למען האמת ממש לא קורה כלום
ב25 ל12 2004, אשתי (אז לעתיד) הייתה בהונג קונג בביקור, לפני שעברה לכאן באופן קבוע. יצאנו בבוקר עם הבוס שלי לאיזה תערוכה של לגו (במילה אחת אכזבה...). כשחזרנו הבייתה, בסביבות 14, קיבלנו שיחת טלפון לחוצה מאחותי. אתם בסדר? הכל בסדר? לא קרה לכם כלום? כן עניתי, למה מה בדיוק קרה? לא שמעתם על הצונאמי? איפה שאלתי? בתאילנד היא אמרה. ואז הסברתי לה שהונג קונג זה קצת רחוק מתאילנד. אחרי כמה חודשים, קיבלתי ממנה עוד שיחת טלפון בעקבות אסון בפליפינים, והשבעתי אותה שבפעם הבאה היא פותחת אטלס לפני שהיא מתקשרת ובודקת כמה בדיוק זה קרוב אליי. לפני 4 חודשים חבר אמר לי שבטח קפוא אצלינו. שאלתי למה הוא חושב ככה, הוא אמר לי שהוא ראה בחדשות שיורד שלג בבייג'ינג. הייתי צריך להסביר לו שזה 2000 ק"מ צפונה, ולא ממש קשור אלינו. מחוז סצ'ואן הוא מחוז גדול בצפון מערב סין. הונג קונג זה סיכה בדרום מזרח. בערך 3000 ק"מ מרחק מכאן. אני לא בא לזלזל חס וחלילה, אבל אנו שרגילים ליסוע מגבול לגבול מקסימום 5 שעות, לא רגילים לגודל הזה (גם אני). סין עצומה, ואסון במקום אחד לא ממש משפיע על שאר האיזורים. הידעת שמתוך 13 שעות טיסה, בין הונג קונג ללונדון, המטוס יהיה מעל סין 7.5 שעות, עד שיכנס לרוסיה, ל3 שעות נוספות, ואת כל אירופה הוא יעבור ב2.5? סין זה גודל בלתי נתפס, לא שמעתי אותם מדברים יותר מדי על הרעידה, אבל אני לא צפיתי בחדשות המקומיות בשבוע האחרון, והסינים לא מדברים כל כך על חדשות, אז אין לי עדכונים יותר ממה שקראתי בYNET.