"נדחתה דרישת עיריית חיפה לשקע את תוואי הרכבת

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
כאילו שזו סיבה, הם אינם משמשים לרכבות נוסעים.

הוא הודה בזה לא פעם ולא פעמיים,
אבל לא בטוח שיודה שוב אחרי ש"נתפס": הבנאדם פשוט חולה על קטרי ה-GM הישנים ושונא כל התפתחות שעלולה להביא לגריטתם. אז מה נשאר לו? להמציא שטויות על "חשמול מיותר ומזיק".

אגב, שתי ידיעות משמחות למר אייל קטר 161:

1. הרכבת מתכוונת לחדש שוב את הקטרים הישנים, כולל החלפת תאי ניהוג. וגם בעידן החשמול הם ימשיכו לנסוע שנים רבות.

2. הרכבת ככל הנראה כבר לא תרכוש עוד הרבה "קונטיינרים" שהם כל-כך שנואים על ידידנו... אבל כן תרכוש עוד כמה דיזלים אמריקאיים מיד שנייה.
כאילו שזו סיבה, הם אינם משמשים לרכבות נוסעים.
משום שקטרי ה GM לא משמשים את רכבות הנוסעים לא תהיה לחישמול רשת הנוסעים השפעה גדולה עליהם. אם תוכנית החישמול לא תהיה טוטאלית תמיד יהיו שלוחות מטען וחצרות עיתוק שיחייבו שימוש בדיזל.

בגיף: קטר עיתוק (דיזל) מעתיק קרון של רכבת מטאהורן-גוטהארד בצרמאט, שוויץ.
 

easylivin

New member
ניסיתי להסביר את זה לאייל כמה פעמים, אבל

כאילו שזו סיבה, הם אינם משמשים לרכבות נוסעים.
משום שקטרי ה GM לא משמשים את רכבות הנוסעים לא תהיה לחישמול רשת הנוסעים השפעה גדולה עליהם. אם תוכנית החישמול לא תהיה טוטאלית תמיד יהיו שלוחות מטען וחצרות עיתוק שיחייבו שימוש בדיזל.

בגיף: קטר עיתוק (דיזל) מעתיק קרון של רכבת מטאהורן-גוטהארד בצרמאט, שוויץ.
ניסיתי להסביר את זה לאייל כמה פעמים, אבל
הוא פשוט לא מקשיב. כנראה שאפילו האיום הקטן ביותר על מעמדו של "מלך הקטרים" נראה מספיק מפחיד בעיניו.
 

Ccyclist

Well-known member
אבל אין מניעה שקטר דיזל ישתמש בקו המחושמל

ניסיתי להסביר את זה לאייל כמה פעמים, אבל
הוא פשוט לא מקשיב. כנראה שאפילו האיום הקטן ביותר על מעמדו של "מלך הקטרים" נראה מספיק מפחיד בעיניו.
אבל אין מניעה שקטר דיזל ישתמש בקו המחושמל

אם החישמול יתרכז בקווי הנוסעים עדיין יהיו מסלולים ארוכים בדרום הארץ (נמל אשדוד, מסילת חלץ, שלחות צפע ורמת חובב) שלא יחושמלו, כך שלרכבות המשא של GE מובטח עתיד לשנים הבאות.

גם אם הכוונה היא לחשמל את כל הרשת הפרוייקט יתחיל עם הקו הראשי וימשיך לקווי הנוסעים השונים הרבה לפני שיתחילו לחשמל קווי משא.

חבל שכדי לשמר על קטר קלאסי שיכול לשעוט על קווי המטען הוא בוחר להקריב את כל קווי הנוסעים.
 

easylivin

New member


אבל אין מניעה שקטר דיזל ישתמש בקו המחושמל

אם החישמול יתרכז בקווי הנוסעים עדיין יהיו מסלולים ארוכים בדרום הארץ (נמל אשדוד, מסילת חלץ, שלחות צפע ורמת חובב) שלא יחושמלו, כך שלרכבות המשא של GE מובטח עתיד לשנים הבאות.

גם אם הכוונה היא לחשמל את כל הרשת הפרוייקט יתחיל עם הקו הראשי וימשיך לקווי הנוסעים השונים הרבה לפני שיתחילו לחשמל קווי משא.

חבל שכדי לשמר על קטר קלאסי שיכול לשעוט על קווי המטען הוא בוחר להקריב את כל קווי הנוסעים.
 

Ccyclist

Well-known member
שיפנו לבית המשפט הבינ"ל בהאג !!!

בהצלחה לעיריית חיפה במשפט
שיפנו לבית המשפט הבינ"ל בהאג !!!

הנה, כדי להבין מדוע אפילו בית המשפט בהאג יזרוק את עיריית חיפה מכל המדרגות - צומת המסילות שלפני תחנת הרכבת המרכזית בהאג.

https://maps.google.es/maps?q=the+h...panoid=-rv_CwqblOUDdTdnju43Jw&cbp=12,315,,0,0
 

Ccyclist

Well-known member
טוב שהדרישה ההזויה נדחתה, תודה על הידיעה :)

"נדחתה דרישת עיריית חיפה לשקע את תוואי הרכבת
באזור החוף"

העירייה והתושבים טוענים כי התוואי המתוכנן, במסגרת התוכנית לחשמול הרכבת, "יחריב את העיר". הוועדה: התוכנית אינה המסגרת התכנונית המתאימה לשינויים

הארץ
טוב שהדרישה ההזויה נדחתה, תודה על הידיעה :)
ברכותי לך, תודתי על הידיעה המשמחת, וברכותי לכל חובבי הרכבות בפורום ולמשתתפים ששיתפו פה לינקים ותמונות של רכבות עם חישמול עילי מאמריקה לאירופה ועד טאיוואן - דרך המסילה הטראנס סיבירית. טוב שמי שאחראי הבין את העובדה שמה שטוב לכל העולם המפותח טוב גם לישראל.

נקווה שגורמי התיכנון טסו לחו"ל לראות במו עיניהם את ה"פלא הטכנולוגי" שקיים כבר מתחילת המאה ה20, והביאו לדיונים מומחים מחברות רכבת שיש להן מסילות בחישמול עילי כדי ללמוד את החומר, כולל כמובן השתלבותן של מסילות מחושמלות-עילית בתחומי הערים בדרכן לתחנות הרכבת הראשיות בערים אירופאיות רבות.

לגבי הארץ: אינני מנוי אז אינני בטוח איזה ספין הוא נתן לסיפור (אם כי יש סיכון שהוא "ירוק-דיזל"), והביטוי "התוואי המתוכנן" שבציטוט מעיד על ספין כי מדובר בחישמול התוואי הקיים. האם תוכל להרחיב על הנאמר ב"עיתון לאנשים חושבים" ? אני מניח שזו כתבה של צפריר רינת.
 

amit1270

New member
אין מה להניח. שם הכותב מתנוסס שם בגאון

טוב שהדרישה ההזויה נדחתה, תודה על הידיעה :)
ברכותי לך, תודתי על הידיעה המשמחת, וברכותי לכל חובבי הרכבות בפורום ולמשתתפים ששיתפו פה לינקים ותמונות של רכבות עם חישמול עילי מאמריקה לאירופה ועד טאיוואן - דרך המסילה הטראנס סיבירית. טוב שמי שאחראי הבין את העובדה שמה שטוב לכל העולם המפותח טוב גם לישראל.

נקווה שגורמי התיכנון טסו לחו"ל לראות במו עיניהם את ה"פלא הטכנולוגי" שקיים כבר מתחילת המאה ה20, והביאו לדיונים מומחים מחברות רכבת שיש להן מסילות בחישמול עילי כדי ללמוד את החומר, כולל כמובן השתלבותן של מסילות מחושמלות-עילית בתחומי הערים בדרכן לתחנות הרכבת הראשיות בערים אירופאיות רבות.

לגבי הארץ: אינני מנוי אז אינני בטוח איזה ספין הוא נתן לסיפור (אם כי יש סיכון שהוא "ירוק-דיזל"), והביטוי "התוואי המתוכנן" שבציטוט מעיד על ספין כי מדובר בחישמול התוואי הקיים. האם תוכל להרחיב על הנאמר ב"עיתון לאנשים חושבים" ? אני מניח שזו כתבה של צפריר רינת.
אין מה להניח. שם הכותב מתנוסס שם בגאון
 

Ccyclist

Well-known member
הלינק לא נתקל בחומת תשלום אז נכנסתי חד-פעמית.

אין מה להניח. שם הכותב מתנוסס שם בגאון
הלינק לא נתקל בחומת תשלום אז נכנסתי חד-פעמית.

הוא מתעקש להראות את ההדמייה השיקרית בכל כתבותיו (עברתי בלינק של כתבת "סכנת הקרינה" שלו ), האם יש מישהו בפורום שנמצא בקשר איתו ואם כן - האם אפשר להעביר לו את התמונות היפות מהשירשור הזה, את שירשורי שוויץ שלי, את שירשור החישמול העילי ברחבי העולם שהיה כאן לפני כמה חודשים או כל שירשור אחר שמביא תמונות אמיתיות של חישמולת עילית והשפעתה האמיתית - הזניחה - על הנוף?

אינני מנוי על הארץ אז אינני נכנס יותר לאתר במחשב. באתר הסלולרי היה חודש ללא חומת התשלום, ואחריה היו איקונים של מפתח בכתבות סגורות וכותרות ללא אייקון בכתבות פתוחות. חבל על העיתון כי (ללא פתיחת כתבותיהם של גדעון לוי ועמירה רודולף הס) היה מעניין לקרא אותו.
 
"חומת תשלום אלקטרומגנטית"!

הלינק לא נתקל בחומת תשלום אז נכנסתי חד-פעמית.

הוא מתעקש להראות את ההדמייה השיקרית בכל כתבותיו (עברתי בלינק של כתבת "סכנת הקרינה" שלו ), האם יש מישהו בפורום שנמצא בקשר איתו ואם כן - האם אפשר להעביר לו את התמונות היפות מהשירשור הזה, את שירשורי שוויץ שלי, את שירשור החישמול העילי ברחבי העולם שהיה כאן לפני כמה חודשים או כל שירשור אחר שמביא תמונות אמיתיות של חישמולת עילית והשפעתה האמיתית - הזניחה - על הנוף?

אינני מנוי על הארץ אז אינני נכנס יותר לאתר במחשב. באתר הסלולרי היה חודש ללא חומת התשלום, ואחריה היו איקונים של מפתח בכתבות סגורות וכותרות ללא אייקון בכתבות פתוחות. חבל על העיתון כי (ללא פתיחת כתבותיהם של גדעון לוי ועמירה רודולף הס) היה מעניין לקרא אותו.
"חומת תשלום אלקטרומגנטית"!
 
כתבה נוספת במקומון החיפאי

"נדחתה דרישת עיריית חיפה לשקע את תוואי הרכבת
באזור החוף"

העירייה והתושבים טוענים כי התוואי המתוכנן, במסגרת התוכנית לחשמול הרכבת, "יחריב את העיר". הוועדה: התוכנית אינה המסגרת התכנונית המתאימה לשינויים

הארץ
כתבה נוספת במקומון החיפאי
http://www.dmag.co.il/colbo.html

ידיעת שער (אכן תמונות קשות) ועמוד 12
 

אדיה

New member
הדובדבן שבידיעה: נדחה שינוי התוואי בפארק הכט!

"נדחתה דרישת עיריית חיפה לשקע את תוואי הרכבת
באזור החוף"

העירייה והתושבים טוענים כי התוואי המתוכנן, במסגרת התוכנית לחשמול הרכבת, "יחריב את העיר". הוועדה: התוכנית אינה המסגרת התכנונית המתאימה לשינויים

הארץ
הדובדבן שבידיעה: נדחה שינוי התוואי בפארק הכט!
הועדה התעלמה, בצדק מוחלט, מהסכם הפשרה שסחט יהב על שיקוע ושינוי התוואי באזור פארק הכט - סוכריה שהייתה אמורה לעלות למשלם המסים כחצי מילארד שקלים.
 
ההדמיה מהכתבה

"נדחתה דרישת עיריית חיפה לשקע את תוואי הרכבת
באזור החוף"

העירייה והתושבים טוענים כי התוואי המתוכנן, במסגרת התוכנית לחשמול הרכבת, "יחריב את העיר". הוועדה: התוכנית אינה המסגרת התכנונית המתאימה לשינויים

הארץ
ההדמיה מהכתבה
רואים שהיא לא רצינית כי הרכבת הימנית תתנגש בעמוד ודבלדק יפגע בחוטים
 
התקשורת ממשיכה להפיץ את השקרים

ההדמיה מהכתבה
רואים שהיא לא רצינית כי הרכבת הימנית תתנגש בעמוד ודבלדק יפגע בחוטים
התקשורת ממשיכה להפיץ את השקרים
של השקרן הפתולוגי יונה יהב.

אני מקווה שהתושבים שהצביעו עבורו נהנים מהרק"ל המשוכללת שהוא סלל לאורך 40 ק"מ!
 
הזלזול במטרונית לא במקומו

40 ק"מ ביותר מ-7 שנות עבודה
הזלזול במטרונית לא במקומו
כמובן שבדיחת "הרכבת הקלה" דווקא מאד במקומה, אבל לגבי 40 ק"מ של מת"צים ותשתיות יעודיות שעוברים בחמש רשויות מקומיות שונות, שני מסופים חדשים, שינויים במערכת הרמזורים וחידוש תשתיות תת קרקעיות באזורים מהמורכבים בארץ (הדר הצפופה, המפרץ הלא ממופה והעמוס בתשתיות וכו') - שבע שנים זה לא משהו, אבל ממש לא רע.
 

Ccyclist

Well-known member
הזילזול במקומו מכמה סיבות:

הזלזול במטרונית לא במקומו
כמובן שבדיחת "הרכבת הקלה" דווקא מאד במקומה, אבל לגבי 40 ק"מ של מת"צים ותשתיות יעודיות שעוברים בחמש רשויות מקומיות שונות, שני מסופים חדשים, שינויים במערכת הרמזורים וחידוש תשתיות תת קרקעיות באזורים מהמורכבים בארץ (הדר הצפופה, המפרץ הלא ממופה והעמוס בתשתיות וכו') - שבע שנים זה לא משהו, אבל ממש לא רע.
הזילזול במקומו מכמה סיבות:

1 - הצגתה כ"רכבת קלה", עניין עליו אנו מסכימים

2 - האוטובוסים החד-מפרקיים שהוסיפו מטר שלם על אורכם של המפרקיות הרגילות של אגד שפעלו בחיפה בעבר. במקור היו הדמיות ואף ניסוי עם אוטובוס הולנדי בעל שני מפרקים עם קיבולת שמתקרבת יותר לקיבולת של אמצעי תחבורת המונים. כאשר יחליטו להאריך את הרק"ל בירושלים יוסיפו עוד מערך לרק"לות - אם ירצו לעשות זאת בחיפה זה יהיה קשה ואפילו האוטובוס ההולנדי לא יגיע ליותר מחצי רק"לת מוארכת.

3 - יונה יהב והתנגדותו לחישמול הרכבת בחיפה. מתאים לאדם "ירוק-דיזל" שכמותו שמערכת התחבורה שהוא יצר לעירו לא תהיה חשמלית ונקיה אלא מבוססת דיזל ומזהמת.
 

Ccyclist

Well-known member
וכך זה נראה במציאות, מצא את ההבדלים:

ההדמיה מהכתבה
רואים שהיא לא רצינית כי הרכבת הימנית תתנגש בעמוד ודבלדק יפגע בחוטים
וכך זה נראה במציאות, מצא את ההבדלים:

סאות'אנד און סי, אסיקס, אנגליה. תחנת רכבת על קו החוף (שפך התמז) עם חישמולת עילית.

https://maps.google.es/maps?q=south...IJhueBvqXq1JTIpuwdbTrQ&cbp=12,251.28,,1,10.61

ההבדלים:

1 - במציאות החישמולת והתמיכה שלה הן בצבע מטאלי, בניגוד להדמייה שבה החישמולת שחורה משחור.

2 - במציאות במרחק של 20-30 מטר מהחישמולת הכבלים נעלמים בגלל שהם כסופים ודקים כל-כך, בעוד ההדמייה מראה צינורות עבים ושחורים.

3 - אם עוברים לצילום האווירי ניתן לראות שרק בתחום התחנה ישנן מסגרות תמיכה, בעוד לאורך המסלול ישנם עמודים שהשפעתם הנופית קטנה יותר. בהדמייה מראים מסגרות תמיכה כאילו הן סוג התמיכה היחיד שיהיה. הסיבה למסגרות בתחנה היא כנראה תמיכה ועיגון קצה של כבל אחד ומעבר לכבל שני, דבר שקורה כל כמה קילומטרים, אך אינו משקף את המצב ברוב התוואי.
 

easylivin

New member
לא בדיוק, עדיין יש כאן פורטלים

וכך זה נראה במציאות, מצא את ההבדלים:

סאות'אנד און סי, אסיקס, אנגליה. תחנת רכבת על קו החוף (שפך התמז) עם חישמולת עילית.

https://maps.google.es/maps?q=south...IJhueBvqXq1JTIpuwdbTrQ&cbp=12,251.28,,1,10.61

ההבדלים:

1 - במציאות החישמולת והתמיכה שלה הן בצבע מטאלי, בניגוד להדמייה שבה החישמולת שחורה משחור.

2 - במציאות במרחק של 20-30 מטר מהחישמולת הכבלים נעלמים בגלל שהם כסופים ודקים כל-כך, בעוד ההדמייה מראה צינורות עבים ושחורים.

3 - אם עוברים לצילום האווירי ניתן לראות שרק בתחום התחנה ישנן מסגרות תמיכה, בעוד לאורך המסלול ישנם עמודים שהשפעתם הנופית קטנה יותר. בהדמייה מראים מסגרות תמיכה כאילו הן סוג התמיכה היחיד שיהיה. הסיבה למסגרות בתחנה היא כנראה תמיכה ועיגון קצה של כבל אחד ומעבר לכבל שני, דבר שקורה כל כמה קילומטרים, אך אינו משקף את המצב ברוב התוואי.
לא בדיוק, עדיין יש כאן פורטלים
ובחיפה לא יהיו פורטלים על המסילה הכפולה. החישמולת אמורה להיות דומה יותר לזו.
 

Ccyclist

Well-known member
צודק, אבל גם כשיש פורטלים זה לא נורא כל-כך.

לא בדיוק, עדיין יש כאן פורטלים
ובחיפה לא יהיו פורטלים על המסילה הכפולה. החישמולת אמורה להיות דומה יותר לזו.
צודק, אבל גם כשיש פורטלים זה לא נורא כל-כך.

ציינתי שברובה המכריע של המסילה יהיו עמודים, אבל במיקום שמצאתי (תחנת צ'ולקוול) היו פורטאלים וההבדל בינם לבין ההדמיות החיפאיות מראה עד כמה ההדמיות החיפאיות מגמתיות ומרושעות (כל התשתית בשחור, כבלי "צינורות" בולטים במקום שהכבלים יעלמו במרחק).

הנה עמודים על קטע אחר מאותה המסילה, "בשום מקום בעולם אין מסילת רכבת מחושמלת ליד הטיילת שמנתקת את העיר מהים" https://maps.google.es/maps?q=south...d=p0eOx9R0i6HSqaQveJlG7Q&cbp=12,89.65,,1,-0.9
ושאר ירקות...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה