מתכונים לסופ"ש - פרק II

TheFinalCut

New member
ברוקולי או כרובית במלח שומשום

מתכון קצר וחביב שפורסם ב-19 באוגוסט 2008 בידיעון The Cancer Project (אך עדיין אינו מופיע ברשת). ברוקולי מוכן היטב כשהוא ירוק ובוהק ובמרקם פריך-עדין. להסיר מייד מהאש ולהגיש. גם את הכרובית מפסיקים לבשל כשהיא פריכה ועדינה. ירקות אלו טעימים מאוד יחד עם "מלח שומשום". זרעי שומשום מלא (לא קלופים, שלעיתים מכונים זרעי "שומשום חום") נמכרים בחנויות אורגניות ובסופרים מסוימים. למרות שזרעי השומשום עשירים בשומן ויש לצרוך אותם במתינות, הם יכולים לשמש כמקור טוב מאוד לסידן וסיבים תזונתיים. הוראות הכנה (לכ-4 מנות בגודל כוס אחת): 1 כף זרעי שומשום (עדיף מלא) 1/8 כפית מלח 1 תפרחת שלמה של ברוקולי או כרובית לקלות את זרעי השומשום במחבת יבשה בחום בינוני, תוך ערבוב מתמשך, עד אשר הזרעים מתחילים להשמיע קולות נפיצה ומשחימים קלות, סה"כ למשך כ-5 דק'. להעביר את הזרעים לבלנדר או מטחנת תבלינים \ קפה. להוסיף מלח ולטחון לאבקה אחידה. לחתוך או לשבור את הברוקולי או הכרובית לחתיכות "בגודל ביס". הכמות אמורה למלא כ-4 כוסות. לקלף את הגבעולים ולחתוך גם אותם לחתיכות באותו הגודל. לאדות מעל מים רותחים או לבשל במיקרו עד שהתפרחת מתרככת קלות. להעביר את החתיכות לקערת הגשה ולפזר עליהן את תערובת מלח השומשום. להקפיץ כדי לערבב. מידע תזונתי (למנה אחת בגודל כוס): 41 קלוריות 1.2 גר' שומן 0.2 גר' שומן רווי 26.3% מקלוריות מגיעות משומן 0 מ"ג כולסטרול 3.5 גר' חלבון 6 גר' פחמימות 1.7 גר' סוכר 3.4 גר' סיבים 85 מ"ג נתרן 56 מ"ג סידן 1 מ"ג ברזל 40.8 מ"ג ויטמין C 674 מיקרוגרם בטא-קרוטן (קדם ויטמין A) 1.4 מ"ג ויטמין E אפשרות נוספת: להיעזר בזרעי פשתן או בשומשום שחור במקום בשומשום רגיל.
 
המתכון שלי לסופ"ש ../images/Emo71.gif

הוא מנגו. חותכים, משי החלתיכות הגדולות עושים קיפוד, חותכים עוד שני פסים בצדדים, וגרעין. ואוכלים עד שמקבלים כאב בטן
בקיצור, התמכרתי. לא ממש מתכון, אבל נהייתי חזירת מנגו קטנה... כל כך טעים!
 

TheFinalCut

New member
מנגו ../images/Emo99.gif

אני מכיר מישהו שאלרגי למנגו, ורחמיי גואים בי כל פעם שאני זולל את הפרי (עד שהטעם הנהדר מטביע את הרחמים וכל רגש אחר). למען האמת, הבחור הספציפי הזה אלרגי כמעט לכל דבר, ויותר קל למנות את המזונות שהוא לא אלרגי אליהם מאשר אלו שהוא כן, כולל סוגים רבים של פירות. מקרה מוזר מאוד, הבחור הזה, שכנראה יותר קרוב להפרעה מטבולית כלשהי מאשר אלרגיה במובן הקלאסי. אבל אולי שווה לציין הבחור טבעוני כיום וצמחוני מלידה, ומלבד האלרגיה אחד האנשים הבריאים והשריריים ביותר שאני מכיר.
 

PJ Girl

New member
שלום לכולם... עזרה קטנה....

חבר שלי ואני חוגגים שנתיים ואני רוצה להכין לנו ארוחת ערב רומנטית. הבעיה היא שאני לא אוכלת פסטות וגבינות ולהכין סתם סלט עם חביתה לא בא לי כי זה כל ערב אני אוכלת סלט והוא אוכל ביצה, בא לי משהו מיוחד..... האם תוכלו לעזור לי? מה להכין לנו לאכול?
 

lilithmm

New member
תזונה צמחית וחלבונים

אני רוצה להמליץ על סייטן ביתי מגלוטן. כשמכינים אותו בבית יש שליטה על המרכיבים ואם מכינים אותו מגלוטן ושמרי בירה ולא מגלוטן וקמח אחר יש לו ערך חלבוני מאוד מאוד גבוה וכמעט נטול פחממות. תזונה עם יותר חלבון טובה לשמירה על דיאטה. תזונה צמחית אינה חייבת להיות מבוססת בעיקרה על פחממות. הסייטן מאוד קל להכנה מגלוטן, סופג טעמים יותר טוב מטופו, אפשר להכין מסייטן כמעט כל מה שאפשר להכין מרצועות בקר או חזה עוף.
 
למעלה