נדחפת מדי פעם כהרגלי...

g i r a f f a

New member
נדחפת מדי פעם כהרגלי...

אבל אתן נחמדות, אז אני מרשה לעצמי...
הכנה ללידה שנייה... אולי זה יישמע דבילי, אבל חסרה לי ההתכוננות ללידה.... בלידה הראשונה עשינו קורס, הכנו תכנית לידה, דיברנו, קנינו ציוד, למדנו עיסויים... כל ההווייה של החודשים לפני היתה לקראת הלידה. כרגע, ההווייה היחידה היא שאני חרדה מהלילות אחרי הלידה... ויש הרבה דברים שאני שמחה על איך שהם התפתחו, ויש הרבה דברים שהייתי רוצה שיקרו אחרת (אלו שתלויים בי בכל אופן...). ובכלל, המירוץ לחיים של נדי-משפחה-בית וכו' לא ממש מאפשר לשבת ולהתרכז באירוע הזה שממשמש ובא. אמנם יש תפיסה שאומרת שבלידה השניה הדברים לא נראים כבר כאלו קריטיים, ואנחנו כבר יודעות שמה שחשוב זה מה שבא אחרי הלידה, והיא עצמה חשובה אבל העיקר שיוצאים עם תינוק בריא ומתחילים לחיות איתו בבית... והכל נכון, וגם אני מאמינה בזה. אבל עדיין משהו חסר לי. הלידה עדיין לא נראית לי כאפיזודה חולפת שכבר לא צריך להתייחס אליה יותר מדי... אז אתמול ישבנו לדבר קצת על הציפיות מהלידה הנוכחית (האם הפעם גם מנסים כמה שיותר בלי אפידורל? האם חוזרים לאותו בית חולים? מה אני מצפה מהאיש שלי אחרי הנסיון הקודם שלנו...). ומחר אני הולכת לקנות בגדי קיץ לנדי וגם כמה NB ו0-3 שיהיו לנו לתקופה הראשונה (מסתבר שהעברתי את כל הבגדים הראשוניים שלנו, ואין לי מושג למי... נו שוין, תירוץ מצויין לקנות חדש...) ועדיין... חסר. אני לא חושבת שיש לי הכוח לעשות קורס "רענון" הכנה ללידה. זה לא נראה לי מה שחסר לי... אני גם לא בטוחה שלשבת עם אשת מקצוע ועשות "עיבוד" של הלידה הקודמת יתרום לי. לא היו לי ממנה טראומות, והיא זכורה לי סה"כ כחוויה טובה (היו פה ושם כל מיני עניינים, אבל אני מתייחסת אליהם באל דברים טכניים, ואין מימד רגשי לטפל בו... ואין לי הרבה מה לעשות עם העניינים הטכניים... הם יותר קשורים לרמת חדרי הלידה ולא אלי...). יש קצת פחדים, בעיקר מקיסרי (לא יודעת למה, יש לי תחושה לא כל כך טובה שהפעם זה עלול להיגמר בקיסרי, אז לא שזה כזה איום ונורא - פשוט הזכרון של חוויות האפנדיציט משנה שעברה מערערת לי כל בטחון כשמדובר בניתוחי בטן... זה עושה לי חלושעס ברמות ואני ממש לא רוצה שהלידה תתקשר אצלי לטראומה ההיא, של האשפוז וניתוח וכו'... הייתי כל כך אומללה שאניממש לא רוצה לחוות את זה שוב.). אבל אני כן רוצה יותר כלים. יותר כלים להתמודד עם הכאבים (כי כן חשוב לי לנסות ולמשוך מה שיותר לפני אפידורל... אני די מאמינה שזה יצר את הריווח בין צירי הלחץ), יותר הכנה נפשית להתמודד עם הכאבים (למפונקת שכמוני...), ואתמול, האיש שאל אותי אם אני בטוחה שאני לא רוצה דולה. מוזר היה לשמוע את זה ממנו... כי חשבתי שהוא די נגד רעיונות כאלו. אני לא יודעת אם דולה בלידה תעזור לי יותר מדי במהלך הלידה (לדעתי נוכחות של עוד מישהו רק תפריע לי, כי אני לא מסוגלת לכאוב בצורה משוחררת ליד אנשים שהם לא דוני). אבל אולי מישהי שתעזור לנו ללמוד טכניקות "מראש"... ואולי לא... אני קצת מבולבלת... זה דורש הרבה מחשבה. ואולי, פשוט, עצם ההתעסקות בזה תתן לי את ההתכוננות הזאת שאני כל כך מחפשת...
 
נראה לי שבסוף ענית לעצמך

פשוט 'תתעסקי' בזה כמה שאת צריכה. יש כמה פורומים מעולים של לידה פעילה וכדומה ושם תוכלי גם לקרוא כסמויה וגם לכתוב אם תרצי. ברור שלידה היא לא 'אפיזודה חולפת'. היא אירוע משמעותי ליולדת, לנולד וגם לדעתי לאנשים האחרים סביב. נראה לי הכי הגיוני בעולם שאת צריכה את ההתכוננות הזאת. ואגב, לא על זה שאלת אבל מנסיוני דולה מתאימה זו מתנה אדירה בלידה. מפנה את הבנזוג שלך מכל משימה חוץ מלהחזיק לך את היד והנשמה ומישהי שמתאימה לך גם לא תרגיש לך 'נוכחות של עוד מישהו' אלא חלק מהתהליך. בהצלחה ומזל טוב!
 

big lul

New member
אני גם מרגישה במקום דומה

מבחינת זה שאני לא מספיק מתכוננת ומתכננת. זה גם החוסר בזמן פנוי בגלל האינטנסיביות עם הילדה, העייפות וגם איזו תחושה של חוסר לגיטימיות להוציא כסף או להתעסק יותר מדי עם הכנה ללידה. אני כל הזמן אומרת לעצמי שאני כן אמצא זמן ללכת לאיזה חוג יוגה להריוניות, או אפילו לעיסוי או טיפול טוב, אבל לא מגיעה לזה. יש לי עוד שבועיים-שלושה אז אולי אני אספיק משהו
 
נו, אז את בטוח צריכה לפגוש אותנו מחר

יהיו לפחות 2 בנות במצבך ובטח יהיה להן מה לומר בעניין
הלידה חשובה בעיני, בתור אחת שלקח לה חצי שנה להתאושש מהטראומה של לידה לא טראומטית במיוחד. אם את מרגישה איזשהו חוסר, אז כנראה שאת כן צריכה לדבר/לשמוע ואולי להתכונן אחרת הפעם, או פשוט להתכונן מחדש. אולי יעזור לך לקרוא ספרים על הנושא? ולדעתי כדאי לדבר עם דולה. אפילו לפגישה אחת, להבין אם זה בכלל הכיוון או לא. אולי תמצאי מישהי שתהיה לכם אחלה כימיה איתה, ולא תביני איך יכולת בלעדיה? בכל מקרה, את מוזמנת לחטט בספריה שלי מתי שבא לך, ולקבל תובנות.. (וגם בבגדי הניובורן)
 

Nia11

New member
קודם כל, בכלל לא נשמע לי דבילי...

מה, אם זו לידה שניה הפלא קטן יותר? בעיני, כל הריון, כל לידה, כל ילד (וכל רגע בחיים) הוא ייחודי ולא דומה לקודמו, ומגיעה לו ההתייחסות המלאה. נכון, שביומיום אנחנו לא תמיד מגיעים לכך, מהרבה סיבות, אבל מאד לגיטימי כן, פרגני לעצמך את זה... לגבי לידה טבעית ודולה - יש כאן שאלה מה המטרה שלך. האם יש לך מטרה ללדת לידה טבעית, נטולת אפידורל והתערבויות, או כפי שכתבת - למשוך כמה שיותר זמן בלי אפידורל? התשובה לשאלה הזאת משנה מאד את ההתייחסות לעניין הלידה וגם לעניין הדולה. בעיני דולה מאד מאד חשובה לתהליך, במידה ומעוניינים באמת בלידה טבעית (ולא כהתעקשות אלא כהתכוונות), ואני מסכימה עם האמא של אנה, שאם את מוצאת את הדולה הנכונה עבורך, ונפגשת איתה מספיק זמן לפני, היא לא תרגיש לך כ'נוכחות מפריעה', אלא ההפך, נוכחות תומכת ומאפשרת. מציעה לך לשקול זאת. ובכל מקרה שיהיה הרבה הצלחה ורוגע.
 

g i r a f f a

New member
שאלה טובה...

תראי, אם אני אצליח להגיע ללידה מלאה בלי להיעזר במשככי כאבים - זה בהחלט משהו שאני שואפת אליו. אבל גם בפעם הקודמת זו היתה השאיפה, ובשלב מסויים ויתרתי עליה וביקשנו אפידורל. (היתה לידה קצת ארוכה, אחרי 14.5 שעות פקיעת מים יזומה שהעצימה את הצירים בבת אחת - וכאב "משתק" שכזה שלא יכולתי להכיל והרגשתי שדוקא הכאב הוא שגורם לי לאבד את השליטה על הלידה יותר מאשר אם אני אצטרך לשכב/לקבל עירוי וכו'...). הפעם חקרתי קצת יותר, גיליתי חברות עם סיפורים דומים ולמדנו נקודות חדשות ורעיונות חדשים לגבי למה לשים אולי לב בפעם הבאה. עם כל זאת, למרות האפידורל הלידה היתה בהחלט טובה, ככה שאני לא יודעת כמה אני אצליח לכאוב בלי "לוותר לעצמי" (ובכוונה אני כותבת בסוגריים...). אז נראה לי שמה שהכי שונה הפעם מבפעם הקודמת הוא שאני מגיעה ולא רק מצהירה שאני זורמת עם מהלך העניינים, אלא יודעת מה זה אומר לזרום עם מהלך העניינים. ואני יודעת שיש גישה שטוענת שאם באים מראש בגישה של "מה שיהיה יהיה" הבכוי להצליח פחות, אבל בכל מקרה - אני לא רוצה להביא את עצמי למקום של "כשלון" אם אעזר באפידורל, לדוגמא. רק רוצה להגיע למקום הכי טוב שאני יכולה להגיע אליו עבורי ועבור התינוקת שלי... ככל שאני חושבת על ההכנות, נראה לי שאני מחפשת משהו שדומה לפגישה עם דולה/מיילדת שתתן לנו פשוט כלים פרקטיים (פיזיים ונפשיים) לקראת הלידה. משהו כמו הנגטיב של דולה-פוסטפארטום... מעין "דולה-פרה-פארטום"... יש דבר כזה?
 

שוקוצית

New member
מה שאני עשיתי

אמנם לידה ראשונה, ובכל זאת, מאוד רציתי לידה טבעית (ואפילו הצלחתי), ובהתחלה גם רציתי דולה, ובגלל שלא ידעתי באיזה בי"ח אחליט ללדת (וברגע האמת החלטתי ללדת בבי"ח שלא מאפשר דולה), ובעלי רצה מאוד להיות זה שעוזר לי בלידה, ואיכשהו לא התחשק לי בכלל על קורס. הלכנו למיכאל, והוא בשלושה מפגשים (כי כבר לא הספקנו לרביעי), פשוט לימד את בעלי להיות הדולה שלי. ובאמת זכיתי לדולה מדהים!! וללדת בלידה טבעית, בגלל שהוא ידע כמה חשוב לי ללדת בלידה טבעית, ולמרות שצרחתי במהלך הלידה אפידורל כמה פעמים, (ואפילו כמעט שקיבלתי) הצלחתי בזכותו לזכות בחווית לידה מדהימה, שבאופן משונה אני אפילו לא זוכרת שכאבה לי כל כך
...(את התפרים אני דווקא זוכרת מאוד
)
 

Nia11

New member
ההתכוונות מאד חשובה בעיני

יש הבדל בין 'לזרום' לבין לעשות התכוונות ברורה בינך לבין עצמך, על מה שאת רוצה ואיך את רוצה את זה. התכוונות לא אמורה לכלול שיפוטיות, כך שאם משהו עובד בסופו של דבר אחרת מהתכנית, בהחלט הייתי נשארת פתוחה לקבל את זה. יש סיכוי, דרך אגב, שלידה עם דולה (או אולי כמו שוקוצית שבעלך ילמד להיות הדולה שלך) תהיה קצרה יותר, כי היא תדע לכוון אותך למקום הנכון, לנשימות הנכונות, לרגיעה. אגב - על אף שהממסד הרפואי טוען שפקיעת מים יזומה היא שום דבר, אני לא מסכימה עם זה, כי אם המים לא פקעו כנראה שזה סימן למשהו, ואם מתעלמים מהסימן הזה, לא מפתיע שפקיעה (שבעיני היא פעולה אלימה כלפי הגוף) הכניסה אותך לסחרור. את כל זה אני כותבת כדי שבאמת תכבדי את הצורך שלך להתכונן כיאות. בסופו של דבר מה שיקרה יקרה, וצריך לקבל הכל באהבה. ושוב - אם תחליטי ללכת עם דולה, היא תהיה איתך עוד במהלך ההריון, ואני משערת אפילו שאם תגיעי למסקנה שאת באמת באמת רוצה דולה שרק תכין אותך ללידה ולא תהיה איתך בלידה עצמה, תהיה מי שתסכים לעשות זאת.
 

מיקה 77

New member
עונה

אצלי ההכנות ללידה שנייה החלו דווקא בגלל הראשונה שלא הייתה מוצלחת (קיסרי ואחריו התאוששות לא פשוטה). נקודת המוצא שלי ללידה שנייה לא הייתה פחד מקיסרי נוסף, אלא יותר החלטה שקיסרי אני לא רוצה לעבור שנית. ממליצה בחום לגלוש בפורום לידה טבעית ופעילה - הנשים הנפלאות שם תמכו ועודדו, וחידשו המון. בהמלצתן קראתי בנושא והתכוננתי ללידה ממש כמו למבחן. בנוסף גם התייעצתי עם אשת מקצוע , ובעקבות זאת שיניתי לחלוטין את תכנית הלידה שלי. את צריכה להחליט מה חשוב עבורך בתהליך הלידה ולמצוא כיצד את משיגה זאת. מצאי את הזמן לעצמך לרכוש את הכלים שיסייעו לך בלידה. הרי לטיול בחו"ל לא היית נוסעת בלי תכנית בסיסית, אז אין סיבה שלידה קרבה לא תקבל מעט תשומת לב.. אני מציעה כן לפנות לסיוע מקצועי-דולה, מיילדת, קורס שיאצו לבעל..יש המון אפשרויות. בהצלחה
 
מה, כבר??? ../images/Emo24.gif

תשמעי, הריונות של אחרים רצים פה...
אני ממליצה ראשית להכנס לפורום לידה פעילה וביתית - אם את מחפשת סיוע ותמיכה ורעיונות בנוגע ללידה פעילה, טבעית, ופיזיולוגית, זה *ה*מקום למצוא אותם. כמו כן אני ממליצה גם לא לשלול דולה מראש. אולי שווה להפגש ולשוחח עם דולות? מה עם דולה מתלמדת או מישהי ממש טריה? אני מכירה אחת מקסימה ביותר שזה עתה סיימה (או מסיימת) קורס דולות ועברה על בשרה כלמיני סוגי לידות. להפגש לפני תמיד אפשר, ולראות מה המצב והאם יש חיבור. אם את רוצה אקשר אותך איתה - היא מהאיזור. תחשבי שוב על העניין הזה של לכאוב ליד אנשים שהם לא דוני - מה לגבי המיילדת בבית החולים שהיא זרה מוחלטת? אחיות? רופאים? סטאז'רים? זה לא שאת יולדת בבועה... ודווקא דולה יכולה להיות איזשהוא עוגן מוכר יותר, כי יש לך קשר איתה מלפני כן. או שלא - שוב, לא מתאים לכל אחת. לגבי עיבוד הלידה הקודמת - גם אני עברתי שתי לידות בבית חולים לחלוטין לא מסובכות ולא התערבותיות, מלבד אפידורלים. לאחריהן יצאתי בתחושות טובות בסה"כ. ובכ"ז הרגשתי צורך לעבד ולהתעסק עם זה, ובסופו של דבר זה הוביל אותי למסקנות מאוד מסויימות ולא ילדתי יותר בבית חולים.... אני מרגישה שהתקדמתי (לעומת עצמי, לא קשור לאחרות) ושטוב שהתבחבשתי עם זה בעצמי ולכן אני מאמינה גדולה בנבירות וחפירות של מה היה ואיך אפשר לשפר או לשנות - או לחילופין להבין שלא צריך לשנות כלום, שגם זה טוב. אם בא לך לשתף אילו עניינים טכניים היו שם שהפריעו, אולי נוכל לעזור קצת יותר... כאן או בפורום לידה פעילה וביתית.
 

g i r a f f a

New member
כן, כבר...

ואגב, אחד הדברים שאני כן מתכוננת אליהם אפיל הרבה יותר מהלידה זה להכנס בראב-רבאק של ההנקה הפעם (אפילו יותר מהפעם הקודמת...) - צפי פגיעה!
 
אההמממ.....

את זוכרת שיש לי ילד בן חודשיים על הידיים, נכון?
ת'אמת - לא רואה את עצמי חוזרת לעבוד תוך חודשיים נוספים, אבל לכי תדעי. אולי בתנאים מסויימים... בכל אופן אם תצטרכי יש לך את הטלפון שלי, ולי יש מספיק קולגות מצויינות להפנות אותך אליהן אם אני לא יכולה
. <המלצה שלי אלייך לפי מה שאני זוכרת מפעם שעברה - תשלחי מסר ל רחלצ שעברה אותה סאגה עם בכורה, וכעת אוחזת בבת מתוקה שיונקת מצויין מההתחלה>
 

g i r a f f a

New member
זוכרת זוכרת...

חשבתי, אולי, אחרי ארבעה חודשים כבר תהיי בעניינים... זה בסדר, גם אליך הפנתה קולגה שלך. מקסימום אני אציק לה... סתם חלקתי
 

dusa

New member
תציקי לקולגה שהפנתה

איכשהו אני חושבת שעכשיו היא כבר תקשר טוב יותר.......
 
../images/Emo45.gif אני כמעט בטוחה שאני יודעת מי הפנתה...

ואם זו היא, הכי טוב לדבר איתה כי היא פשוט נפלאה, וכעת גם הרבה יותר קרובה אלייך
.
 

יאמה

New member
בהריון השני שלי

חרשתי את אתר באופן טבעי וקראתי המון על לידה וגם רשמתי דברים חשובים לי. בסופו של דבר התהליך הזה היה הרבה יותר מקורס הכנה ללידה... בכלל, אני רואה כל לידה כתהליך מלמד, ואת זו שאחריה כאפשרות לבצע שיפורים
לידה ראשונה שלי ארוכה , כואבת ואפידורל. עושה מה שהרופאים אומרים לי, פחות או יותר. לידה שניה קצרה בלי חומרים כימיים ואחריה ביות מלא. לידה שלישית בבית.
 
מכירה את שיטת קיי?

גגלי ותקראי על זה קצת. אם מה שאת מחפשת זה כלים להתמודדות עם הכאב, אולי זה מה שאת מחפשת.
 
למעלה