" משמר המפרץ" ???????????

מצב
הנושא נעול.

krause

New member
" משמר המפרץ" ???????????

" משמר המפרץ" ???????????
ובכן למי שלא יודע, משמר המפרץ זו לא רק תכנית טלוויזיה אלה חברת אוטובוסים אשר עבדה באזור מפרץ חיפה. החברה הוקמה ב 1924על ידי קבוצת חלוצים אשר התישבה בעכו ועסקה בכריית זיפזיף.התחילו להוביל בעגלות ופרדות. במשך השנים רכשו משאיות ועבדו עם סולל בונה.בשנת 1933 רכשה הקבוצה 5 אוטובוסים מדגם ריאו בעלות 24 מקומות ישיבה. ב 1935 התאגדו כקואופרטיב והוסיפו בסוגרים את השם הישן "קבוצת זיפזיף" לקו העבודה שלהם נתנו את המספר 14 כמספר הקילומטרים בין קרית חיים לצ´ק פוסט. ב 1947 היה לאחת מהחברות אשר הרכיבו את "שחר" החיפאית אשר לאחר מכן הרכיבו את ה "ש" של "אשד".
 

יהוושע

New member
הכרטיסים ממש במצב מעולה . מידע

" משמר המפרץ" ???????????
ובכן למי שלא יודע, משמר המפרץ זו לא רק תכנית טלוויזיה אלה חברת אוטובוסים אשר עבדה באזור מפרץ חיפה. החברה הוקמה ב 1924על ידי קבוצת חלוצים אשר התישבה בעכו ועסקה בכריית זיפזיף.התחילו להוביל בעגלות ופרדות. במשך השנים רכשו משאיות ועבדו עם סולל בונה.בשנת 1933 רכשה הקבוצה 5 אוטובוסים מדגם ריאו בעלות 24 מקומות ישיבה. ב 1935 התאגדו כקואופרטיב והוסיפו בסוגרים את השם הישן "קבוצת זיפזיף" לקו העבודה שלהם נתנו את המספר 14 כמספר הקילומטרים בין קרית חיים לצ´ק פוסט. ב 1947 היה לאחת מהחברות אשר הרכיבו את "שחר" החיפאית אשר לאחר מכן הרכיבו את ה "ש" של "אשד".
הכרטיסים ממש במצב מעולה . מידע
מעניין מאוד , והשם הזה ממש נחמד ואפילו עתידני קצת לאותה תקופה . נזכרתי שאבי שהוא בן קריית חיים סיפר לי , שבשנות המנדט מס´ הקו מחיפה לקריית חיים היה 14 , כך שעכשיו ברור לי מאין נלקח מס´ הקו . בספר " סיפורה של חיפה " מופיעה תמונה של חיפושים של הבריטים באוטובוס שעומד ליד גשר פז בחיפה ( אז גשר " של " ) לכיוון הצ´קפוסט , וניתן לראות שמס´ הקו המופיע על האוטובוס הוא 14 . אגב : תמונה שפירסמת בפורום , של אוטובוס בקו ת"א - י-ם על כביש ת"א - י-ם ( התמונה של אוטובוס שחור ועל ידו ערבי ) מופיעה בארכיון התצלומים הלאומי וצילם אותה צלם בשם זולטן קלוגר . ( אתה יודע עליו משהו? )
 

krause

New member
יהוושע אתה צודק, את התמונה של

הכרטיסים ממש במצב מעולה . מידע
מעניין מאוד , והשם הזה ממש נחמד ואפילו עתידני קצת לאותה תקופה . נזכרתי שאבי שהוא בן קריית חיים סיפר לי , שבשנות המנדט מס´ הקו מחיפה לקריית חיים היה 14 , כך שעכשיו ברור לי מאין נלקח מס´ הקו . בספר " סיפורה של חיפה " מופיעה תמונה של חיפושים של הבריטים באוטובוס שעומד ליד גשר פז בחיפה ( אז גשר " של " ) לכיוון הצ´קפוסט , וניתן לראות שמס´ הקו המופיע על האוטובוס הוא 14 . אגב : תמונה שפירסמת בפורום , של אוטובוס בקו ת"א - י-ם על כביש ת"א - י-ם ( התמונה של אוטובוס שחור ועל ידו ערבי ) מופיעה בארכיון התצלומים הלאומי וצילם אותה צלם בשם זולטן קלוגר . ( אתה יודע עליו משהו? )
יהוושע אתה צודק, את התמונה של
האוטובוס הערבי בכביש ירושלים הורדתי (בעבור 20 שקל) מארכיון התצלומים הלאומי. אגב לכל חובבי הרכבות, יש שם המון צילומים, לא עולה כסף לראות. הצלם זולטן קלוגר היה אחד הצלמים המפורסמים באותה תקופה, והארכיון מלא בתמונותיו ההיסטוריות.
 

יהוושע

New member
תגיד קראוס , אפרופו ארכיון התצלומים

יהוושע אתה צודק, את התמונה של
האוטובוס הערבי בכביש ירושלים הורדתי (בעבור 20 שקל) מארכיון התצלומים הלאומי. אגב לכל חובבי הרכבות, יש שם המון צילומים, לא עולה כסף לראות. הצלם זולטן קלוגר היה אחד הצלמים המפורסמים באותה תקופה, והארכיון מלא בתמונותיו ההיסטוריות.
תגיד קראוס , אפרופו ארכיון התצלומים
יש שם תמונה של " תחנת הרכבת של ת"א " משנות ה 30 - 40 , תחנה לא גדולה עם רציף ארוך ועליו נוסעים , בתוך מין " עמק " כזה , אני בשום אופן לא מצליח לזהות את המקום , אולי אתה יודע איפה עמדה התחנה הזאת? זה בטוח לא בית הדר . אגב , אין שם הרבה תמונות של רכבת העמק , ושל הרכבת לביירות אין בכלל . אגב , תוכל להסביר לי איך מורידים משם תמונות? עוד שתי שאלות: אתה מציין של " משמר המפרץ " היו רק 5 אוטובוסים , לפיכך , אילו חברות אוטובוסים נוספות פעלו בחיפה ובמפרץ , בהנחה שבשנות ה 30 - 40 הייתה שם תנועת נוסעים ערה גם למפעלי התעשייה במפרץ , גם לקריות וגם לעכו , נהריה , נצרת , עפולה , טבריה , גליל והעמקים ועוד ועוד? הלא חברה אחת קטנה כזו לא יכלה להסיע נוסעים רבים כול כך? " שחר " הוקמה לדבריך ב 47´ , אם כך היא פעלה כחברה עצמאית זמן קצר יחסית שכן ב 1951 היא התאחדה עם אגד ודרום יהודה ל " אשד " שהפך תוך זמן קצר לאגד , הלא כן? ושאלה אחרונה לגבי התחנה המרכזית הראשונה בחיפה שאת תמונתה הבאת וזו אכן התחנה שאליה התכוונתי , יש לך מיקום מדוייק שלה בחיפה? ומתי הוקמה התחנה בשד´ בן גוריון - פינת רח´ יפו? תודה על תשובותיך ועל כול המידע והמסמכים ההיסטוריים המרתקים שאתה מפרסם כאן . מרשים ביותר .
 
תחנת תל-אביב צפון =בני ברק !!!

תגיד קראוס , אפרופו ארכיון התצלומים
יש שם תמונה של " תחנת הרכבת של ת"א " משנות ה 30 - 40 , תחנה לא גדולה עם רציף ארוך ועליו נוסעים , בתוך מין " עמק " כזה , אני בשום אופן לא מצליח לזהות את המקום , אולי אתה יודע איפה עמדה התחנה הזאת? זה בטוח לא בית הדר . אגב , אין שם הרבה תמונות של רכבת העמק , ושל הרכבת לביירות אין בכלל . אגב , תוכל להסביר לי איך מורידים משם תמונות? עוד שתי שאלות: אתה מציין של " משמר המפרץ " היו רק 5 אוטובוסים , לפיכך , אילו חברות אוטובוסים נוספות פעלו בחיפה ובמפרץ , בהנחה שבשנות ה 30 - 40 הייתה שם תנועת נוסעים ערה גם למפעלי התעשייה במפרץ , גם לקריות וגם לעכו , נהריה , נצרת , עפולה , טבריה , גליל והעמקים ועוד ועוד? הלא חברה אחת קטנה כזו לא יכלה להסיע נוסעים רבים כול כך? " שחר " הוקמה לדבריך ב 47´ , אם כך היא פעלה כחברה עצמאית זמן קצר יחסית שכן ב 1951 היא התאחדה עם אגד ודרום יהודה ל " אשד " שהפך תוך זמן קצר לאגד , הלא כן? ושאלה אחרונה לגבי התחנה המרכזית הראשונה בחיפה שאת תמונתה הבאת וזו אכן התחנה שאליה התכוונתי , יש לך מיקום מדוייק שלה בחיפה? ומתי הוקמה התחנה בשד´ בן גוריון - פינת רח´ יפו? תודה על תשובותיך ועל כול המידע והמסמכים ההיסטוריים המרתקים שאתה מפרסם כאן . מרשים ביותר .
תחנת תל-אביב צפון =בני ברק !!!
כנראה שמדובר בתחנת ת"א הצפון שהיא תחנת בני-ברק. זו טעות של כולם כמעט: תחנת ארלוזורוב לא נקראה מעולם תחנת הצפון. זו טעות נוראה ! יש לי תמונות מקוריות של תחנת בני ברק מאותן השנים ועל השלטים כתוב חד משמעית: "תל-אביב צפון" ! יום נהדר אביתר !
 

יהוושע

New member
אני יודע שת"א צפון זו בני ברק , אגב

תחנת תל-אביב צפון =בני ברק !!!
כנראה שמדובר בתחנת ת"א הצפון שהיא תחנת בני-ברק. זו טעות של כולם כמעט: תחנת ארלוזורוב לא נקראה מעולם תחנת הצפון. זו טעות נוראה ! יש לי תמונות מקוריות של תחנת בני ברק מאותן השנים ועל השלטים כתוב חד משמעית: "תל-אביב צפון" ! יום נהדר אביתר !
אני יודע שת"א צפון זו בני ברק , אגב
בלוח זמנים משנת 1968 שמופיע באתר מוזיאון הרכבת באינטרנט , כתובה בסוגריים ליד ת"א צפון המילה ר"ג , כדי להבדיל את התחנה מת"א מרכז . עכ"פ , בשנים המדוברות תחנת ת"א מרכז עוד לא הייתה אפילו בתכנון וכך גם תחנת ב"ב . מסילת החוף עוד לא נסללה אז . אנסה להזמין את התמונה ולפרסם אותה כאן .( והטעות הנפוצה הנ"ל אינה " נוראה " . תרגיע , sweetheart ) .
 

krause

New member
יהוושע שלום, תודה על השאלה, ועל

תגיד קראוס , אפרופו ארכיון התצלומים
יש שם תמונה של " תחנת הרכבת של ת"א " משנות ה 30 - 40 , תחנה לא גדולה עם רציף ארוך ועליו נוסעים , בתוך מין " עמק " כזה , אני בשום אופן לא מצליח לזהות את המקום , אולי אתה יודע איפה עמדה התחנה הזאת? זה בטוח לא בית הדר . אגב , אין שם הרבה תמונות של רכבת העמק , ושל הרכבת לביירות אין בכלל . אגב , תוכל להסביר לי איך מורידים משם תמונות? עוד שתי שאלות: אתה מציין של " משמר המפרץ " היו רק 5 אוטובוסים , לפיכך , אילו חברות אוטובוסים נוספות פעלו בחיפה ובמפרץ , בהנחה שבשנות ה 30 - 40 הייתה שם תנועת נוסעים ערה גם למפעלי התעשייה במפרץ , גם לקריות וגם לעכו , נהריה , נצרת , עפולה , טבריה , גליל והעמקים ועוד ועוד? הלא חברה אחת קטנה כזו לא יכלה להסיע נוסעים רבים כול כך? " שחר " הוקמה לדבריך ב 47´ , אם כך היא פעלה כחברה עצמאית זמן קצר יחסית שכן ב 1951 היא התאחדה עם אגד ודרום יהודה ל " אשד " שהפך תוך זמן קצר לאגד , הלא כן? ושאלה אחרונה לגבי התחנה המרכזית הראשונה בחיפה שאת תמונתה הבאת וזו אכן התחנה שאליה התכוונתי , יש לך מיקום מדוייק שלה בחיפה? ומתי הוקמה התחנה בשד´ בן גוריון - פינת רח´ יפו? תודה על תשובותיך ועל כול המידע והמסמכים ההיסטוריים המרתקים שאתה מפרסם כאן . מרשים ביותר .
יהוושע שלום, תודה על השאלה, ועל
המחמאות.לגבי ארכיון התמונות הלאומי.באתר עצמו מסבירים איך לבצע הזמנת תמונה.צריך רק לרשום את קוד התמונה, המספר הסידורי שלה, שם הצלם וכל זה בדואר אלקטרוני לכתובת שהם מספקים. מחיר תמונה 20 שח.הם מחזירים לך את התמונה לדואר האלקטרוני שלך.בקשר לתחנה בתל אביב.באם תוכל לתת לי את מספר התמונה אולי תהיה לי תשובה. מיקום תחנת אגד הישנה בחיפה היתה, רחוב המלכים פינת סמטת עזה. לגבי משמר המפרץ והתחבורה הציבורית באזור חיפה. ובכן, משמר המפרץ התחיל ב 5 אוטובוסים והגיע ל כ 100 אוטובוסים ערב איחודו עם "שחר". התחבורה הציבורית באיזור חיפה הינו סיפור מרתק.אציין רק את שם החברות והאיחודים אשר נעשו עד להקמת "אשד"ב1951 . החברות "כפר עטה" ו"קבוצת זיפזיף" הקימו את "משמר המפרץ". החברות הבאות הקימו את קואוטפרטיב "חבר" הגדול. "הקשר"-קו מס 8 נשר,יגור,כפר חסידים. בת גלים - קו מס 7. הכרמל השאנן- קו מס 2 . חבר-קו מס 4 איזור הדר הכרמל. חברות אלו הקימו את "חבר" "חבר"+ " משמר המפרץ" + חברת "הר הכרמל אחוזה" התאחדו בשנת 1947 וייצרו את "שחר" שירות חיפה רבתי. ב1948 הצטרפו אליהם חברת הסעות הר הכרמל (דרוזים)וחברת שפרעם קו 11. ב1951 הוקם "אשד" - אגד. שחר.דרום יהודה. אני שמח על השאלה. אציג כרטיסים של חברות אלו+ הסברים.
 

יהוושע

New member
תודה על התשובה המאלפת . כחיפני

יהוושע שלום, תודה על השאלה, ועל
המחמאות.לגבי ארכיון התמונות הלאומי.באתר עצמו מסבירים איך לבצע הזמנת תמונה.צריך רק לרשום את קוד התמונה, המספר הסידורי שלה, שם הצלם וכל זה בדואר אלקטרוני לכתובת שהם מספקים. מחיר תמונה 20 שח.הם מחזירים לך את התמונה לדואר האלקטרוני שלך.בקשר לתחנה בתל אביב.באם תוכל לתת לי את מספר התמונה אולי תהיה לי תשובה. מיקום תחנת אגד הישנה בחיפה היתה, רחוב המלכים פינת סמטת עזה. לגבי משמר המפרץ והתחבורה הציבורית באזור חיפה. ובכן, משמר המפרץ התחיל ב 5 אוטובוסים והגיע ל כ 100 אוטובוסים ערב איחודו עם "שחר". התחבורה הציבורית באיזור חיפה הינו סיפור מרתק.אציין רק את שם החברות והאיחודים אשר נעשו עד להקמת "אשד"ב1951 . החברות "כפר עטה" ו"קבוצת זיפזיף" הקימו את "משמר המפרץ". החברות הבאות הקימו את קואוטפרטיב "חבר" הגדול. "הקשר"-קו מס 8 נשר,יגור,כפר חסידים. בת גלים - קו מס 7. הכרמל השאנן- קו מס 2 . חבר-קו מס 4 איזור הדר הכרמל. חברות אלו הקימו את "חבר" "חבר"+ " משמר המפרץ" + חברת "הר הכרמל אחוזה" התאחדו בשנת 1947 וייצרו את "שחר" שירות חיפה רבתי. ב1948 הצטרפו אליהם חברת הסעות הר הכרמל (דרוזים)וחברת שפרעם קו 11. ב1951 הוקם "אשד" - אגד. שחר.דרום יהודה. אני שמח על השאלה. אציג כרטיסים של חברות אלו+ הסברים.
תודה על התשובה המאלפת . כחיפני
לשעבר , לא ידעתי את כול הפרטים שמסרת כאן , ומסתבר שחיפה הייתה לא רק חיה ותוססת באותן שנים , אלא יוזמתית מאוד מבחינה תחבורתית , לפחות כמו שאר חלקי הארץ , אם לא יותר . רח´ המלכים הוא היום דרך העצמאות , לא זוכר כרגע איפה זה " סמטת עזה " , מעניין לברר זאת , בהנחה ששם הרחוב לא שונה מאז . בניגוד למרכז ת"א , שם נהרסו הרבה בתים ישנים ( אם כי רבים גם שומרו ) , אזור דרך העצמאות לא השתנה לדעתי מאז שנות ה - 40 . על לוח השנה שהצגת כתוב שהתחנה פעלה מ 1936 עד 1946 , חשבתי שזה היה מוקדם יותר מזה . מכך אני מסיק שהתחנה בשד´ בן גוריון נפתחה ב 1946 . שים לב לשם יפה נוסף של חב´ אוטובוסים " הכרמל השאנן " - ממש פיוטי... אני מניח שזו חברה ששירתה את הכרמל ואת שכונת נווה שאנן ( שכונת הולדתי ) . כמה יפה וכמה עברי ומקורי . ידוע לך מה היו מספרי הקווים לשאר הקריות , לעכו ונהריה ( אם היו ) ? איזו חברה הסיעה את הנוסעים בין שלוש הערים הגדולות חיפה , ת"א וי-ם ? אתה עדיין בודק מידע לגבי שאלתי על אחוזי השימוש באמצעי תח"ץ שונים בשנות ה 20 וה 30? תודה מראש .
 

krause

New member
ליהוושע במיוחד!!!

תודה על התשובה המאלפת . כחיפני
לשעבר , לא ידעתי את כול הפרטים שמסרת כאן , ומסתבר שחיפה הייתה לא רק חיה ותוססת באותן שנים , אלא יוזמתית מאוד מבחינה תחבורתית , לפחות כמו שאר חלקי הארץ , אם לא יותר . רח´ המלכים הוא היום דרך העצמאות , לא זוכר כרגע איפה זה " סמטת עזה " , מעניין לברר זאת , בהנחה ששם הרחוב לא שונה מאז . בניגוד למרכז ת"א , שם נהרסו הרבה בתים ישנים ( אם כי רבים גם שומרו ) , אזור דרך העצמאות לא השתנה לדעתי מאז שנות ה - 40 . על לוח השנה שהצגת כתוב שהתחנה פעלה מ 1936 עד 1946 , חשבתי שזה היה מוקדם יותר מזה . מכך אני מסיק שהתחנה בשד´ בן גוריון נפתחה ב 1946 . שים לב לשם יפה נוסף של חב´ אוטובוסים " הכרמל השאנן " - ממש פיוטי... אני מניח שזו חברה ששירתה את הכרמל ואת שכונת נווה שאנן ( שכונת הולדתי ) . כמה יפה וכמה עברי ומקורי . ידוע לך מה היו מספרי הקווים לשאר הקריות , לעכו ונהריה ( אם היו ) ? איזו חברה הסיעה את הנוסעים בין שלוש הערים הגדולות חיפה , ת"א וי-ם ? אתה עדיין בודק מידע לגבי שאלתי על אחוזי השימוש באמצעי תח"ץ שונים בשנות ה 20 וה 30? תודה מראש .
ליהוושע במיוחד!!!
קודם כל אני מכין חומר לתשובה על שאלותיך. כיליד נווה שאנן אני מציג בפניך מנייה של חברת האוטו של השכונה.תהנה.
 

K85

New member
מוניות בירושלים בשנות ה-30

ליהוושע במיוחד!!!
קודם כל אני מכין חומר לתשובה על שאלותיך. כיליד נווה שאנן אני מציג בפניך מנייה של חברת האוטו של השכונה.תהנה.
מוניות בירושלים בשנות ה-30
בהמשך לשירשור על המוניות הירושלמיות בשנות ה-30 מלפני מספר שבועות. לאחר בירור נודע לי שחברת המוניות הירושלמית "נשר", שהצגת כרטיס שלה, הייתה בבעלותו של סבא של אמא שלי, ישראל הרשקוביץ´ ז"ל. היו לו 14 מוניות, רובן מדגמים אמריקאים והוא עצמו נתן לחברה את השם "נשר". לפני שהקים את חברת נשר, היה אבי סבי שותף של אדם בשם אזולאי בחברת המוניות "קדימה" שהצגת גם כרטיס שלה, אך על כרטיס זה לא מופיע שמו משום שהוא מהתקופה שבה כבר היה מחוץ ל"קדימה" והקים את חברת המוניות "נשר".
 

krause

New member
תודה על המידע

מוניות בירושלים בשנות ה-30
בהמשך לשירשור על המוניות הירושלמיות בשנות ה-30 מלפני מספר שבועות. לאחר בירור נודע לי שחברת המוניות הירושלמית "נשר", שהצגת כרטיס שלה, הייתה בבעלותו של סבא של אמא שלי, ישראל הרשקוביץ´ ז"ל. היו לו 14 מוניות, רובן מדגמים אמריקאים והוא עצמו נתן לחברה את השם "נשר". לפני שהקים את חברת נשר, היה אבי סבי שותף של אדם בשם אזולאי בחברת המוניות "קדימה" שהצגת גם כרטיס שלה, אך על כרטיס זה לא מופיע שמו משום שהוא מהתקופה שבה כבר היה מחוץ ל"קדימה" והקים את חברת המוניות "נשר".
תודה על המידע
אני שמח על המידע אשר העברתה לי וכמובן ששם הסבא של אימך נכנס לארכיון המידע אשר ברשותי. סרקתי במיוחד עבורך כרטיס נוסף של חברת "נשר" אשר ברשותי.הכרטיס מדהים ביופיו. אגב חברת נשר קיימה את הקו הראשון בירושלים לשכונת תלפיות ויש לי צילום של האוטובוס הראשון של נשר הנכנס לשכונה. העיתונאי דב גניחובסקי כתב כתבה מענינת על אוטובוס זה, אשר היה מעורב גם בתאונת רכבת באותם הזמנים.
 

K85

New member
על לא דבר

תודה על המידע
אני שמח על המידע אשר העברתה לי וכמובן ששם הסבא של אימך נכנס לארכיון המידע אשר ברשותי. סרקתי במיוחד עבורך כרטיס נוסף של חברת "נשר" אשר ברשותי.הכרטיס מדהים ביופיו. אגב חברת נשר קיימה את הקו הראשון בירושלים לשכונת תלפיות ויש לי צילום של האוטובוס הראשון של נשר הנכנס לשכונה. העיתונאי דב גניחובסקי כתב כתבה מענינת על אוטובוס זה, אשר היה מעורב גם בתאונת רכבת באותם הזמנים.
על לא דבר
סבא שלי סיפר לי, שאחת המוניות, מדגם אמריקאי כלשהו, נדמה לי ששברולט אבל לא בטוח, הייתה מכונית יפה מאוד בצבע כחול והייתה מוכרת מאוד בירושלים, שכן לא היו הרבה כמוה בארץ. עד שיום אחד היא נגנבה ונמצאה לאחר מספר שבועות שרופה בשכם.
 

יהוושע

New member
מה פירוש " מחיר ג"מ " ?

תודה על המידע
אני שמח על המידע אשר העברתה לי וכמובן ששם הסבא של אימך נכנס לארכיון המידע אשר ברשותי. סרקתי במיוחד עבורך כרטיס נוסף של חברת "נשר" אשר ברשותי.הכרטיס מדהים ביופיו. אגב חברת נשר קיימה את הקו הראשון בירושלים לשכונת תלפיות ויש לי צילום של האוטובוס הראשון של נשר הנכנס לשכונה. העיתונאי דב גניחובסקי כתב כתבה מענינת על אוטובוס זה, אשר היה מעורב גם בתאונת רכבת באותם הזמנים.
מה פירוש " מחיר ג"מ " ?
 

krause

New member
קוי תחבורה בצפון שנות ה 30-40

תגיד קראוס , אפרופו ארכיון התצלומים
יש שם תמונה של " תחנת הרכבת של ת"א " משנות ה 30 - 40 , תחנה לא גדולה עם רציף ארוך ועליו נוסעים , בתוך מין " עמק " כזה , אני בשום אופן לא מצליח לזהות את המקום , אולי אתה יודע איפה עמדה התחנה הזאת? זה בטוח לא בית הדר . אגב , אין שם הרבה תמונות של רכבת העמק , ושל הרכבת לביירות אין בכלל . אגב , תוכל להסביר לי איך מורידים משם תמונות? עוד שתי שאלות: אתה מציין של " משמר המפרץ " היו רק 5 אוטובוסים , לפיכך , אילו חברות אוטובוסים נוספות פעלו בחיפה ובמפרץ , בהנחה שבשנות ה 30 - 40 הייתה שם תנועת נוסעים ערה גם למפעלי התעשייה במפרץ , גם לקריות וגם לעכו , נהריה , נצרת , עפולה , טבריה , גליל והעמקים ועוד ועוד? הלא חברה אחת קטנה כזו לא יכלה להסיע נוסעים רבים כול כך? " שחר " הוקמה לדבריך ב 47´ , אם כך היא פעלה כחברה עצמאית זמן קצר יחסית שכן ב 1951 היא התאחדה עם אגד ודרום יהודה ל " אשד " שהפך תוך זמן קצר לאגד , הלא כן? ושאלה אחרונה לגבי התחנה המרכזית הראשונה בחיפה שאת תמונתה הבאת וזו אכן התחנה שאליה התכוונתי , יש לך מיקום מדוייק שלה בחיפה? ומתי הוקמה התחנה בשד´ בן גוריון - פינת רח´ יפו? תודה על תשובותיך ועל כול המידע והמסמכים ההיסטוריים המרתקים שאתה מפרסם כאן . מרשים ביותר .
קוי תחבורה בצפון שנות ה 30-40
בנוסף לקוי התחבורה בתוך חיפה פעלו מספר חברות גדולות יחסית מחיפה לאזור הצפון, וכן מחיפה לתל אביב וירושלים.המוביל הגדול בכיוון ירושלים ותל אביב היה כמובן "אגד" אשר נוסד ב 1933. החברות הבולטות היו: העמק - מחיפה לעמק יזרעאל. הצפון- מחיפה לעפולה וטבריה. כנרת- חיפה טבריה. נצרת באס קומפאני. חברה ערבית אשר קיימת עד היום. בגליל העליון עבד "שרות החולה" בעמק הירדן עבד "קואופרטיב עמק הירדן" בחדרה עבד "אביר" עפולה אשר היתה בירת העמק, היו בה מספר חברות. אחים קימל. היו המון חברות טקסי. בקיצור היו ספסלים פנויים ולא עמדו בנסיעות. אציג שני כרטיסים ישנים מאוד. כרטיס ראשון של חברת חיפה נצרת.כתוב באנגלית ממהלול לחיפה.נהלל הוקמה ב 1921 ליד הכפר מהלול וממנו בה שמה! הכרטיס הוא משנת 1922 . הכרטיס השני מצפת. כרטיס יפה של גר´ג גליל השייך למוסה פרג´ון.
 

krause

New member
כרטיס מצפת.

קוי תחבורה בצפון שנות ה 30-40
בנוסף לקוי התחבורה בתוך חיפה פעלו מספר חברות גדולות יחסית מחיפה לאזור הצפון, וכן מחיפה לתל אביב וירושלים.המוביל הגדול בכיוון ירושלים ותל אביב היה כמובן "אגד" אשר נוסד ב 1933. החברות הבולטות היו: העמק - מחיפה לעמק יזרעאל. הצפון- מחיפה לעפולה וטבריה. כנרת- חיפה טבריה. נצרת באס קומפאני. חברה ערבית אשר קיימת עד היום. בגליל העליון עבד "שרות החולה" בעמק הירדן עבד "קואופרטיב עמק הירדן" בחדרה עבד "אביר" עפולה אשר היתה בירת העמק, היו בה מספר חברות. אחים קימל. היו המון חברות טקסי. בקיצור היו ספסלים פנויים ולא עמדו בנסיעות. אציג שני כרטיסים ישנים מאוד. כרטיס ראשון של חברת חיפה נצרת.כתוב באנגלית ממהלול לחיפה.נהלל הוקמה ב 1921 ליד הכפר מהלול וממנו בה שמה! הכרטיס הוא משנת 1922 . הכרטיס השני מצפת. כרטיס יפה של גר´ג גליל השייך למוסה פרג´ון.
כרטיס מצפת.
 

יהוושע

New member
נראה ממש כאילו זה נכתב אתמול .

כרטיס מצפת.
נראה ממש כאילו זה נכתב אתמול .
שמור במצב מעולה . באיזו צורה אתה שומר את הכרטיסים , האם באלבומים מיוחדים שאטומים לחמצן? מעניין שבכרטיס של נצרת חיפה כתוב בצד בעברית " שולם " . האם לנהג ( שהיה ערבי , סביר להניח ) הייתה חותמת בעברית , או שהחותמת הוחתמה בקופה בתחנת המוצא? אני מוכרח לומר לך שהכרטיסים שלך גם משקפים מצב גיאופוליטי של ארץ ( שאומנם הייתה אז מעין קולוניה בריטית ) " נורמלית " יחסית , שבה חיו יהודים וערבים בערים מעורבות , השתמשו באותם אמצעי תחבורה שהשילוט בהם ובכרטיסיהם היה בשלוש לשונות , הסיעו אלה את אלה , ורוב הזמן ( להוציא את המאורעות שבהם לא השתתפו כ ו ל הערבים ) ניהלו חיים משותפים נורמלים ללא עוינות . זה נראה כול כך אוטופי היום , כאילו לקוח מעולם אחר ותקופה אחרת על כוכב אחר .
 

krause

New member
שמירת מסמכים

נראה ממש כאילו זה נכתב אתמול .
שמור במצב מעולה . באיזו צורה אתה שומר את הכרטיסים , האם באלבומים מיוחדים שאטומים לחמצן? מעניין שבכרטיס של נצרת חיפה כתוב בצד בעברית " שולם " . האם לנהג ( שהיה ערבי , סביר להניח ) הייתה חותמת בעברית , או שהחותמת הוחתמה בקופה בתחנת המוצא? אני מוכרח לומר לך שהכרטיסים שלך גם משקפים מצב גיאופוליטי של ארץ ( שאומנם הייתה אז מעין קולוניה בריטית ) " נורמלית " יחסית , שבה חיו יהודים וערבים בערים מעורבות , השתמשו באותם אמצעי תחבורה שהשילוט בהם ובכרטיסיהם היה בשלוש לשונות , הסיעו אלה את אלה , ורוב הזמן ( להוציא את המאורעות שבהם לא השתתפו כ ו ל הערבים ) ניהלו חיים משותפים נורמלים ללא עוינות . זה נראה כול כך אוטופי היום , כאילו לקוח מעולם אחר ותקופה אחרת על כוכב אחר .
שמירת מסמכים
מסמכים שומרים כמו בולים.הנייר הנו נייר crystal clear pockets.מיוחדים המונעים חימצון.וכמובן יקרים מאוד. אגב לגבי הבדל בין כרטיסים של חברות ערביות ויהודיות, אזי בכרטיסי היהודים כתבו עיברית ואנגלית.ובכרטיסי הערבים כתבו אנגלית וערבית. אני מצרף כרטיס של חברה ערבית אשר שרתה בקו ירושלים יפו.
 

יהוושע

New member
אפשר לבקש עוד קצת כרטיסי רכבת?

קוי תחבורה בצפון שנות ה 30-40
בנוסף לקוי התחבורה בתוך חיפה פעלו מספר חברות גדולות יחסית מחיפה לאזור הצפון, וכן מחיפה לתל אביב וירושלים.המוביל הגדול בכיוון ירושלים ותל אביב היה כמובן "אגד" אשר נוסד ב 1933. החברות הבולטות היו: העמק - מחיפה לעמק יזרעאל. הצפון- מחיפה לעפולה וטבריה. כנרת- חיפה טבריה. נצרת באס קומפאני. חברה ערבית אשר קיימת עד היום. בגליל העליון עבד "שרות החולה" בעמק הירדן עבד "קואופרטיב עמק הירדן" בחדרה עבד "אביר" עפולה אשר היתה בירת העמק, היו בה מספר חברות. אחים קימל. היו המון חברות טקסי. בקיצור היו ספסלים פנויים ולא עמדו בנסיעות. אציג שני כרטיסים ישנים מאוד. כרטיס ראשון של חברת חיפה נצרת.כתוב באנגלית ממהלול לחיפה.נהלל הוקמה ב 1921 ליד הכפר מהלול וממנו בה שמה! הכרטיס הוא משנת 1922 . הכרטיס השני מצפת. כרטיס יפה של גר´ג גליל השייך למוסה פרג´ון.
אפשר לבקש עוד קצת כרטיסי רכבת?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה