משהו שחשבתי עליו בגלל אירועי התקופה האחרונה

משהו שחשבתי עליו בגלל אירועי התקופה האחרונה

אתם חושבים שטורי היתה מגיעה לישראל עכשיו ? בכלל, היו לטורי התבטאויות בנושא אי פעם ? ועוד שאלה - אם נניח טורי היתה מבטלת הופעה בגלל המצב או בגלל איומים על חייה (נניח...), האם זה היה משנה את דעתכם עליה ? חשוב לי להגיד שאני לא רוצה לעורר דיון פוליטי סוער בנושא, אלא פשוט מעניין אותי לדעת מה אתם חושבים בנידון. יותר מדי אמנים (מוכרים יותר ופחות) ביטלו הופעות בישראל לאחרונה, וזה פשוט עצוב בשבילי (גם אם לא התכוונתי ללכת לראות אף אחת מההופעות שלהם), מה גם ששמעתי שעכשיו אמנים שהביעו התעניינות בלהגיע לישראל, הפסיקו להתעניין בכך בעקבות מה שקרה - וזה ממש חבל, כי היתה תחושה ש"אנחנו שוב על המפה" אם אפשר לקרוא לזה ככה, ועכשיו אנחנו על המפה" אבל מסיבות שונות לחלוטין, שבכלל לא קשורות למוזיקה ולא צריכות להיות קשורות אליה
לילה טוב שיהיה, ליבי
 

רעוּת

New member
ראית את זה?

http://dylanchords.info/
June 5, 2010: As of today, visitors from ip-addresses in Israel are blocked from dylanchords. They will be met with the following: As a contribution to a cultural boycott of the state of Israel—a long overdue reaction to the absurd inhumanity that is demonstrated in its actions and that goes against everything that I and this site stands for—access to dylanchords has been blocked for visitors from Israel. If you think you have been blocked incorrectly, drop me a note, and I'll see what I can do. If you think you have been blocked unfairly, vote differently in the next election, and convince your family and friends to do the same. Just so that is mentioned: The boycott is not directed against individuals of Jewish descent or religion, but against the state of Israel and its actions. I feel sorry for those Israelis who have fallen victim to the aggression and violence in the area, no less and no more than I feel for the Palestinians in the same situation.​
פויה, אנטישמים
אז מה אם הם צודקים
רק לנו מותר להודות בזה
אם טורי היתה מבטלת בגלל התראות לפיגועים/ איומים על חייה, הייתי אולי מתאכזבת, אבל לא נוטרת לה טינה. לעומת זאת, אם הכלבה היתה מבטלת כדי למכור יותר כרטיסים לטור שלה בקרב האירופאים האנטישמים, או לחילופין כי היא סמאלנית יפת נפש ולא רוצה להופיע מול חיילי צבא הכיבוש (בעבר/ בהווה/ ובעתיד), היו לי כמה סיבות נוספות לא לאהוב אותה מלבד המוזיקה הגרועה והבוטוקס. (ולא קשור- אבל נכון שחייבים למצוא מילים אחרות בעברית חוץ מ"לעומת זאת/ עם זאת/ מאידך/מילת ניגוד אחרת כלשהי", או סתם למצוא תרגום ל- however, כי באנגלית פשוט אפשר לשים אותו בכל מקום וזהו? |סמרמורסמינריונים|)
 

figure it out

New member
זה בכלל לא היה מפתיע אותי,

בהתחשב בכך שהיא סרבה להופיע פה במשך 15 שנה מסיבות דומות. (לא? כן.) ואני לא חושבת שזה היה משנה את דעתי אליה, כי אני ממילא לא ממש מכבדת את השקפת-העולם הפוליטית שלה. הבעיה היא, שאני לא יודעת מה מעצבן אותי יותר - אמנים שמבטלים הופעות בגלל השקפותיהם, או כאלו שעושים טובה ובאים, ואז משתמשים בבמה כדי להעביר מסרים פוליטיים יפי-נפש מעצבנים. הלוואי שאומנות ותרבות יכלו להישאר לפעמים מעל פוליטיקה.
 

noosh

New member
לא נראה לי שזו הסיבה שהיא לא באה

ואני לא יודעת מה מעצבן אותי יותר, אמנים שבוחרים מראש לא לבוא לפה בגלל השקפותיהם, או אמנים שקובעים הופעות ומבטלים אותן יומיים לפני בגלל אירוע מסוים שקרה, שלפתע פתאום גרם להם להבין שהם לא מסכימים עם המדיניות שהמדינה שלנו דובקת בה כבר שנים, ולא חס וחלילה כי הם מפחדים מחרם עולמי או משהו. אם יש איומים על חיי אמן אני אבין למה הוא לא מגיע. אם הוא מחליט לא להגיע כי הממשלה לא לטעמו, לדעתי יש כאן התנשאות מעצבנת. מילא אם מראש הוא לא מגיע בכלל, ודבק בגישה הזאת. אבל לקום בוקר אחד ולהחליט את זה? ככה סתם? אתם מנגנים בשביל הממשלה או בשביל המעריצים? אתם בכלל חושבים עליהם, אלו שקנו כרטייסם במיטב כספם ומחכים ליום הזה כבר חודשים ומקשיבים לאלבומים שלכם בלופים בשבוע האחרון? אכפת לכם מהם בכלל? כי המעריצים שלכם הם אלו שיתאכזבו בסוף. זה יפגע רק בהם. זה ישפיע רק עליהם. לממשלה לא יהיה אכפת, המדיניות לא תשתנה. האנשים, אלו שאתם כביכול נלחמים בשבילם, הם אלו שנפגעים פה. הם אלו שכל מה שהם רצו זה שעתיים-שלוש של אסקפיזם, לשכוח מ"המצב" או מכל מה שקורה סביבם ולהנות. זה כלכך מעצבן אותי כי זה כלכך יומרני ומתנשא. מי אתם בכלל שתדעו מה הולך כאן. מי אתם שתחליטו שלא מגיע לנו לשמוע אתכם, כי המדינה שלנו פעלה בצורה כזו או אחרת. אני כבר לא יודעת מה יותר מרגיז אותי, אם זה בגלל הדעה הפוליטית האישית שלהם או בגלל שהם מפחדים מחרם של מעריצים אחרים. כך או כך, זה זלזול מעצבן. אני לא מסכימה איתך, שאמנות ותרבות צריכות להשאר מעל הפוליטיקה. לעתים כן, כמובן, אבל לעתים לא. האמנות והתרבות הם כלים מאוד מאוד חשובים להביע רעיון, דעה, מסר. לאמנים, מכל סוג שהוא, יש המון כוח - כוח לסחוף קהל, כוח לשלהב וכוח להגיע ללבבות של אנשים בצורה שבה אף שר ממשלה או נשיא לא יגיעו לעולם. הם יכולים לסחוף איתם קהל עצום של אנשים שיקשיבו להם, להשפיע על רבבות, תסתכלי על הסיקסטיז, על ילדי הפרחים, על הפּאנק, הגראנג', תסתכלי על ליידי גאגא (כן רעות, היא מעודדת בנות 12 ללכת ערומות ברחוב, אבל היא גם תומכת נלהבת בקהילה הלהט"בית ובהחלט מקדמת את האינטרסים שלהם ומביעה את דעתה בריש גלי). אמנות היא דבר חשוב מאוד במפה הפוליטית. פשוט, יש הבדל בין להביע את דעותיך הפוליטיות בשירים או במוזיקה או אפילו על גבי הבמה שנותנים לך, לבין לעשות את זה נגד המקום בו אתה נמצא, לבין למנוע מהמעריצים שלך, במפתיע, או אפילו אל במפתיע, את האפשרות להנות מזיו פניך כי אתה לא מסכים עם המדיניות של הממשלה בה הם חיים. כשאתה בתור אמן נותן לפוליטיקה להפריד בינך לבין הקהל שלך, לא רק שאתה לא מקדם את האמירות שלך, אתה גם מתנשא להחריד. למנוע הופעה מקהל מעריצים זה לא פחות לא-דמוקרטי מלהופיע במדינה שמבצעת החלטות שאתה לא מסכים להן.
 

רעוּת

New member
כן, היא ממש מודל לחיקוי

שתקדם מסרים הגיוניים על נישואים חד-מיניים ושיוויון או וואטאבר במקום להתפשט ולעשות פרובוקציות שרק מעוררות אנטגוניזם. אם היא היתה מה שאמור לגרום לי להיות מודעת/לתמוך בזכויות הקהילה ההומולסבית, הייתי יוצאת הומופובית. והפיקסיז ביטלו כי הם חששו שהופעה בישראל תפגע להם במכירות של הכרטיסים לטור באירופה. אז הם אפילו לא יפי נפש כמו שהם מנסים להציג את עצמם. לא שכזה אכפת לי מהם. או ממעריצים מסוימים שלהם. וכמו שאמרו פה כבר קודם, אני בספק אם טורי היתה באה להופיע פה בקיץ 2009. מאז שהיא באה כבר הספקנו להחריב את עזה עם פצצות זרחן ולרצוח הרבה פעילי שלום, ועוד שאר פשעי מלחמה נגד האנושות. לעומת קיץ 2007, כיום אנחנו ממש חלק מציר הרשע. מעניין מה היא אומרת על זה, גננת.
 

noosh

New member
כן כ האמריקאים

העניקו ימי ספא לכל העירקים שהם כבשו ובכלל ישבו איתם לקפה ועזרו להם לנקות את הבתים מהפצצות. ואני בטוחה שהם היו הכי הומניטריים בעולם לכל האנשים שהם לחמו מולם, ולא נהרגו אזרחים חפים מפשע. בכלל. אף פעם. אף לא אחד. כלום. בטח. גם כשצרפת ובלגיה טיפחו את המתיחות בין הטוטסי להוטו ברואנדה, זה הכל היה מאוד מאוד נחמד ויפה וכשהתחיל שם רצח עם הם אצו רצו עם יוד ופלסטרים והעניקו טיפול מסור. כל העולם, בעצם. אף מדינה לא התחמקה כי "לא היה להם כוח להתעסק בזה". אבל לקהל שלהם מגיע לשמוע מוזיקה ולהנות מהופעות, כן כן, בוודאי שמותר להם. כי הם הכי בסדר ואין שום ויכוח על זה.
 

רעוּת

New member
זה לא משנה,

הם ארה"ב ואירופה. אז מותר להם. כי ארה"ב היא מעצמת על, הגמון, חברה קבועה בעלת זכות וטו במועצת הבטחון של האו"ם, ובלה בלה בלה. וישראל לא. אז במקום לבכות על זה שכולם טועים ואנחנו צודקים, הממשלה המטומטמת שלנו צריכה להפסיק לעשות שטויות שיגרמו לכל העולם לעשות עלינו פרש'ס, ולהתנהג כאילו אנחנו לא צריכים אף אחד, כי כשבאמת נצטרך אף אחד (אממ...האיום האיראני..) אז כבר באמת לא יהיה להם אכפת, והפיקסיז לא יצטרכו אפילו להטל את ההופעות שלהם בארץ, כי כבר לא יהיה יותר "בארץ"
.
 

noosh

New member
לא הייתי דואגת מזה כרגע

ואני מבטיחה לך שכשתיפול פצצה גרעינית על ישראל (ועזה, והגדה, אולי זה מה שיפתור את הבעיות פה באמת), ארה"ב לא תשאר חייבת, היא רק מחכה לתירוץ הזה. האיראנים יעדיפו להחזיק בנשק שלהם הרבה יותר זמן מאשר פשוט להשתמש בו. בסופו של דבר כולם חושבים שהממשלה שלנו מטומטמת, וזה כבר לא קשור לדעה פוליטית, זה מזמן חצה גבולות. ויש לי הרגשה שלא משנה מה היינו עושים - זה לא היה מתקבל בדעת הקהל העולמית,
 

רעוּת

New member
לא הייתי כ"כ אופטימית מזה כרגע

כמו שלא הייתי סומכת על ארה"ב שתהיה מוכנה לשלם את המחיר של מלחמה גרעינית בשביל ישראל. במיוחד לא ארה"ב של אובמה (אם את רוצה, יש לי סמינריון שלם בנושא עם הרבה טיעונים בעד ובנגד
). ומן הסתם ממשלה שיש בה את ליברמן (ועוד כשר חוץ, גוועלד) ושאר קיצוניים לא תתקבל בברכה בעולם. אבל מה אכפת לנו? אנחנו הרי יודעים הכי טוב. הם כולם טועים. אבל כל עוד נזכיר להם את השואה ואת זה שהערבים התחילו, יהיה בסדר. כשתהיה ממשלה שיש לה לגיטימציה כלשהי בעולם, אולי יתחילו לקחת אותה יותר ברצינות. ועד אז, הם לפחות יכולים להתאמץ כבר יותר בהסברה, המטומטמים האלה.
 

noosh

New member
אין לי שום ויכוח שההסברה של הממשלה

היא נקודת תורפה ושקיצוניות זה רע (כי בחמאס אין קיצוניות בכלל ברור שאין), אבל זה מה שמעצבן אותי. כשמדברים ב-"אנחנו" ו"נזכיר להם" וכו'. כן, אני יודעת שזה רק פיגורטיבית, אבל הגישה הזאת שכוללת את כל העם, על הפלורליסטיות שלו, ומאגדת אותו תחת הכללה אחת של "אנחנו" היא מה שאמנים עושים כשהם לא מבינים בכלל שזה לא משנה מה הדעה הפוליטית שלי ומה הדעה הפוליטית שלך - שתינו מנהלות את חיינו במציאות היומיומית הזאת שדי נכפית עלינו (כי בתכל'ס, מה זה משנה כבר מה תצביעי בבחירות, כמו שכתוב באתר הזה שקישרת אליו?), שתינו אוהבות את המוזיקה וכשאנחנו באות להופעה אנחנו לא עושות את זה ממניעים פוליטיים ואין בזה שום אמירה פוליטית, אנחנו לא אשמות שמשרד החוץ שלנו לא יודע להסביר ואנחנו לא אשמות בהחלטות שמקבלת הממשלה. אבל בוחרים להעניש אותנו, כשהעונש הזה לא מזיז בכלל למקבלי ההחלטות ואין להם שום עניין באם הפיקסיז או אלביס קוסטלו ינגנו כאן או לא. וכן, אני יודעת שבמעשים שלהם יש יותר הפגנתיות מהפשט שאני מציגה כאן. אבל ההפגנתיות הזאת, מעבר ללפגוע במעריצים (ולהוכיח להם שהלהקה מזלזלת בהם ולא אכפת לה לותר עליהם במחי יד , כמו במקרה של הפיקסיז), לא משיגה כלום. תנו לעם לנהל את המאבקים שלו, את ההפגנות שלו מול הממשלה, אנחנו אלה שחיים כאן ואנחנו אלה שצריכים להתמודד עם המצב הזה יום יום ושעה שעה. אתם לא תשבו בארה"ב ואירופה ותקשיבו לחדשות של אל ג'זירה ותחליטו שאני לא ראויה לכם. זה מתנשא, זה מטופש וזה לקחת את המוזיקה ולהפוך אותה לשחקן פוליטי בלוח משחק שהיא בכלל לא שייכת בו.
 

רעוּת

New member
לפני איזה שבוע-שבועיים

היה ב-'7 לילות' טור של בראיין אינו שתמך באלביס קוסטלו ושאר אמנים שמחרימים את ישראל. בתור שמאלנית יפת נפש בעצמי, רציתי להעף לו סטירה. מן הסתם ה"אנחנו" וה"נזכיר להם" שלי היה ציני, אבל מה את רוצה, גם את כשאת מסתכלת על "ארה"ב כובשת את עיראק" רואה את "ארה"ב", ולא את מפגיני השלום וזכויות האדם שלהם. ובמיוחד כשמתייחסים למדיניות של מדינה סוימת, יש נטייה לראות את המדינה כגוף אחיד ומונוליטי. את חושבת שהם לא יודעים שיש פה אשים שלא הצביעו לממשלה הזאת? ומי כבר מקשיב לאלביס קוסטלו והפיקסיז- מצביעי ביבי מירוחם? וסליחה על ההכללה הסטריאוטיפית. זה לא ממש מזיז להם, כי זה יפריע למכירות הכרטיסים באירופה. מילא פיקסיז, שהמשט הרים להם להנחתה (או להברזה), אבל אלביס קוסטלו איז א ריל דושבג.
 

noosh

New member
כשאמרתי "ארה"ב כובשת את עיראק"

הסתכלתי על זה מנקודת המבט של האמנים שמסתכלים ככה על ישראל. אני לא חושבת שצריך לנגן בארה"ב כמו שאני לא חושבת שצריך להפסיק לנגן בישראל. בכל מקרה, אנחנו בכלל מסכימות ואומרות את אותו הדבר.
 
תכלס, !@$#%ות

נראה אותם מפסיקים - לנגן בארה"ב, להתגורר בארה"ב... שילכו לגור על הירח או משהו, למרות שבעצם גם יש אפשר לומר משהו על כיבוש.... ררר, צביעות.
 

figure it out

New member
לכן שירבבתי לשם את המילה "לפעמים" -

אני מקבלת את העיסוק בתחום הפוליטיקה באומנות ובתרבות, אבל לדעתי, כשהוא הופך אובססיבי ומוגזם, הוא הורס את טוהר היצירה ומוזיל אותה (אני חושבת במושגים מאוד קלישאתיים בשעה הזו...) בכלל, לדעות פוליטיות שמובעות בדרך הזו יש נטייה להיות מאוד מתייפיפות ונאביות (אבל זו כבר דעה קצת מרחיקת לכת, וכשהשמעתי אותה בעבר, אנשים סביבי התנגדו מאוד...) זו לא הסיבה שהיא לא הופיעה כאן מ-92'? משום מה הייתי בטוחה שהיא אמרה משהו כמו 'עד שאין שלום אני לא מופיעה פה, ביצ'ז' (רק בלי הביצ'ז) כנראה שהזיתי ובדיתי.
 
לא הזית

"לפני שנתיים וחצי פגשתי אותה במסגרת קידום מכירות לאלבום הקודם שהוציאה. התחננתי בפניה שתקפוץ להופעה בארץ, והבטחתי לה שקהל כמו שלנו היא מעולם לא פגשה. תגובתה היתה: "I will come when there's peace", מה שאומר שאין צורך לחסוך להופעה שלה בפארק. בינתיים, תיהנו מהאלבום". מאור חביב מתוך: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3396217,00.html
 

רעוּת

New member
ויומיים אח"כ פורסם שהיא מגיעה לארץ.

זה כזה הפוך מהטרנד הנוכחי. עכשיו קודם מודיעים שמגיעים ואז מבטלים, ולא להיפך
 
למעלה