משנה הבאה יתחילו לפעול ביפן מוניות ללא נהג.

herouth

New member
משנה הבאה יתחילו לפעול ביפן מוניות ללא נהג.

בשלב הראשון - ההסעות יהיו רק מבתי הלקוחות לקומביני:

כתבה בכלכליסט

לי נראה שזה יכול לשפר את העלויות של שירות ההסעות לשיכורים שכבר פועל ביפן. בגרסה הנוכחית, מגיעים שני נהגים במונית, אחד מסיע במונית את השיכור לביתו, השני נוהג במכוניתו של השיכור לביתו, ואוסף את הנהג הראשון משם.

עם מונית אוטונומית, אפשר להסתפק בנהג אחד בלבד - כל עוד, כמובן, השיכור בעצמו איננו בעליה של מכונית אוטונומית.
 

mishel s

New member
אבל מה זה לסוע רק עד הקובמיני, אפילו שיכור יכול את זה ברגל..

 

herouth

New member
טוב, הנה כתבה גם ב־Japan Times

Japan Times

כאן יש גם פרטים נוספים:
  • ההסעות הן לא לקומביני (שזו היתה האינטרפרטציה שלי למילה "מכולת" בכלכליסט), אלא לסופרמרקט שיכול להיות במרחק עד 3 ק"מ מבית הלקוח.
  • בינתיים, עדיין יש נהג מונית במונית... מטעמי בטיחות.
האמת שחשבתי שדווקא יכול להיות הגיוני אם המכוניות האלה יהיו מתוכנתות עם כל האופציות להגיע מקומביני לקומביני. ואז הן יכולות להקל על אלגוריתם הניווט שלהן (המסלולים ידועים מראש, אופציות החניה/המתנה ידועות, לא יחסמו איזה כביש חד סיטרי ויגרמו לאמבולנס לא לעבור בזמן ולילד שבתוכו למות...
), והלקוח יכול באמת לקחת מונית מכל מקום לכל מקום - כשלמעשה זה מקומביני לקומביני.

אבל נראה שבינתיים הם הלכו על אופציה של נסיעות לסופרמרקט.
 

mishel s

New member
נסיעות לסופרמרקט

זה באמת יכול להיות הקלה משמעותית.
זה היה אחד הדברים שהכי לא אהבתי ביפן.
ההליכה הארוכה לסופרמארקט והחזרה עם שקיות כבדות.
זה גם אחד הסיבות למה אנשים מבזבזים הרבה כסף ביפן.
אנשים (לפחות מי שיכול להרשות לעצמו) מעדיף לקנות יותר יקר בקומביני הקרוב מאשר בזול בסופרמרקט הרחוק.
זה בסופו של חודש מצטבר לסכום לא קטן והאנשים (לפחות אלו שאני דיברתי איתם) מודעים לזה שזה לא טוב, זאת עצלנות וזאת דרך לחסוך קצת אבל עדיין, העצלנות מנצחת בימי עבודה שכל מה שאתה רוצה זה לחזור הבייתה ולנוח... אז במקום לעשות סיבוב לסופר אתה פשוט קונה בקומביני הקרוב לביתך.
אם הנסיעות האלו במונית האוטומאטית יהיו לא יקרות מדי, זה יכול להשתלם.
 
למעלה