מתי המטרונית תקבל העדפה ברמזורים...?

מצב
הנושא נעול.
אני לא יודע מספיק על רמת התפקוד הנוכחית

את התשלום לנהג אפשר לפתור בהשקעה קטנה
כמו שעשו בקווים 4, 5 ו-104 בתל אביב.
עם כל הצער, חוץ מהמת"צ עצמו, ולמרות התקוות והציפיות שלי, המטרונית בתפעולה של דן בצפון היא פרויקט כושל.
אני לא יודע מספיק על רמת התפקוד הנוכחית
של המטרונית, אבל:
א. אני די בטוח שאם מסלול הקו נכון ויש מתצים ונתצים לכל אורכו - אפשר לשפר די בקלות את כל שאר הפגמים
ב. אני חושב שמערכת התחבורה ההציבורית בחיפה ובקריות עברה שיפור משמעותי. אני לא חושב שאפשר להפריד בין המטרונית לבין תוספת הקילומטרז' הדרמטית בקווי אגד הפנימיים בחיפה ובקריות.
 
וגם אתה, כמו כמעט כל המגוננים, לא משתמש

אני לא יודע מספיק על רמת התפקוד הנוכחית
של המטרונית, אבל:
א. אני די בטוח שאם מסלול הקו נכון ויש מתצים ונתצים לכל אורכו - אפשר לשפר די בקלות את כל שאר הפגמים
ב. אני חושב שמערכת התחבורה ההציבורית בחיפה ובקריות עברה שיפור משמעותי. אני לא חושב שאפשר להפריד בין המטרונית לבין תוספת הקילומטרז' הדרמטית בקווי אגד הפנימיים בחיפה ובקריות.
וגם אתה, כמו כמעט כל המגוננים, לא משתמש
במערכת.
כמו שאתה אומר נכון, יש שיפור ברמה התאורטית. עם זה אני לא מתווכח. אבל התפעול של המטרונית גרוע כל כך, שהנוסעים לא באמת מרגישים שיפור. היה עדיף לו באותם מת"צים היו נוסעים קווי אגד רגילים.
 

loco58

New member
בתור משתמש יומיומי במערכת

וגם אתה, כמו כמעט כל המגוננים, לא משתמש
במערכת.
כמו שאתה אומר נכון, יש שיפור ברמה התאורטית. עם זה אני לא מתווכח. אבל התפעול של המטרונית גרוע כל כך, שהנוסעים לא באמת מרגישים שיפור. היה עדיף לו באותם מת"צים היו נוסעים קווי אגד רגילים.
בתור משתמש יומיומי במערכת
יש שיפור ניכר מאז החלו להפעיל אותה, גם ביחס לזמן שבו קווי אגד בלבד נסעו במת"ץ, שלא לדבר על המצב של לפני תחילת העבודות על המטרונית. כיום זמן הנסיעה קצר יותר והתדירות גבוהה יותר.
אשמח אם תפרט יותר לגבי הבעיות הקיימות בתפעול. אני בתור משתמש כבר כמעט ולא מרגיש בבעיות רציניות, ואלו שכן קיימות היו גם לפני תחילת ההפעלה.

למען הסר ספק, אני לא טוען שהמטרונית מושלמת וגם לא קרובה לכך, אך היא בוודאי לא הרוע בהתגלמותו כמו שמנסים לפעמים להציג אותה בתקשורת ובפורום.
 
פירטתי כאן:

בתור משתמש יומיומי במערכת
יש שיפור ניכר מאז החלו להפעיל אותה, גם ביחס לזמן שבו קווי אגד בלבד נסעו במת"ץ, שלא לדבר על המצב של לפני תחילת העבודות על המטרונית. כיום זמן הנסיעה קצר יותר והתדירות גבוהה יותר.
אשמח אם תפרט יותר לגבי הבעיות הקיימות בתפעול. אני בתור משתמש כבר כמעט ולא מרגיש בבעיות רציניות, ואלו שכן קיימות היו גם לפני תחילת ההפעלה.

למען הסר ספק, אני לא טוען שהמטרונית מושלמת וגם לא קרובה לכך, אך היא בוודאי לא הרוע בהתגלמותו כמו שמנסים לפעמים להציג אותה בתקשורת ובפורום.
פירטתי כאן:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=173950470
 
אני משתמש במערכת ויש לי כמה דברים להגיד

וגם אתה, כמו כמעט כל המגוננים, לא משתמש
במערכת.
כמו שאתה אומר נכון, יש שיפור ברמה התאורטית. עם זה אני לא מתווכח. אבל התפעול של המטרונית גרוע כל כך, שהנוסעים לא באמת מרגישים שיפור. היה עדיף לו באותם מת"צים היו נוסעים קווי אגד רגילים.
אני משתמש במערכת ויש לי כמה דברים להגיד
מצד אחד, ביום יום כן יש איזה שיפור במהירות, במיוחד בזכות העובדה שעולים ויורדים מכל הדלתות.
כשאין שיפור - אז בד"כ גם אין הרעה.

אבל! הרעה בשרות יש בשני מקרים:
1 - שעות העומס בבוקר מהקריות לתחנה מרכזית - פשוט אי אפשר לזוז במטרונית! גם מי שכבר הצליח להכנס, ולא כולם מצליחים, מתקשה לרדת מפני שפשוט אי אפשר לזוז שם. דבר שגורם לעצירה ממושכת בכל תחנה ובפועל להארכת זמן הנסיעה, ללא קשר לרמזורים.
2 - אבל תיאטרון האבסורד קורה.. שים לב... דווקא בשעות הקטנות של הלילה! זמן הנסיעה בשעות אלו איטי יותר מאשר באוטובוס!
המטרונית עוצרת ב-כ-ל תחנה ופותחת את כ-ל הדלתות גם אם אין שום נוסע שרוצה לעלות או לרדת. ממש ככה!
רק לשם השוואה: נסיעה בעבר בקו 200 מרכבת מרכז השמונה לצומת מוצארט לקחה בממוצע 20 דקות, המטרונית עושה את זה באותן שעות של הלילה, עם פחות תחנות בדרך, עם הקיצור דרך מרכזית המפרץ וחיסכון הרמזורים המאוד ארוכים של הצ'ק פוסט - בממוצע של לא פחות מ25 דקות.

כשבדן בצפון נשאלו לפשר העניין, הם הגיבו שמדובר במערכת שמדמה רכבת ושהנהג אינו יכול לדעת אם אנשים רוצים לעלות או לרדת, ועל כן העצירה הכרחית, אך בלילה הם פותחים רק את הדלת הקדמית (וכך בעצם סותרים את עצמם).
לשאלות כמו 'מדוע יש כפתורים על הדלות לפתיחת הדלת', 'מדוע יש לחצני עצור' ו'למה עוצרים גם כשאין אף אחד בתחנה והנהג רואה זאת בקלות' הם כבר לא ענו.

רמזורים אמרתם? קודם כל שהם יבינו שהם בכלל אוטובוס. =\
 
"מדוע יש לחצני עצור" זאת שאלה מצוינת.

אני משתמש במערכת ויש לי כמה דברים להגיד
מצד אחד, ביום יום כן יש איזה שיפור במהירות, במיוחד בזכות העובדה שעולים ויורדים מכל הדלתות.
כשאין שיפור - אז בד"כ גם אין הרעה.

אבל! הרעה בשרות יש בשני מקרים:
1 - שעות העומס בבוקר מהקריות לתחנה מרכזית - פשוט אי אפשר לזוז במטרונית! גם מי שכבר הצליח להכנס, ולא כולם מצליחים, מתקשה לרדת מפני שפשוט אי אפשר לזוז שם. דבר שגורם לעצירה ממושכת בכל תחנה ובפועל להארכת זמן הנסיעה, ללא קשר לרמזורים.
2 - אבל תיאטרון האבסורד קורה.. שים לב... דווקא בשעות הקטנות של הלילה! זמן הנסיעה בשעות אלו איטי יותר מאשר באוטובוס!
המטרונית עוצרת ב-כ-ל תחנה ופותחת את כ-ל הדלתות גם אם אין שום נוסע שרוצה לעלות או לרדת. ממש ככה!
רק לשם השוואה: נסיעה בעבר בקו 200 מרכבת מרכז השמונה לצומת מוצארט לקחה בממוצע 20 דקות, המטרונית עושה את זה באותן שעות של הלילה, עם פחות תחנות בדרך, עם הקיצור דרך מרכזית המפרץ וחיסכון הרמזורים המאוד ארוכים של הצ'ק פוסט - בממוצע של לא פחות מ25 דקות.

כשבדן בצפון נשאלו לפשר העניין, הם הגיבו שמדובר במערכת שמדמה רכבת ושהנהג אינו יכול לדעת אם אנשים רוצים לעלות או לרדת, ועל כן העצירה הכרחית, אך בלילה הם פותחים רק את הדלת הקדמית (וכך בעצם סותרים את עצמם).
לשאלות כמו 'מדוע יש כפתורים על הדלות לפתיחת הדלת', 'מדוע יש לחצני עצור' ו'למה עוצרים גם כשאין אף אחד בתחנה והנהג רואה זאת בקלות' הם כבר לא ענו.

רמזורים אמרתם? קודם כל שהם יבינו שהם בכלל אוטובוס. =\
"מדוע יש לחצני עצור" זאת שאלה מצוינת.
 
אתה יכול להיות גם בטוח לגמרי

אני לא יודע מספיק על רמת התפקוד הנוכחית
של המטרונית, אבל:
א. אני די בטוח שאם מסלול הקו נכון ויש מתצים ונתצים לכל אורכו - אפשר לשפר די בקלות את כל שאר הפגמים
ב. אני חושב שמערכת התחבורה ההציבורית בחיפה ובקריות עברה שיפור משמעותי. אני לא חושב שאפשר להפריד בין המטרונית לבין תוספת הקילומטרז' הדרמטית בקווי אגד הפנימיים בחיפה ובקריות.
אתה יכול להיות גם בטוח לגמרי
ואולי באמת אפשר לשפר את הפגמים. אבל בשטח זה לא קורה ולכן כלאם פאדי.
 

amit1270

New member
סוף סוף אתה מדבר לעניין!

אתה יכול להיות גם בטוח לגמרי
ואולי באמת אפשר לשפר את הפגמים. אבל בשטח זה לא קורה ולכן כלאם פאדי.
סוף סוף אתה מדבר לעניין!
שיפור הפגמים - זה מה שצריך להילחם עליו. לא על סמנטיקה ולא לבטל את הדברים שכן נעשו רק בגלל שיש דברים שלא נעשו.
 
עכשיו הצחקת אותי

גם בין בתי הזיקוק ללב המפרץ המהירות גבוהה
בנוסף, כשאוטובוסי אגד נסעו במת"ץ, הם אמנם לא עצרו בכל תחנה כל הזמן אבל הנוסעים עלו אחד אחד ושילמו אצל הנהג (או העבירו חוזה טעון), מה שגרר עיכובים של כל האוטובוסים במת"ץ (אין אפשרות עקיפה). בנושא הזה חל שיפור ניכר הודות למטרונית, בעיקר בשעות השיא.
אתה צודק שבשעות השפל הנסיעה באגד במת"צ הייתה לפעמים מהירה יותר, אבל צריך לזכור שהמת"צ לא היה נבנה "סתם", אלא רק כחלק מפרוייקט גדול יותר
עכשיו הצחקת אותי
כדי לבנות מת"צ חייבים להשקיע 2.5 מיליארד ₪? אתה בכלל קולט כמה מגוחכות הטענות שלך?
 

droriko

New member
בעיה נוספת של המטרונית

90 קמ"ש? אתה מתכוון לקטע הזמני בעוקף קריות?
זה ממילא זמני, ורוב הדרך המטרונית נוסעת בדיוק באותה מהירות כמו אוטובוסים של אגד. למעשה יותר לאט, כי היא נאלצת לעצור זמן רב בכל תחנה, גם תחנות שיורד בהן רק נוסע אחד.
כואב לומר, אבל לדעתי לו בנת"צים היו ממשיכים לנסוע רק אוטובוסים של אגד, התחבורה הציבורית בחיפה היתה היום טובה יותר.
בעיה נוספת של המטרונית
ושגם היא משפיעה על זמן הנסיעה, זה שבגלל שהנתיב מגודר האוטובוס מוגבל בתמרונים. כלומר אם נהג של קו 1 צמוד לנהג של קו 2 שנוסע לאט(או אפילו של קו 1 שהוא תפס אותו בדרך)הוא לא יכול לעקוף אותו ונאלץ להזדנב אחריו. זה בניגוד לנת"ץ רגיל שבו אתה פשוט יכול לעקוף משמאל. אגב נתיב מגודר גם מקשה על תגבור הקוים,כי זה יכול ליצור פקקים במת"ץ.
 
זו אכן מגבלה

בעיה נוספת של המטרונית
ושגם היא משפיעה על זמן הנסיעה, זה שבגלל שהנתיב מגודר האוטובוס מוגבל בתמרונים. כלומר אם נהג של קו 1 צמוד לנהג של קו 2 שנוסע לאט(או אפילו של קו 1 שהוא תפס אותו בדרך)הוא לא יכול לעקוף אותו ונאלץ להזדנב אחריו. זה בניגוד לנת"ץ רגיל שבו אתה פשוט יכול לעקוף משמאל. אגב נתיב מגודר גם מקשה על תגבור הקוים,כי זה יכול ליצור פקקים במת"ץ.
זו אכן מגבלה
. למת"צ מהסוג הזה יש מגבלת קיבולת. ברגע שעוברים אותה, רמת השירות יורדת באופן חד. שכיחות התופעה שתיארת "קופצת" איפשהוא בין 40-ל-50 כלי רכב בשעה. אגב, זו גם תופעה שתכנון רמזורים נכון יכול לצמצם - כך שגם אם הנסיעה איטית, המרווחים נשארים קבועים.
זו הסיבה לכך שהמשך הפעלה שמתבסס על קווי אגד הישנים, הגם שהיה נוח יותר בטווח הקצר, פשוט לא היה אפשרי לאורך זמן: התופעה הזו הייתה הולכת ומתגברת ככל שהתדירות של הקווים במת"צ הייתה עולה (כי צריך תדירות משותפת גבוהה מזו של המטרונית), ואת הכניסה שלהם, ממגוון מקטעים למת"צ, אי אפשר היה להסדיר. בשלב מסויים המת"צ היה כושל, והייתה מקבל מחזה של אוטובוסים ב"דבוקות" של 4-5, מעכבים אחד את השני בכל התחנות.
הדרך למנוע את זה היא הוספת נתיב עקיפה בתחנות (קצת כמו בז'בוטינסקי, וכמו במערכות BRT "כבדות" במיוחד - למשל, בבוגוטה)
 
אני ממליץ לך לקרוא בארכיון הפורום לפני

אני ממליץ לך לבדוק כיצד מאפיינים מערכת BRT
הארגון הזה יכול לעזור.
המהירות הממוצעת בחיפה קרובה למהירויות מערכת BRT אחרות בעולם, וגבוהה פי 2-3 ממהירות אוטובוס עירוני ממוצע, ולכן ה-R (להזכירך זה RAPID TRANSIT BUS) ואין מה להשוות למערכות טכנולוגיות אחרות. מהירות ממוצעת היא בדיוק זה והיא כוללת בתוכה גם את זמן העצירה בתחנות. לידיעתך 22 קמ"ש זוהי מהירות יפה מאוד לכל אמצעי תח"ץ עירוני, וכמובן שאין קשר למהירות המקסימלית אליה הוא מגיע (במטרונית - 90 קמ"ש).

לא ניתן להשוות את המטרונית למערכת דמיונית שאינה קיימת ושבה יש עדיפות מוחלטת ברמזורים ואפס זמן המתנה, לכן ההשוואה שלי היא לרק"ל בירושלים. 7 שנים זה יפה מאוד שהתרעת, רק שהרק"ל פעילה מ-2011 ולמיטב ידיעתי אנחנו רק בשנת 2014.....
בנוסף, משרד התחבורה הוא זה שקובע מהי עדיפות ברמזורים, וזה כישלון מוחלט שלו שלא ניתנת עדיפות מוחלטת. מצד שני, צריך לקחת בחשבון גם את שאר משתמשי הדרך (מכוניות והולכי רגל) אחרת נקבל כישלון של מערכת הכבישים. כך זה בכל העולם וכך זה גם בישראל.
הסיבה לאי מתן העדיפות ברמזורים מתחילת ההפעלה היא שכלל לא הוגדרה מה זו עדיפות ברמזורים לרק"ל או ל-BRT לפני 2011. כשמתכנני הרמזורים בחיפה ובירושלים החלו בעבודתם הם לא ידעו איך לגשת לעניין, היות ואין להם חופש תכנון מוחלט אלא הם כפופים להנחיות משרד התחבורה, שכאמור כשל בתפקידו.
אני ממליץ לך לקרוא בארכיון הפורום לפני
שאתה קופץ עם חישובים מתימטיים שגויים.

נושא ההעדפה ברמזורים נדון כאן במשך שנים רבות, וההתרעות שלי בנושא החלו הרבה הרבה (הרבה!) לפני שהרק"ל בי-ם החלה לפעול, ועוד בתקופה שהיתה פרוייקט אינסופי שהתקדם בצעדי גמד.

זה שאתה חושב שהמצאת את הגלגל בסיפוריך על ההעדפה ברמזורים, מעיד עליך ולא על אף אחד אחר.
החוכמה היא לאתר את הבעיות מראש ולא לבוא בדיעבד ולעשות "תצפיות" שגם ילד בן 3 יכול לבצע.
כדי לדעת שאין למטרונית העדפה ברמזורים אנחנו לא צריכים אותך, יש כאן מספיק תושבי חיפה/קריות שמדווחים באופן קבוע על הכשלון. כנ"ל לגבי י-ם.

המהירות הממוצעת בחיפה לא מהירה וזה לא משנה כמה תרגילים סמנטיים תנסה לעשות כדי לחפות על כך. אם היא לא מהירה היא לא BRT וכל השאר תירוצים.

מכיוון שהיא גם לא רק"ל אין לה גם קיבולת ולכן שני היתרונות שאמורים להיות למערכת הסעת המונים לא קיימים במטרונית.

העובדה שיש כאן כשלון גם של משרד התחבורה פירושה שאתה מודה שיש כאן כשלון. אולי תחליט קודם מה הסיפור שלך ורק אז תכתוב, לפני שתעשה מעצמך צחוק עם סתירה פנימית כל כך בוטה? את הנוסעים במטרונית לא מעניין מי האחראי לכשלון וגם לא מה הסיבה לו (גם בהנחה שמה שאתה כותב נכון, והוא לא) אלא מה קורה בפועל בשטח. ובשטח המטרונית היא לא BRT כמו שהיא לא LRT.
 

amit1270

New member
לרק"ל הירושלמית יש עדיפות ברמזורים

העירייה ירדה מהעץ הגבוה עליו טיפסה
בניגוד לעירייה מסויימת במטרופולין מרכזי מסויים, שכמובן כבר מזמן הוקמה שם מערכת מטרו לתפארת
. מכיוון שבמטרופולין חיפה נפחי התנועה הם קטנים יותר, שלא לדבר על התקציב שמשרד האוצר מוכן להשקיע במטרופולין "הפריפריה הנידחת", BRT זו האופציה העדיפה שגם מספקת את הסחורה.
מה גם שמהירות הנסיעה הממוצעת של המטרונית גבוהה היותר מזו של הרק"ל בירושלים (כ-22 קמ"ש לעומת 18 קמ"ש) שלא לדבר על פריסת המערכת (40 ק"מ לעומת 14).
רוב מחלות הילדות כבר טופלו (תדירות, דלתות, כריזה וכד'), וקיימת איזושהי התקדמות בנושאים האחרים (זמן נסיעה, רמזורים). אסור לשכוח שהרק"ל בירושלים פועלת כבר 3 שנים ועדיין אין לה את העדיפות המובטחת ברמזורים.
לרק"ל הירושלמית יש עדיפות ברמזורים
כמובן שלא תמיד התיאום הוא מלא (אני לא חושב שיש מערכת שמאפשרת תנועה חלקה לגמרי), אבל זמן הנסיעה התקצר מאוד מאז תחילת הפעלת הרק"ל וכיום החסם העיקרי להעלאת התדירות הוא מספר הקרונות.
 

amit1270

New member
אתה מתמקד בסמנטיקה

אי אפשר להשוות בכלל
בין רק"ל לבין המטרונית. העיריה הבטיחה שירות מסויים (לאורך 40 ק"מ!) ולא סיפקה אותו. נתנה "תחליף" לא ראוי ולא מועיל בהשקעה עצומה של כספי ציבור. בוודאי שזה העיקר.
אתה מתמקד בסמנטיקה
כל מי שמכיר את החומר יודע שמעולם לא הייתה תכנית רצינית להפעיל רק"ל בחיפה. יונה יהב (הרשע והשקרן...), או מי מיחצ"ניו (הרשעים והשקרנים) חשב שאפשר לקרוא לזה "רכבת קלה על כביש" כי במהות השירות לא שונה בהרבה מזה של רק"ל (למעט הקיבולת), ומדובר במותג אטרקטיבי יותר מאוטובוס (זה היה לפני שפתחו את הרכבת הקלה בירושלים), ולך תסביר להמון הנבער על BRT... בקיצור, על השטות הזאת אתה בונה קריירה שלמה...
 
כתבתי על כך כאן במשך שנים

מתי המטרונית תקבל העדפה ברמזורים...?
למה בדיוק מחכים?
כתבתי על כך כאן במשך שנים
יונה יהב השקרן הבטיח רק"ל לאורך 40 ק"מ. כשהתברר שמדובר ב-0 ק"מ הוא התחבא, והיחצ"נים שלו שיקרו והבטיחו עדיפות לאוטובוס ברמזורים. בפועל האוטובוס זוחל כמו צב. השלב הבא יהיה שהאוטובוס יהפוך למונית שירות... או לעגלת שוורים!

כמה רעש עשו בעיריית חיפה מנת"צ אוטובוסים רגיל שכמוהו היה בת"א כבר לפני כ-30 שנה. והתקשורת העלובה כמובן שיתפה פעולה עם הבלוף הזה והדפיסה את כל הקומוניקטים השקריים של העיריה כלשונם. כביכול יונה יהב המציא את הגלגל (תרתי משמע...)
 

amit1270

New member
א. הסגנון הבוטה לא במקום

כתבתי על כך כאן במשך שנים
יונה יהב השקרן הבטיח רק"ל לאורך 40 ק"מ. כשהתברר שמדובר ב-0 ק"מ הוא התחבא, והיחצ"נים שלו שיקרו והבטיחו עדיפות לאוטובוס ברמזורים. בפועל האוטובוס זוחל כמו צב. השלב הבא יהיה שהאוטובוס יהפוך למונית שירות... או לעגלת שוורים!

כמה רעש עשו בעיריית חיפה מנת"צ אוטובוסים רגיל שכמוהו היה בת"א כבר לפני כ-30 שנה. והתקשורת העלובה כמובן שיתפה פעולה עם הבלוף הזה והדפיסה את כל הקומוניקטים השקריים של העיריה כלשונם. כביכול יונה יהב המציא את הגלגל (תרתי משמע...)
א. הסגנון הבוטה לא במקום
ב. המטרונית היא לא נת"צ/מת"צ רגיל. זה בהחלט הדבר הכי קרוב ל-BRT שיש בארץ, ועם כל הבעיות, שחלקן הגדול "מחלות ילדות", עדיין מדובר בשינוי ובחידוש.
 
לא, היא לא

א. הסגנון הבוטה לא במקום
ב. המטרונית היא לא נת"צ/מת"צ רגיל. זה בהחלט הדבר הכי קרוב ל-BRT שיש בארץ, ועם כל הבעיות, שחלקן הגדול "מחלות ילדות", עדיין מדובר בשינוי ובחידוש.
לא, היא לא
כדי להיות BRT היא חייבת להיות מהירה (האות R מייצגת את המילה RAPID).

מאחר שהיא לא מהירה, לא בערך מהירה ולא כמעט מהירה, אלא אטית כמו קלנוע של קשישים, היא לא BRT ולא "קרובה" לBRT.

אפשר לקרוא לה BST (כשהאות S מייצגת את המילה SLOW) וכמובן שר"ת BS יכולים גם לייצג את משמעותם המקובלת באנגלית... בתרגום לעברית (נקיה) "רכבת הבלוף".

אבל BRT היא לא.
 

down under

New member
כהרגלך אינך מקשיב לאחרים וסתם מתלהם

לא, היא לא
כדי להיות BRT היא חייבת להיות מהירה (האות R מייצגת את המילה RAPID).

מאחר שהיא לא מהירה, לא בערך מהירה ולא כמעט מהירה, אלא אטית כמו קלנוע של קשישים, היא לא BRT ולא "קרובה" לBRT.

אפשר לקרוא לה BST (כשהאות S מייצגת את המילה SLOW) וכמובן שר"ת BS יכולים גם לייצג את משמעותם המקובלת באנגלית... בתרגום לעברית (נקיה) "רכבת הבלוף".

אבל BRT היא לא.
כהרגלך אינך מקשיב לאחרים וסתם מתלהם
היא כן הדבר הכי קרוב ל-BRT שיש בארץ.
נסעתי בה ביום שהחלה הסערה הענקית, אמצע דצמבר האחרון, ובעיר התחתית היא עקפה את הפקקים כמו גדולה.
כמו כן 4 דלתות כניסה/יציאה לכל אוטובוס ונהג שלא מתעסק בכסף, זה וואחד חידוש.


הבעיה היא אך ורק עדיפות ברמזוים, כי לאורך קילומטר וחצי פקוקים היא עשתה זאת במהירות שיא.
היא נוסעת על מסלולים ייעודיים שגם צבועים באדום ובכל הביקורים שלי בחיפה, גם בכאלו שלא נסעתי בה, לא ראיתי ולו נהג פרייבט אחד ש"גונב" את הנתיב שלה.
 
"אך ורק" עדיפות ברמזורים...


כהרגלך אינך מקשיב לאחרים וסתם מתלהם
היא כן הדבר הכי קרוב ל-BRT שיש בארץ.
נסעתי בה ביום שהחלה הסערה הענקית, אמצע דצמבר האחרון, ובעיר התחתית היא עקפה את הפקקים כמו גדולה.
כמו כן 4 דלתות כניסה/יציאה לכל אוטובוס ונהג שלא מתעסק בכסף, זה וואחד חידוש.


הבעיה היא אך ורק עדיפות ברמזוים, כי לאורך קילומטר וחצי פקוקים היא עשתה זאת במהירות שיא.
היא נוסעת על מסלולים ייעודיים שגם צבועים באדום ובכל הביקורים שלי בחיפה, גם בכאלו שלא נסעתי בה, לא ראיתי ולו נהג פרייבט אחד ש"גונב" את הנתיב שלה.
"אך ורק" עדיפות ברמזורים...

לקחת את האלמנט החשוב ביותר, שבלעדיו אין למערכת שום הצדקה, והפכת אותו ל"אך ורק"... ממש מבוא לדמגוגיה.

4 דלתות לאוטובוס זה לא "וואחד" חידוש, אני נוסע באחד כזה בת"א לפחות 3 פעמים בשבוע ואף אחד לא חושב שזה BRT בגלל זה.
לגבי התעסקות בכסף, בד"כ כשאני נוסע באוטובוסים בת"א רוב גדול מאד של הנוסעים פשוט מעביר את הכרטיס שלו על הקורא/סורק והנהג לא נוגע בכלל בכסף.
בכל מקרה בשביל שני האלמנטים האלה (שהם בהחלט חיוביים) לא צריך להשקיע 2.5 מיליארד ₪. השקעה כזו מוצדקת רק אם האוטובוס ייסע ללא הפרעה וללא עצירה מתחנה לתחנה. עדיין לא תהיה לו קיבולת של רק"ל אבל לפחות הוא יהיה מהיר (כלומר BRT). כרגע הוא לא זה ולא זה.
כשמכוונים נמוך פוגעים נמוך. וכשמכוונים נמוך ומדברים גבוה נראים עוד יותר נמוכים... וזה מה שקרה לעיריית חיפה.
 
אם אתה חושב ש"העדפה"="אין עצירות"

"אך ורק" עדיפות ברמזורים...

לקחת את האלמנט החשוב ביותר, שבלעדיו אין למערכת שום הצדקה, והפכת אותו ל"אך ורק"... ממש מבוא לדמגוגיה.

4 דלתות לאוטובוס זה לא "וואחד" חידוש, אני נוסע באחד כזה בת"א לפחות 3 פעמים בשבוע ואף אחד לא חושב שזה BRT בגלל זה.
לגבי התעסקות בכסף, בד"כ כשאני נוסע באוטובוסים בת"א רוב גדול מאד של הנוסעים פשוט מעביר את הכרטיס שלו על הקורא/סורק והנהג לא נוגע בכלל בכסף.
בכל מקרה בשביל שני האלמנטים האלה (שהם בהחלט חיוביים) לא צריך להשקיע 2.5 מיליארד ₪. השקעה כזו מוצדקת רק אם האוטובוס ייסע ללא הפרעה וללא עצירה מתחנה לתחנה. עדיין לא תהיה לו קיבולת של רק"ל אבל לפחות הוא יהיה מהיר (כלומר BRT). כרגע הוא לא זה ולא זה.
כשמכוונים נמוך פוגעים נמוך. וכשמכוונים נמוך ומדברים גבוה נראים עוד יותר נמוכים... וזה מה שקרה לעיריית חיפה.
אם אתה חושב ש"העדפה"="אין עצירות"
רצוי שתלמד קצת את הנושא. יש טווח הרבה יותר רחב של מה שנחשב העדפה, ולמעשה כל מה שנותן תוחלת המתנה יותר נמוכה מאשר לו זמן ההמתנה היה מקרי - יכול להיחשב להעדפה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה