נֶפְלְאַתָה אַהֲבָתְךָ לִי מֵאַהֲבַת נָשִים

נֶפְלְאַתָה אַהֲבָתְךָ לִי מֵאַהֲבַת נָשִים

למה באת לי קרוב, שוב בליל יולי לח בגופיה שלא הסתירה את עורך הנוצץ ושארית השרירים. שנים העלינו אבק כמו בובות פולניות בבית שאין כח לסדר. היתה דממה ואהבות אחרות ולפתע כה בכית ונבוכתי שארית רגשותי נזעקו אליך לפרום את הנימים הדקים שהתאחו לאיטם לא עד תום. אז, לא נשאר מקום לשנינו. והנהגים בכביש היו סלחניים לנהיגה המשייטת בשמיניות. והירח פרש והאפיל את הלילה. וחצר בית הקברות האחורית היתה שוממה מאוהבים. וכל הזונות והקוקסינלים סביב מנדרין היו שם לא מקושטים ועסוקים. רק עברנו שם, כדי שאראה במי אתה נועץ שיניים להשביע את שכלאת כשפרחנו. הרחקת נדוד ואתה זר לי הכי קרוב אלי וזר רב עוצמה. לא היית צריך להתקרב שוב כדי להפרד עם ויסקי וסיגריות וכדור בראש...
 
אני רוצה רק לציין

שהכותרת שלך "נפלאתה לי אהבתך מאהבת נשים" שדוד המלך עליו השלום אמר ליהונתן לא הייתה בו כוונה של אהבה הומוסקסואלית, יש כאלה שלקחו משפט מהתורה, ולצערי קצת עיוותו אותו. הייתה בינהם אהבת נפש, לא מינית- גופנית. אז תקפיד בבקשה כשאתה שם כותרת כזאת זה יכול לבלבל את הקורא. תודה.
 
עוד חשוב לציין

שהדוד קונן על יהונתן כשהפליא לנסח את המשפט הנצחי הזה.
 
מסכימה עם חלק מהדברים

ועם זאת, זכותו של כל חבר בפורום לבחור נושא מנקודת המבט שלו אנחנו חיים במדינה דמוקרטית וכאלה
 
בוודאי שזה זכותו לכתוב כראות עיניו

רק רציתי להדגיש את הנקודה הזאת שחלילה מישהו שיקרא ולא מבין את אהבת דוד ויהונתן יחשוב אחרת.. את יודעת בכל זאת זה חלק מהתנ"ך, כל משפט שם צריך להיות מובן בצורה הנכונה שלא יהיה עיוות חלילה. אבל הוא הבין...וזה בסדר. אני כתבתי את התגובה בשם התורה לא בשמי האישי :)
 

2nd me

New member
התנ"ך בכל מקרה מובן בכל מיני עיוותים.

כל אחד מבין אותו אחרת. יש שיגידו שרש"י זה עיוות, יש כאלה שיגידו שהאסלאם הוא עיוות של התנ"ך... כל אחד ודעתו. בכל מקרה, מי שכתב את התנ"ך לא כתב ספר פירושים אחר כך, ואף אחד לא יכול להיות בטוח איך נכון להסתכל על כל הכתוב ואיך לא.
 
כל יהודי

מאמין, יודע שהתנ"ך הוא אלוקי. ולא איסלם ולא נעליים... זה ממש עצוב שיש יהודים שחושבים שאפשר לעוות את ספר הספרים באיסלם או לא יודעת מה. אמרתי את דעתי. לגביי זה שזה ספרותי שיהיה בכיף , רק את הדגשתי שדוד לא היה הומוסקסואל כי ברגע שלוקחים משפט מספר קדוש חשוב שזה לא יתפרש כמשהו לא נכון. הוא הסביר שהוא כתב את זה באופן ספרותי, זה סבבה. לי אישית היה חשוב להדגיש את זה כיהודייה מאמינה שדובקת באמת.
 
ואגב,

צדיקים בדורינו מבהירים בכל הרצאה את עיניין דוד ויהונתן. הם מבינים את זה יותר מאנשים פשוטים כמונו זה בטוח. ורש"י זה ממש לא עיוות.
 
סליחה?

מי קבע שה"צדיקים בדורנו" שלך חייבים להיות גם אלו שלי? התנ"ך הוא ספר קדוש בעינייך, נכתב "לנו" ע"י אלוהים בעינייך ו"רש"י זה ממש לא עיוות" זה אחלה טיעון, בנוי כהלכה, ולא משנה כרגע איזו הלכה. ברבוריאן, לדעתי לא היית צריך להסביר באיזו אהבה מדובר בשיר, לדעתי, רובנו בוגרים מספיק בשביל להבין ממנו את מה שאנו מסוגלים לו ולהניח לשאר להבין אותו כדרכם.
 
הגבתי לו כי רציתי להבהיר את הנקודה...

ודבר שני אין לי עיניין להתחיל איתך דיון עכשיו במה נכון ומה לא. זה שיש אנשים שלא מאמינים זה לא הבעיה שלי. אני הבעתי את דעתי. וכן זה ממש עצוב...שאנשים פשוט תלושים מהמקור שלהם. שבת שלום.
 

2nd me

New member
אז מה?

יש משחק מלים שמשחקים אותו מאז שהתנ"ך כתוב על המשפט הזה. חוץ מזה, מי אמר שאי אפשר להשתמש בכותרת שאומרת משהו אחד כדי להגיד משהו אחר או אפילו הפוך? זה אמצעי ספרותי מוכר ומתוחכם.
 
הכתיבה

מזכירה קצת פרוזה. מילים צולבות, ריתוך של אותיות שמולחמות זו בזו. הכותרת העלתה בי קצת התנגדות וקונפליקט אך עם זאת נהנתי לקרוא
 
למעלה