מתלבטת ואשמח לייעוץ

twiti

New member
מתלבטת ואשמח לייעוץ../images/Emo13.gif

לפני כן אקדים ואומר שאני חברה פאסיבית בפורום המקסים הזה כבר יותר מעשרה חודשים ונהנית לקרוא את תשובותכן לשאלות השונות. גיא בן 10.5 חודשים, ונמצא בגן כבר חודש וחצי. שבועיים לפני הכניסה לגן הוא גמל את עצמו לבד מהנקת לילה, שאם הכניסה לגן חזרה וכמובן התקבלה מצידי בשמחה. באופן כללי הוא ישן בערך מ 20:00 עד 01:30-02:30 ואז קם לינוק שהפעם הבאה היא בסביבות 05:00. שהתחילה הכניסה לגן הוא היה קם עוד פעמים נוספות לחיבוקים מאמא. במחלה האחרונה שלו הוא כמובן ינק הרבה יותר בלילות (מה שקרה כמובן במחלות הקודמות) אבל עכשיו, שהוא מרגיש הרבה יותר טוב הוא קם בערך כל שעתיים לינוק לפעמים כל שעה וחצי ולרב להנקות קצרצרות (חשוב לי לציין שגיא במשך היום יונק בערך 2-3 פעמים ולמטרת אכילה בלבד, הוא ממש לא בקטע של נשנושים או הרמת חולצה ובמשך היום הוא לא מבקש לינוק מיוזמתו). אני בטוחה כמעט ב-100% שהוא קם מהרגל ואין לי מושג מה לעשות. אני הרי לא יכולה להסביר לו שהציצי ישן... הוא קטנטן ואני עדיין לא מתכוונת לגמול מהנקת לילה אלא רק להחזיר את המצב הקודם והטוב. תובנות? עיצות? הכל יתקבל בברכה. תודה
נ.ב השינוי היחידי הנוסף בחייו הוא שהוא הסתגל מצויין לגן בימים האחרונים ונורא נהנה.
 

לאה_מ

New member
בסך הכל חודש וחצי - זה ממש מעט זמן

הנה, רק עכשיו את אומרת שהוא מסתגל ונהנה, ואולי הוא שואב את הבטחון שלו בגן מהיכולת שאת נותנת לו להצמד אליך בלילה. מאז שהוא נכנס לגן אני מבינה שהוא היה גם חולה, כך שבהחלט יתכן שעדיין יש אפקט נמשך מתקופת המחלה. את מדברת כאן על פרקי זמן שהם עדיין מאד קצרים. אני יודעת שכשלא ישנים טוב בלילה זה מרגיש ארוך, אבל סך הכל זה קצר. תני לו את מה שהוא צריך, ותני לו את הזמן שלו. סבלנות זו העצה הטובה ביותר שאני יכולה לתת לך כרגע. ובכל זאת - אם את מרגישה שממש קשה לך, את יכולה לנסות שאבא יתן בקבוק חלב שאוב או תמ"ל בהתעוררות הראשונה אחרי שאת נרדמת, ואז "תרוויחי" רצף ארוך יותר של שינה בתחילת הלילה. אתם ישנים יחד? לי זה מאד עזר, במיוחד בתקופות של התעוררויות תכופות בלילה.
 

אמא2X

New member
עוד מילת עידוד

איתן שגדול מגיא בשנה כבר מזמן מזמן לא יונק בלילות (וגם לא יונק בכלל) התחיל ללכת לגן לפני חודש וחצי. וגם אצלינו הופיעו התעורריות רבות וקושי רב להירדם אחריהם. גם עם הגדולה זה קרה לי, בחודשיים הראשונים לגן אז הפעם ידעתי במה מדובר. ההליכה לגן משפיעה עליהם, ובדרך כלל מעורבת גם מחלה כלשהיא בעניין. לפחות אצלינו בשני הלילות האחרונים נרשם שיפור (טפו, טפו טפו). מקווה שגם אצלך בקרוב.
 

maya100

New member
אהלן רוני וגיא ../images/Emo140.gif

אני מצטרפת לעצות שקיבלת. אני חושבת שלוקח זמן, אחרי שאנחנו כבר חושבות שהם החלימו עד שהם מרגישים בריאים ולפעמים עוד שבוע שבועיים של היצמדות עושים את ההבדל. הייתי נותנת לו כרגע את היניקה בלילה, שכפי הנראה היא צורך (כי הרי הוא כבר התרגל לא לקום!), במיוחד שאת מציינת שהוא לא נשנשן אלא אם הוא יונק הוא אוכל. אם זה לא היה עובר עוד שבוע בערך, הייתי חושבת הלאה (אנחנו כמובן כאן להמשיך לחשוב יחד). ואגב, ההסתגלות לגן יכולה להיות קלה ונעימה ומהנה אבל הרבה פעמים גם היא בתורה מביאה לשעות היצמדות בלילה - השלמת זמן אמא.
 

twiti

New member
המון תודה על התשובות ../images/Emo24.gif

אכן האינטואציה שלי אומרת לי להמשיך ולהניק אותו על פי דרישה. כרגע אני מנסה להציע מים וחיבוק, ואי ההסכמה הכי קטנה מצידו מביאה ישר להנקה ללא ויכוחים. אני אמתין תקופת מה, ואשמח לעדכן ולהיוועץ בהמשך אם יהיה צורך. שוב תודה.
 

מאיטאי

New member
בדיוק כמונו

גם אנחנו פעלנו בדיוק באותה דרך כשמאי היתה בת 9-10 חודשים. גם לי הרגיש שהיא קטנה מדי לגמילת לילה. אני מצטרפת להמלצה של לאה שהאבא יציע מים או חיבוק (גם את). אנחנו הצלחנו ככה לרווח את ההתעוררויות של מאי ממצב של כל שעה וחצי לכל 4 שעות. זה איפשר לנו לישון רצף יותר ארוך לכל אחד מאיתנו. יש על זה מאמר אם בא לך לקרוא. בערך בגיל שנה הם כבר מבינים הרבה יותר ותוכלי אולי לגמול אותו מהנקות לילה.
בינתיים ללילות הלא קלים.
 
למעלה