משהו שכתבתי לפני כמה ימים ..

CrAzY Diam0nd

New member
משהו שכתבתי לפני כמה ימים ..

זה קרה שוב. המוזיקה התנגנה לה ברקע, ואני צנחתי. שקעתי. שקעתי במיטה, שקעתי במחשבות. מחשבות .. כמה מוזרות יכולות להיות מחשבות לפעמים. הרי שמחשבות מהוות את תמצית הקיום שלך. "אני חושב - משמע אני קיים". לא אני המצאתי את זה, וחוץ מזה גם אם הייתי ממציא את זה הייתי אומר לכם שלא, שזה פתגם ידוע, כדי שתייחסו לזה יותר חשיבות. הרי זה ברור שזה מה שיקרה - בשביל בני אדם תדמית היא הכל, איך שלא תסתכלו על זה - דבר מסוים הוא מה שאתה ואחרים חושבים שהוא. וזה לא משנה מה הוא באמת. הרי אחרי הכל, מה היא האמת ? האמת היא מה שאנחנו יוצרים לעצמנו במוח, תמונה שאנחנו מציירים אשר מתארת את הדרך שבה אנחנו רואים את הדברים. דוגמא? אין בעיה. אם הגברים המטומטמים מחליטים לקרוא שרמוטה לכל מי שמזדיינת בלי לעשות חשבון, אז האמת היא שהיא שרמוטה. אז מה אם זה דבילי. אם אתה מחליט שאתה מאוהב במישהי, ואז היא לא מחזירה לך אהבה - אז אתה תהיה בדיכאון. אם לא היית מחליט שאתה מאוהב בה - לא היית נכנס לדיכאון. אני יודע מה המחשבה הבאה שלכם. "אנחנו לא יכולים לשלוט בזה. זו אהבה. לא שולטים ברגשות." בולשיט. אתם לא יכולים לשלוט בזה כי החלטתם שאתם לא יכולים לשלוט בזה. אלא מה ? אתם לא מבינים שרגשות אלה מחשבות ? מחשבות שאתה יצרת לעצמך, במודע, או בתת מודע. אם אתה מספיק חכם, אתה תדע לשחק עם המחשבות האלה, אתה תדע לנצל את המוח שלך ולתחמן אותו בצורה שיגיע תמיד למסקנות שיגרמו לך להרגיש טוב, שיעשו אותך מאושר. אתה תוכל לגרום לעצמך להאמין שאתה לא רעב, תוכל לגרום לעצמך להאמין שאתה לא אוהב מישהי, שמשהו שאתה לומד מעניין אותך, או שהיחידה בצבא שבה אתה משרת זה המקום שאתה רוצה להיות בו. לא חסרות דוגמאות - אבל תמיד תוכל לגרום לעצמך להיות מאושר, ע"י מחשבה בלבד. לא מובן? תנו לזה רגע. מה עושה אתכם לא-מאושרים? מחשבות כמובן. "לא הצלחתי במבחן, היא לא אוהבת אותי, ההורים שלי מתנהגים אליי לא יפה, בלה בלה בלה." שכנע את עצמך שהמבחן חסר חשיבות, שכנע את עצמך שאתה לא אוהב אותה, שכנע את עצמך שהיחס של ההורים דווקא כן יפה יחסית ליחס של הורים אחרים. תנמיך ציפיות. תכוון נמוך - תפגע. עדיף מאשר לכוון גבוה - ולהחטיא. פגעת? אתה מאושר. השגת את המטרה שלך. ולא - חבר'ס, זה לא נקרא לשקר לעצמך. שקר = ההפך מהאמת, ואל תשכחו שהאמת היא האמת שבראש שלכם. המטרה של כולנו היא להיות מאושרים, מבלי לפגוע באושרם של אחרים (אחרת אף אחד לא יהיה לגמרי מאושר, כי הוא יפגע ע"י מישהו אחר). ואם המשמעות של זה היא להנמיך ציפיות אז זה דבר לגיטימי לחלוטין. אז הצבת לעצמך רף של ציון נמוך יותר במבחן. אז מה ? מי אמר שלהיות תלמיד מצטיין זה דבר חשוב ? יש לזה משמעות רק כי אתם נותנים לזה משמעות. אנשים רוצים להתבלט ולהגיע לפיסגה, כאילו שזה יעשה אותם מאושרים. למה זה יעשה אותם מאושרים? כי הם הכניסו לעצמם לראש שאם אתה בפיסגה אתה צריך להיות מאושר. למה אי אפשר להיות מאושר למרגלות ההר? למה צריך להגיע עד לפיסגה כדי להשיג אושר. דיי. אני יותר לא שואף לפיסגה. אני מואס בשבלונה. בתבנית המזדרגגת שהחברה הכתיבה לי. אני לא חייב להציב מטרות ולהגשים אותן כדי להיות מאושר, מטרות זה לרפי שכל, שלא מסוגלים להשיג אושר בדרכים אחרות, ויש להם צורך להציב מטרה דמיונית כדי שיוכלו לכבוש אותה ולהשיג את האושר אשר לו הם משוועים כל כך. לא. לא. לא! אושר ניתן להשיג גם בדרכים אחרות. אני מורד. דיי לשאיפות. אני עובר לקראק.
 

סטולי

New member
הנמכת ציפיות מובילה לאיבוד עיניין

איבוד עיניין מוביל לשיעמום. שיעמום מוביל לריקנות. אין מטרות-אין מסגרת. אין מסגרת-אין מיצוי. אין מיצוי-יש תסכול. מתוסכל אתה כבר עכשיו. אם כל "המטרה" היתה להכיר את התסכול,הנה לך. עכשיו תעשה משהו אחר.
 

CrAzY Diam0nd

New member
אין מסגרת - אין מיצוי ?

מוזר. חשבת אולי פעם שאתה מרגיש ככה בגלל שככה חונכת? שאתה צריך מסגרת כדי למצות את עצמך ? כי אני מכיר אנשים שחיים בלי מסגרת והם עדיין מרגישים שלמים עם עצמם. בכלל - השאיפה המוזרה הזו שתהיה לך מסגרת כדי שתוכל להרגיש שלם עם עצמך ושתוכל להרגיש מיצוי עצמי - הייתי אומר שהיא קצת שטחית ומרובעת... זה בדיוק מה שדיברתי עליו שם. למה להגיב אם לא קראת?
 

סטולי

New member
קראתי וככה היגבתי.

לא אכפת לי אם חונכתי ככה או לא. לא אכפת לי מה או מי הנחיל בי את הצורך במסגרת.אני ממצה עצמי בעזרתה. היום זה שלי ולא בזכות אף אחד אחר.אתה מאמין שתוכל אחרת? תנסה. אף אחד לא חוטא נגדך. כאדם בוגר עליך להכיר בזה ולקחת אחריות על החלטותייך כי חוץ מלהורייך,אולי, למי אכפת בכלל אם תבעט במשהו או לא? החברה, הבוס, המטפלת,ההורים...עזוב אותם בצד.הם לא עומדים פה לדין כי חינכו אותך למשהו.
 

סטולי

New member
עכשיו אני רואה...

אתה מאוד צעיר. חבוב,תבדוק את תפיסותייך בעוד כמה שנים. אני אכבד אותך על הכל. אגב,איך כל אחד מצליח לחשוב שאני בחור?!
 

CrAzY Diam0nd

New member
אז ככה

1. זה שאת מרובעת ומקבלת את הכל כמו שזה ולא חוקרת למה ולא מעניין אותך למה - זו בעיה שלך. זו זכותך כמובן. אבל זה לא אומר שככה כולם צריכים להתנהג. להפך - אני בא ומציג את דעתי כדי שאלה שמתנהגים ככה אולי יפתחו, אולי יחשבו בצורה שונה. 2. אני לא חושב שיש כל קשר לגיל בנושא. כמו שאני רואה את זה - ככל שאתה צעיר יותר, הראש שלך פתוח יותר ואתה חושב על דברים יותר לעומק. כשאתה מתבגר המחשבות שלך מתחילות להנעל והיצירתיות שלך מתחילה לדעוך. ככה זה, זו עובדה, אין מה לעשות, כשאתה צעיר אתה יותר יצירתי עם יותר דמיון. מבחינתי, כשהייתי צעיר יותר היה לי ראש יותר פתוח, עכשיו אני יותר מרובע וסגור ואני מודע לזה - אבל אני מנסה להיות כמה שפחות. ככה שאני חושב שעניין הגיל פה הוא רק יתרון. 3. אם יש לך בעיה עם העובדה שאני מנסה להבין דברים לעומק את מוזמנת לסגור את ההודעה ולא לקרוא אותה. אם את קוראת אותה זה מבחירה - ואני מבקש ממך, אל תתקפי. יש דרך להביע דיעה. כל שניסיתי לעשות זה לגרום לאנשים להבין את המשמעות האמיתית של החיים ושל מה שהם חושבים ומרגישים כל הזמן. 4. אין לי שמץ של מושג למה חושבים שאת זכר. כנראה בגלל שהכינוי שלך לא מרמז על המין שלך, ולכן כולם מניחים שאת זכר כי זו הברירת מחדל (כן, חברה שוביניסטית מה לעשות, ככה חונכנו ;) שיהיה לך ערב מעולה. צ'או.
 
יש אמת במה שאתה אומר.

כן,אנחנו מחליטים להיפגע, להיסגר, לכעוס, להתאכזב...אנחנו בוחרים להרגיש רגשות שליליים לאורך זמן. אני לא מאמינה שאת הרגשת הפגיעה הראשונית אנחנו בוחרים להרגיש. אבל להתחפר בזה זו בחירה שלנו בהחלט. גם אם זה לא מודע. אני מתחילה ללמוד עכשיו קבלה, וגם שם אומרים הרבה ממה שכתבת. בעיקר מדברים שם על שליטה, לברוא את העולם שלך במקום לזרום עם בריאה שאחרים עשו. עד כאן, אני מסכימה. לגבי עניין השאיפות אני ממש לא מסכימה. אם לא נשאף, נדרוך במקום. העניין הוא פחות השאיפות הגבוהות אלא יותר האם הן מציאותיות יחסית אלינו או שהרף גבוה מדי. כבני אדם אנחנו צריכים משהו לשאוף אליו, זה נותן לנו מוטיבציה להתפתח. אבל אם אנחנו מציבים רף גבוה מדי ואנחנו בוחרים להתחפר באכזבה כשאנחנו לא מצליחים, אז אכן-אנו תקועים במקום.
 

CrAzY Diam0nd

New member
השאלה היא

איך את יכולה לקבוע שהרף הוא גבוהה מדיי או נמוך מדיי ? הרי הכל יחסי. וחוץ מזה מי אמר שאם לא נציב לעצמנו מטרות לכבוש נדרוך במקום? אני לא מבין את הביטוי הזה 'נדרוך במקום' ... מי אמר שזה רע לדרוך במקום ? למה את צריכה להרגיש שאת מתקדמת לאנשהו כל הזמן על מנת להיות מאושרת ? את לא יכולה להיות מאושרת גם מהמקום שבו את נמצאת, שבו את "דורכת"? התשובה היא לא. את צריכה להרגיש שאת מתקדמת לאנשהו, שאת מגיעה למקום חדש, מגשימה מטרה כלשהי, שכאילו "עשית משהו בחיים שלך", והכל כדי להיות מאושרת. וזה ל-א בסדר. זה לא צריך להיות ככה. את חייבת להסכים איתי שזה דבילי שהאושר שלך תלוי בדבר שאת הצבת לעצמך. את בחרת שאם תציבי מטרה מסוימת ותכבשי אותה, אם "תתקדמי" ולא "תדרכי במקום", אז תהיי מאושרת. זה כאילו היה לך את האושר, ואת בחרת להציב לעצמך מכשול בדרך אליו, מטרה כלשהי שאת צריכה להשיג. ואני שואל - למה ? למה את לא יכולה לקבל את האושר גם ככה? למה את לא יכולה להיות מאושרת בלי להציב לעצמך מטרות שאת צריכה לכבוד? למה את לא יכולה להיות מאושרת כשאת דורכת במקום? ככה זה צריך להיות.
 
אתה לא קורא.

אתה באיזה מסע להוכיח לכולם שהם טועים ואתה לא קורא. כתבתי בכתב מודגש שהצבת המטרות צריכה להיות יחסית לאדם וליכולות שלו. ולא, אני לא מאמינה שאנחנו יכולים להיות מאושרים מלעמוד במקום. אושר הוא לא מצב טבעי לבני האדם,ועם זה אתה לא יכול להתווכח. אושר הוא תחושה שמקבלת משמעות רק אחרי ש"משיגים" אותה, וגם אז...התחושה נעלמת די מהר. את זה לא אני המצאתי ולא התרבות המציאה. זה המנגנון הפנימי שלנו. זה שדוחף אותנו להשתנות. קראתי את התגובות שלך בשירשור וממש לא מתחשק לי להתווכח איתך. מילא אם היית רוצה להתדיין...אבל אם מטרתך להתנגח בכל מה שכל אחד ירשום פה, אז זוהי הודעתי האחרונה לשירשור הזה.
 

CrAzY Diam0nd

New member
אוקיי......

"אושר הוא לא מצב טבעי לבני האדם,ועם זה אתה לא יכול להתווכח. אושר הוא תחושה שמקבלת משמעות רק אחרי ש"משיגים" אותה, וגם אז...התחושה נעלמת די מהר. את זה לא אני המצאתי ולא התרבות המציאה. זה המנגנון הפנימי שלנו. זה שדוחף אותנו להשתנות." זה בדיוק מה שאני מנסה להעביר - שזה לא המנגנון הפנימי שלנו! המנגנון הפנימי שלנו הוא מה שאנחנו בוחרים שהוא יהיה, אנחנו אחראים עליו. ולבוא ולהגיד מראש ש"ככה זה", זו גישה תבוסתנית. המטרה כאן היא לחשוב לעומק ולראות שהמנגנון הפנימי שלך, או איך שלא קראת לזה, הוא מה ש-א-ת קובעת, הוא עובד בצורה ש-א-ת מכוונת אותו לעבוד. ואושר את תוכלי להשיג בדרכים ש-א-ת תקבעי לעצמך. את שולטת בזה. וכל עוד תגידי לעצמך שאת לא, ושאושר ניתן להשיג רק בדרכים כאלה וכאלה, אז ככה יהיה - כי ככה את מאמינה וזה מה שאת אומרת לעצמך. אבל אם תתני לעצמך להפתח ולחשוב מעבר לזה, את תראי שזה לא פשוט "ככה זה". שניתן לשנות את זה. את לא צריכה לתת לאף אחד ולשום דבר להכתיב לעצמך דברים, תחשבי על זה... ובקשר לתגובה - מצטער אם הרתעתי אותך בדרך כלשהי. אני סה"כ באמת באתי להראות לכם רעיון שלי ודרך הסתכלות שלי על הדברים ולנסות לשכנע אתכם בה.
 
למעלה