מתברר שרכבת ישראל השביתה את ה-WiFi בקרונות ובתחנות

matrix200200

Active member
צר לי, אבל לא השכתנעתי שזה תפקידה של המדינה.

אתה פשוט טועה- כרגיל.
המצב כיום הוא תוצאה של העובדה שרש"ת משכירה חנויות בנתב"ג למרבה במחיר. לכן חנויות מציעות לשלם שכירות מאוד גבוהה, וכדי לכסות אותה מוכרות מוצרים במחירים גבוהים- והן יודעים שיהיה מי שיקנה כי מדובר בלקוחות שבויים. אז רש"ת מרוויחה עוד כמה גרושים, והמדינה מקבלת תיירים פחות מרוצים.
לא טענתי שהמדינה צריכה לספק משהו. כל מה שהיא צריכה לעשות זה לדאוג שהמכרזים יהיו או לפי מחיר קבוע מראש למוצרים ושיזכה מי שיציע לשלם הכי הרבה עבור שכירות, או לפי מחיר קבוע עבור שכירות- ושיזכה מי שיציע את המחיר הכי נמוך עבור סל מוצרים קבוע מראש.
צר לי, אבל לא השכתנעתי שזה תפקידה של המדינה.
אם מדובר בשרות שכל כך נחוץ עבור התיירים, אז בוודאי שגם עם מחירי השכירות הגבוהים, תהיה חברה שתרצה לספק שרות כזה, כי היא תוכל להרוויח בגלל כמות התיירים שכל כך רוצים את זה.
זה הרי הכל עניין של הצע וביקוש.
אם תיירים כל כך רוצים סים בשדה התעופה, אז הם גם יהיו מוכנים לשלם קצת אקסטרה, בשביל להשיג אותו.
אם הם לא באמת כל כך רוצים, אז למה שהמדינה תממן את זה (זה מה שאתה מציע בכך שמדינה תסבסד עלויות השכירות עבור עסק כזה).
אני יכול להבין שהמדינה צריכה לספק שרותי תחבורה ראויים משדה תעופה (תשתיות לאומיות), אבל אתה באמת נתפס לקטנות.
איפה זה נעצר?
באותה מידה, אתה יכול להגיד שתיירים לא מרוצים, כי בתי מלון מאוד יקרים בארץ, אז אולי נסבסד גם את זה?
ומה עם עלות האוכל במסעדות?
עם עלות המוניות?
אולי גם מדריכי טיולים צריך לסבסד?
אתה מבין שלא תוכל לספק שום הסבר רציונלי למה לסבסד שכירת חנות כזאת בנתב"ג כן, ומוניות משדה תעופה ושאר הדברים לא?
הרי זה הכל עניין של "הרגשה" אצלך שתייירם יהיו מרוצים?
 

Ccyclist

Well-known member
נראה שרש"ת יצרה עיוות מחירים.

צר לי, אבל לא השכתנעתי שזה תפקידה של המדינה.
אם מדובר בשרות שכל כך נחוץ עבור התיירים, אז בוודאי שגם עם מחירי השכירות הגבוהים, תהיה חברה שתרצה לספק שרות כזה, כי היא תוכל להרוויח בגלל כמות התיירים שכל כך רוצים את זה.
זה הרי הכל עניין של הצע וביקוש.
אם תיירים כל כך רוצים סים בשדה התעופה, אז הם גם יהיו מוכנים לשלם קצת אקסטרה, בשביל להשיג אותו.
אם הם לא באמת כל כך רוצים, אז למה שהמדינה תממן את זה (זה מה שאתה מציע בכך שמדינה תסבסד עלויות השכירות עבור עסק כזה).
אני יכול להבין שהמדינה צריכה לספק שרותי תחבורה ראויים משדה תעופה (תשתיות לאומיות), אבל אתה באמת נתפס לקטנות.
איפה זה נעצר?
באותה מידה, אתה יכול להגיד שתיירים לא מרוצים, כי בתי מלון מאוד יקרים בארץ, אז אולי נסבסד גם את זה?
ומה עם עלות האוכל במסעדות?
עם עלות המוניות?
אולי גם מדריכי טיולים צריך לסבסד?
אתה מבין שלא תוכל לספק שום הסבר רציונלי למה לסבסד שכירת חנות כזאת בנתב"ג כן, ומוניות משדה תעופה ושאר הדברים לא?
הרי זה הכל עניין של "הרגשה" אצלך שתייירם יהיו מרוצים?
נראה שרש"ת יצרה עיוות מחירים.
בביקור ב18 קניתי סים של 019 בחנות עצמאית בעיר כי זה היה הדיל המשתלם ביותר בחנות. בביקור ב19 לא קניתי את סים התיירים היקר שהוא הסים היחיד ש 019 מוכרת בחנות שלה בנתב"ג וכמוני רבים מדלגים על החנות הזו שאיננה עמוסה במיוחד. אם הם היו מציעים את מלוא המבחר (כולל סים התיירים היקר שאולי שימושי למי שצריך לעשות שיחות קוליות) אז היו להם יותר לקוחות כי כל צרכן אחראי שעושה טיפה סקר שוק (אפילו ברמה של לבדוק טריפ אדוויזר) יודע שהחנות הזו אינה משתלמת. אנחנו בעידן הווב 2.0 ותיירים יודעים מתי מופעלת נגדם אפליית מחירים.
&nbsp
בביקור הבא יקנסו אותי אם אשתמש בפלאפון בעת נהיגה (מארחיי רוצים טיול באתרי טבע) אז אישית אין לי צורך ממשי בסים בין נתב"ג לביתם (אצור קשר ואברר תנועה בוויפי של נתב"ג).
 

darkshadow1

New member
יש עיקרון שנקרא "עלות תועלת".

צר לי, אבל לא השכתנעתי שזה תפקידה של המדינה.
אם מדובר בשרות שכל כך נחוץ עבור התיירים, אז בוודאי שגם עם מחירי השכירות הגבוהים, תהיה חברה שתרצה לספק שרות כזה, כי היא תוכל להרוויח בגלל כמות התיירים שכל כך רוצים את זה.
זה הרי הכל עניין של הצע וביקוש.
אם תיירים כל כך רוצים סים בשדה התעופה, אז הם גם יהיו מוכנים לשלם קצת אקסטרה, בשביל להשיג אותו.
אם הם לא באמת כל כך רוצים, אז למה שהמדינה תממן את זה (זה מה שאתה מציע בכך שמדינה תסבסד עלויות השכירות עבור עסק כזה).
אני יכול להבין שהמדינה צריכה לספק שרותי תחבורה ראויים משדה תעופה (תשתיות לאומיות), אבל אתה באמת נתפס לקטנות.
איפה זה נעצר?
באותה מידה, אתה יכול להגיד שתיירים לא מרוצים, כי בתי מלון מאוד יקרים בארץ, אז אולי נסבסד גם את זה?
ומה עם עלות האוכל במסעדות?
עם עלות המוניות?
אולי גם מדריכי טיולים צריך לסבסד?
אתה מבין שלא תוכל לספק שום הסבר רציונלי למה לסבסד שכירת חנות כזאת בנתב"ג כן, ומוניות משדה תעופה ושאר הדברים לא?
הרי זה הכל עניין של "הרגשה" אצלך שתייירם יהיו מרוצים?
יש עיקרון שנקרא "עלות תועלת".
לדוגמה, נניח למען הדיון שסים בנתב"ג עולה 100 ש"ח ובחוץ הוא עולה 50 ש"ח. אז אם המדינה תסבסד כל סים בנתב"ג ב-50 ש"ח- אז היא הרוויחה אלפי תיירים מרוצים שמעכשיו לא ירגישו שדופקים אותם. לעומת זאת, לסבסד את הלינה של כל תייר ב-50 ש"ח לכל אורך הביקור שלו זאת תוספת זניחה שהוא כמעט ולא ירגיש. כמובן שאין שום סיכוי שמדובר בסבסוד של 50%- לעניות דעתי קיצוץ של המחיר למה שנהוג מחוץ לנתב"ג אמנם יוריד את הרווח לכל מוצר אבל יגדיל בהרבה את נפח המכירות.
לגבי מוניות- גם המחיר שלהן מפוקח, לטוב ולרע.
ולגבי למה זה הגיוני לסבסד שכירות כזאת- לא מדובר על המצאה שלי. במכרזים האחרונים לבתי קפה בנתב"ג המדינה הכניסה כחלק מהמכרז חובה למכור מוצרים מסויימים במחירים קבועים מראש ונמוכים בכ-50% מהמחירים שהיו קודם לכן, אחרי שאנשים התלוננו באופן קבוע על המחירים המנופחים של מזון ושתייה בנתב"ג. ההבדל הוא שממחירי הקפה בנתב"ג סבלו בעיקר ישראלים, שיודעים להתלונן והם באמת לקוחות שבויים. תייר שמרגיש שדופקים אותו פעם אחר פעם- פשוט לא יחזור.
 

matrix200200

Active member
אבל גם אם נחשב לפי עלות תועלת, אנחנו צריכים להוכיח את התועלת

יש עיקרון שנקרא "עלות תועלת".
לדוגמה, נניח למען הדיון שסים בנתב"ג עולה 100 ש"ח ובחוץ הוא עולה 50 ש"ח. אז אם המדינה תסבסד כל סים בנתב"ג ב-50 ש"ח- אז היא הרוויחה אלפי תיירים מרוצים שמעכשיו לא ירגישו שדופקים אותם. לעומת זאת, לסבסד את הלינה של כל תייר ב-50 ש"ח לכל אורך הביקור שלו זאת תוספת זניחה שהוא כמעט ולא ירגיש. כמובן שאין שום סיכוי שמדובר בסבסוד של 50%- לעניות דעתי קיצוץ של המחיר למה שנהוג מחוץ לנתב"ג אמנם יוריד את הרווח לכל מוצר אבל יגדיל בהרבה את נפח המכירות.
לגבי מוניות- גם המחיר שלהן מפוקח, לטוב ולרע.
ולגבי למה זה הגיוני לסבסד שכירות כזאת- לא מדובר על המצאה שלי. במכרזים האחרונים לבתי קפה בנתב"ג המדינה הכניסה כחלק מהמכרז חובה למכור מוצרים מסויימים במחירים קבועים מראש ונמוכים בכ-50% מהמחירים שהיו קודם לכן, אחרי שאנשים התלוננו באופן קבוע על המחירים המנופחים של מזון ושתייה בנתב"ג. ההבדל הוא שממחירי הקפה בנתב"ג סבלו בעיקר ישראלים, שיודעים להתלונן והם באמת לקוחות שבויים. תייר שמרגיש שדופקים אותו פעם אחר פעם- פשוט לא יחזור.
אבל גם אם נחשב לפי עלות תועלת, אנחנו צריכים להוכיח את התועלת
בשביל העלות, צריך להראות שבאמת צריכים את המדינה וזה לא יכול לקרות רק בעזרת כוחות השוק.
בצד העלות, תוסיף את החשש התמידי משחיתות (מכרז תפור למקורב של איזה שר או סתם קרוב משפחה של פקיד ממשלתי שבאופן פלא, יקבל את המכרז הזה).
חוץ מזה, איך שלא תסתכל, סבסוד של חברות הסלולאר (שכולנו יודעים מי מחזיק בבעלות עליהם) זה לא דבר "סקסי" למכור לציבור וגם שם יש חשש לשחיתות מובנית.

אחרי שעשית את זה, אתה צריך גם להראות את התועלת, כלמור שאכן הצעד הזה יגרום לעלייה בכמות התיירים, או יותר טוב בעלייה של הכנסות מתיירות.
ואפילו עוד יותר טוב ביצירת מקומות עבודה נוספים בענף התיירות.
כי בסופו של דבר, המטרה של התערבות המדינה, צריכה להיות לא בשביל אגו, או רצון להיות "חברתי", אלה בשביל לגרום ליותר אנשים למצוא תעסוקה בסקטור הפרטי ולפתור את המדינה (כלומר את משלמי המיסים) לדאוג לפרנסתם.
אני מצטער, אבל הקשר הזה נראה לי קלוש למדי וכזה שלא ממש מצדיק התערבות של המדינה.

לגבי מוניות, אתה יודע טוב מאוד, מה אני חושב על הענף הזה (יש לי מילה אחת בשבילך והיא "אובר").
כמובן אני לגמרי בעד כשהמדינה יוצרת אלטרנטיבה ראוייה למוניות בכך שבנתה רכבת (בקרוב חשמלית) שתשרת את התיירים ותיתן להם אופציה נוחה להגיע גם לירושלים וגם לתל אביב תוך חצי שעה עד שעה וגם בעלות מינימלית.
לעניין פיקוח המחירים, גם שם המדינה מתערבת כי יש עיוות שהיא בעצמה יצרה.
ואני אפילו לא מדבר על שחיתות (אם נאמר בכנות, מוניות זה תחום שבו נוכלות ועבריינות חוגגים ולמדינה יש חלק לא מבוטל בכך).
אז לא, המחיר מפוקח זה לא לטוב, זה בוודאי לרע.

לגבי המסעדות ומחירי הקפה בנתב"ג והתערבות המדינה, לא חשבת על ראיון מבריק, פשוט לאפשר תחרות חופשית ולהפחית רגולציה?
אם תתן לכל בעל פיצוציה, (אני מגזים אבל שהיה) לפתוח סניף בנתב"ג גם המחירים ירדו.
נדמה לי שזה די ברור.
על זה יש בדיחה סובייטית ידועה, שצעירי המפלגה (הקומוניסטית) הם גיבורים, כי הם יודעים היטב איך לייצר בעיות שעליהם הם אחרי זה יודעים להתגבר בגבורה רבה.
מדינת ישראל מזכירה לי את צעירי המפלגה הקומוניסטית האלה
 

darkshadow1

New member
אין לי כוח להתווכח איתך.

אבל גם אם נחשב לפי עלות תועלת, אנחנו צריכים להוכיח את התועלת
בשביל העלות, צריך להראות שבאמת צריכים את המדינה וזה לא יכול לקרות רק בעזרת כוחות השוק.
בצד העלות, תוסיף את החשש התמידי משחיתות (מכרז תפור למקורב של איזה שר או סתם קרוב משפחה של פקיד ממשלתי שבאופן פלא, יקבל את המכרז הזה).
חוץ מזה, איך שלא תסתכל, סבסוד של חברות הסלולאר (שכולנו יודעים מי מחזיק בבעלות עליהם) זה לא דבר "סקסי" למכור לציבור וגם שם יש חשש לשחיתות מובנית.

אחרי שעשית את זה, אתה צריך גם להראות את התועלת, כלמור שאכן הצעד הזה יגרום לעלייה בכמות התיירים, או יותר טוב בעלייה של הכנסות מתיירות.
ואפילו עוד יותר טוב ביצירת מקומות עבודה נוספים בענף התיירות.
כי בסופו של דבר, המטרה של התערבות המדינה, צריכה להיות לא בשביל אגו, או רצון להיות "חברתי", אלה בשביל לגרום ליותר אנשים למצוא תעסוקה בסקטור הפרטי ולפתור את המדינה (כלומר את משלמי המיסים) לדאוג לפרנסתם.
אני מצטער, אבל הקשר הזה נראה לי קלוש למדי וכזה שלא ממש מצדיק התערבות של המדינה.

לגבי מוניות, אתה יודע טוב מאוד, מה אני חושב על הענף הזה (יש לי מילה אחת בשבילך והיא "אובר").
כמובן אני לגמרי בעד כשהמדינה יוצרת אלטרנטיבה ראוייה למוניות בכך שבנתה רכבת (בקרוב חשמלית) שתשרת את התיירים ותיתן להם אופציה נוחה להגיע גם לירושלים וגם לתל אביב תוך חצי שעה עד שעה וגם בעלות מינימלית.
לעניין פיקוח המחירים, גם שם המדינה מתערבת כי יש עיוות שהיא בעצמה יצרה.
ואני אפילו לא מדבר על שחיתות (אם נאמר בכנות, מוניות זה תחום שבו נוכלות ועבריינות חוגגים ולמדינה יש חלק לא מבוטל בכך).
אז לא, המחיר מפוקח זה לא לטוב, זה בוודאי לרע.

לגבי המסעדות ומחירי הקפה בנתב"ג והתערבות המדינה, לא חשבת על ראיון מבריק, פשוט לאפשר תחרות חופשית ולהפחית רגולציה?
אם תתן לכל בעל פיצוציה, (אני מגזים אבל שהיה) לפתוח סניף בנתב"ג גם המחירים ירדו.
נדמה לי שזה די ברור.
על זה יש בדיחה סובייטית ידועה, שצעירי המפלגה (הקומוניסטית) הם גיבורים, כי הם יודעים היטב איך לייצר בעיות שעליהם הם אחרי זה יודעים להתגבר בגבורה רבה.
מדינת ישראל מזכירה לי את צעירי המפלגה הקומוניסטית האלה
אין לי כוח להתווכח איתך.
אתה כותב שטויות ולא מבין דבר בנושא. המקרה המדובר לא רלוונטי לשוק חופשי כי אי אפשר לתת לכל דורש לבנות עוד חנויות בנתב"ג ובוודאי שאי אפשר לתת לכל דורש לבנות שדה תעופה חדש. הדיבורים שלך על שחיתות לא רלוונטיים כי גם היום מוציאים מכרזים להפעלת חנויות בנתב"ג לפי תנאים שרש"ת קובעת. לא הצעתי בשום שלב לסבסד חברות סלולאר- ההשפעה היחידה של מה שהצעתי זה שרש"ת תרוויח פחות מהשכרת החנויות הרלוונטיות ובתמורה המפעיל ימכור את המוצר הרלוונטי בזול יותר.
ובזה סיימתי. אתה מוזמן לרשום עוד 500 שורות על כמה אתה אוהב את אובר, זה כבר נהיה מגוחך.
 

matrix200200

Active member
אתה מוזמן לכתוב, כמה הייתה רוצה שהמדינה תנגב לנו את הת*ת


אין לי כוח להתווכח איתך.
אתה כותב שטויות ולא מבין דבר בנושא. המקרה המדובר לא רלוונטי לשוק חופשי כי אי אפשר לתת לכל דורש לבנות עוד חנויות בנתב"ג ובוודאי שאי אפשר לתת לכל דורש לבנות שדה תעופה חדש. הדיבורים שלך על שחיתות לא רלוונטיים כי גם היום מוציאים מכרזים להפעלת חנויות בנתב"ג לפי תנאים שרש"ת קובעת. לא הצעתי בשום שלב לסבסד חברות סלולאר- ההשפעה היחידה של מה שהצעתי זה שרש"ת תרוויח פחות מהשכרת החנויות הרלוונטיות ובתמורה המפעיל ימכור את המוצר הרלוונטי בזול יותר.
ובזה סיימתי. אתה מוזמן לרשום עוד 500 שורות על כמה אתה אוהב את אובר, זה כבר נהיה מגוחך.
אתה מוזמן לכתוב, כמה הייתה רוצה שהמדינה תנגב לנו את הת*ת

תודה לאל, שהיא לא הגיע (עדיין) לרמות כאלה של טמטום.
 

Ccyclist

Well-known member
התועלת ממסחר ומידע אינטרנטי עצומה.

אבל גם אם נחשב לפי עלות תועלת, אנחנו צריכים להוכיח את התועלת
בשביל העלות, צריך להראות שבאמת צריכים את המדינה וזה לא יכול לקרות רק בעזרת כוחות השוק.
בצד העלות, תוסיף את החשש התמידי משחיתות (מכרז תפור למקורב של איזה שר או סתם קרוב משפחה של פקיד ממשלתי שבאופן פלא, יקבל את המכרז הזה).
חוץ מזה, איך שלא תסתכל, סבסוד של חברות הסלולאר (שכולנו יודעים מי מחזיק בבעלות עליהם) זה לא דבר "סקסי" למכור לציבור וגם שם יש חשש לשחיתות מובנית.

אחרי שעשית את זה, אתה צריך גם להראות את התועלת, כלמור שאכן הצעד הזה יגרום לעלייה בכמות התיירים, או יותר טוב בעלייה של הכנסות מתיירות.
ואפילו עוד יותר טוב ביצירת מקומות עבודה נוספים בענף התיירות.
כי בסופו של דבר, המטרה של התערבות המדינה, צריכה להיות לא בשביל אגו, או רצון להיות "חברתי", אלה בשביל לגרום ליותר אנשים למצוא תעסוקה בסקטור הפרטי ולפתור את המדינה (כלומר את משלמי המיסים) לדאוג לפרנסתם.
אני מצטער, אבל הקשר הזה נראה לי קלוש למדי וכזה שלא ממש מצדיק התערבות של המדינה.

לגבי מוניות, אתה יודע טוב מאוד, מה אני חושב על הענף הזה (יש לי מילה אחת בשבילך והיא "אובר").
כמובן אני לגמרי בעד כשהמדינה יוצרת אלטרנטיבה ראוייה למוניות בכך שבנתה רכבת (בקרוב חשמלית) שתשרת את התיירים ותיתן להם אופציה נוחה להגיע גם לירושלים וגם לתל אביב תוך חצי שעה עד שעה וגם בעלות מינימלית.
לעניין פיקוח המחירים, גם שם המדינה מתערבת כי יש עיוות שהיא בעצמה יצרה.
ואני אפילו לא מדבר על שחיתות (אם נאמר בכנות, מוניות זה תחום שבו נוכלות ועבריינות חוגגים ולמדינה יש חלק לא מבוטל בכך).
אז לא, המחיר מפוקח זה לא לטוב, זה בוודאי לרע.

לגבי המסעדות ומחירי הקפה בנתב"ג והתערבות המדינה, לא חשבת על ראיון מבריק, פשוט לאפשר תחרות חופשית ולהפחית רגולציה?
אם תתן לכל בעל פיצוציה, (אני מגזים אבל שהיה) לפתוח סניף בנתב"ג גם המחירים ירדו.
נדמה לי שזה די ברור.
על זה יש בדיחה סובייטית ידועה, שצעירי המפלגה (הקומוניסטית) הם גיבורים, כי הם יודעים היטב איך לייצר בעיות שעליהם הם אחרי זה יודעים להתגבר בגבורה רבה.
מדינת ישראל מזכירה לי את צעירי המפלגה הקומוניסטית האלה
התועלת ממסחר ומידע אינטרנטי עצומה.
קודם כל הזכרת את אובר, איך אמורים להשיג אחד ללא קישור מידע? אם נמצאים על רכבת ורוצים אובר הביתה צריך שלאפליקציה תהיה גישה לרשת.
&nbsp
אחר כך יש את אלמנט המסחר הפיזי. תייר יכול למצוא כל עסק ואת שעות הפתיחה שלו במפות גוגל. מי שטס מטען יד בלבד צריך להצטייד בכל מני נוזלים ופריטים זניחים שעדיף שלא להטיס אז גישה למידע כזה יכולה לעזור למסחר המקומי.
&nbsp
כשמסתכלים על התחום הסלולרי ומשווים אותו למצב בשנות השמונים כשטלפון סלולרי היה סמל סטטוס למעטי מעט ודקת שיחה עלתה לפחות דולר אפשר לראות איך נדיבות מחירים איפשרה שוק נרחב שמניב הכנסות רבות יותר מציבור נרחב בהשוואה למחירים יקרים לקבוצה מצומצמת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אכן גישה לרשת חשובה והיא עולה כסף. מישהו צריך לממן אותה

התועלת ממסחר ומידע אינטרנטי עצומה.
קודם כל הזכרת את אובר, איך אמורים להשיג אחד ללא קישור מידע? אם נמצאים על רכבת ורוצים אובר הביתה צריך שלאפליקציה תהיה גישה לרשת.
&nbsp
אחר כך יש את אלמנט המסחר הפיזי. תייר יכול למצוא כל עסק ואת שעות הפתיחה שלו במפות גוגל. מי שטס מטען יד בלבד צריך להצטייד בכל מני נוזלים ופריטים זניחים שעדיף שלא להטיס אז גישה למידע כזה יכולה לעזור למסחר המקומי.
&nbsp
כשמסתכלים על התחום הסלולרי ומשווים אותו למצב בשנות השמונים כשטלפון סלולרי היה סמל סטטוס למעטי מעט ודקת שיחה עלתה לפחות דולר אפשר לראות איך נדיבות מחירים איפשרה שוק נרחב שמניב הכנסות רבות יותר מציבור נרחב בהשוואה למחירים יקרים לקבוצה מצומצמת.
אכן גישה לרשת חשובה והיא עולה כסף. מישהו צריך לממן אותה
אבל זו ממש לא חייבת להיות הרכבת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ממממ לא. התיירים לא ידעו שהמדינה סבסדה אותם ב-50 ש"ח

יש עיקרון שנקרא "עלות תועלת".
לדוגמה, נניח למען הדיון שסים בנתב"ג עולה 100 ש"ח ובחוץ הוא עולה 50 ש"ח. אז אם המדינה תסבסד כל סים בנתב"ג ב-50 ש"ח- אז היא הרוויחה אלפי תיירים מרוצים שמעכשיו לא ירגישו שדופקים אותם. לעומת זאת, לסבסד את הלינה של כל תייר ב-50 ש"ח לכל אורך הביקור שלו זאת תוספת זניחה שהוא כמעט ולא ירגיש. כמובן שאין שום סיכוי שמדובר בסבסוד של 50%- לעניות דעתי קיצוץ של המחיר למה שנהוג מחוץ לנתב"ג אמנם יוריד את הרווח לכל מוצר אבל יגדיל בהרבה את נפח המכירות.
לגבי מוניות- גם המחיר שלהן מפוקח, לטוב ולרע.
ולגבי למה זה הגיוני לסבסד שכירות כזאת- לא מדובר על המצאה שלי. במכרזים האחרונים לבתי קפה בנתב"ג המדינה הכניסה כחלק מהמכרז חובה למכור מוצרים מסויימים במחירים קבועים מראש ונמוכים בכ-50% מהמחירים שהיו קודם לכן, אחרי שאנשים התלוננו באופן קבוע על המחירים המנופחים של מזון ושתייה בנתב"ג. ההבדל הוא שממחירי הקפה בנתב"ג סבלו בעיקר ישראלים, שיודעים להתלונן והם באמת לקוחות שבויים. תייר שמרגיש שדופקים אותו פעם אחר פעם- פשוט לא יחזור.
ממממ לא. התיירים לא ידעו שהמדינה סבסדה אותם ב-50 ש"ח
וגם אם כן, הם יראו בזה מובן מאליו. הקטע של "ירגישו שדופקים אותם" לא רלוונטי; בכל מקום בעולם ידוע שקהל שבוי משלם יותר, זה ממש לא משהו אופייני לישראל. התיירים לא יפסיקו לבוא כי זה לא שבמדינות אחרות הם נהנים ממחירי רצפה בנמלי התעופה (ובשלל אזורי תיירות אחרים) ורק פורשים לפניהם את השטיח האדום. תייר נבון מכין שיעורי בית ובודק מראש מה משתלם לו ולא בא בטענות למדינה שהוא מבקר בה.
 

Ccyclist

Well-known member
אין צורך לסבסד, רק להציע את כל המבחר.

ממממ לא. התיירים לא ידעו שהמדינה סבסדה אותם ב-50 ש"ח
וגם אם כן, הם יראו בזה מובן מאליו. הקטע של "ירגישו שדופקים אותם" לא רלוונטי; בכל מקום בעולם ידוע שקהל שבוי משלם יותר, זה ממש לא משהו אופייני לישראל. התיירים לא יפסיקו לבוא כי זה לא שבמדינות אחרות הם נהנים ממחירי רצפה בנמלי התעופה (ובשלל אזורי תיירות אחרים) ורק פורשים לפניהם את השטיח האדום. תייר נבון מכין שיעורי בית ובודק מראש מה משתלם לו ולא בא בטענות למדינה שהוא מבקר בה.
אין צורך לסבסד, רק להציע את כל המבחר.
בין התיירים יהיו גם מי שצריכים את הסים היקר עם שיחות החו"ל הכלולות. יש סיבה שהחנות של 019 ריקה והדלת סגורה.
&nbsp
איננו בשנות השבעים, מי שרואה את התייר כארנק מהלך בעידן טריפאדוויזר יגלה לצערו שהתייר אינו עומד לבד אלא חלק מציבור נרחב ומודע.
&nbsp
באשר לוויפי - גם ברכבות ובאוטובוסים באזורי באנגליה מפרסמים שיש וויפי. מעולם לא השתמשתי כי הקישור הפרטי עדיף, אבל כנוסע טוב לראות שיש רוחב לב ותודעת שירות מצד החברות הפרטיות השונות שבתחום. זו לא המצאה ייחודית לר"י. יש לצערי מצבים שהוויפי הסלולרי הוא בדיחה - הייתי על מעבורת לג'רזי שהוויפי פעל רק בנמלים ולא בהפלגה שארכה כשעתיים.
&nbsp
כלונדוני בעבר אני מורגל בחורי כיסוי בעת הנסיעה בתחתית (שבניגוד לר"י בדרך כלל מגיעה למרחק הליכה מהיעד) ובעבר חוסר יכולת ליצור קשר היה סימן מובהק שמישהו נמצא בדרך. אני מוכן לסבול חור כיסוי שיחסוך לי כ ₪50 בטווח הארוך, אבל בעידן שבו וויפי בתח"צ הוא מאפיין די נפוץ זכותי המלאה לרטון על ביטול דבר שיצא לי להסתמך עליו (גם אם לשעה בלבד) כי זה מבטא הרעה בשירות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה עסק פרטי, הוא יציע מה שהוא יציע... לא תפקיד המדינה להתערב

אין צורך לסבסד, רק להציע את כל המבחר.
בין התיירים יהיו גם מי שצריכים את הסים היקר עם שיחות החו"ל הכלולות. יש סיבה שהחנות של 019 ריקה והדלת סגורה.
&nbsp
איננו בשנות השבעים, מי שרואה את התייר כארנק מהלך בעידן טריפאדוויזר יגלה לצערו שהתייר אינו עומד לבד אלא חלק מציבור נרחב ומודע.
&nbsp
באשר לוויפי - גם ברכבות ובאוטובוסים באזורי באנגליה מפרסמים שיש וויפי. מעולם לא השתמשתי כי הקישור הפרטי עדיף, אבל כנוסע טוב לראות שיש רוחב לב ותודעת שירות מצד החברות הפרטיות השונות שבתחום. זו לא המצאה ייחודית לר"י. יש לצערי מצבים שהוויפי הסלולרי הוא בדיחה - הייתי על מעבורת לג'רזי שהוויפי פעל רק בנמלים ולא בהפלגה שארכה כשעתיים.
&nbsp
כלונדוני בעבר אני מורגל בחורי כיסוי בעת הנסיעה בתחתית (שבניגוד לר"י בדרך כלל מגיעה למרחק הליכה מהיעד) ובעבר חוסר יכולת ליצור קשר היה סימן מובהק שמישהו נמצא בדרך. אני מוכן לסבול חור כיסוי שיחסוך לי כ ₪50 בטווח הארוך, אבל בעידן שבו וויפי בתח"צ הוא מאפיין די נפוץ זכותי המלאה לרטון על ביטול דבר שיצא לי להסתמך עליו (גם אם לשעה בלבד) כי זה מבטא הרעה בשירות.
זה עסק פרטי, הוא יציע מה שהוא יציע... לא תפקיד המדינה להתערב
בכך, וזה לא קשור לכך שהתייר אינו "ארנק מהלך". המדינה צריכה לוודא שהעסק עובד לפי החוק, שכמובן אין רמאות וכו'; אבל מעבר לכך זה לא עניינה מה הוא מחליט ומה התייר מחליט. אם התייר הוא חלק מציבור רחב ומודע זה מצוין, אלה בדיוק שיעורי הבית שדיברתי עליהם. מי שמגיע מוכן לא ייאלץ לשלם סתם יותר.
&nbsp
נחמד שבלונדון יש WiFi בתח"ץ, זה ממש לא סטנדרט בכל עיר בעולם. אם יש אחלה, אבל לא חייב להיות. כאמור, האינטרנט ברכבת ישראל היה בדיחה בכל הפעמים שניסיתי, מעולם לא הצלחתי לגלוש בו באמת (ואני לא מדברת על יוטיוב או משהו כבד).
&nbsp
תרטון על מה שבא לך, אבל כשאני רוטנת על רכבת ישראל זה על היכולת להסתמך על שירותי התחבורה שלה, לא על האינטרנט. היא לא ספק אינטרנט, והרעה בשירות זה כשפתאום אין לי איך להגיע הביתה או שאני נתקעת בדרך בלי יכולת לדעת מתי אגיע. לאינטרנט הדפוק של הרכבת יש חלופות טובות, אז באמת שלא צריך טובות. שיתמקדו קודם בשירות שהם מחויבים לספק, אחרי שהוא יהיה מושלם ויישאר תקציב, אפשר יהיה לדבר על שדרוגים ופינוקים.
 

Ccyclist

Well-known member
אז תבטלי את רשות התחרות ?

זה עסק פרטי, הוא יציע מה שהוא יציע... לא תפקיד המדינה להתערב
בכך, וזה לא קשור לכך שהתייר אינו "ארנק מהלך". המדינה צריכה לוודא שהעסק עובד לפי החוק, שכמובן אין רמאות וכו'; אבל מעבר לכך זה לא עניינה מה הוא מחליט ומה התייר מחליט. אם התייר הוא חלק מציבור רחב ומודע זה מצוין, אלה בדיוק שיעורי הבית שדיברתי עליהם. מי שמגיע מוכן לא ייאלץ לשלם סתם יותר.
&nbsp
נחמד שבלונדון יש WiFi בתח"ץ, זה ממש לא סטנדרט בכל עיר בעולם. אם יש אחלה, אבל לא חייב להיות. כאמור, האינטרנט ברכבת ישראל היה בדיחה בכל הפעמים שניסיתי, מעולם לא הצלחתי לגלוש בו באמת (ואני לא מדברת על יוטיוב או משהו כבד).
&nbsp
תרטון על מה שבא לך, אבל כשאני רוטנת על רכבת ישראל זה על היכולת להסתמך על שירותי התחבורה שלה, לא על האינטרנט. היא לא ספק אינטרנט, והרעה בשירות זה כשפתאום אין לי איך להגיע הביתה או שאני נתקעת בדרך בלי יכולת לדעת מתי אגיע. לאינטרנט הדפוק של הרכבת יש חלופות טובות, אז באמת שלא צריך טובות. שיתמקדו קודם בשירות שהם מחויבים לספק, אחרי שהוא יהיה מושלם ויישאר תקציב, אפשר יהיה לדבר על שדרוגים ופינוקים.
אז תבטלי את רשות התחרות ?
https://he.m.wikipedia.org/wiki/רשות_התחרות
&nbsp
במדינת ישראל, כמו במדינות רבות בעולם, יש גוף שתפקידו לפקח שעסקים פרטיים לא יהפכו למונופולים ולא יתאמו מחירים בקרטלים. הרשות נועדה לטפל בכשלי שוק.
&nbsp
בנוסף יש פיקוח על מוצרי מזון, זכות להחזיר מוצרים פגומים, נגד אפלייה במתן שירות וזכויות צרכניות נוספות שבפירוש לא נותנות לעסק פרטי לעשות ככל העולה ברוחו אלא לפעול לפי כללים שמאזנים את כוחו של הלקוח מול העסק.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה לא "כשל שוק". יש תחרות ולא חייבים לקנות דווקא שם.

אז תבטלי את רשות התחרות ?
https://he.m.wikipedia.org/wiki/רשות_התחרות
&nbsp
במדינת ישראל, כמו במדינות רבות בעולם, יש גוף שתפקידו לפקח שעסקים פרטיים לא יהפכו למונופולים ולא יתאמו מחירים בקרטלים. הרשות נועדה לטפל בכשלי שוק.
&nbsp
בנוסף יש פיקוח על מוצרי מזון, זכות להחזיר מוצרים פגומים, נגד אפלייה במתן שירות וזכויות צרכניות נוספות שבפירוש לא נותנות לעסק פרטי לעשות ככל העולה ברוחו אלא לפעול לפי כללים שמאזנים את כוחו של הלקוח מול העסק.
זה לא "כשל שוק". יש תחרות ולא חייבים לקנות דווקא שם.
המדינה צריכה לדאוג לתנאים שיאפשרו תחרות, אבל אין פירוש הדבר שהחלופה הזולה ביותר תהיה גם הזמינה והנוחה ביותר. זה בד"כ לא עובד כך.
&nbsp
&nbsp
 

matrix200200

Active member


זה עסק פרטי, הוא יציע מה שהוא יציע... לא תפקיד המדינה להתערב
בכך, וזה לא קשור לכך שהתייר אינו "ארנק מהלך". המדינה צריכה לוודא שהעסק עובד לפי החוק, שכמובן אין רמאות וכו'; אבל מעבר לכך זה לא עניינה מה הוא מחליט ומה התייר מחליט. אם התייר הוא חלק מציבור רחב ומודע זה מצוין, אלה בדיוק שיעורי הבית שדיברתי עליהם. מי שמגיע מוכן לא ייאלץ לשלם סתם יותר.
&nbsp
נחמד שבלונדון יש WiFi בתח"ץ, זה ממש לא סטנדרט בכל עיר בעולם. אם יש אחלה, אבל לא חייב להיות. כאמור, האינטרנט ברכבת ישראל היה בדיחה בכל הפעמים שניסיתי, מעולם לא הצלחתי לגלוש בו באמת (ואני לא מדברת על יוטיוב או משהו כבד).
&nbsp
תרטון על מה שבא לך, אבל כשאני רוטנת על רכבת ישראל זה על היכולת להסתמך על שירותי התחבורה שלה, לא על האינטרנט. היא לא ספק אינטרנט, והרעה בשירות זה כשפתאום אין לי איך להגיע הביתה או שאני נתקעת בדרך בלי יכולת לדעת מתי אגיע. לאינטרנט הדפוק של הרכבת יש חלופות טובות, אז באמת שלא צריך טובות. שיתמקדו קודם בשירות שהם מחויבים לספק, אחרי שהוא יהיה מושלם ויישאר תקציב, אפשר יהיה לדבר על שדרוגים ופינוקים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למען הסר הספק, אני לא בדעתך הכללית ולא בעד קפיטליזם חזירי

למען הסר הספק, אני לא בדעתך הכללית ולא בעד קפיטליזם חזירי
אני חושבת שהמדינה צריכה לעודד תחרות וגם מתנגדת נחרצות ל"אובר"; אבל לא כל דבר ולא בכל מחיר. זה פשוט לא מקרה שמצדיק בעיניי התערבות של הממשלה.
 

matrix200200

Active member
אני יודע, אבל כאן אין בכלל את העניין הסוציאלי בשום צורה.

למען הסר הספק, אני לא בדעתך הכללית ולא בעד קפיטליזם חזירי
אני חושבת שהמדינה צריכה לעודד תחרות וגם מתנגדת נחרצות ל"אובר"; אבל לא כל דבר ולא בכל מחיר. זה פשוט לא מקרה שמצדיק בעיניי התערבות של הממשלה.
אני יודע, אבל כאן אין בכלל את העניין הסוציאלי בשום צורה.
 

luckydude

Active member
סתם אנקדוטה מעצבנת בעניין מבריטניה (גם שם אגב דופקים תיירים)

אין צורך לסבסד, רק להציע את כל המבחר.
בין התיירים יהיו גם מי שצריכים את הסים היקר עם שיחות החו"ל הכלולות. יש סיבה שהחנות של 019 ריקה והדלת סגורה.
&nbsp
איננו בשנות השבעים, מי שרואה את התייר כארנק מהלך בעידן טריפאדוויזר יגלה לצערו שהתייר אינו עומד לבד אלא חלק מציבור נרחב ומודע.
&nbsp
באשר לוויפי - גם ברכבות ובאוטובוסים באזורי באנגליה מפרסמים שיש וויפי. מעולם לא השתמשתי כי הקישור הפרטי עדיף, אבל כנוסע טוב לראות שיש רוחב לב ותודעת שירות מצד החברות הפרטיות השונות שבתחום. זו לא המצאה ייחודית לר"י. יש לצערי מצבים שהוויפי הסלולרי הוא בדיחה - הייתי על מעבורת לג'רזי שהוויפי פעל רק בנמלים ולא בהפלגה שארכה כשעתיים.
&nbsp
כלונדוני בעבר אני מורגל בחורי כיסוי בעת הנסיעה בתחתית (שבניגוד לר"י בדרך כלל מגיעה למרחק הליכה מהיעד) ובעבר חוסר יכולת ליצור קשר היה סימן מובהק שמישהו נמצא בדרך. אני מוכן לסבול חור כיסוי שיחסוך לי כ ₪50 בטווח הארוך, אבל בעידן שבו וויפי בתח"צ הוא מאפיין די נפוץ זכותי המלאה לרטון על ביטול דבר שיצא לי להסתמך עליו (גם אם לשעה בלבד) כי זה מבטא הרעה בשירות.
סתם אנקדוטה מעצבנת בעניין מבריטניה (גם שם אגב דופקים תיירים)
כשנחתתי בהית׳רו (כתייר) לפני מספר שנים ראיתי לשמחתי שיש מכונה אוטומטית שמוכרת כרטיסי סים פריפייד.

המחיר היה ״כמו בעיר״ אז קניתי אחד כזה. כשהפקט יצא מהמכונה הבחנתי שאמנם היה סים של T-Mobile בתוכו אבל הפקט היה פתוח. כשניסיתי לאתחל את הסים הבנתי את התעלול... בעל המכונה ״הוריד״ את הסכום להטענה שהיה כלול עם הסים מהחבילה (10 פאונד אאל״ט) כך שמה שקרה זה שבמקום שיהיה לי סים טעון ומוכן לפעולה ביציאה מהשדה היה לי סים חסר תכלית והייתי צריך להגיע לעיר כדי שאוכל להטעין אותו (וגם ״איבדתי״ את ה£10 קרדיט שחשבתי שאקבל).

מהו הלקח... בארץ אולי לוקחים ממך יותר כסף בשדה אבל לפחות אתה מבין מה אתה מקבל. מה שעשו בהית׳רו גובל ברמאות לדעתי.
 

matrix200200

Active member
לגבי "דופקים תיירים בלונדון", ניסית פעם לקבל vat refund?

סתם אנקדוטה מעצבנת בעניין מבריטניה (גם שם אגב דופקים תיירים)
כשנחתתי בהית׳רו (כתייר) לפני מספר שנים ראיתי לשמחתי שיש מכונה אוטומטית שמוכרת כרטיסי סים פריפייד.

המחיר היה ״כמו בעיר״ אז קניתי אחד כזה. כשהפקט יצא מהמכונה הבחנתי שאמנם היה סים של T-Mobile בתוכו אבל הפקט היה פתוח. כשניסיתי לאתחל את הסים הבנתי את התעלול... בעל המכונה ״הוריד״ את הסכום להטענה שהיה כלול עם הסים מהחבילה (10 פאונד אאל״ט) כך שמה שקרה זה שבמקום שיהיה לי סים טעון ומוכן לפעולה ביציאה מהשדה היה לי סים חסר תכלית והייתי צריך להגיע לעיר כדי שאוכל להטעין אותו (וגם ״איבדתי״ את ה£10 קרדיט שחשבתי שאקבל).

מהו הלקח... בארץ אולי לוקחים ממך יותר כסף בשדה אבל לפחות אתה מבין מה אתה מקבל. מה שעשו בהית׳רו גובל ברמאות לדעתי.
לגבי "דופקים תיירים בלונדון", ניסית פעם לקבל vat refund?
אני ניסיתי, ואיך נאמר, לישראל יש עוד הרבה לאן לשאוף כשזה מגיע למושג הזה "מדינה שדופקת תיירים"
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לדעתי זה לא "גובל" אלא רמאות לשמה. שווה להתלונן אם יש למי

סתם אנקדוטה מעצבנת בעניין מבריטניה (גם שם אגב דופקים תיירים)
כשנחתתי בהית׳רו (כתייר) לפני מספר שנים ראיתי לשמחתי שיש מכונה אוטומטית שמוכרת כרטיסי סים פריפייד.

המחיר היה ״כמו בעיר״ אז קניתי אחד כזה. כשהפקט יצא מהמכונה הבחנתי שאמנם היה סים של T-Mobile בתוכו אבל הפקט היה פתוח. כשניסיתי לאתחל את הסים הבנתי את התעלול... בעל המכונה ״הוריד״ את הסכום להטענה שהיה כלול עם הסים מהחבילה (10 פאונד אאל״ט) כך שמה שקרה זה שבמקום שיהיה לי סים טעון ומוכן לפעולה ביציאה מהשדה היה לי סים חסר תכלית והייתי צריך להגיע לעיר כדי שאוכל להטעין אותו (וגם ״איבדתי״ את ה£10 קרדיט שחשבתי שאקבל).

מהו הלקח... בארץ אולי לוקחים ממך יותר כסף בשדה אבל לפחות אתה מבין מה אתה מקבל. מה שעשו בהית׳רו גובל ברמאות לדעתי.
לדעתי זה לא "גובל" אלא רמאות לשמה. שווה להתלונן אם יש למי
ואיך... אולי הוא בונה על כך שלתייר הממוצע אין פנאי או רצון להתעסק בזה.
 
חבל, באמת היה חסר לי,

מתברר שרכבת ישראל השביתה את ה-WiFi בקרונות ובתחנות
ב"תוכנית חיסכון" נרעשו מאוד, אבל זו באמת לא מציאה גדולה... גם ככה לא השתמשתי בו כי הוא בקושי עבד. ברכבת צודקים שכיום חבילות הגלישה הסלולריות גדולות וזולות, ונראה לי סביר שלא ישקיעו בזה, שיתמקדו במה שחשוב (ועם הגלישה נסתדר).
חבל, באמת היה חסר לי,
גולש אך ורק בטאבלט עם WIFI.
 
למעלה