תובנות שלי
שלום
1. נהגתי ובדקתי את הרכבים הבאים מהרשימה:
א. מזדה 3: הרכב מאובזר יפה, פחות מ-2 פיור וויט, אבל הבעיה בדגם הזה זה במעצורים ובדוושת הגז!
המעצור אדפטיבי, וצריך ללחוץ הרבה עד שהרכב עוצר. תחושה של חלום רע...
הגז מגיב רק ב-10% האחרונים. אז ה-165 כ"ס באים לידי ביטוי. הרכב לא מגיב יפה.
בנהיגת מבחן רציתי להחזיר אותו אחרי 100 מטר!
ב. קורולה: נוסעת יפה, אך הממשק האנושי שבה לא טוב. המע' מולטימדיה ועוד כמה כאילו נוספו משלב שהרכב כבר יצא מהמפעל. למשל לחצני בקרת השיוט מפוזרים. יתכן ויש כמה גם במושב האחורי...
המולטי מדיה סבירה, לא אוהב את השיטה של מסך מגע בנהיגה.
מע' התראה בפני התנגשות לא יציבה ומתריעה על רכב חונה בחניות בצידי הכביש.
ג. פורד פוקוס: הרבה כוח זמין. הרכב מאיץ יפה, כל עוד זה הנהג לבד. אח"כ פחות. הרכב שותה דלק. עשיתי עליו 8000 ק"מ ובחיים לא עלה מ-1/10.
עם פזומט זה פחות קריטי, למרות שיש לו מיכל קטן וצריך לתדלק הרבה.
מערכת המולטימדיה היא אסון והיא פשוט לא טובה. מתשכלת ומחורבנת.
אגב לפורד "רק" 150 כ"ס ולא 165, אך הוא מגיב הרבה יותר טוב מהמזדה 3.
ולטיטניום יש צמיגים ברוחב של חצי מטר! אולי משפיע על צריכת הדלק הירודה?
מהליסינג הזהירו אותי מהצרפתיות בשל האמינות והטיפולים (רכב חלופי וכו').
ד. אוקטביה. לא מצליח להתחבר עם סביבת הנהג של הסקודה. פשוט לא הגיוני, לא נוח ולא מזמין. הבקרת שיוט מוזרה עם מתגים זעירים על מוט. לא הבנתי את נושא חישני הגשם בכלל. הרכב עוצמתי (1.2L) ויש גם 1.4L ו-1.8L. תא מטען גדול ונוח.
הייתי בוחן את הגולף. אותה לא ראיתי.
התלהבתי מהאופל אסטרה. יצא דגם חדש משופר בסוף 2016. ישבתי בו, לא נהגתי בו. רכב כלבבי.