משימה לחברי הפורום
על מנת לצור ענין וקשר הדוק עם חברים בפורום ואולי גם לגרום לאחרים להצטרף לפורום הנפלא הזה, הנה משימה מאוד יצירתית. אתם יודעים? ואולאי אפילו לנסות לקדם ולפתח את מקצוע העצוב ובפרט עצוב המוצר במדינתו ובעקר להביא למודעות טובה יותר בקרב הצרכנים בארץ. במסגרת ההרצאות שאני מקיים, בדרך כלל לאחר שאני מעביר לימודים שבמהותם "טכניים" אני אוהב לתת את התרגיל הבא כפתיח לנושא "חשיבה יצירתית וחשיבה המצאתית" Ready Made תרגיל בחשיבה עצובית וחשיבה המצאתית. Ready Made פרושו: שימוש במוצר קיים והפכת תפקודו שאינו קשור לתפקודו המקורי. מאז ומעולם האדם ראה עצמו חופשי להשתמש בכלים ומוצרים ולהשאיל את תפקודם למטרות אחרות באם זה מתוך חסכנות לשמה, או בגלל חסרונו של הכלי, בגלל קריאותו (סמנטית) נראה כי הוא מזכיר כלי אחר, או עצם היותו יציר האדם ומותר להפכו לאובייקט כאלמנט אומנותי בתוך יצירה. מכול מקום "המוצר המוכן" תפס תאוצה בעיקר בקרב האומנים והמעצבים בשנות השישים המאוחרות והשבעים , החל מפיקסו שהשתמש בבד ובברזל בציוריו דרך הזרם הרדיקלי (ראה כיסא דמוי מושב אופניים של קסטיליוני 1957 ) ואסכולת ממפיס 1981. ולמעשה עד ימנו ראה האמן טומרקין ועוד אמנים טובים אחרים מוכרים לנו מאוד המושגים "אלתור" "או הישראלי המאלתר" או "קומבינה" נראה שזה חלק מהויתנו אנו המעצבים צריכים לתת את הדעת גם על סוג זה של מוצרים כסממן תרבותי ומסר חברתי " כי האדם תבנית נוף מולדתו" תרגיל מטרה: להביא לחשיבה המצאתית בדרך לא שגרתית ומתוך מהלך זה לצאת לעיצוב נכון על פי כל הכללים שלמדנו ביסודות העיצוב. יש לרכוש "אסלית" מברשת לניקוי אסלה- השימוש המקורי הוא לנקות את האסלה בלבד. אנו נהפוך אותה למוצר תפקודי אחר (מוצר עובד) אסור שהמוצר החדש יהיה מעולם הנקיון יחד עם זאת זהותו המקורית תשאר (ניתן להבין שזו הייתה מברשת לניקוי האסלה) ניתן לחתוך, לכופף, לצבוע, להוסיף אלמנטים שונים, לחורר או כל דפורמציה אחרת. עד 25 אחוז שינוי והוספה. לחברי הפורום כמובן נתן לצור מוצר מחומר אמתי ולצלם אותו, אך אני אסתפק בתרשימים מכל סוג. מי שלא הבין עדיין מצורפת דוגמא לתרגיל נראה אותכם! בברכה ראובן
על מנת לצור ענין וקשר הדוק עם חברים בפורום ואולי גם לגרום לאחרים להצטרף לפורום הנפלא הזה, הנה משימה מאוד יצירתית. אתם יודעים? ואולאי אפילו לנסות לקדם ולפתח את מקצוע העצוב ובפרט עצוב המוצר במדינתו ובעקר להביא למודעות טובה יותר בקרב הצרכנים בארץ. במסגרת ההרצאות שאני מקיים, בדרך כלל לאחר שאני מעביר לימודים שבמהותם "טכניים" אני אוהב לתת את התרגיל הבא כפתיח לנושא "חשיבה יצירתית וחשיבה המצאתית" Ready Made תרגיל בחשיבה עצובית וחשיבה המצאתית. Ready Made פרושו: שימוש במוצר קיים והפכת תפקודו שאינו קשור לתפקודו המקורי. מאז ומעולם האדם ראה עצמו חופשי להשתמש בכלים ומוצרים ולהשאיל את תפקודם למטרות אחרות באם זה מתוך חסכנות לשמה, או בגלל חסרונו של הכלי, בגלל קריאותו (סמנטית) נראה כי הוא מזכיר כלי אחר, או עצם היותו יציר האדם ומותר להפכו לאובייקט כאלמנט אומנותי בתוך יצירה. מכול מקום "המוצר המוכן" תפס תאוצה בעיקר בקרב האומנים והמעצבים בשנות השישים המאוחרות והשבעים , החל מפיקסו שהשתמש בבד ובברזל בציוריו דרך הזרם הרדיקלי (ראה כיסא דמוי מושב אופניים של קסטיליוני 1957 ) ואסכולת ממפיס 1981. ולמעשה עד ימנו ראה האמן טומרקין ועוד אמנים טובים אחרים מוכרים לנו מאוד המושגים "אלתור" "או הישראלי המאלתר" או "קומבינה" נראה שזה חלק מהויתנו אנו המעצבים צריכים לתת את הדעת גם על סוג זה של מוצרים כסממן תרבותי ומסר חברתי " כי האדם תבנית נוף מולדתו" תרגיל מטרה: להביא לחשיבה המצאתית בדרך לא שגרתית ומתוך מהלך זה לצאת לעיצוב נכון על פי כל הכללים שלמדנו ביסודות העיצוב. יש לרכוש "אסלית" מברשת לניקוי אסלה- השימוש המקורי הוא לנקות את האסלה בלבד. אנו נהפוך אותה למוצר תפקודי אחר (מוצר עובד) אסור שהמוצר החדש יהיה מעולם הנקיון יחד עם זאת זהותו המקורית תשאר (ניתן להבין שזו הייתה מברשת לניקוי האסלה) ניתן לחתוך, לכופף, לצבוע, להוסיף אלמנטים שונים, לחורר או כל דפורמציה אחרת. עד 25 אחוז שינוי והוספה. לחברי הפורום כמובן נתן לצור מוצר מחומר אמתי ולצלם אותו, אך אני אסתפק בתרשימים מכל סוג. מי שלא הבין עדיין מצורפת דוגמא לתרגיל נראה אותכם! בברכה ראובן