משמרות במקום העבודה!

tvckrmhbh

New member
משמרות במקום העבודה!

שבוע טוב ושלום לכל העונים בפורום! אני מאוד מרוגז עכשיו ואולי אתם תוכלו קצת לעזור או לפחות לשפוך אור על הבעייה שלי: אני עובד בעבודה של משמרות, לפני שנה החלו לקצץ במספר המשמרות בעבודה מ 5 ל 4 מאחר והיה משבר כלכלי. קיבלנו את רוע הגזירה בשקט. הבעיה שלי היא איך בונים את המשמרות! אני קיבלתי למשל השבוע 4 משמרות 1 משמרות בוקר - יש שתיים כאלה מ 8 עד 16 ומ 9 עד 17. שאר המשמרות שקיבלתי הן ערב 3 ערבים רצופים - כלומר מ 14 עד 22. מה מעצבן אותי? אין אדם אחר במחלקה שעובד 3 ערבים רצוף, יש אחד שמקבל קבוע 5 משמרות - כולן בוקר מאחר ונולד לו ילד ו"קשה לו לעבוד ערבים". אדם אחר עובד רק 3 ימים וגם הם - כולם בוקר כי בערב "הוא לא קיים" (כהגדרתו של אותו אדם) - הוא לומד קורס קארטה וקורס הכנה לתואר ראשון פעמיים בשבוע. ובשאר הימים הוא כבר לא קיים כנראה. אחרת - גם אם כותבים אותה בערב - כולם יודעים שהיא לא תבוא. כמה וכמה פעמים היא לא באה - הבוס לא פיטר, לא העמיד לוועדת משמעת, לא כלום, פשוט התייאש, כרגע מקבלת 4 ימים אך ורק בוקר. שאר העובדים האחרים במחלקה - מקבלים 4 משמרות כולם ועובדים 2 ערבים ו-2 בקרים אבל אף אחד לא עובד 3 ערבים רצוף. מה מרגיז אותי? אני עובד הכי ותיק במחלקה- 4 שנים, עדיין הבוס תוקע לי משמרות נגד רצוני ובלי תיאום. היו עובדים לפני במחלקה, היו עובדים שהגיעו אחרי ועזבו לפני - כולם עבדו תחת אותו בוס וגם אז המצב היה של "בוא ניתן לו כמה שיותר ערבים ולאחרים בקרים כי אחרת אלוהים יודע מה יקרה". אני מבין שעלי לעבוד ערבים אבל למה יש אחרים שלא עובדים ערבים אלא רק בקרים? כי "קשה להם". מה הקשר? יש עוד הרבה מקומות עבודה שבהם עובדים במשמרות ולאנשים יש ילדים ועדיין עובדים בקרים, ערבים וגם לילות - אפילו שיש ילד קטן בבית. מה זה הקטע - "אני לא קיים בערב" ולכן הבחור לא עובד בערבים? מה אני יכול לעשות נגד חוסר השויון במתן המשמרות? אני לא רוצה לעבוד השבוע 3 ערבים רצופים. לכל הרוחות! גם לי יש חיים פרטיים ויש לי רצון לבקר חברים שלי או משפחה שלי או סתם לצאת לבילוי או סתם לשבת בבית בערב ולראות טלויזיה כמו בנאדם. אני לא רוצה לבוא לעבוד כל הזמן משמרות ערב ערב ערב, דייייייי!!!! נמאסססססססס!!!! מה עלי לעשות? סליחה על החפירה, סליחה על הסגנון ועל הכעס שהפגנתי.
לכל מי שיענה!
 
תשובה

כעקרון, המעסיק הוא זה שרשאי לשבץ אותך למשמרות כרצונו, בכפוף להסכמות (בחוזה, בהסכם קיבוצי וכו'). אם לא סוכם דבר לגבי החלוקה בין משמרות ערב למשמרות בוקר בחוזה / בהסכם קיבוצי - אז אין מגבלה על החלוקה למשמרות. אם יש התייחסות - למשל, שיש צורך בתיאום או בחלוקה מסויימת, אז יש לפעול בהתאם להסכמות. אם לדעתך יש חוסר שוויון בחלוקה למשמרות ערב/בוקר והדבר מפריע לך ואתה ממורמר - פנה למעסיק (או לממונה עליך) בכתב, הסבר לו את הדברים, ובקש שיתחשב בך ויחלק את המשמרות בצורה שוויונית יותר מהנהוג כיום.
 

tvckrmhbh

New member
../images/Emo51.gif על תגובתך!

אנימאוד כועס בעניין זה על המעסיק, לדעתי, אין התייחסות בהסכם שלי לעניין שיבוץ משמרות, כתוב רק שצריך לבצע 4 משמרות בשבוע, אין הסכם קיבוצי - זאת חברה פרטית. לדעתי כבר 4 שנים אני מקופח בעניין הזה לעומת אחרים שעובדים במחלקה 3-4 שנים כמוני. אני יכול לבצע בדיקות וגיבויים סטטיסטיים כדי להוכיח טענתי זו וכבר ערכתי לא אחת כאלה בדיקות אבל נראה לי כי זה לא לעניין. לפי תשובתך, לפי תחושת הבטן שלי אין טעם להתווכח עם הבוס כי כבר שוחחתי איתו לא מספר מועט של פעמים בנושא והאיש עדיין בשלו. במצב הזה אני שואל את הדברים הבאים: 1. אין לי באמת כוח למשמרות ערב יותר, מה לעשות? לבוא למשמרות או פשוט לא להגיע? האם זה גורע מזכויותיי? אני מוכן לא לבוא למשמרות ערב כדי שיפטרו אותי. 2. במידה ואתפטר - האם אהיה זכאי לפיצויי פיטורין? אוכל לקבל דמי אבטלה מלאים? תודה על התשובה
 
למעלה