מתי נותנים מוצץ?

חני 105

New member
../images/Emo2.gif../images/Emo12.gif../images/Emo2.gif../images/Emo12.gif../images/Emo2.gif../images/Emo12.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo3.gif

 

sipor

New member
עדיף לעשות מה שטוב לילד...

יש ילדים שלא זקוקים למוצץ להירדמות ולהרגעה ויש כאלה שכן. אם את מרגישה שהילד שלך לא צריך את זה ורגוע .. אז סבבה. מי שנותן מוצץ... יש לו כמה סיבות.. ילד שכל היום יונק.. ומבקש ציצי... שלעיתים הופך את הציצי למוצץ... ועם כל הכבוד האמא לא יכולה להיות מחוברת אל התינוק 24 שעות ביממה. ילד שלא מצליח להירדם לבד.. וההורים מספקים לו את התנועות- כמו נדנוד עגלה (שבעיני הרגל רע!) נדנוד העריסה, הרדמה על הידיים, במקרים כאלה ,מוצץ יכול לעזור להרגיע את הילד וללמד אותו להירדם לבד.. אז המוצץ עדיף. כשטיטול מלוכלך מחליפים- מה הקשר למוצץ? ועוד הערה, כשילד לוקח מוצץ זה לא בזמן שהוא רעב, אז הוא יזרוק את המוצץ, הוא רעב הוא צריך אוכל, מוצץ לא ירגיע אותו בשלב הזה.. פעולת היניקה עצמה, גורמת להפרשת הורמון בגוף שמרגיע את הילד.. וזה בדיוק האפקט שמוצץ נותן, הרגעה לקראת שינה, הרגעה שמשהו כואב.. הרגעת דחף היניקה שבתינוקות קטנים נמצא כל היום ללא קשר לרעב.. אלו הסיבות לתת מוצץ. אם התשובות לא קיימות אצלך, סימן שהילד יודע ומעדיף לא לקחת מוצץ.. יש כאלה ילדים וזה יותר מסבבה.
 
יכולה לספר מנסיוני

עידו בן חצי שנה. בהתחלה היינו נגד מוצץ, ועד גיל חמישה חודשים, הוא נרדם בתנועה, והיה המון על הידיים בכל דבר שהציק לו. גם הייתי בעד ההרגעה על הידיים, ואני עדיין בעד בחודשים הראשונים, אבל... בגיל חמישה חודשים, כשהמשקל שלו כבר היה רציני יותר, והיה לי קשה לנדנד אותו כל הזמן על הידיים ולרקוד ולקפץ, ועוד יותר קשה היה לסבתות ששמרו עליו שהיו צריכות להרדים אותו על הידיים, גילינו את נפלאות המוצץ, ועכשיו בהרדמות אני בשלב מסויים שמה אותו במיטה ונותנת לו מוצץ, והוא נרדם אתו. גם כשהוא חסר שקט המוצץ עוזר לשנינו מאוד. כך שזה עניין הדדי.
 
למעלה