית המשפט כי נאלץ לצאת באיחור מהתחנה המרכזית בפתח תקוה "לאחר שארעה תקלה באוטובוס". שופטת בית משפט השלום בתל אביב, אתליה וישקין החליטה שלא למצות את מלוא חומרת הדין עם חברת "דן" בשל העובדה כי הקו פועל בתדירות גבוהה ויוצא מהתחנה בכל 7 דקות. דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה ציין כי משרד התחבורה החליט לאחרונה להחמיר עם חברות התחבורה הציבורית ולהגיש לבית המשפט תביעות כנגד נהגים שלא עומדים בלוח הזמנים שנקבע להם. בחודשיים האחרונים בלבד הגיש משרד התחבורה כ- 10 תביעות כנגד נהגי אוטובוסים שאיחרו לאסוף נוסעים. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
העסקה בחברת אל על
הודעה לעיתונות מטעם ועדה לענייני ביקורת המדינה אל-על חייבת להנהיג נוהל קבלת עובדים המושתת על שוויון הזדמנויות ושקיפות הוועדה לענייני ביקורת המדינה קיימה היום דיון בדו”ח מבקר המדינה על השלטון המקומי, איגודים ומוסדות להשכלה גבוהה-2003 בנושא אל על נתיבי אוויר לישראל בע”מ – סדרי קבלת עובדים. בין הליקויים נמצא כי בחברה העדיפו לקבל כעובדים בני משפחה, והחברה כמעט ואינה מפרסמת מודעות דרושים בעיתונים ואינה פונה ללשכת התעסוקה לאיתור עובדים מתאימים. ח”כ אמנון כהן, יו”ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה, אמר כי על חברת אל-על להנהיג וליישם נוהל קבלת עובדים המושתת על שוויון הזדמנויות, תחרות הוגנת ושקיפות. לדבריו, דווקא בימים אלו, בהם אל-על החלה את תהליך ההפרטה, עליה לנהוג כחברה עסקית לכל דבר. ח”כ כהן הדגיש שכחברה העומדת בתחרות עסקית קשה, עליה לגייס ולהעסיק את העובדים מוכשרים ביותר, שייבחרו בשקיפות ותוך מתן שוויון הזדמנויות לכל. נוהל תקין לגיוס עובדים חשוב לחברה בהיבט החברתי וגם בהיבט העסקי להצלחתה. מבקר המדינה, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, אמר כי הממצאים בדו”ח נראים חמורים ואסור להקל בהם ראש. המבקר אמר כי שמח לשמוע בדיון מנציגי החברה שגם הם מכירים בכך שזה מצב לא תקין ועוד יותר שמח לשמוע שעושים כל מה שצריך כדי לנסות ולתקן את הליך קבלת העובדים. ”ניסיוני מהעבר מלמד אותנו כי אל-על מתייחסת ברצינות גמורה לדו”חות מבקר המדינה ולכן מניח שהתהליך לתיקון הליקויים יימשך וחייב להיעשות מהר ככל האפשר, לא רק לטובת הציבור, אלא לטובת החברה”. מבקר המדינה אמר כי בשל קיצוץ תקציבי במשרדו החליט לבטל את חטיבת האיגודים. המבקר הדגיש כי ימשיך לערוך ביקורת על האיגודים ובכלל זה בחברת אל-על, אך בפחות אינטנסיביות מכפי שהיה עד עתה. ח”כ רן כהן אמר שמכיוון שאין לנו אל-על אחרת, יש חשיבות עצומה שאל-על תתקן את הליקויים שנמצאו בדו”ח מבקר המדינה, גם בשל ההפרטה. ח”כ רן כהן אמר כי גם לטובת הצד העסקי על החברה לפעול ליישום המלצות מבקר המדינה. מר מיכאל לוי, יו”ר דירקטוריון אל-על, דיווח כי הם רואים בחומרה את ממצאי מבקר המדינה ויש לה אחריות מלאה לשנות את המצב הקיים ולתקן את כל התקלות אם בקביעת נהלים חדשים או ביישום הנהלים הקיימים. ”אנו רואים בחומרה את ממצאי הדו”ח ופועלים נמרצות לתקן את הליקויים”. מר לוי אמר כי הדירקטוריון מינה ועדה בראשות מנכ”ל החברה שמתפקידה לדווח תוך שמונה שבועות על תיקון הליקויים ויישומם. מר לוי הוסיף כי היום הם מובילים את החברה כחברה עסקית הנתונה לתחרות קשה, ולכן נושא העסקת כוח-אדם חשוב ביותר, החל מגיוס עובדים ועד קידומם על פי קריטריונים ניהוליים תקינים כדי שיועסקו העובדים הטובים ביותר. מר עמוס שפירא, מנכ”ל חברת אל-על, אמר כי ניהול תקין חייב להתקיים לא רק בפועל, אלא גם למראית עין. מר שפירא אמר כי יישום הדו”ח חשוב גם לארגון פנימה כדי שגם עובדי אל-על יאמינו שמתקבלים ומקודמים האנשים הטובים והמתאימים ביותר. מר יעקב נזרי, מנהל שרות התעסוקה באזור רמלה ולוד, דווח כי בשנת 2002 אל-על הציגה 48 דרישות להעסקה. שרות התעסוקה שלח 183 ואילו בשנת 2003 נשלחו 159 מועמדים. מר נזרי אמר כי לצערו, בחברת אל-על נקלטו רק 10% מהעובדים שנשלחו ע”י שרות התעסוקה. הוא הוסיף שבאזורו יש בקשות לעבוד בחברה ואפילו למשרה לא אטרקטיבית כעובד\ת ניקיון יש 8 מועמדים על כל תקן. מר נזרי אמר שאל-על צריכה להעדיף את שירות התעסוקה כמי שמספק שירות בחינם, על פני גיוס עובדים על ידי פרסום מודעות דרושים בעיתונים, הכרוך בתשלום. גב` נאווה קרמר, ממונה על שכר וכוח-אדם ברשות החברות הממשלתיות, דווחה כי אל-על כחברה ממשלתית צריכה לאכוף את הנוהל לקבלת עובדים שמחייב את כל החברות הממשלתיות. היא ציינה כי רשות החברות הממשלתיות תפנה לאל-על שתפעל לתקון ממצאי דו”ח מבקר המדינה. היא הוסיפה כי דירקטוריון החברה וההנהלה אמורים ליישם נוהל מסודר קיים, שלא תמיד החברה הקפידה לפעול לפיו. בתום הדיון אמר ח”כ אמנון כהן כי הוועדה תשוב לדון בנושא במושב החורף של הכנסת. עד אז, התבקשה החברה להעביר לוועדה את הנוהל לגיוס עובדים, על פיו מתכוונת לנהוג, ואת החלטות הוועדה בראשות מנכ”ל החברה. © כל הזכויות שמורות, 2003, מדינת ישראל
 
שוויון הזדמנויות ושקיפות

העסקה בחברת אל על
הודעה לעיתונות מטעם ועדה לענייני ביקורת המדינה אל-על חייבת להנהיג נוהל קבלת עובדים המושתת על שוויון הזדמנויות ושקיפות הוועדה לענייני ביקורת המדינה קיימה היום דיון בדו”ח מבקר המדינה על השלטון המקומי, איגודים ומוסדות להשכלה גבוהה-2003 בנושא אל על נתיבי אוויר לישראל בע”מ – סדרי קבלת עובדים. בין הליקויים נמצא כי בחברה העדיפו לקבל כעובדים בני משפחה, והחברה כמעט ואינה מפרסמת מודעות דרושים בעיתונים ואינה פונה ללשכת התעסוקה לאיתור עובדים מתאימים. ח”כ אמנון כהן, יו”ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה, אמר כי על חברת אל-על להנהיג וליישם נוהל קבלת עובדים המושתת על שוויון הזדמנויות, תחרות הוגנת ושקיפות. לדבריו, דווקא בימים אלו, בהם אל-על החלה את תהליך ההפרטה, עליה לנהוג כחברה עסקית לכל דבר. ח”כ כהן הדגיש שכחברה העומדת בתחרות עסקית קשה, עליה לגייס ולהעסיק את העובדים מוכשרים ביותר, שייבחרו בשקיפות ותוך מתן שוויון הזדמנויות לכל. נוהל תקין לגיוס עובדים חשוב לחברה בהיבט החברתי וגם בהיבט העסקי להצלחתה. מבקר המדינה, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, אמר כי הממצאים בדו”ח נראים חמורים ואסור להקל בהם ראש. המבקר אמר כי שמח לשמוע בדיון מנציגי החברה שגם הם מכירים בכך שזה מצב לא תקין ועוד יותר שמח לשמוע שעושים כל מה שצריך כדי לנסות ולתקן את הליך קבלת העובדים. ”ניסיוני מהעבר מלמד אותנו כי אל-על מתייחסת ברצינות גמורה לדו”חות מבקר המדינה ולכן מניח שהתהליך לתיקון הליקויים יימשך וחייב להיעשות מהר ככל האפשר, לא רק לטובת הציבור, אלא לטובת החברה”. מבקר המדינה אמר כי בשל קיצוץ תקציבי במשרדו החליט לבטל את חטיבת האיגודים. המבקר הדגיש כי ימשיך לערוך ביקורת על האיגודים ובכלל זה בחברת אל-על, אך בפחות אינטנסיביות מכפי שהיה עד עתה. ח”כ רן כהן אמר שמכיוון שאין לנו אל-על אחרת, יש חשיבות עצומה שאל-על תתקן את הליקויים שנמצאו בדו”ח מבקר המדינה, גם בשל ההפרטה. ח”כ רן כהן אמר כי גם לטובת הצד העסקי על החברה לפעול ליישום המלצות מבקר המדינה. מר מיכאל לוי, יו”ר דירקטוריון אל-על, דיווח כי הם רואים בחומרה את ממצאי מבקר המדינה ויש לה אחריות מלאה לשנות את המצב הקיים ולתקן את כל התקלות אם בקביעת נהלים חדשים או ביישום הנהלים הקיימים. ”אנו רואים בחומרה את ממצאי הדו”ח ופועלים נמרצות לתקן את הליקויים”. מר לוי אמר כי הדירקטוריון מינה ועדה בראשות מנכ”ל החברה שמתפקידה לדווח תוך שמונה שבועות על תיקון הליקויים ויישומם. מר לוי הוסיף כי היום הם מובילים את החברה כחברה עסקית הנתונה לתחרות קשה, ולכן נושא העסקת כוח-אדם חשוב ביותר, החל מגיוס עובדים ועד קידומם על פי קריטריונים ניהוליים תקינים כדי שיועסקו העובדים הטובים ביותר. מר עמוס שפירא, מנכ”ל חברת אל-על, אמר כי ניהול תקין חייב להתקיים לא רק בפועל, אלא גם למראית עין. מר שפירא אמר כי יישום הדו”ח חשוב גם לארגון פנימה כדי שגם עובדי אל-על יאמינו שמתקבלים ומקודמים האנשים הטובים והמתאימים ביותר. מר יעקב נזרי, מנהל שרות התעסוקה באזור רמלה ולוד, דווח כי בשנת 2002 אל-על הציגה 48 דרישות להעסקה. שרות התעסוקה שלח 183 ואילו בשנת 2003 נשלחו 159 מועמדים. מר נזרי אמר כי לצערו, בחברת אל-על נקלטו רק 10% מהעובדים שנשלחו ע”י שרות התעסוקה. הוא הוסיף שבאזורו יש בקשות לעבוד בחברה ואפילו למשרה לא אטרקטיבית כעובד\ת ניקיון יש 8 מועמדים על כל תקן. מר נזרי אמר שאל-על צריכה להעדיף את שירות התעסוקה כמי שמספק שירות בחינם, על פני גיוס עובדים על ידי פרסום מודעות דרושים בעיתונים, הכרוך בתשלום. גב` נאווה קרמר, ממונה על שכר וכוח-אדם ברשות החברות הממשלתיות, דווחה כי אל-על כחברה ממשלתית צריכה לאכוף את הנוהל לקבלת עובדים שמחייב את כל החברות הממשלתיות. היא ציינה כי רשות החברות הממשלתיות תפנה לאל-על שתפעל לתקון ממצאי דו”ח מבקר המדינה. היא הוסיפה כי דירקטוריון החברה וההנהלה אמורים ליישם נוהל מסודר קיים, שלא תמיד החברה הקפידה לפעול לפיו. בתום הדיון אמר ח”כ אמנון כהן כי הוועדה תשוב לדון בנושא במושב החורף של הכנסת. עד אז, התבקשה החברה להעביר לוועדה את הנוהל לגיוס עובדים, על פיו מתכוונת לנהוג, ואת החלטות הוועדה בראשות מנכ”ל החברה. © כל הזכויות שמורות, 2003, מדינת ישראל
שוויון הזדמנויות ושקיפות
בוקר טוב אליהו! ברוכים הבאים לעולם של התנהגות הוגנת והיגיינית!
 

Brendan

New member
על רכבות וגרפיטי

נהג האוטובוס איחר 10 דקות
ו"דן" תשלם 4000 שקל קנס של 4000 שקל נגזר בבית משפט השלום בתל אביב על חברת "דן" לאחר שנהג אוטובוס הגיע באיחור של 10 דקות, לאסוף נוסע שהמתין לו בתחנה. מכתב האישום עולה כי נהג האוטובוס בקו 66 שנסע מפתח תקוה לתל אביב יצא מהתחנה המרכזית מפתח תקוה באיחור של 10 דקות. הנוסע המתין בתחנת הקו הנמצאת, ברחוב טרומפלדור בפתח תקוה, במשך 20 דקות עד לבואו של האוטובוס הבא. נהג האוטובוס טען בבית המשפט כי נאלץ לצאת באיחור מהתחנה המרכזית בפתח תקוה "לאחר שארעה תקלה באוטובוס". שופטת בית משפט השלום בתל אביב, אתליה וישקין החליטה שלא למצות את מלוא חומרת הדין עם חברת "דן" בשל העובדה כי הקו פועל בתדירות גבוהה ויוצא מהתחנה בכל 7 דקות. דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה ציין כי משרד התחבורה החליט לאחרונה להחמיר עם חברות התחבורה הציבורית ולהגיש לבית המשפט תביעות כנגד נהגים שלא עומדים בלוח הזמנים שנקבע להם. בחודשיים האחרונים בלבד הגיש משרד התחבורה כ- 10 תביעות כנגד נהגי אוטובוסים שאיחרו לאסוף נוסעים. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
על רכבות וגרפיטי
חברת הרכבות ההונגרית הגיע להסכם ג'נטלמני עם אומני הגרפיטי אשר נוטים להביע את עצם על קרונות הרכבת. על פי ההסכם - האומנים יגבילו את יצירותיהם האומנותיות על קרונות מסע בלבד. מקור: Ananova
 

raminec

New member
כל הכבוד, שני הצדדים מרוויחים

על רכבות וגרפיטי
חברת הרכבות ההונגרית הגיע להסכם ג'נטלמני עם אומני הגרפיטי אשר נוטים להביע את עצם על קרונות הרכבת. על פי ההסכם - האומנים יגבילו את יצירותיהם האומנותיות על קרונות מסע בלבד. מקור: Ananova
כל הכבוד, שני הצדדים מרוויחים
רכבות המסע יהיו יפות יותר, ואנשים יוכלו לצייר ולהתבטא בפומבי ולא להיתפס כעבריינים. Raminec
 
קרונות ורכבות משא

כל הכבוד, שני הצדדים מרוויחים
רכבות המסע יהיו יפות יותר, ואנשים יוכלו לצייר ולהתבטא בפומבי ולא להיתפס כעבריינים. Raminec
קרונות ורכבות משא
חברים יקרים, אני מזכיר לכם ש-'מסע' משמעותו travel בעוד שרכבות המבילות מטען נקראות 'רכבות משא' - freight או goods. חבל לטעות טעויות כאלו בפורום ברמה גבוהה כמו שלנו.
 

raminec

New member
אתה צודק זו שגיאת כתיב

קרונות ורכבות משא
חברים יקרים, אני מזכיר לכם ש-'מסע' משמעותו travel בעוד שרכבות המבילות מטען נקראות 'רכבות משא' - freight או goods. חבל לטעות טעויות כאלו בפורום ברמה גבוהה כמו שלנו.
אתה צודק זו שגיאת כתיב
גם של Brendan וגם שלי. בכתבה התכוונו ל- freight cars שזה קרונות משא אני פשוט העתקתי לפי אותו כתיב שקראתי בהודעה בעברית. תודה על התיקון, Raminec
 
../images/Emo45.gif

כל הכבוד, שני הצדדים מרוויחים
רכבות המסע יהיו יפות יותר, ואנשים יוכלו לצייר ולהתבטא בפומבי ולא להיתפס כעבריינים. Raminec
 
גם בתחנות ומבנים אחרים

על רכבות וגרפיטי
חברת הרכבות ההונגרית הגיע להסכם ג'נטלמני עם אומני הגרפיטי אשר נוטים להביע את עצם על קרונות הרכבת. על פי ההסכם - האומנים יגבילו את יצירותיהם האומנותיות על קרונות מסע בלבד. מקור: Ananova
גם בתחנות ומבנים אחרים
מייעדים קירות מיוחדים לגרפיטי (בתקוה שלא ילכלכו אזורים אחרים).
 

BUGO 54

New member
ואם...

נהג האוטובוס איחר 10 דקות
ו"דן" תשלם 4000 שקל קנס של 4000 שקל נגזר בבית משפט השלום בתל אביב על חברת "דן" לאחר שנהג אוטובוס הגיע באיחור של 10 דקות, לאסוף נוסע שהמתין לו בתחנה. מכתב האישום עולה כי נהג האוטובוס בקו 66 שנסע מפתח תקוה לתל אביב יצא מהתחנה המרכזית מפתח תקוה באיחור של 10 דקות. הנוסע המתין בתחנת הקו הנמצאת, ברחוב טרומפלדור בפתח תקוה, במשך 20 דקות עד לבואו של האוטובוס הבא. נהג האוטובוס טען בבית המשפט כי נאלץ לצאת באיחור מהתחנה המרכזית בפתח תקוה "לאחר שארעה תקלה באוטובוס". שופטת בית משפט השלום בתל אביב, אתליה וישקין החליטה שלא למצות את מלוא חומרת הדין עם חברת "דן" בשל העובדה כי הקו פועל בתדירות גבוהה ויוצא מהתחנה בכל 7 דקות. דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה ציין כי משרד התחבורה החליט לאחרונה להחמיר עם חברות התחבורה הציבורית ולהגיש לבית המשפט תביעות כנגד נהגים שלא עומדים בלוח הזמנים שנקבע להם. בחודשיים האחרונים בלבד הגיש משרד התחבורה כ- 10 תביעות כנגד נהגי אוטובוסים שאיחרו לאסוף נוסעים. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
ואם...
היה פקק, ואם היה חפץ חשוד. אז הנהג צריך להיות עבריין תנועה ופושע תעבורתי כדי לעמוד בלוח הזמנים. ואם לא יהיה עבריין אלא נהג זהיר, הוא לא יעמוד בלוח הזמנים הצפוף והמנותק מהמציאות ויואשם בשיבוש מהלך הקו ויקנס. אני קורא לבית המשפט להעניק לנהגי האוטובוסים הציבוריים פטור מציות לחוקיי התנועה והזהירות, וחסינות משפטית מתביעות על הריגה וגרימת נזק, או לבטל פסקי דין מעין זה. (עדיף...) נקודה למחשבה!!!!!!!
 
בשביל זה יש נהלים

ואם...
היה פקק, ואם היה חפץ חשוד. אז הנהג צריך להיות עבריין תנועה ופושע תעבורתי כדי לעמוד בלוח הזמנים. ואם לא יהיה עבריין אלא נהג זהיר, הוא לא יעמוד בלוח הזמנים הצפוף והמנותק מהמציאות ויואשם בשיבוש מהלך הקו ויקנס. אני קורא לבית המשפט להעניק לנהגי האוטובוסים הציבוריים פטור מציות לחוקיי התנועה והזהירות, וחסינות משפטית מתביעות על הריגה וגרימת נזק, או לבטל פסקי דין מעין זה. (עדיף...) נקודה למחשבה!!!!!!!
בשביל זה יש נהלים
הקובעים את סדרי העבודה, ומה על כל אחד לעשות הן בשגרה והן במקרים חריגים. מי שהוכיח למבקרים/מתלוננים על איחור (או כל חריגה אחרת), שפעל לפי נהלים מוסכמים - רצוי כתובים - בוודאי שלא ייחשף לתביעות. אם ברור שלא היה מקרה חריג או כד', יש (או צריכים להיות) תהליכים מסודרים לטפל בתופעות רשלנות או הפרת הוראות. להזכירכם - בארצות אחרות, בהן תנאי התנועה לא פחות קשים מכאן - יש התחייבות מצד חברות אוטבוסים גם להגיע לתחנות הביניים בשעות מוגדרות!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה