מתלבטת לגבי אולימפוס E500

Sashuka

New member
מתלבטת לגבי אולימפוס E500

מעניינת לקנות את האולימפוס E500, אבל לפני כן, הייתי רוצה לדעת האם לדעתכם יש מצלמה יותר טובה במחיר דומה או אם בכלל הייתם ממליצים על המצלמה הזו... תודה
 

boren

New member
מצלמה מעולה

יש אותה לידידה שלי והיא מרוצה עד הגג. התמונות איכותיות מאוד, המנגנון נגד אבק מוריד דאגות מיותרות בהחלפת עדשות, והקיט עם שתי העדשות משתלם מאוד. אני גם מעדיף את הפרופורציות של 4:3 שיש באולימפוס (הייתי שמח אם הייתי יכול להחליף את ה-3:2 שיש לי במינולטה ביחס כזה), אבל זה כבר עניין של העדפה אישית. ברמת מחיר דומה, ה-DSLR היחידה שנותנת ל-E500 פייט בעיני היא ה-K100D החדשה של פנטקס, שכוללת ISO גבוה איכותי יותר, עינית טובה יותר ומייצב תנועה מובנה שעובד עם כל עדשה ולא דורש קנייה של עדשות יקרות. גם בסוני A100 יש מייצב כזה (ומנגנון נגד אבק שחסר בפנטקס), אבל היא יקרה באופן משמעותי.
 

Malcolm X

New member
האופציות הן רבות עבורך

ניקון D50 תוכלי לקנות אותה ולהשקיע בעדשה טובה יותר. http://www.dcresource.com/reviews/nikon/d50-review/index.shtml קנון 350D מצלמה מצויינת עם רזולוציה כמו האולימפוס. http://www.dcresource.com/reviews/canon/digital_rebel_xt-review/index.shtml קוניקה מינולטה 7D מצלמה שתענוג להשתמש בה בגלל הבנייה המרשימה. http://www.dcresource.com/reviews/minolta/maxxum_7d-review/ האופציות הן רבות. יש היגידו שעדיף גוף זול ועדשה יקרה, יש היגידו ההפך ויש היגידו שחשוב שניהם. בקיצור, רצוי ללכת לחנות ולהתרשם מכל הדגמים שציינתי. ממליץ לך גם לעשות טבלה עם הקריטריונים החשובים לך ואז להחליט. שיהיה בהצלחה.
 
מה המחיר שלה ומהן ההעדפות שלך

לגבי נושאי צילום? אולימפוס מפיקה תמונות איכותיות והDSLR הן בעלות מימשק משתמש מאוד נוח.מכירה את הE300,והE500 אמור להיות קצת משופר. מאוד כיפית לשימוש,וכל הסט,אפילו עם 2 העדשות קל ונוח לעומת כל סט אחר שתרכיבי עם DSLR מאותה הרמה של ניקון-קנון. איכות?לקבלת איכות דומה תיאלצי אצל המתחרות להשקיע בעדשות נוספות נפרדות. עדשות הקיט כאן הן יותר מסבירות,ה40-150 אפילו נחשבת לדי טובה. אז לצרכי צילום כלליים,משפחה,טיולים,מקרו,טבע וכד' - לדעתי מומלץ מאוד. מצד שני - יש שתי מגרעות גדולות,שתצטרכי להחליט אם חשובות עבורך: צילום בISO גבוה ,מעל 400 הוא בעייתי-ללא אור מספיק התמונות מלאות רעש (הכוונה לISO 800 ו1600 ) . אז אם את מתכוונת לצלם הרבה בISO גבוה - האולימפוס לא תתאים ואין לך ברירה אלא לבחור בדגם מיצרן אחר.כאן,למשל,הקנון D350 עדיפה,מבין הדגמים שכבר קיימים ונמכרים בחנויות ,אבל פה תיאלצי להיפרד מיותר $ ,גם לגוף וגם לעדשה איכותית יותר\משלימה. ציוד נוסף - כמו עדשות מקצועיות או ייחודיות: אם בכוונתך להרכיב מערכת שלמה סביב המצלמה,ולרכוש בעתיד עדשות מקצועיות של אורך מוקד גדול,לצילום ציפורים,למשל,או צמצם קבוע פתוח,או מקרו טובה , המחיר שלהן יקר משל המקבילות הקנוניות והניקוניות,ועדיין לא יצאו מספיק תחליפיות של יצרנים שלישיים-מה שקיים מסיגמה הוא פשוט חבל"ז,אבל זה רק דגם אחד או שניים. אין מבחר עדשות. פלאש חיצוני ייעודי - המחיר בדיוק כמו אצל המתחרות ויש כמה דגמים,בדיוק כמו שם.(ואפשר להסתדר עם פלאש תחליפי לא מיועד זול בהרבה,תלוי לאיזה צורך). אבל - אם בכוונתך להסתפק בחבילה הראשונית של 'גוף+2 עדשות' - כל הסעיף הזה לא אמור בכלל להפריע לך, ולא לכיסך (שזה דווקא טוב - תלוי איך מסתכלים על זה :)) חוץ מזה,יש באולימפוס כמה דברים שלא תמצאי במקבילות, והצבעים = תענוג.אני אוהבת מאוד אותם. זה ,בכללי. אני ממליצה, אלא אם כן מתוכננת לצלם בISO גבוה (כמו צילום במועדונים,למשל,אבל לא רק)
 

אמיר72

New member
אפרופו סיגמה

דיברתי עם ש.פ.ע. בשבוע שעבר - הופתעתי לגלות באתר שלהם שהם מוכרים שלוש מחמש עדשות סיגמה החדשות ל-4/3. הביגמה נמכרת באותו מחיר שהיא נמכרת לקנוניקון. בטלפון הם אמרו לי שהם מביאים את שאר העדשות גם כן.
 
אילו עוד שתיים?התייחסתי ל55-200

שקראתי לגביה שהיא לא 'משהו' בכלל. (התחליפית של האולימפוס 50-200 המקצועית והיקרה).
 

Sashuka

New member
תודה רבה לכולם על התשובות

במיוחד ל-J a z z P h o t o על תשובה מפורטת שמאוד עזרה לי, אכן המצלמה מיועדת לצילומים כלליים, אין לי כוונות לצלם ב-ISO גבוהה, כמו כן בכוונתי להסתפק בשתע העדשות קיט... המחיר הכי טוב שמצאתי כרגע הוא כ-6000 ש"ח לגוף + שתי עדשות מקוריות+ כרטיס זיכרון 512+ בטריות ספר...(+ תשלומים) נשמע סביר?
 
ולE300 (הדגם הקודם)?זה קצת יקר

לדעתי ובמחיר כזה את בעצם יכולה להרכיב מערכת גוף+2 עדשות באורך המוקד הזה,גם אצל ניקון D50 וגם אצל קנון 350D .בשניהם הכוונה לגוף+עדשת הקיט + עדשת סיגמה 70-300 או המקבילה של ניקון\קנון . הE300 נמכרה במחיר הרבה יותר אטרקטיבי (מחיר גוף+עדשה אחת אצל קנון,למשל :)) זה - בנושא התקציבי. יש גם הבדלים במימשק המשתמש,בנוחות התיפעול,ובהנאה מהמצלמה עצמה (שמגלים רק אח"כ ). מציעה לגשת ולבדוק פיסית בחנות את הסטים האמורים, ולנסות קצת לתפעל.לראות מה קורץ ומדבר אליך יותר. לכל סט - הקסם שלו :) *או למצוא סט של E300 (עם אותן העדשות) במחיר טוב - חדשה בחנות (סביבות ה4000-4500 ש"ח בלבד להכל).מאוד דומה לE500 בתכונות.אותו החיישן נדמה לי. או - להמשיך לחפש מחיר טוב יותר של הE500 .. יש בה גם שלל מצבים אוטומטיים לנושאים שונים,אם את אוהבת כאלו. אני מכירה בעיקר מהתוכניות הידניות.נוחה מאוד.
 
למעלה