נדרשת עזרת בעלי הקטנועים

  • פותח הנושא M.Z
  • פורסם בתאריך

M.Z

New member
נדרשת עזרת בעלי הקטנועים

בוקר טוב לכולם, בשעה טובה ומוצלחת גיסתי עברה טסט לקטנוע עד 250 סמ"ק, ומחר היא רוצה להתחיל לחפש ולקנות. הקטנוע אמור ליסוע כל יום אורנית-תל אביב (30 ק"מ לכל צד) כבישים ראשיים, מישוריים. התקציב שעומד לרשותה הוא 10,000 ש"ח השאלות: * האם 125 או 150 סמ"ק יעמדו בכבוד במשימה? * האם יש אפשרות בסכום הזה לקנות CH 250 ? * חוות דעת כללית על ה-CH (בעיות כרוניות ידועות, דברים שכדאי לבדוק בבדיקה ראשונית לפני לקיחה לבדיקה במוסך) * אם 150 מספק את הסחורה - על מה כדאי ללכת - מבחינת אמינות, חוזק, יציבות וכו´. *למישהו יש להציע כלי מתאים? * כקו כללי - עדיף להצמד לקטנועים עם קירור אויר מאשר מים או שאין חשיבות (אני פשוט חי 10 שנים אחורה כאשר הדיוק 150 יצאו חדשים וסבלו מהרבה בעיות במערכת הקירור, ואז התזה אמרה שעדיף לקנות את ה-125 מקורר האויר שחוסך הרבה בעיות) תודה רבה על עזרתכם
 

enigo

New member
אליזה של פיג´ו או הקסגון 250.

ההקסגון הוא העדיף לדעתי אבל הוא יהיה קצת יותר ישן. נוח, מרווח, תא מטען מכובד. מנוע הונדה אמין, מיגון רוח טוב. זריז יחסית בתוך העיר. מהירות מירבית מכובדת (האליזה יהיה בקצה הכח ב 110). על האליזה לא נסעתי בעצמי, אבל שמעתי דברים טובים בנוגע לנוחות, מיגון רוח ובלמים, אבל המנוע הוא רק 125. בעצם יש אפשרות נוספת - דינק 150. ביצועים ונוחות כמעט כמו קטנוע מנהלים במחיר ומימדים של קטנוע רגיל (כמעט...). מנוע אמין מאוד של ההירואיזם, בלמים טובים, מעט נוקשה. לדעתי במחיר שציינת (בהנחה שהוא לא אמור לכלול גם ציוד וביטוח) ניתן להשיג אחד חדש למדי. כל הקטנועים האחרים יעשו את העבודה, אבל בפחות נוחות ונינוחות. הדיוק בזמנו היה עם בעיה ספציפית, אין לגזור ממנו לכל הקטנועים.
 
מצטרף להמלצה...כמעט...

אליזאה אולי יעבוד קשה במרחק הזה, אבל ההקסגון או CH או B&W (אחד מהם) יוכלו לעשות את העבודה... למרחק הזה... אני הייתי הולך על 250. או על |
|
 

M.Z

New member
../images/Emo45.gif תודה רבה,

אני אציין שהמחיר שננקב לא כולל ביטוח ועזרי בטיחות, הוא נטו לקטנוע. האליזה של פיג´ו או של פיאג´ו? אם הוא של פיג´ו (הסמל עם האריה) החלפים לא יקרים מאוד? ולגבי ה-CH יש למישהו חוות דעת (עדיפה חוות דעת אישית מרכיבה ולא מכתבות עיתון)
 

enigo

New member
אחזקה של פיג´ו נחשבת לזולה.

לפחות זה היה המצב לגבי ה 50 סמ"ק ולפני האיחוד עם KTM(עלויות חלפים מצחיקות, ראו שמדובר ביבואן מכוניות, שרגיל למתח רווחים נורמלי). בניגוד לדעה שהועלתה, לאליזה לא תהיה שום בעיה עם 30 ק"מ לכל כיוון, מנסיון, גם לדיוק 125 אין עם זה בעיה (לרוכב כן, בגלל נוחות לא קיימת...). האליזה נותן מיגון רוח עדיף על ה CH, ואמור להיות גם זול יותר לאחזקה, אבל את זה צריך לבדוק עם מוסכי היבואן של שני הכלים.
 

zataomm

New member
אופציה מועדפת

הסובארו של קטנועי ה- 250. CH250 של הונדה. בתקציב שלה היא יכולה לקנות אחד מהשנתונים האחרונים (98-99). מכיוון שהשוק רווי ב- CH, כדאי לחפש טוב טוב ולתאזר בסבלנות עד למציאת כלי טוב. א) לא לקנות כלי ששימש לשליחויות.[ ב) לבדוק את מצב האגזוז, כל אגזוז CH, סופו חלודה. אך עדיין ניתן למצוא כלים במצב טוב. אגזוז חדש= 2000+ ש"ח. יש לי חבר שנוסע על בסיס יומי עם הקטנוע, רחובות-ת"א+ אקסטרות, כבר 5 שנים ועוד הזרוע (האחורית) נטויה.
 

M.Z

New member
נראה לי שזה הכיוון הכללי, ולא נראה

לי שאמורה להיות בעיה למצוא כלים כאלו, יש למישהו להציע קטנוע כזה? יש הבדלים בין השנתונים?
 

_casper

New member
ככה...

דינק 150 חדש הוא מחוץ לתחום כי חדש עולה בסביבות 14K, שתנסה למצוא משומש....זאת לא אמורה להיות משימה קשה מאוד כי יש הרבה כלים בשוק. ההקסגון בתקציב הזה מכתיב בחינה של כלי ישן וזה אומר הקסגון 150 2 פע´, חזק,רועש, פחות נעים לשימוש יום יומי ופחות מתאים מהדינק לנסיעות בינעירוניות. כפי שנאמר, האליזאו יהיה חלש מדי למרות שהוא נחשב חזק יחסית ל-125. אם אחותך תוכל ל"גרד" עוד כמה אליפות (נגיד 15K סה"כ) אז היא מרחיבה משמעותית את קשת האפשרויות שלה וכך גם מתקדמת לשנתונים מאוחרים יותר וזה מאוד חשוב בנוגע לקטנוע.
 

_casper

New member
שכחתי לציין..

שאני לא הייתי נוגע ב-CH מסיבה אחת, הבלם האחורי שלו המופעל ברגל הוא שערוריה תפעולית ממדרגה ראשונה, מסוכן לדעתי
 

M.Z

New member
נניח שנושא הברקס ברגל הוא עניין

של הרגל והכיוון זה כן CH ידועות לך בעיות ספציפיות בקטנוע? לגבי הדינק - נראה לי שאפשר לקנות אחד אמנם לא חדש לפי המחיר שהעלת, אבל בן שנתיים או שנה, וזה נראה לי מאוד סביר. יש דברים מיוחדים שכדאילבדוק בקטנוע הזה? וכמו שאני מבין לפי ההמלצות יש 2 אפשרויות CH250 או דינק 150 . נראה שבאותו הכסף ומקסימום הבדל של שנה או שנתיים בשנתון ייצור (ואני לא ממעיט בערך הזמן במיוחד בקטנועים) עדיין נראה לי שעדיף ה-CH . יש למישהו מידע על מהירות שיוט בכל אחד מהכלים הללו?
 

שמנתולה

New member
casper אתה צודק!../images/Emo45.gif

אני עבדתי כשליחה על סופר דיוק, החברה החליטה לעבור לch, מכרו את כל הדיוקים חוץ מאחד כי אני לא הסכמתי לסכן את עצמי על כלי כזה! רוצה בלימת חירום+הורדת רגל ימין?! אין!!! בושה להונדה שמשווקים כזה דבר!
 

s@muel

New member
עוד אפשרות...

סאן-יאנג אטילה - 150 סמ"ק 4V, שני בלמי דיסק ואמינות מוכחת. במבחן של מוטו דובר על 130 קמ"ש (גם אם הספידומטר קצת אופטימי...) מחיר? פחות מ-12K חדש.
 

_casper

New member
האטילה הוא בהחלט אופציה

שנסתרה/נשכחה מעיני. האטילה הוא בעצם סופר דיוק 125 עם מנוע חזק יותר וזה אומר...לא מאוד נוח לנסיעות ארוכות. ה-CH יהיה יותר נוח מהאטילה כי הוא יותר מרווח והמושב יותר ארוך ורחב וזה גם יקל על רכיבה בשניים (רלבנטי?). ה-CH נחשב לאמין אבל התחזוקה נחשבת יקרה יותר מתחזוקת קטנוע 150 קוריאני מדופלם (הוזכר כאן ענין האגזוז היקר). חוץ מזה הרוב המכריע של ה-CH-ים שימשו או משמשים לשליחויות, להתרחק כמו מאש!! טווח הנסיעה של אחותך הוא לא מאוד גדול ככה ככה שה-CH/אטילה יעשו את העבודה. אבל, אם אפשר לקנות משהו שיעשה את העבודה הרבה יותר בנוח (דינק) אז למה לא? (וזה בא ממישהו שעתיד לקנות ראנר 180 בשביל המשולש הרצליה-ת"א-פארק אפק
). לסיום, למה שאחותך לא תלך ותעשה נסיעת מבחן על הדינק והאטילה אבל היבואן (שניהם נמכרים כחדשים) ואז היא תהיה הרבה יותר חכמה (לא אמרתי שהיא לא חכמה כבר עכשיו
)
 

M.Z

New member
טוב - קודם כל תודה רבה לכל העונים

קיבלתי את עזרתכם והצעותיכם. נראה לי שביום ו´ הקרוב החיפוש יתמקד על דינק 150 או CH 250 . אני מניח ששניהם יוכלו לעשות את העבודה כמו שצריך. מוזר שאף אחד לא המליץ על ההרואיזם 150 שחשבתי שהוא טוב (אבל כנראה שלא) לגבי הרכבה התשובה היא לא - אין לנושא חשיבות הרכיבה היא סולו בלבד. לגבי הנושא של תיקונים יקרים בהונדה - השיקול אומר שאם יש הרבה כלים כאלו בשוק, יש אפשרות למצוא לא מעט חלפים משומשים. אני מניח שהחוכמה תבוא לאחר סיבוב סוכנויות טרייד-אין (במקביל היא מנסה להפטר מאפריליה SR 50 ). נקווה שנקודתית יש כלים טובים כרגע בשוק. המון תודה על המידע - בברכת רכיבה בטוחה וזהירה.
 

enigo

New member
אחרית דבר.

ההרואיזם קטנוע מעולה בפני עצמו, אך מיועד יותר לעיר מבחינת מימדים ותנוחת רכיבה, ולכן לא הומלץ לנסיעה הבין עירונית שהזכרת. לא ברור לי מדוע אתה סולד מהאליזה. נפח המנוע? הוא חזק כמו הדינק, ועם ביצועים כמעט זהים... את ה CH אני אישית לא אוהב - בהימה כבד ורך, אבל האמת היא שהוא אכן נותן ביצועי מנוע בשיוט עדיפים על השניים האחרים. השאלה היא כמה הכבישים פתוחים ומהירים בשעות הנסיעה המיועדות. על ה CH הייתי ממליץ לשים מגן רוח, שווה את משקלו בזהב לאופי שימוש שהזכרת.
 
למעלה