מתרחבת התמיכה בסרבנות בקרב הרבנים

מתרחבת התמיכה בסרבנות בקרב הרבנים

מתרחבת התמיכה בסרבנות בקרב הרבנים

היום אמורה להתפרסם מודעה ב``הצופה`` התומכת בסרבנות לפינוי התנחלויות. על המודעה חתומים עשרות מרבני הציונות הדתית, מראשי ישיבות ההסדר

עשרות רבנים חתמו על מודעת הזדהות עם דברי הרב אברהם שפירא, הרב הראשי לשעבר וראש ישיבת מרכז הרב כיום, בזכות הסרבנות. המודעה אמורה להתפרסם היום (שלישי) בעיתון "הצופה". בין הרבנים התומכים בסרבנות לפינוי התנחלויות נמצאים גם הרב צבי טאו והרב שלמה אבינר, מהבולטים בציונות הדתית. הרב טאו והרב אבינר התנגדו עד לפני כמה חודשים לסירוב פקודה, ועתה שינו את דעתם.

לפני מספר ימים נשאל הרב טאו, ראש ישיבת הר המור בירושלים, כיצד יש לנהוג בסוגיית הפינוי. הרב השיב כי "לא יעלה על הדעת" שחייל חובש כיפה יגרש יהודים מביתם או יסייע לכך. לדבריו, אם יתברר כי חייל דתי שיתף פעולה עם עקירת יישובים בצפון השומרון ובגוש קטיף, הרי "שנכשלנו בחינוך תלמידנו הקצינים". עם זאת, הרב טאו לא צירף את שמו לגילוי הדעת הקורא לסירוב פקודה.

הרב אבינר, ראש ישיבת עטרת כהנים, פירסם ביום שישי מאמר בביטאון "ממעייני הישועה" בשם "סירוב לפקודת רשע וטירוף". עם זאת, הרב עדיין מתנגד לסירוב פקודה מפורש, אולם טוען כי "עייפות פיזית" או "עייפות נפשית", הנובעות מחוסר רצון לעשות עוול, הן מניע מספיק בכדי לא להיענות לפקודה על פינוי יישובים.

הרב טאו נחשב לסמכות עליונה בקרב יוצאי המכינות הקדם צבאיות. השפעתו של הרב גדולה בעיקר בקרב בוגרי המכינות הקדם צבאיות , ובקרב מספר מוסדות תורניים שבוגריהם משרתים בצבא. בישיבתו של טאו, הר המור, לומדים 400 תלמידים, ואלפים למדו בה בעבר. טאו ואבינר דוגלים בסרבנות אפורה, שאינה מאורגנת. חילוקי הדיעות כרגע ביניהם לבין רבנים רבים אחרים מקרב הציונות הדתית נסובים על השאלה כיצד יש לסרב פקודה.

(צילום-רויטרס)
 

twigy

New member
אתם יודעים מה הבעיה האמיתית ?

הבעיה האמיתית היא שרוב קצינינו המובחרים הם דתיים. במיוחד ביחידות הקרביות.
 
למעלה