מתלבטים בין חתול לכלב

זה לא משנה
התוצאה חשובה. כל חיה עושה זאת בצורה אחרת. התנהגות חתולים עדינה מהתנהגות כלבים. כלב הוא יותר וולגרי, יכול להתעצבן, לאיים ולנבוח חזק. זאת לא רק התחנפות, לחתול יש נפש עדינה ולכן הוא כל כך חמוד. לא נכון שכלב אוהב בני אדם יותר מחתול, גם חתול חיה מאד אוהבת ומעניקה. אולי חתול נאמן יותר למקום ופחות לבעליו, אבל הוא קנאי לקשריו הרגשיים.
&nbsp
&nbsp
 

אלישבע777

Well-known member
האבולוציה של החתול, היתה בחלקה ברירה מלאכותית

חתולים התחבבו על בני האדם, לא רק בגלל יופים, נאמנותם למקום וצריכהם המועטים, אלא אולי בעיקר בזכות התועלת שהביאו לחקלאים, בכך שצדו מזיקים: עכברים, חרקים וציפורים. די היה לתת להם פינה חמימה ומוגנת והם התרבו והגנו על השדות מפני מזיקים. בימים שלפני היות חומרי הדברה, יבול של שדה שעמלו עליו עונה שלמה בפרך, יכול היה לרדת לטמיון בגלל מזיקים אלו שעשו שמות במחסני התבואה.

האדם ברר לו את הגורים הכי ידידותיים ובוודאי גם הכי יפים ואלו ששרדו, העמידו צאצאים המתאימים לשרות האדם - פחות תוקפניים, יותר יללניים ( כמו תינוק ! מי יכול לעמוד בפני יללותיהם המתחננות ? שהרי רק לבני אדם הם מיללים, לא זה לזה!), יותר מתלטפים ויותר "חנפנים".
דרישותיהם המועטות, ההליכה החרישית, שינה של 13 שעות ביממה, ההתלטפות, ההתכרבלות והניקיון, הפכו אותם מחיות משק לעזר האדם במחסנים ובאסמים, לחיות מחמד חביבות בדירות עירוניות קטנות.

אסור לשכוח, שכל תכונותיהם התרומיות של החתולים, לא הועילו להם בימי הביניים, שאז השמידו אותם בהמונים ואת "המכשפות" שהעזו לגדל אותם אותם.
 
הכול קרה בגלל ברירה מלאכותית
גם האינטליגנציה של האדם וגם המוסר. חיות חכמות יותר ידעו לשרוד יותר, ועזרה הדדית הגנה יותר על היצורים. השאלה לא מה הסיבה בטבע, אלא מה התכונה כתוצאה. חתולים עדינים בהתנהגותם ובאופיים, וזה הקסם שבהם. לא הכרתי חתול מעבר הרחוק ואני לא יודע איך אז התנהגו החתולים, אבל אני אוהב את החתולים שיש היום. אגב, עובדה שגם הכלב בוית והוא מתנהג יותר בתוקפנות ובבוטות מחתול.
&nbsp
 

אספרסו2

New member
אתה מגדיר את התרנגולות כחכמות?

ממש לא.ומבחינת האבולוציה הן הצלחה חסרת תקדים.גם כבשה שהיתה חכמה ולא טיפשה וצייתנית שהולכת שולל אחר העדר לא שרדה לטווח הארוך.
לא הייתי מאניש את חיות הבית בתכונות אנוש,הן פשוט הסתגלו והתאימו את עצמן לצרכי האדם.
&nbsp
 
אבל יש להן גם נפש ורגשות
וצריך להעריך את זה, למרות שהן לא מורכבות כמו בני אדם. הן יכולות להיות עם אופי יפה וחמודות מאד, אפשר לאהוב אותן מאד והן יכולות לאהוב מאד. לא טוב לזלזל בחיות רק בגלל היותן יצור פשוט יותר אבולוציונית.
&nbsp
 

אספרסו2

New member
"חיות חכמות יותר ידעו לשרוד יותר"

זה מה שטענת ונגד טענה זאת יצאתי חוצץ.
 
אבא שלי מבין בביולוגיה יותר ממני
הוא פרופסור. אבל האבולוציה מורכבת ויש בה גורמים שונים והשפעות שונות. חיות למשל שיודעות להתחבא מפני טורפים בחוכמה ולהגן על עצמן ועל רכושן בחוכמה, ישרדו יותר. סביר מאד שזה מהגורמים ליצירת האינטליגנציה החזקה של האדם. גם המוסר נוצר כי חיות יצרו עזרה הדדית שתרמה לאבולוציה.
 
למעלה