מתוך שבעה חטאים חמורים בנצרות-

מתוך שבעה חטאים חמורים בנצרות-

מתוך שבעה חטאים חמורים בנצרות- אין ספק שישראלים רבים לוקים לפחות באחד - חטא הקנאה! אורי גלר, בלי ספק- אדם כשרוני מאוד, בעל יכולות גבוהות ומתוחכמות ( ומה זה כבר משנה אם מקורן בטכנולוגיה סמויה וערמומית, יכולת פסיכולוגית מבריקה או כוחות על-אנושיים ממקור אחר ) ואולי הפרפורמר המדהים ביותר שיצא ממדינתנו! בין אם הוא מחזיק בכוחות על ובין אם לאו, עצם עמידתו במבחן הזמן בתור פרפורמר היא היא הוכחה לכשרונו, ממש לא יזיק לישראלים רבים ללמוד לפרגן, להעריך, לתמוך ולשבח- במקום רק לקנא ולשמוח באידו של אומן מרשים, כנראה מוכשר יותר ממרבית הישראלים! מי ייתן ואת הקנאה יחליף פרגון, את השטנה והשמחה לאיד יחליפו בין תקופה סקרנות ורהב, ואת הטלנובלות ושאר הזבל התקשורתי הרווח בישראל יחליפו אנשי תקשורת מבריקים, מוכשרים ופנומנלים כמו אורי גלר ( גם אם למגינת ליבם של הקנאים של ארץ ישראל היפה! ). בברכה, The Endless Knot.
 
לך... תתנצר../images/Emo188.gif

אָנֹכִי יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ, אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים. לֹא יִהְיֶה לְךָ אֱלֹהִים אֲחֵרִים עַל פָּנָי. לֹא תַעֲשֶׂה לְךָ פֶסֶל וְכָל תְּמוּנָה אֲשֶׁר בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל וַאֲשֶׁר בָּאָרֶץ מִתָּחַת וַאֲשֶׁר בַּמַּיִם מִתַּחַת לָאָרֶץ. לֹא תִשְׁתַּחֲוֶה לָהֶם וְלֹא תָעָבְדֵם - כִּי אָנֹכִי יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ אֵל קַנָּא, פֹּקֵד עֲוֹן אָבֹת עַל בָּנִים עַל שִׁלֵּשִׁים וְעַל רִבֵּעִים לְשׂנְאָי, וְעֹשֶׂה חֶסֶד לַאֲלָפִים לְאֹהֲבַי וּלְשֹׁמְרֵי מִצְוֹתָי. לֹא תִשָּׂא אֶת שֵׁם יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ לַשָּׁוְא - כִּי לֹא יְנַקֶּה יְהֹוָה, אֵת אֲשֶׁר יִשָּׂא אֶת שְׁמוֹ לַשָּׁוְא. זָכוֹר אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ. שֵׁשֶׁת יָמִים תַּעֲבֹד וְעָשִׂיתָ כָּל מְלַאכְתֶּךָ, וְיוֹם הַשְּׁבִיעִי שַׁבָּת לַיהֹוָה אֱלֹהֶיךָ. לֹא תַעֲשֶׂה כָל מְלָאכָה אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ עַבְדְּךָ וַאֲמָתְךָ וּבְהֶמְתֶּךָ וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ - כִּי שֵׁשֶׁת יָמִים עָשָׂה יְהֹוָה אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם וַיָּנַח בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי, עַל כֵּן בֵּרַךְ יְהֹוָה אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת וַיְקַדְּשֵׁהוּ. כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ - לְמַעַן יַאֲרִכוּן יָמֶיךָ עַל הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ. לֹא תִרְצַח. לֹא תִנְאָף. לֹא תִגְנֹב. לֹא תַעֲנֶה בְרֵעֲךָ עֵד שָׁקֶר. לֹא תַחְמֹד בֵּית רֵעֶךָ. לֹא תַחְמֹד אֵשֶׁת רֵעֶךָ, וְעַבְדּוֹ וַאֲמָתוֹ וְשׁוֹרוֹ וַחֲמֹרוֹ וְכֹל אֲשֶׁר לְרֵעֶךָ.
 

LiRs Lullaby

New member
ובמקרה של אורי גלר

על סעיף אחד הוא לא מפסיק לעבור - לא תענה ברעך עד שקר, ואולי גם לא תגנוב.
 

LiRs Lullaby

New member
אהם,

אם אורי גלר טוען שהוא הולך להזיז מצפן בעזרת אנרגיות, ואז, אמממ, מזיז אותם לא ממש בעזרת אנרגיות, ואמממ, לא אומר לאחר שזה מתגלה שזה קרה בעזרת מגנט אלא ממשיך להכחיש, אז אמממ, נו, זה סוג של שקר כלשהו, לא?
 

The Bitter End

New member
אני מבינה

אבל הדיבר עצמו הוא לא תענה ברעך ~עד~ שקר. הכוונה היא לעדות בבית משפט.
 

LiRs Lullaby

New member
אה, אז מותר לשקר ביומיום?

אממ, הוא כבר קיבל תביעה בשנות השבעים, והפסיד בה.
 

LiRs Lullaby

New member
אני מתארת לעצמי שהשופטים

לא קנו את זה שיש לו כוחות על טבעיים.
 

LiRs Lullaby

New member
אאל"ט

היה בחור שהלך להופעה שלו, הבין כנראה שזה ממש לא כוחות מיוחדים, ותבע את אורי גלר על שקר בפירסום. ובכלל, יש לגלר הזה נטייה להפסיד בדברים האלה, תקראי את זה בוויקי, (הדוגמא הספציפית הזו לא נמצאת שם, מישהו הביא חומרים על זה, ומסתבר שזה קרה בארץ בשנות ה-70) יש שם מספיק דוגמאות. אבל עדיין, לא הבנתי, מותר לשקר גם ככה? כלומר, אין איזשהו חוק בתורה שאומר שאסור להיות נביאי שקר או משו כזה?
 
קופרמן הפקות הרויחו חצי מיליון שקל

אלה יצחקוב , רונן אטד , ו-רן קנטור הפסידו חצי מיליון שקל בגלל השטויות של הטלויזיה .
 
הבמאים של התוכנית ../images/Emo70.gif ..חחחח...../images/Emo6.gif

" המפיקים וכל הבמאים וכל מי שהוא כתב את השקרים האלה " .
 
הוא ממש לא פרפורמר מדהים

טוב שבתוכנית שלו.. כל מה שהוא אומר ועושה זה "אתה מוכן?" ו"1-2-3" הוא סתם רמאי עם הרבה מזל.. דוגרי הוא נתפס בשקר שלו שבהתחלה הוא אמר סתם שהוא נחטף ע"י חייזרים וקיבל כוחות מהם(
) כדי להתפרסם כמה שיותר.. ואחרי זה זה התגלגל והוא לא יודע איך לצאת מזה
 

LiranTheWizard

New member
רגע, וזה לא נכון?

לא שמעתי שבאים בטענות לקוסמים כמו ליאור מנור, רון פרשט ודומיהם. אז מה הקטע כאן? כולנו מקנאים באורי גלר? אני לא חושב כך. תאמיני לי שגם ליאור וגם רון לא רעבים ללחם. בטח שלא דיוויד קופרפילד... אנחנו חיים ב"ארץ אוכלת יושביה" - זה נכון, אבל עד לקטע של גלר - כאן, ההילה שהוא בנה סביב עצמו מבלי לעמוד במבדק אחד רציני מכשילה אותו פעם אחר פעם. מתי יהיה לזה סוף? לא יודע.
 
לא שבאתי להביע דעה לכיוון מסוים

, אין לי מושג מה הקטע איתו, אבל מן הראוי שתצמד לעובדות. (כלומר הוא כן עמד במבדקים) הוא נבדק במכון וויצמן ובסטנפורד והתוצאות היו די רשימות . אבל ממש אין לי הסבר לתוצאות האלה .בין אם יש לו כוחות או אין מי מאיתנו לא היה רוצה להיות מולטי מיליונר מגילוי נפט ויהלומים? לא רע בכלל .
 
למעלה