משק בית - זכויות

מירי1

New member
משק בית - זכויות

מהן חובותי כמעסיקה של עובדת נקיון בביתי, הקף המשרה שלה: 5 שעות, פעם בשבועיים. חופשות? דמי הבראה? פיצויי פיטורין (מעבר לשנה ) תודה מירי.
 
עקרונית ...

את חייבת לשלם לה שכר לפחות בגובה שכר המינימום, לשלם לה החזר הוצאות נסיעה אם יש לה כאלה, ולתת לה חופשה או תמורת חופשה בשיעור של 4% מהשכר שלה. אם היא עובדת או תעבוד מעבר לשנה אחת - תהיי חייבת לשלם לה גם דמי הבראה ואם היא תפוטר או תתפטר בנסיבות מזכות בפיצויים - אז גם פיצויי פיטורים.
 

lex

New member
חלילה נשכח דיווח ותשלום למל"ל ../images/Emo18.gif

 
נכון, אבל זה כבר חובות המעביד ולא..

זכויות העובד. לעובד עצמו זה לא משנה.
 

lex

New member
אכן, אך השאלה היתה על חובותיה ...

כמעסיקה
 

מירי1

New member
ברור אבל כמה ?

ברור לי מה אני חייבת לשלם, אולם כיצד לחשב את המגיע לה אני לא יודעת. בכל אופן, שכרה הינו 160 ש"ח ל 5 שעות (פעם בשבועיים) והוא כולל נסיעות (סה"כ 2 נסיעות פנים עירוניות). ע"פ הנתונים הללו אשמח לקבל מידע מספרי, אם ניתן. תודה מראש. מירי.
 

מירי1

New member
תשובה

היי היא עובדת אצלנו כשנתיים וחצי ועלות הנסיעות היא 10 שח
 

מירי1

New member
יוסאריאן

היי, אתה מסכים עם החישובים שהוצגו ? תודה מראש, מירי
 

pumic

New member
החישוב מקירוב

שכרה למעשה 32 ש"ח לשעה כ- 320 ש"ח לחודש כולל נסיעות. פיצויים - כעבור שנה יהיו בסך של חודש עבודה כלומר 320 ש"ח. את יכולה להמנע מתשלום פיצויים ומתשלום הבראה (אף אל פי שמדובר בסכום מזערי) על ידי פיטוריה לאחר 9-10 חודשי עבודה - (עצה קצת "רעה" אבל אנו רוצים בטובתך עכשיו). מבחינת חופשה בדרך כלל על כל 45 שעות שבועיות (לפעמים זה 180 שעות חודשיות ולפעמים זה 225 שעות חודשיות - תלוי במספר השבועות בחודש) מגיע מינימום של 10 שעות חופש. על פי החישוב של 10 שעות עבודה בחודש מדובר בערך של 0.25 שעות חופש. אל לשכוח שאת מחוייבת בתשלום של ביטוח לאומי.
 

pumic

New member
הערה קטנה

כל התשובות נכונות וזאת בתנאי שהעובדת היא עובדת חוקית כלומר היא משלמת מס הכנסה ואת משלמת ביטוח לאומי ברגע שהעבודה היא בתשלום של "כסף שחור" את לא חייבת לה כלום והיא לא חייבת לך.
 
הערה גדולה ...

ההערה הקטנה איננה נכונה. דבר ראשון - העובדת, כעובדת, לא חייבת לדאוג בעצמה לתשלום מס הכנסה. דבר שני - בלי קשר לשאלת חוקיות ההעסקה ולשאלת הדיווח למל"ל, המעבידה חייבת לשלם לעובדת את כל הזכויות שלה. זה שהערתי רק בקשר לזה - זה לא אומר שאני מסכים לחישובים שבהודעה הקודמת של pumic.
 

pumic

New member
יוס זה בשבילך....

האם לא כל עובד במדינת ישראל חייב לדווח על כך הכנסה שהוא מקבל? אם אין לעובדת זכויות מדוע שיהיה למעביד זכויות? ודבר נוסף......... אשמח לקבל את תגובתך על נושא החישובים.
 
pum זה בשבילך ...

העובד כעובד איננו חייב לדווח למס הכנסה על הכנסותיו, אלא אם מס הכנסה דורש ממנו לדווח. אין חובת דיווח כללית. (למרות שיעקב נאמן, כשהיה שר אוצר, רצה להנהיג כזו). חובת הדיווח והניכוי במקור מוטלת על המעביד. את השאלה השניה - בכלל לא הבנתי. מה זאת אומרת "אם אין לעובדת זכויות מדוע שיהיה למעביד זכויות?"? לא מבין. אני עוד לא רוצה להגיב על נושא החישובים. קודם שמירי תגיד כמה זמן העוזרת עובדת אצלה.
 

pumic

New member
אני חייבת להודות....

שבנושא הדיווח למס הכנסה ממש חידשת לי, הייתי בטוחה שחובת הדיווח הוא על העובד ולא על המעביד..תודה
 

pumic

New member
בהמשך לתשובתך הנה תגובה נוספת

אם אני מורה פרטית ומקבלת שכר מהתלמידים שלי מי אמור לדווח למס הכנסה ? שהרי לפי דברך התלמיד הוא המעסיק לא? כאשר אני עובדת ללא תלוש משכורת אני נחשבת כעצמאית וחובת מס ההכנסה חלה עלי גם בתור מנקה וגם בתור מורה פרטית. כאדם עצמאי אין לי שום זכויות. לא מגיעים לי חופשות ולא מגיעים לי פיצויים בתור אדם עצמאי אני לא זקוקה לשום הגנה שהרי אני "החברה". תקן אותי אם אני טועה.
 

מ.ה.

New member
דיווח, תשלום וניכוי מס במקור

יש לאבחן בין שלושת אלה: חובת הדיווח, על המעביד; חובת התשלום, על העובד וניכוי המס במקור (אופן ביצוע התשלום בפועל) על המעביד. למיטב הבנתי תלמיד בשיעורים פרטיים אינו מעסיק אלא לקוח. ע"פ חוק (שלדעתי אינו הוגן כלפי אנשים ישרים) עצמאי אינו זכאי לדמי אבטלה אם העסק שלו קורס למרות שהוא משלם דמי ביטוח לאומי גבוהים יותר משכיר. ההגנה על שכיר שעליה דיברת הינה מול המעביד. עצמאי הוא המעביד של עצמו (לפחות על פי חלק מן החיקוקים) ועל כן אין צורך להגן על העצמאי מפני עצמו.
 

pumic

New member
תשובתך מקובלת עלי אבל...

כאשר מדובר במורה לשיעורים פרטים או מנקה האם אין מדובר ב"עסק עצמאי" ועל כן אין צורך להגן על העצמאי מפני עצמו? האם המעסיק הוא לא האדם שמשלם את המשכורת עבור שירותים מסויימים שכן התלמיד (הורי התלמיד) משלמים שכר למורה פרטי עבור שירותים שהמורה נותן. בסופו של דבר שאלתי היא האם מנקה מורה פרטי או סטודנט שמכין עבודות סימנריונות למשל נחשבים כעצמאים או כשכירים ואם כן מיהו המעביד?
 

מ.ה.

New member
יחסי עובד מעביד מול יחסי קבלן מזמין

שאלת מעמד היחסים דלעיל הינה שאלה שעומדת בחלוקת בתיקים רבים בבית הדין לעבודה. בעוד שמבחן ההשתלבות הינו המבחן המוביל (אם כי לא היחיד ומעמדו מתערער קמעה) בדיני עבודה הרי שבדיני נזיקין המבחן הינו מבחן השליטה והפיקוח. ישנם מקרים שבית הדין לעבודה הכיר בעובד שנתן חשבוניות מס למזמין כעובד ולא כקבלן (המקרה האחרון שפורסם לדעתי היה הרכת בית הדין בכתבת של ידיעות אחרונות שעבדה רק עבור ידיעות אחרונות אך נתנה חשבוניות) וכמובן יש מקרים הפוכים. השאלה אינה פשוטה כלל ועיקר. דומני כי אדם הנותן שיעורים פרטיים בביתו, הקובע את תוכן השיעור, את יום המפגש וכד´ אינו יכול לטעון כי הוא שכיר של התלמיד או הוריו.
 

pumic

New member
ציתות מהחוק - לגבי פיטורין

עובד זכאי לפיצויי פיטורים כאשר מתקיימים התנאים הבאים: א. כאשר פוטר מי שעבד שנה אחד ברציפות יכולה להיות במסגרת משרה מלאה, או משרה חלקית אצל מעביד אחד או במקום עבודה אחר ופוטר או כאשר פוטר אדם ממקום עבודתו שעבד בו שתי עונות בשתי שנים רצופות, "עונה" פירושה שלושה חודשים רצופים בשנה שבהם עבד לפחות 60 יום. פיצויי הפיטורים יינתנו רק אם היו יחסי עובד-מעביד בין העובד/ת ומעבידו. אם פוטר אדם סמוך לסיום שנת העבודה הראשונה אין הפיטורים פוגעים בזכות העובד לקבל פיצויים פיטורים אלא אם כן הוכיח המעביד שפיטר את העובד לא בגלל הרצון להמנע מתשלום פיצויים הפיטורים. אם מסיבה כלשהי היתה הפסקה זמנית בעבודה ללא ניתוק יחסי עבודה, או אפילו הפסקה תוך ניתוק יחסי עבודה שלא עלתה על שלושה חודשים, אין הפסקות אלה פוגעות ברציפות העבודה. במילים אחרות היות ואין בינך לבין עובדת משק הבית יחסי עובד מעביד והיות ועבודה אינה רצופה אינך חייבת בפיצויי פיטורין.
 
למעלה