מתמטיקה יום שבת

Hawk 17

New member
לא למדתי את הנושא

של שתי השאלות שלך, אבל אני חושב שאני יכול לענות עליהן. בכל מקרה, אני מעדיף שרון יתן לך תשובה מקצועית ונכונה. רון, הבמה שלך.
 
הנדסת המרחב - לורד

אם אלכסון הריבוע הוא a , הרי שהצלע שלו היא a חלקי 2√ (משפט פיתגורס). נסמן את מרכז הריבוע (מפגש אלכסוניו) ב O ואת אמצע AB ב M . במשולש ישר הזווית AMS ניתן למצוא את MS (כיצד ?). במשולש ישר הזווית SMO אנו יודעים כבר את MS ויודעים את MO אשר שווה לחצי a (מדוע ?), ואז ניתן למצוא את זווית SMO , שהיא הזווית בין הפאה לבסיס.
 
הסתברות - לורד

מספר הגדול מ 4 זה 5 או 6 . ההסתברות לקבל זאת בזריקה אחת היא 2/6 כלומר ⅓ . ההסתברות לקבל זאת בדיוק פעמיים (בחמש זריקות) היא לפי נוסחת ברנולי :
P=[5C2](⅓)²(⅔)³=10(⅓)²(⅔)³=0.329​
ההסתברות לקבל זאת בדיוק פעם אחת (בחמש זריקות) היא לפי נוסחת ברנולי :
P=[5C1](⅓)¹(⅔)^4=5(⅓)¹(⅔)^4=0.329​
שימי לב שבעצם ענינו כאן כבר גם על סעיפים ב'-ג'.
 

The Guardian17

New member
משהו שאני לא בטוח בו

שתיים שורש שלוש: כדי להכניס את ה-2 לתוך השורש אני צריך להכפיל את המספר עצמו בריבוע? כלומר שורש של: 3*2^2? ואם למשל היה לי 5 שורש 9? הייתי אומר שזה 9*5^5? אני קצת לא בטוח פה...תודה.
 

Hawk 17

New member
תן לעצמך דוגמא שתוכיח לעצמך את זה

אני מחליט שבא לי לחשב את זה: שתיים כפול שורש תשע שורש תשע זה שלוש ולכן שתיים כפול שלוש יתן לי שש. עכשיו בא לי לשחק קצת עם המתמטיקה, ולהגיע בדרך לא דרך ל6. אם יש לי שורש של a כפול שורש של b, מותר לי להגיד שהתשובה היא שורש של a*b? (התשובה היא כן, יש כלל מתמטי כזה, אם אתה רוצה שאוכיח אותו, אני אוכיח) 2 זה בעצם שורש של 4, ולכן אני יכול להגיד ש: שורש של 4 כפול שורש של 9 = שורש של 4*9 חישוב מהיר מגלה ש 4*9 = 36, והשורש של שזה הוא 6. אז מה עשיתי? העלתי את 2 בריבוע ואמרתי שהשורש של מה שיצא לי (במקרה הזה 4) זה בדיוק כמו שתיים. במקרה שלך אני אעשה ככה: שורש 4 כפול שורש 3 = שורש 3*4 = שורש 12
 

The Guardian17

New member
לא הבנת את השאלה..

לא שאלתי אם שורש A כפול שורש B יתן לי AB. התכוונתי שאם יש לי מס' מחוץ לשורש ואני מכפיל אותו במס' עם שורש, כיצד אני מגיע לתוצאה ששני המס' יהיו תחת השורש? או שפשוט לא ממש הבנתי את ההסבר שלך
 

Hawk 17

New member
אני אצטט ואסביר עוד קצת

"אז מה עשיתי? העלתי את 2 בריבוע ואמרתי שהשורש של מה שיצא לי (במקרה הזה 4) זה בדיוק כמו שתיים. במקרה שלך אני אעשה ככה: שורש 4 כפול שורש 3 = שורש 3*4 = שורש 12" אם אתה רוצה לסבך את העיניינים, בבקשה, קח נוסחא מלאה שתענה על המקרה שלך כמקרה ככללי:
a*sqrt(b) {sqrt=שורש של הביטוי שבסוגריים} sqrt(a^2)=a sqrt(a^2)*sqrt(b) = sqrt(b * a^2)​
מקווה שעכשיו הבנת קצת יותר טוב
 

Taste of a Kiss

New member
עזרה עם משוואה טריגונומטרית...

4sinxcosxcos2x-1=0 צריך לתת פתרון כללי. וזה די דחוף
 

Taste of a Kiss

New member
../images/Emo35.gif../images/Emo11.gif

אגף ימין הוא 0 [?] זו משוואה לא זהות
או שלא הבנתי את ההדרכה שלך כמו שצריך
 
חחח ../images/Emo6.gif

התכוונתי לאגף ימין של מה שכתבתי בהדרכה שלי, לא של המשוואה (כדי להסביר למה מה שכתבתי הוא נכון). אם תיישמי את ההדרכה (ועוד משהו קטן) על המשוואה את אמורה להגיע לפתרון.
 

Me And Myself 1

New member
אי שוויונים

מצאו לאלו ערכי M גרף הפונקציה y=(m-3)x^2+2x+m נמצא כולו מעל לציר ה-x. 2. מצאו לאילו ערכי m גדולים ערכי הפרבולה y=mx^2+2mx-1 מערכי הישר y=x-2m לכל X ... אשמח אם מישהו יוכל להדריך אותי איך לפתור את זה.
 
הדרכה שאלה ראשונה

יש שתי אפשרויות: או שזאת פרבולה מחייכת שנמצאת כולה מעל ציר x ואז דלטא קטנה מאפס (כדי שלא יהיו פתרונות עם ציר x) וגם a>0 (כדי שהיא תהיה מחייכת) או שזה קו ישר מקביל לציר x ואז a=0 כדי שזאת לא תהיה פרבולה אלא קו ישר וגם b=0 כדי שהקו יהיה מקביל לציר x וגם c>0 כדי שהקו יהיה מעל ציר x
 
למעלה