משרד התחבורה מזניח את השירות בכרטיס הרב-קו (דו"ח מבקר המדינה

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member


יש עמדות כרטוס מאויישות בתחנה, אין צורך בעובדים נוספים
ניתן גם להתקין מכונות להנפקת רב קו כפי שיש בלונדון, למשל.
 
מה הגיוני בעמדת רב-קו בתחנות רכבת שסמוכות לעמדות רב קו

זה לא מוזר, זה ניהול הגיוני של כח אדם
ברגע שעשו יישור קו ולרוב האוכלוסיה כבר יש רב קו אין שום היגיון להחזיק אנשים שכל היום ישבו במשרד ולא יעשו כלום כי בחרו לשים אותם בעמדה של רב קו בתחנה בה לא עוברים הלקוחות שלהם
מה הגיוני בעמדת רב-קו בתחנות רכבת שסמוכות לעמדות רב קו
של מפעילות אחרות?
ת"א סבידור מרכז - סמוך לעמדה של דן
ת"א ההגנה - סמוך לתחנה המרכזית בת"א שם יש עמדות של מספר מפעילות
חוף הכרמל - סמוך לתחנה המרכזית בה יש עמדת על הקו שמופעלת על ידי אגד ומוקד שירות של דן בצפון שגם מנפיק רב-קו
https://www.rail.co.il/ravkav/pages/servicestations.aspx

זה נקרא ניהול הגיוני של כח אדם?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
עדיין הגיוני בעידן הנוכחי שבו כל חוזה מטופל ע"י המפעיל

מה הגיוני בעמדת רב-קו בתחנות רכבת שסמוכות לעמדות רב קו
של מפעילות אחרות?
ת"א סבידור מרכז - סמוך לעמדה של דן
ת"א ההגנה - סמוך לתחנה המרכזית בת"א שם יש עמדות של מספר מפעילות
חוף הכרמל - סמוך לתחנה המרכזית בה יש עמדת על הקו שמופעלת על ידי אגד ומוקד שירות של דן בצפון שגם מנפיק רב-קו
https://www.rail.co.il/ravkav/pages/servicestations.aspx

זה נקרא ניהול הגיוני של כח אדם?
עדיין הגיוני בעידן הנוכחי שבו כל חוזה מטופל ע"י המפעיל
שהטעין אותו, כשאין מסלקה ארצית והחוזים וכרטיסים לא מונפקים ע"י "מרכז השירות" (קוד מפעיל 1) אלא ע"י כל מפעיל בנפרד
"על הקו" זה בלוף פירסומי המטעה את הציבור, כל עמדה עדיין מטפלת רק בחוזים שלה
 
מה הגיוני בזה? במיוחד בהקשר של ניהול כוח אדם?

עדיין הגיוני בעידן הנוכחי שבו כל חוזה מטופל ע"י המפעיל
שהטעין אותו, כשאין מסלקה ארצית והחוזים וכרטיסים לא מונפקים ע"י "מרכז השירות" (קוד מפעיל 1) אלא ע"י כל מפעיל בנפרד
"על הקו" זה בלוף פירסומי המטעה את הציבור, כל עמדה עדיין מטפלת רק בחוזים שלה
מה הגיוני בזה? במיוחד בהקשר של ניהול כוח אדם?
מה הגיוני בשלוש או יותר עמדות שונות בסמיכות זו לזו?
גם אם כל מפעילה מטפלת בחוזים שמכרה, עדיין יותר הגיוני לקיים מרכז אחד בכל מקום גם אם הוא כולל נציגים של מפעילות שונות.
הגיון אין במצב הקיים. אולי אילוצים בירוקרטיים ומכוח האינרציה, אבל לא הגיון.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יותר מוזר שאין בהן מכונה לרב-קו אנונימי כמו בתחנות המטרונית

גם מוזר מאוד שאי אפשר להנפיק רב קו בכל תחנת רכבת אלא רק
במספר מוגבל של תחנות, בעיקר ראשיות. דווקא מי שרוצים להביא אותו לתחבורה ציבורית מגיע לראשונה לרכבת בתחנות הפרבריות שלה, ושם אומרים לו שיקנה כרטיס נייר (לא חופשי-יומי) ושיוציא רב קו בתל אביב.
יותר מוזר שאין בהן מכונה לרב-קו אנונימי כמו בתחנות המטרונית
פעמיים הגעתי במיוחד לקופות הרכבת בחוף הכרמל, ביקשתי רב קו אנונימי ועזבתי את הקופה לאחר כמה דקות שבהן לא הצליחו להנפיק לי אחד (ולא נותר לי זמן להמשיך לחכות). בסוף איכשהו מצאנו את עצמנו עוברים (עם רכב...) ליד תחנה של מטרונית וקנינו.
 

alantan

New member
בדיוק על זה אני מדבר - לחוזים אישיים אני כבר לא מצפה...

יותר מוזר שאין בהן מכונה לרב-קו אנונימי כמו בתחנות המטרונית
פעמיים הגעתי במיוחד לקופות הרכבת בחוף הכרמל, ביקשתי רב קו אנונימי ועזבתי את הקופה לאחר כמה דקות שבהן לא הצליחו להנפיק לי אחד (ולא נותר לי זמן להמשיך לחכות). בסוף איכשהו מצאנו את עצמנו עוברים (עם רכב...) ליד תחנה של מטרונית וקנינו.
בדיוק על זה אני מדבר - לחוזים אישיים אני כבר לא מצפה...
 

tenen

New member
המחסור בעמדות טעינה הוא דמיוני לחלוטין

משרד התחבורה מזניח את השירות בכרטיס הרב-קו (דו"ח מבקר המדינה
"המבקר מצא כי יש מחסור אקוטי בעמדות טעינה, זמן המתנה ממושך בעמדות השירות ומנויים שמשלמים תעריפים מוגדלים בשל אי ידיעת זכויותיהם. מבקר המדינה תוקף את משרד התחבורה על הזנחת פרויקט הדגל של התחבורה הציבורית - כרטיס הרב-קו"
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3723554,00.html

המבקר הקדיש 32 עמודים בדוח המלא לענייני רב קו,קנסות,סיטי פס ועוד.
2 "פנינים" לדוגמא,מצורפים, בענייני (אין) גיבוי\שרידות וחקיקה\הסדרה.
המחסור בעמדות טעינה הוא דמיוני לחלוטין
למה דמיוני לחלוטין?
לא רק שכל סמארט פון הוא עמדת טעינה בפועל גם כמעט כל נהג אוטובוס הוא עמדת טעינה.
&nbsp
מי שלא רוצה להטעין דרך הסמארט פון פשוט מטעין אצל נהג האוטובוס, זה לא שיש לו משהו יותר טוב לעשות כאשר הוא על האוטובוס.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
הכוונה לעמדות אוטומטיות לשירות עצמי, ראה תגובתי מעלה

המחסור בעמדות טעינה הוא דמיוני לחלוטין
למה דמיוני לחלוטין?
לא רק שכל סמארט פון הוא עמדת טעינה בפועל גם כמעט כל נהג אוטובוס הוא עמדת טעינה.
&nbsp
מי שלא רוצה להטעין דרך הסמארט פון פשוט מטעין אצל נהג האוטובוס, זה לא שיש לו משהו יותר טוב לעשות כאשר הוא על האוטובוס.
הכוונה לעמדות אוטומטיות לשירות עצמי, ראה תגובתי מעלה
 

alantan

New member
הטענה אצל הנהג היא רעה חולה, אחת הסיבות לכרטיס חכם היא

המחסור בעמדות טעינה הוא דמיוני לחלוטין
למה דמיוני לחלוטין?
לא רק שכל סמארט פון הוא עמדת טעינה בפועל גם כמעט כל נהג אוטובוס הוא עמדת טעינה.
&nbsp
מי שלא רוצה להטעין דרך הסמארט פון פשוט מטעין אצל נהג האוטובוס, זה לא שיש לו משהו יותר טוב לעשות כאשר הוא על האוטובוס.
הטענה אצל הנהג היא רעה חולה, אחת הסיבות לכרטיס חכם היא
בדיוק כדי להמנע מההתעסקות הזו בכסף.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
א. לא כל סמרטפון (יש כאלה ללא NFC) ב. אצל הנהג רק במזומן

המחסור בעמדות טעינה הוא דמיוני לחלוטין
למה דמיוני לחלוטין?
לא רק שכל סמארט פון הוא עמדת טעינה בפועל גם כמעט כל נהג אוטובוס הוא עמדת טעינה.
&nbsp
מי שלא רוצה להטעין דרך הסמארט פון פשוט מטעין אצל נהג האוטובוס, זה לא שיש לו משהו יותר טוב לעשות כאשר הוא על האוטובוס.
א. לא כל סמרטפון (יש כאלה ללא NFC) ב. אצל הנהג רק במזומן
 

tenen

New member
ולכן ישנם גם פתרונות נוספים

א. לא כל סמרטפון (יש כאלה ללא NFC) ב. אצל הנהג רק במזומן
ולכן ישנם גם פתרונות נוספים
למשל כל מי שרוצה בכרטיס אשראי ולא מחזיק סמארטפון קורא כרטיסים למחשב נמכר היום ב25 שקל.
&nbsp
כמו כן בדיוק כמו שניתן לשלם חשבונות כמעט בכל פיצוציה כל מה שמשרד התחבורה צריך בשביל לקבל כמה אלפי עמדות מכירה זה פשוט לאפשר למי שרוצה להטעין לכל אחד תמורת עמלה בדיוק כמו שעושים את זה בתשלום חשבונות.
&nbsp
זה יגרום ביום אחד להוספת אלפי עמדות הטענה ואם העמלה תתווסף למחיר הקיים זה יהיה בחינם עבור המדינה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ראשית, 25 ש"ח זה יקר מאוד לשירות שאמור להינתן חינם

ולכן ישנם גם פתרונות נוספים
למשל כל מי שרוצה בכרטיס אשראי ולא מחזיק סמארטפון קורא כרטיסים למחשב נמכר היום ב25 שקל.
&nbsp
כמו כן בדיוק כמו שניתן לשלם חשבונות כמעט בכל פיצוציה כל מה שמשרד התחבורה צריך בשביל לקבל כמה אלפי עמדות מכירה זה פשוט לאפשר למי שרוצה להטעין לכל אחד תמורת עמלה בדיוק כמו שעושים את זה בתשלום חשבונות.
&nbsp
זה יגרום ביום אחד להוספת אלפי עמדות הטענה ואם העמלה תתווסף למחיר הקיים זה יהיה בחינם עבור המדינה.
ראשית, 25 ש"ח זה יקר מאוד לשירות שאמור להינתן חינם
(גם אם זה חד פעמי) וגם ככה זה די ביזיון שיש בעיה לטעון דרך האינטרנט בלעדיו (אין צורך להסביר לי למה, אני יודעת). אין מצב שהייתי קונה כזה מכשיר רק שתהיה לי הזכות להטעין את הרב-קו. מאותה סיבה אני גם לא מוכנה לשלם במיוחד על נסיעה לעמדת רב-קו או לאגד כדי שהם יחזירו לי כסף על טעויות נהגים. אני אמורה לשלם כסף כדי לקבל זיכוי או לטעון כסף? לא נראה לי ולא מקובל עליי.

&nbsp
רוב האוכלוסייה שלא מחזיקה סמרטפון היא לא בדיוק האוכלוסייה שמשתמשת היטב במחשב או שתקנה כזה מכשיר, כך שזה לא פתרון.
&nbsp
הפתרון שנראה לי שכולנו מסכימים עליו הוא הרבה עמדות נוחות ונגישות.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
...ונגישות גם עם מזומן, כי כספונט מחייב אשראי

ראשית, 25 ש"ח זה יקר מאוד לשירות שאמור להינתן חינם
(גם אם זה חד פעמי) וגם ככה זה די ביזיון שיש בעיה לטעון דרך האינטרנט בלעדיו (אין צורך להסביר לי למה, אני יודעת). אין מצב שהייתי קונה כזה מכשיר רק שתהיה לי הזכות להטעין את הרב-קו. מאותה סיבה אני גם לא מוכנה לשלם במיוחד על נסיעה לעמדת רב-קו או לאגד כדי שהם יחזירו לי כסף על טעויות נהגים. אני אמורה לשלם כסף כדי לקבל זיכוי או לטעון כסף? לא נראה לי ולא מקובל עליי.

&nbsp
רוב האוכלוסייה שלא מחזיקה סמרטפון היא לא בדיוק האוכלוסייה שמשתמשת היטב במחשב או שתקנה כזה מכשיר, כך שזה לא פתרון.
&nbsp
הפתרון שנראה לי שכולנו מסכימים עליו הוא הרבה עמדות נוחות ונגישות.
...ונגישות גם עם מזומן, כי כספונט מחייב אשראי
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה