מתכנן טיול

antreprize

New member
מתכנן טיול

אני בשלבים ראשוניים של תכנון טיול ארוך, אשמח לעזרתכם בשאלות הבאות:
1. אני מתכנן לצאת בסוף אוגוסט/תחילת ספטמבר לשלושה חודשים, וחושב על שלוש אפשרויות: דרום אמריקה - פרו, בוליביה וצ'ילה, אבל הבנתי שזו לא עונה מתאימה כל כך (בעיקר לאיזורים ההרריים ולדרום צ'ילה), האם כך?
מרכז אמריקה - אין לי ממש רעיונות. האפשרות האחרונה - אני מתכנן לטייל כחודש באירופה לפני כן, האם שווה להשאר? אפשר לטייל באירופה בזול? מזג האוויר מתחיל להתקרר, אבל אני מתאר לעצמי שבחלקים הדרומיים (ספרד, איטליה, הבלקן) יהיה נעים.
2. אני מחפש בעיקר טבע - חיות, נופים (בעיקר ההרריים). אני מנוסה בשינה בחוץ (תודה לצה"ל) אבל בטיולים רגליים לא כל כך והכושר הגופני לא משהו (אם כי יש לי סיבולת נפשית גבוהה), אוכל להסתדר? אני גם מתכנן להתחיל לעשות כושר.
3. אני מתכנן להוציא סדר גודל של 1000$ לחודש, לא כולל טיסות, זה הגיוני?
4. ההרצאות של למטייל שוות משהו, לפחות כהתחלה? מהם מקורות המידע המומלצים?
5. בטוח לטייל לבד באיזורים הנ"ל?

תשובות, רעיונות, טיפים, הצעות - אשמח לשמוע
מעולם לא עשיתי או תכננתי משהו דומה לכך.
 

antreprize

New member
עוד משהו-

אני לא אדם גדול, הגיוני להסתדר עם ציוד ושישקול עד 10-15 ק"ג (20-30 % משקל גוף)?
 

BigBadWolf

Member
כמה תשובות מנסיוני

1. טיפה בעייתי. הייתי בבוליביה-פרו (וקצת אקוודור) באמצע אוגוסט עד אמצע אוקטובר והיה מזג אוויר מצויין, אבל מכיוון שאתה מתכנן להשאר גם אחרי זה עלול להיות גשום. מומלץ לבדוק מראש. בצ'ילה לא הייתי, אבל בעיקרון דרום צ'ילה זה קר ומומלץ להיות שם בקיץ (חורף שלנו).
2. מנסיוני לכושר גופני רגיל אין הרבה מידי קשר עם יכולת ללכת מרחקים ארוכים. אישית אין לי כושר כמעט בכלל אבל אין לי שום בעיה עם טרקים של שבוע ויותר, אבל חבר שלי שכל יום עושה ספורט כלשהו חזר כולו תפוס מטיול של 3 ימים. אנשים כאן בפורום ממליצים בדרך כלל לצאת לטיול בארץ כדי לראות שאתה מסתדר, יכול להיות שיש בכך הגיון. בעיה נוספת שלא ניתן לחזות אותה היא בעיית הגבהים. יש אנשים שסובלים מכך מאוד אבל אני לדוגמה אפילו לא הרגשתי את זה כך שזה עניין של מזל וצריך להיות קשוב לגוף תוך כדי.
3. פרו ובוליביה שתיהן עלו לי בממוצע 50$ ליום, כבר יותר מהתקציב שלך והן נחשבות מדינות זולות. צ'ילה תעלה יותר וארופה תעלה עוד יותר.
5. בבוליביה-פרו טיילתי לבד והיה מעולה. תמיד צריך להזהר כמובן ובכל מקום בעולם יש רמאים\כייסים וכו' אבל אין בעיה עקרונית לטייל לבד (ובארופה בטח ובטח שאין בעיה). רק תשמור על כללי זהירות בסיסיים.
6. אני יצאתי לטיול שלי (חודשיים כאמור) עם 12 קילו ולא היה חסר לי דבר (אפילו בסוף לא השתמשתי בסיר שלקחתי), אז זה בוודאי אפשרי. מנסיוני רוב האנשים נוסעים עם 20 קילו ויותר ללא שום סיבה.
 

sitvaniyot

New member
כמה תשובות מהסוף להתחלה

1. אני נוסעת עם 8-12 קג ולא חסר לי שום דבר, זה עניין של מזג אויר ומיומנות של מה לארוז. הבא בחשבון שאתה לא נוסע למדבר, ותמיד תוכל להשלים ציוד או לשכור. אין טעם לסחוב אוהל 3 חודשים אם תשתמש בו 3 ימים.

2. גם יבשת אמריקה וגם אירופה ב 3 חודשים זה יומרני. התמקד באיזור אחד ובשאר תוכל לטייל בעתיד. החיים עוד לפניך.

3. בחודשים שאתה מתכנן לטייל בהם התמקד באיזור שבין אקוודור למקסיקו. אם תלון באכסניות, תשתמש בתחבורה ציבורית (יש אוטובוסים בין לאומיים שחוצים גבולות) ותאכל במסעדות מקומיות בשילוב בישול עצמי הסכום אמור להספיק. אם תגלה שחרגת מהתקציב תמיד תוכל לבצע התאמות בדרך. אוכל ולינה זה לא מה שיגרום למחסור בכסף. פינוקים ואטרקציות הם המוקש ולאלו אין גבול.

4. טרקים יש ברמות שונות, תוכל לבדוק את המסלולים ולהתאים לעצמך בהתאם ליכולות שלך. אל תשכח לבדוק גם מזג אויר לפני היציאה!!!!
 

sitvaniyot

New member
תוספת

בטוח לטייל לבד? תלוי בך: מקסיקו, קוסטה ריקה אקוודור בטוחות כמו ישראל. זרים תמיד צריכים להיזהר כי הם בולטים בשטח, אבל קצת הגיון בריא וכללי זהירות בסיסיים יגנו עליך. אני אישה לא צעירה שמטיילת לבד בכל העולם וחוזרת הביתה בשלום.

הרצאות למטייל ניתנות על ידי אנשים שטיילו תקופה ממושכת בארצות שהם מרצים עליהן, הדרך להוציא את המקסימום מהן היא קודם לתכנן ולקרוא על היעדים ואז ללכת להרצאה ולשאול שאלות על מה שמציק לך.
 

antreprize

New member
...

2. לא הייתי ברור - הכוונה שלי היא לטייל שלושה חודשים בדרום אמריקה החל מספטמבר, כאשר אגיע לשם אחרי חודש באירופה.

3. כלומר פרו היא כבר מחוץ לתחום בעונה הזו?
מה נחשב לפינוקים ואטרקציות? אני לא אדם שצורך יותר מדי.
 
ההרצאות יכולות לעזור

ההרצאות מוצלחות למי שזה עבורו טיול ראשון כי ההרצאה מתמקדת בבייסיק ונותנת המון מידע במרוכז. זה גם לא עולה כסף, אז למה לא לנסות?

אם התקציב מוגבל, עזוב את אירופה. אלא אם אתה בונה על יעד ממש זול במזרח אירופה. לא חייבים להגיע לכל המקומות ברשימת החלומות שלך בטיול אחד. יהיו עוד מסעות.

אני נמוכה, וסוחבת לרוב עד 14 קילו מקסימום כולל הכל - שזה עם האוהל והתיק הקטן, ואפילו משהו לאכול בתיק ובקבוק מים שעלי. אם אין אוהל, זה כמובן פחות (האוהל הוא 2.3 קילו ולא תמיד הוא נוסע איתי). בטרקים, כמובן, משאירים את רוב הציוד מאחור, ולוקחים רק מה שממש ממש חייבים.

בדרום אמריקה לא טיילתי לבדי, אבל נראה לי בטוח לגמרי. גם בכל מקום יש עוד מטיילים, יותר מדי מטיילים, אז אין סכנה שתיוותר לבד.
 

natyh

New member
לא ברור ?

למה לבזבז זמן וכסף באירופה כשהכל טוב וזול יותר בדרום אמריקה .
ממליץ לך לקנות ספר טוב על דרום אמריקה וכן ללכת להרצאות ,שם תמצא את כל התשובות וגם בחיפוש בפורום תמצא תשובות לשאלות הללו
.
 
למעלה