נגישות בביטוח הלאומי

skeptic

New member
נגישות בביטוח הלאומי

בעקבות כתבה בחדשות ערוץ 10 אתמול. הכתבה. לדעתי, הנוהג החדש - פתח גדול לשחיתות. מי יודע אם זה לא בכוונה. עד היום הביטוח הלאומי, למרות כל מגרעותיו, נחשב למוסד שבסופו של תהליך אדם מקבל את המגיע לו בזכות. הפנייה הישירה לפקיד/ה הנכון/נה (למרות אי הנוחות ומה שכבר התחיל כזלזול באזרח ע"י המוקד הטלפוני הבלתי יעיל) בדרך כלל חסכה זמן ועצבים. כיום, עם השיטה החדשה, בעצם הקימו מעין מוקד טלפוני מאוייש בכל סניף ורק אחרי שעוברים את הסינון הראשוני מותר לגשת לפקיד/ה הנכון/נה. זוהי זילות נוספת של השרות לאזרח והפיכת הפקיד/ה לאלוהים. האם רק לי זה מזכיר את הסלקציות המפורסמות של ד"ר מנגלה? עד היום ידענו שיש אפשרות לפנייה ישירה לביטוח הלאומי, יש אפשרות להשתמש בעו"ד לייצוג ויש אפשרות לקבל יעוץ מהחברות המתיימרות לסייע בתשלום שלא תמיד מוצדק (בעצם רק עוזרות, תמורת סכום נכבד, לאזרח למצוא את דרכו בסבך התקנות). עכשיו כולנו נראה איך צומח דור של מאכרים בביטוח הלאומי ש"יעזרו" למצוא את הדרך המהירה לפקיד/ה הנכון/נה תמורת תשלום שחור. מן הסתם מאכרים כאלה יהיו עובדים לשעבר באותם סניפים, בעלי קשרים ו/או בני משפחה של עובדים בסניף. הכל במסווה של התייעלות והכל ברוח ההפרטה והריחוק מהאזרח מבית מדרשם של גאוני הליברליזם הכלכלי (כביכול) שכיום מוביל אותם אולמרט לאחר שלמד מביבי ובעתיד יוביל מי שייבחר. המינוי התמוה מאוד של המנכ"לית החדשה למוסד לביטוח לאומי - גברת ללא שום קשר לנושא הרווחה ויחסי אנוש - מוכיח כי זו הדרך והעתיד צופן בחובו עוד ועוד צרות כאלה מאותו בית מדרש. שלא תגידו לא ידענו.
 
למעלה