מתי מספרים? ואיך?

המפף

New member
מתי מספרים? ואיך?

יוצאת עם בחור(שם בדוי) בערך חודש. הוא יודע שאני על פרוזאק, יודע שאני בטיפול פסיכולוגי, ואני משערת שהוא מסיק מכך שאני לא הבן אדם השפוי בתבל. אני יודעת שבחור לא יציב, ושבעבר הוא היה אפילו פחות. הוא גם עבר תקופה של שנתיים בה הוא לא אכל יותר מדי, כתוצאה מדיכאון, וצנח מאוד במשקל. מתי זה זמן טוב לספר לבחור? אני לא רוצה להרתיע אותו, אבל אני רוצה לספר, אני רוצה לשתף. נראה לי שזה בעיקר כי הבן אדם היחיד שמדבר איתי על המחלה כבר לא ממש מדבר איתי(סיפור ארוך) ואני צריכה תמיכה, וזו ממש לא השלב בו אנו נמצאים :\ אני לא חוששת שבחור ינתק איתי את הקשר, זה פשוט חשש של איך הוא יסתכל עלי להבא- מה הוא יחשוב כל פעם שאומר שאני לא רעבה? מה הוא יחשוב על הגוף שלי(האם עכשיו הרזון שלי יהיה "איכסה", אם עד עכשיו הייתי "כוסית"?)? איך מסבירים לו שבאופן טבעי אני רזה מבלי להישמע כמו אנורקטית בהכחשה? ובכלל, איך מספרים? אני משערת שבפעם הבאה בה תהיה שיחה כבדה על העבר המאתגר שלנו אני אוכל איכשהו להשחיל את זה, אבל.. מישהי מכן שהתנסתה בזה בעבר- שיתוף בני זוג במחלה- יכולה קצת לסייע לי?
 
השאלה שאת צרכה לשאול את עצמך היא

אם את מכירה אותו מספיק כדי להרגיש בטוחה לספר לו אם את מוכנה לספר לו ואם את יודעת לפי מה שהספקת להכיר אותו שהוא יותר טיפוס כזה שיתמוך או שהוא יותר מהטיפוסים שקצת יזלזלו ולא הכי ישימו על זה... את צרכה לשבת איתו ולדמיין את עצמך מספרת לו את את מרגישה בטוח מספיק וגם תחשבי איך את חושבת שהוא יגיב אני אישית חושבת שאין לך במה להתבייש אני ספקרתי לבחור שיצאתי איתו חודשיים בכללי על המחלה והוא היה ממש אחלה איתי.. למרות שהוא לא הבין על מה אני מדברת ממש:) בכל מקרה תחשבי טוב ושיהיה בהצלחה:)
 

paperdoll

New member
מתי מספרים?

לפי מה שאני מבינה ממך, את די רוצה לספר לו כבר עכשיו. אצל כל אחד המוכנות לספר היא אינדבידואלית. אני לדוגמא סיפרתי לחבר שלי על הה"א אחרי 10 חודשים שהיינו ביחד. לפני זה הוא ידע שהייתה תקופה בצבא שלא אכלתי (חברות משותפות סיפרו לו לפני שהכרנו) אבל הוא לא בדיוק הבין מה ומי. ולכן גם לא שאל על זה ולא התעמק. כשסיפרתי לו, הייתי בתקופה לא טובה אבל די יציבה. ואיתו עוד הייתי יכולה להסתיר את מה שאני עוברת די טוב. אז הוא ידע שיש לי ה"א, אבל בתכל'ס לא הבין מה זה. אחרי שנה בערך הייתה לי נפילה די רצינית ואז הוא כבר היה צריך ממש 'להיחלץ' לעזרתי, וגם אם רצה וגם אם לא, הוא חווה מה זה בת זוג עם ה"א. פתאום הוא התחיל להבין את המשמעות של זה. אבל כאן מדובר בבנאדם שמגיע מאד 'נקי', מאד נייטרלי. אין לו מושג קלוש מה זה הפרעות אכילה עד שהוא נתקל בזה איתי. אצלך, זה לגמרי שונה. את מספרת שלבחור שלך היה איזשהו סימפטום של חוסר אכילה. (איך זה משפיע עליך? אצלי זה היה נחווה כטריגר רציני). אני יכולה לשער רק שגם הוא, כמוך, חווה איזשהו סוג של טיפול ויש לו מושג מה זה. הפחד שלך הוא משינוי זוית הראיה של הבחור כלפיך. אם את במצב שאת מסוגלת לדבר איתו, אולי את גם יכולה להסביר לו שאת לא רוצה שיראה אותך באור שונה עכשיו. ממש קשה לי לענות לך על השאלה, כי אצלי זה לגמרי שונה. דרך אגב, זה שהוא יודע שאת בטיפול, לאו דווקא גורם לו להסיק שאת לא שפויה, את יודעת?... המוני אנשים הולכים לטיפול. גם מישהי מסויימת שאנחנו מכירות..... לא? (ר'). ועוד דרך אגב, אם את צריכה תמיכה, אני כאן :) אמנם המרחב הוירטואלי הוא לא תחליף מספק, אבל גם זה משהו.. מקווה שלא עשיתי יותר מידי בלאגן.....
יהיה טוב. באמת.
 
למעלה