מתכון חלבי

מתכון חלבי

אני מוזמנת מחר לארוחת ערב והולכים על חלב. אני רוצה להביא אתי משהו פשטידה או כל מאפה אחר. אשמח לקבל המלצות
 

effyba

New member
הנה פשטידת בצל ירוק שתמיד מצליחה

מתכון: פשטידת בצל ירוק וגבינה רכיבים: 200 גרם בצק עלים למלית: 1 חבילה בצל ירוק 25 גרם חמאה 100 גרם גבינה צהובה מגוררת 250 מ"ל שמנת לקצפת 3 ביצים 2 כפות קמח 1 כפית שטוחה מלח 1/4 כפית פלפל לבן קורט אגוז מוסקט אופן הכנה: 1. מחממים את התנור ל180- מעלות. מרדדים את הבצק ומרפדים בו תבנית פאי מסולסלת בקוטר כ25- ס"מ. דוקרים את הבצק במזלג על פני כל שטחו. 2. מסירים מהבצלים את החלקים הקמולים. שוטפים היטב, וקוצצים דק את החלק הלבן והירוק של כל בצל. 3. מחממים את החמאה במחבת קטנה, ומטגנים בה את הבצלים הירוקים מספר דקות, רק עד שהם מתרככים (אין להניח להם להשחים). 4. מפזרים את הבצלים המטוגנים על הבצק בשכבה אחידה. מפזרים מעליהם את הגבינה. 5. בקערה בינונית טורפים את השמנת עם הביצים, הקמח, המלח, הפלפל ואגוז המוסקט. יוצקים את התערובת על פני הבצל והגבינה, ומקפידים שתתפזר באופן אחיד. 6. אופים כ 40 דקות, או עד שפני הקיש זהובים והמלית נראית מוצקה. מקור המתכון: Ynet הופק על-ידי תוכנת מטעמים 2001 גרסה 1.1.2
 

oisdvib

New member
שאלה: בבצק פריך כשמכניסים לתבנית

אז בעזרת מערוך חותכים את שאריות הבצק (מרדדים מעל שולי התבנית) איך אתם חותכים בצק עלים ?
 

monday

New member
עוגת בצל וגבינות

עוגת בצל וגבינות/רות סירקיס-פשטידות עולמיות לתחתית: 10 גר' חמאה 3 כפות פירורי לחם למלית: 3 בצלים גדולים קצוצים דק 6 כפות שמן 500 גר' גבינה לבנה או ריקוטה 1/2 1 כוסות פתיתי גבינת קשקבל 4 ביצים מופרדות 1 גביע שמנת חמוצה 6 כפות קמח תופח (100 גר') 4 כפות אבקת מרק בצל מלח פלפל שחור 1/4 כפית אגוז מוסקט קורט פפריקה חריפה משמנים תבנית מס' 26 בחמאה, זורים את פירורי הלחם ומפזרים אותם על התחתית והדפנות של התבנית. מטגנים את הבצלים בשמן עד שיזהיבו יפה. בקערה מערבבים את הגבינה הלבנה עם הגבינה המגוררת, החלמונים, השמנת, הקמח, אבקת מרק הבצל וכל התבלינים. בוחשים היטב את התערובת עד שאין עוד גושים. מקציפים את החלבונים בקערה נפרדת עד לקבלת קצף נוקשה. מקפלים את הקצף בעדינות לתוך תערובת הגבינות והבצל כדי לשמור ככל האפשר, על נפחו. מעבירים את התערובת אל התבנית ומיישרים את פניה. שמים בתנור שחומם מראש לחום בינוני של 180 מעלות. אופים במשך 50 עד 55 דקות, או עד שהפשטידה מזהיבה יפה ומוצקה בפנים. מוציאים ומגישים חם או פושר. הכנתי את עוגת הבצל הזו והיא פשטידה עסיסית וגבוהה יחסית ויוצאת כמו עוגה בתבנית קפיצית. הבצל נותן כאן טעם פיקנטי ונהדר וכמובן גבינת הריקוטה והקשקבל. קלה להכנה ואין מקום לטעויות וגם נוחה לקחת לאירוח בתיאבון
 
למעלה