מתי נותנים מוצץ?

מהסיבות שציינת בדיוק....

לא הצעתי מוצץ. אולי אולי זכור במוחי לילה זוועה בגיל חודש+-של בכי ללא סיבה. ישנתי כשאצבעי תקועה בתוך פיו עם מוצץ. לא עזר הילד שלי מעולם לא לקח מוצץ היום הוא בן שנתיים וחצי שיהיה בריא גילה את נפלאות מציצת האצבע. עזבי שהשיניים גודלות לא טוב, שהוא מוצץ ברגע שמתעייף. ... הוא פצע את עצמו ב 2 האגודלים (בדיוק בחיבורים) ואחרי כל זה אין לי עדיין תובנות לגבי הילד הבא. וגם לא יודעת מה להגיד בעד /נגד מוצץ. מה שבטוח זה שנעים וטוב לטל עם האגודלים שלו.
 
לגבי מציצת אצבע בגיל מבוגר יותר..

יש לזה סיבות אחרות...אין לזה כלכך קשר למוצץ... האמת שאני לא כלכך יכולה להסביר בעצמי- כי עדיין לא למדתי את הנושא הזה... אבל אין קשר בין מציצת אצבע בגיל כמה חודשים לבין מציצת אצבע בגיל מאוחר יותר
 

michal@gal

Active member
מנהל
../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

יש קשר ברור מאד. תינוק שהתרגל למצוץ אצבע ימשיך למצוץ אצבע בגיל מאוחר יותר. מה יש כאן ללמוד?
 
אז זהו שבדיוק להפך...

תינוק שמוצץ אצבע בגיל מספר חודשים- בד"כ לא יצטרך את מציצת האצבע בגיל מובוגר יותר- וזה מה שכתבתי
 

michal@gal

Active member
מנהל
זה לא מה שאני ראיתי בסביבתי

רוב התנוקות שמצצו אצבע המשיכו למצוץ אצבע כילדים. אני צריכה לראות הוכחות מאד משכנעות כדי שדעתי תשתנה. גם את בעצמך כתבת שעוד לא חקרת את העניין, אלא זו בינתיים "השערה".
 

sipor

New member
תסלחי לי.. אבל מה זה הדברים האלו ?

אצבע לא קשורה למציצת אצבע שהילד קטן ? אני מכירה 3 אנשים מבוגרים כאלה ולכולם זה התחיל בגיל הינקות.. וזה ועוד איך קשור ? זה שהם מפתחים את זה בגיל צעיר, יכול להיות שהבעיה ממשיכה מסיבות אחרות, רק שהיא לא הייתה מתבטאת במציצת אצבע... והרי מה רע במבוגר מוצץ אצבע ? הרי זה טבעי לא ? על פי שיטתך זה עדיף. ובכל מקרה.. מוצץ תמיד אפשר לזרוק.. האם בקורס שאת לומדת בו מלמדים איך זורקים אצבע ?
 
?!?!?! ../images/Emo171.gif

גילה את נפלאות המציצה בגיל 3-4 חוד' (עד אז עוד ניסיתי מידיי פעם "להתעקש" על המוצץ. מאז מוצץ בלי הפסקה אותה האצבע מאז ומתמיד.
 

sipor

New member
כן תלמדי את התשובה...

תשאלי בקורס, הם יודעים הכל שם... ואל תשכחי לכתוב פה, את יודעת למה ? כדי שכולנו נוכל ללמוד.. לא ללכת לקורסים ולשלם כסף בחינם.. ואחרי זה.. לא יודעת מה נעשה עם זה.. אולי נכתוב בפורום לתינוקות.. כי במילא הילד שלך משתמש במוצץ.. אולי משהו בחוש האימהי שלך אומר שטוב לו עם מוצץ שזה מרגיע אותו.. ולכן למרות כל מה שאת לומדת את מבינה שזה הנכון... אחרת אני לא מבינה עם כל כך הרבה חומר שאת לומדת בקורס.. איך זה שהילד שלך עם מוצץ .. שעל פי התיאוריה שלך כל כך שלילי....
 
אני אגיד לך למה הבת שלי עם מוצץ

בגלל שחמותי ובעלי התעקשו להרגיל אותה לזה... ואז עדיין לא למדתי את החומר הזה ולא ידעתי עד כמה יהיה חשוב לי שביתי לא תיקח מוצץ...אז לא התעקשתי יותר מידי וברגע של משבר- כשאני לא הייתי בסביבה הם הצליחו להרגיל אותה ואני כבר המשכתי עם זה... אז היום אין לי את הכוח להתמודד עם נסיון לגמול אותה מזה. אבל כן..אנחנו לא נותנים לה את מוצץ בשום מצב חוץ מהרדמות וגם אז לא תמיד....כשניתן אני משתדלת להרדים אותה גם ללא המוצץ... וחוץ מזה- אני לא אומרת לאף אחת מה לעשות ולא אומרת מה נכון ומה לא נכון...יש המון תאוריות וכל אחת מוזמנת להאמין למה שהיא רוצה. אין צורך לזלזל ולתקוף. בסה"כ מישהי כאן העלתה שאלה לגבי נתינת מוצץ מכיוון שהיא בנתיים לא מבינה מתי הילד זקוק לכך...אז רק הצגתי בפניה תאוריה שאומרת שאפשר גם בלי מוצץ......
 

sipor

New member
ואני בסך הכל אמרתי מה דעתי

האמיתית על מה שאת חושבת... ואת האמת.. אני כן מזלזלת בהגזמות.. ולדעתי להגיד באופן גורף שמוצץ לא טוב.. זאת הגזמה. ולהגיד שבגלל שהוא לא טבעי זה לא טוב. זאת הגזמה. ולהסביר לכולם זה בסדר. ולהסביר את דעתך זה בסדר. וגם אם לא, מי אני שיגיד אחרת.. אבל גם אני יכולה לכתוב את דעתי.. האמת.. ההפוכה משלך.. כמו כל דבר בהורות, אין דבר כזה לא טוב לא נכון. יש חוש אימהי ויש הבנה מה טוב לבן שלי.. לבת שלי וכו'... בסך הכל גם אני כתבתי את דעתי, דרך אגב לא המזלזלת אליך חס ושלום, אלא מזלזלת בהחלט במה שלימדו אותך ובדיעה הזו...
 

אריקרום

New member
כל תינוק מחליט בעצמו

אם הוא זקוק למוצץ או לא. יש לי שני בנים, ולשניהם הצעתי מוצץ. אריאל לא נפרד ממנו עד גיל שנתיים וחצי, ורום בכלל לא הסכים להכניס את הדבר הזה לפה, אז הוא בלי מוצץ. אני מסכימה מאוד עם האמירה - שאסור להגזים ולהגיד דברים באופן גורף. אם המציעו את המוצץ - סימן שהוא נחוץ לחלק גדול מהתינוקות. מצד שני, אנחנו לא באים לכאן לריב, אלא להביא את דעתנו. אני חושבת שזכותו של כל אחד ללמוד מה שהוא רוצה - לא נראה לך, אז את אל תלכי ללמוד קורס כזה, ואת גם ממש לא חייבת להסכים עם הדעות של מישהו אחר. יש דרכים רבות להביע דעה - לא חייבים לעשות זאת בתוקפנות.
 
o.k

אני חושבת שכל הענין הזה גלש קצת לפסים הלא נכונים... אולי לפעמים אני מתנסחת לא נכון...זאת בהחלט בעיה שיש לי.... הכוונה שלי היתה בס"הכ להציג דעה קצת אחרת.. אני חדשה כאן בפורום ולא כלכך יצא לכן להכיר אותי.. אני דווקא טיפוס שחיי עפ"י אינטואיציות ומאוד מכבדת דעות וצורות חיים שונות (וסיפור חיי המורכב יעיד על כך)... דווקא לא נסחפת אחרי כל תאוריה ודעה שאני שומעת..ודווקא לוקח לי הרבה זמן לעכל ולהבין ולחשוב על תאוריות שאני לומדת עד שאני מחליטה אם להסכים עם זה או לא. דווקא ספציפית לגבי המוצץ- בהתחלה כששמעתי את התאוריה מהמורה שלי חשבתי שזאת שטות גמורה ולכן לא נלחמתי עם בעלי כשהרגיל את הקטנה שלי למוצץ.. לאט לאט התחילו הדברים לחלחל ואני מתחילה להבין עוד דבר. ים שקשורים לכך ולאחרונה אני מתחילה לחשוב שהמורה שלי צדק...ועדיין הדדברים מתבשליןם אצלי ולכן קשה לי לתת את ההסבר לעומק...אבל אני באופן אישי כבר לא אתן מוצץ לילדי הבאים..וזאת היתה הכוונה שלי.. מצטערת אם התנסחתי בצורה קצת החלטית ותקיפה מידי.. ושוב- איש באמונתו יחיה...וכך צריך להיות תמיד!
 

lilend

New member
אנחנו נותנים בשני מצבים:

1.באמצע נסיעה, כשהיא מאבדת סבלנות (זה לא קורה הרבה) ואז מוצץ מאוד מרגיע אותה. 2. בסביבות השעה 19:00 היא מאבדת סבלנות, ניסינו להקדים את שעת העיסוי-אמבטיה-אוכל והשכבה לישון אך זה לא עבד (חסרת מנוחה אך לא ישנונית), אחרי הרבה ניסיונות מצאנו את הנוסחה המנצחת: בשעה הזו אנחנו מעבירים את מרכז הפעילות מהסלון לחדר שלה, "מורידים הילוך" שמים מוזיקה שקטה, מוצץ בפה והיא נרגעה לה, זו שעת השלווה שלה עם עצמה ועם עוד צעצוע אחד ומוזיקה כשאנחנו רק ברקע. בשעה הזו יש מוצץ בפה. עד לפני חודש היא בכלל לא הצליחה להחזיק את המוצץ בפה כך שהיא כן למדה להירגע לבד, אבל עדיין בשלבים מסויימים של היום יש צורך בתיגבור (הרמה על הידיים לא עוזרת, רק מגבירה את חוסר השקט שלה בשלב הזה).
 
כשהוא מתחיל לקטר כי הוא עייף, זה

מרגיע אותו מאד. כשהוא ישן. הרבה פעמים הוא מבקש אותו ומקבל. ואני ממש לא בעד להציע אוכל במקום.
 
כאשר הוא עייף וכשהוא ישן../images/Emo95.gif

המוצץ מאוד מרגיע אותו. לגבי מציצת אצבע - אני נגד
בתור אחת שסבלה מזה. זה אולי "טבעי", אבל קשה להיגמל מזה ולא, אני לא מסכימה עם הקביעה שמציצת אצבע בגיל מבוגר היא כיסוי על חסך. זה פשוט בגלל שהיא תמיד שם והגמילה היא בעייתית. הרי לא מדובר במישהו שהתחיל למצוץ אצבע בגיל 8, אלא על כזה שמצץ מגיל 0 ומתקשה להיגמל בגיל 8...
 

אמאדובה

New member
נשמע שהילדה שלך לא ממש צריכה ../images/Emo13.gif

בשביל מה לתת מוצץ אם את לא מרגישה צורך? אלעד היה צרחן מאוד בגיל הזה ועדיין סירב למוצץ. בגיל 3 חודשים הוא גילה את האצבע וטוב לו (ולנו) עם זה.
 

shelly bongiovi

New member
רוצים לשמוע משהו מצחיק אבל אמיתי???

חמותי מוצצת אצבע עד היום (מגיל 0) אז מה היה לה חסך? לא חושבת... חחחחחחח..... האמת שהיא רק ישנה ככה אבל לא נרדמת בלי האצבע.
XXX שלי
 
למעלה