משהי יכולה להזכיר לי איך מודדים

משהי יכולה להזכיר לי איך מודדים

דופק.. לדעתי הדופק שלי נורא מהיר אני ממש מרגישה אותו כשאני שוכבת.. ללא שום מאמץ תודה
 
שמים אצבע על מקום שנוח להרגיש

בצוואר או מפרק היד. במשך 15 שניות (צריך שעון מול העיניים) סופרים כמה דפיקות שומעים ומכפילים ב-4. דופק מהיר יכול להיות בהריון. חשוב לנוח ולשתות הרבה נוזלים ואם זה לא עובר כמה שעות כדאי להגיע למוקד.
 
מחפשים את בדופק על פרק היד

על החלק הפנימי, בדרך כלל אפשר למצוא אותו בערך 2 סנטימטר משורש האגודל. שמים עליו אצבע ומודאים שמצאת אותו ושאת חשה בפעימות סדירות. ואז מסתכלים בשעון, וסופרים כמה פעימות יש ב-15 שניות, מכפילים ב-4, והנה הדופק שלך בדקה. כן, הדופק מהיר וחזק עכשיו. הגוף שלך מפמפם הרבה דם בגוף (זרימת דם = דופק). רק צריך לודא שהוא לא עולה יותר מדי (הדופק שלי אחרי שאני שוחה 2 בריכות רצוף הוא 115-120 בערך, שזה הגבול העליון של מאמץ מותר בהריון). אז אני מניחה שבמנוחה לא כדאי שהוא יהיה מעל 80-90 אבל זה ניחוש פרוע לגמרי.
 
דופק מהיר לעומת פלפיטציות:

דופק מהיר- יכול להיות שקט, כמו של תינוק, או כמו של אדם שיש לו חום (או כמו אישה בהיריון שהדופק שלה מהיר יחסית בגלל החום הטבעי שבגופה). לעומת זאת דופק שקופץ לנו מהגוף ואי אפשר שלא להרגישו או לשים לב אליו נקרא פלפיטציות. לעיתים קרובות הדופק הזה גם לא כ"כ סדיר. פלפיטציות מעידות על התרגשות ובאות לעיתים תכופות עם נדודי שינה. עפ"י רוב ניתן להקל על התופעה בטיפול חד פעמי ע"י עיסוי או שיאצו.
 
היי שרון

זה מתואר כמעט כמו שאני מרגישה.. כאילו הוריד יוצא לי מהמקום בספירה הדופק למעשה לא נורא מהיר 90 במנוחה.. אני שותה המון וזה קורה בין אם אני יושבת או שוכבת. בלילות יחסית אני ישנה טוב - מתעוררת כ 3 פעמים ל PP בגדול אני בשמירה מותר לי לעשות שיאצו/ עיסוי?
 
אז אכן אלו פלפיטציות

ראשית, לקום 3 פעמים, אפילו אם זה רק לפיפי ומיד נרדמים, זה לא מצב אידיאלי, יתכן שזה מקור הבעיה, אלא אם כן את בנוסף גם מתרגשת מאד. בעקרון מותר לעשות שיאצו גם אם את בשמירה. לגבי עיסוי אני לא יודעת. ותמיד יש הסתייגות- לכי למטפל שיש לו ניסיון רב בטיפול בנשים בהיריון וספרי לו בדיוק למה את בשמירה. יתכן ותקבלי טיפול עדין יותר, אבל עדיין אפשר מאד לעזור לך.
 
האם יש לך מישהו להמליץ באזור

השרון - הוד השרון כפס רעננה והסביבה הקרובה?
 
למעלה