משהו שאולי ידליק את הפורום בבוקר

משהו שאולי ידליק את הפורום בבוקר

ניצלתי את יום המנוחה לעבור על הדירוגים הכללים. לעשות השוואה של תחזיות להתרחשויות בשבועיים ראשונים שחלפו. לראות אולי, מהתמונה שהצטיירה, מה יכול לקרות בשבוע הקרוב (כן יש עוד שבוע שלם של חמשה קטעים ועוד תהלוכה בסופה מאוץ שאולי יהיה המכריע של הירוקה). ולפתע קפץ לי שם. מקום 64 פיגור של 1:49:31 שעה אחרי הצהובה. מקום חמישי מבין חברי קבוצתו. נזכרתי במספר מועט של קולז אפים שהיו עליו במהלך המרוץ. זה צבט בלב. אחרי מקום 3 פעמיים ומקום שני פעם אחת ועוד תאונה מחרידה. חוסבה בלוקי לאן? הוא לא חזר מאותה תאונה. לא להיות אותו רוכב שהיה אז. בעצם הוא החל את דרכו בקובצה הבאסקית אוסקלטל אוסקדי וכהבטחה גדולה הוא קיבל חוזה משופר באונסה. אחרי התאונה ההיא, בדרך לגאפ, בטור 2003 הוא ניסה לחזור דרך הקבוצה הצרפתית "לה ברושר לה בולנז'רה" (ככה זה?). אבל אחרי חצי עונה הוא החליט לחזור לקבוצה ספרדית ומי שהאמינה בו הייתה סונייה דבואל. אבל עד סיום העונה גם שם לא כל כך האמינו בו. אז הוא חזר לחיק החם של מר מנואלו סאיז (עוד חיק חם כזה...). בתזמון מושלם מצאתי ראיון עם אדון סאיז. השאלה האחרונה התייחסה לבלוקי. תשובתו של סאיז -(בתמצית) "בלוקי איתנו שנתיים, בעצם שלוש,ללא תוצאות של ממש" "הוא החל את העונה עם בעיות יומיות של האלרגיה ממנה הוא סובל" "נכון לעכשיו אנחנו לא יודעים אם הוא ישוב ליכולות העבר שלו" "נדע טוב יותר לאחר הטור" ריס? ביארן ריס כאן? קומנדר ריס, האם שומע? יש כאן רוכב מוכשר הזקוק לטירונות שלך בחורף הקרוב. נענה לאתגר? מר ריס?
 

yossi113

New member
באמת עצוב ../images/Emo10.gif

והקבוצה היא "בריוש לה בולאנז'ר" (Brioches La Boulang?re), ואם אתה רוצה קצת היסטוריה - המשפט המפורסם של מארי אנטואנט היה "אם אין לחם שיאכלו בריוש", לא עוגות...
 
אם כבר ריס מחליט לשקם באסקים

בבקשה שינסה להחזיר לנו את מי שהיה פעם מטפס מדהים ולא מצליח לשחזר כבר הרבה זמן את היכולת שלו, איבן מאיו.
 

yossi113

New member
מצטרף לבקשתך

איבאן מאיו ב-2003 היה הדבר הכי מלהיב שזכיתי לראות.
 

aabramovich

New member
הצעה לשירשור חלומות- את מי ריס ישקם

בואו נבנה קבוצה עבור ריס לשקם... כמה כוכבים וכמה דומסטיקס טובים שיוכלו לעזור בשיקום. בעניין הזה - קטונתי ולכן אשאיר את זה למי שמבין. אבל מאיו ובלוקי נשמעים כמו התחלה טובה..
 

abgilat

New member
הרוכבים הספרדים והטור

שלום לכל עמיתי הייתי הולך אפילו יותר רחוק ממך יאיר והייתי מדבר על הרוכבים הספרדים בטור. פיל ליגט באחד המשדרים הראשונים ביורוספורט הראה נתונים סטטיסטיים לגבי כמות הרוכבים המגיעה מכל מדינה המשתתפים בטור הנמצאים בין ה-50 ראשונים. בראש הרשימה הייתה כמובן ספרד עם כמות אדירה של רוכבים. בדקתי היום בבוקר את הרשימהעד מקום 20 ויש בה 3 רוכבים ספרדים בלבד !!!. אמנם מנצ'בו מדורג במקום ה-5 המכובד אבל זובלדיה במקום ה-13 ואוסקר פריירו במקום ה-17 מציגים תמונה די עגומה של הרוכבים הספרדים במרוץ הטור דה פרנס השנה. אחרי לכתו הבייתה של מי שנחשב בעייני רבים לדבר החם הבא ברכיבת בכיש הלא הוא אלסנדרו וולוורדה אנחנו רואים שמצב הרוכבים הספרדיים בטור השנה הוא פשוט עגום. איבן מאיו, רוברטו הראס, אייטור גונזלס, דה גלדיאנו ... כלום ממש כלום. זה לא מה שציפינו ממעצמת אופניים כמו ספרד המייצרת כשרונות סדרתיים בנושא רכיבת הכביש. אינני יודע מה קרה?. האם הרוכבים הספרדיים משתמשים בטור דה פרנס כפלטפורמה לוואלטה בספרד?. האם אלו הם מירוצי הכנה עבורם?. לראות רוכבים כמו פלורס ואצ'בריה הורכבים בקבוצה הבאסקית שיודעים אי אילו דברים בנושא טיפוס על הרים נמצאים מאחור בפיגור של 3 וחצי שעות !!! זה פשוט פאתטי. ומה עם לנדלוז ואוסקר סביליה שנראה היה בסטייג' האחרון בעליות של הפירינאים כאילו הוא כלל לא סוחב? אין לי מה לומר בעניין אני רק מעלה השערה כדי לחמם את הפורום והיא המכונה שתרם לאנס למארגנים לגילוי סמים אסורים. האם הצלחת הרוכבים הספרדיים היא תוצאה של שימוש בחומרים אסורים? ואיפה נעלמו לנו כל המטפסים המוכשרים מארץ הבאסקים?. בברכה אייבי גילת
 

arieleco

New member
והאם האיטלקים מציעים משהו טוב יותר

משתי מעצמות האופניים לא רואים יותר מידי, גם בקרב האיטלקים יש רק שלושה ב-20 הראשונים, אומנם באסו לוהט, אבל חוץ ממנו יש את מזוליני שרוכב יפה, אבל חשוד מידי ואת פיאפולי במקום 20. מי מככב? האמריקאים עם 5, 2 קזחים מבטיחים, 3 גרמנים, אין בלגים, הולנדים או שוויצרים.
 

abgilat

New member
המעצמות החדשות

אכן כפי שציינת גם איטליה איננה יוצאת נקיה מהעניין הזה. בכלל לי נראה שכל העניין של המעצמות האופניים הישנות כמו צרפת, איטליה, ספרד, הולנד ובלגיה שספקו בעבר את רוב הרוכבים הבולטים מתחיל להישחק. ארה"ב, אוסטרליה, שלא לדבר על כך שספורט האופניים הולך לכיוון מזרח - קזכסטאן. האם אנחנו עדים למהפיכה?. לדעתי התשובה היא חיובית. עובדה שכבר 20 שנה שלא זכה רוכב צרפתי בטור ואין כיום רוכב אחד צרפתי בעשיריה הראשונה ובצרפת זה ממש חילול קודש. מתוך כל הטור הזה רק ביום העצמאות הצרפתי ניצח רוכב צרפתי דוויד מונקוטייה כך שההגמוניה בונשא רכיבת אופני כביש עוברת לדעתי למקומות אחרים בעולם והספורט הזה הופך לאט לאט אבל בטוח להיות ספורט בינ לאומי ולא איזה עניין אירופאי פנימי.
 

arieleco

New member
הלו, תן כבוד לכריסטוף

הוא סחט את עצמו השנה, וממוקם במקום ה-9
 

abgilat

New member
לכריסטוף מורו הטור הזה איננו טוב

תודה על התיקון כרוכב מבוגר בן 34 הנמצא כבר 10 שנים בסבב המקצועני ושזכה כבר ב-2001 למקום ה-4 הכללי המכובד + נצחון בקטע כל דבר אחר חוץ מהפודיום בפאריס הוא בחזקת היינו כבר בסרט הזה. בכלל הצרפתים מגמגמים כבר שנים בטור דה פרנס. אמנם החולצה המנוקדת של רישרד וירונק שלאחרונה זכה בה ז'לאבר או נצחונות כאלו ואחרים או הובלה של הטור כמו לפני שנה של תומס ווקלר נתנו איזושהיא תקווה למשהו מהמג'יק הישן והטוב אבל כרגע במעצמות הישנות אין כרגע חוץ מבאסו וולוורדה שום רוכב שהוא אולאראודר שיכול לנצח גרנד טור כמו הטור דה פרנס. גם קונגו שנתן בשנה שעברה תצוגה מזהירה בג'ירו נראה היה השנה כמו צל של עצמו.
 
אייבי תרשה לי לחלוק על דעתך

מצבם של הספרדים והאיטלקים הוא בכלל לא עגום, חייבים לבחון אותם באופן רחב יותר. איטליה מדורגת במקום הראשון בפרו-טור וספרד במקום השני. בוא נבחן את מרוצי הפרו-טור בזריזות: 1) פריס-ניס- מנצח אמריקאי 2) טיראנו אדריטיקו- מנצח ספרדי 3) מילאן סאן-רמו- מנצח איטלקי 4) רונדה- בלגי 5) גנט וולגם- מנצח בלגי שגנב את הניצחון לרוכב ספרדי 6) פריס-רובא- מנצח בלגי (פלצ'ה שלישי) 7) אמסטל- איטלקי 8) פלאש- איטלקי 9) ליאז'- קאזחי 10) רומנדי- קולוביאני 11) ג'ירו- איטלקי 12) קאטלוניה- אוקאראיני 13) דופינה- ספרדי 14) שוויץ-ספרדי 15) טור- אמריקאי (שנה שעברה בחד יומיים אחרי הטור ניצחו: אוסטרלי, 2 ספרדים, איטלקי, הולנדי וספרדי זכה באליפות העולם) 7 מתוך 15 ועוד מרוץ אחד שנגנב, המצב שלהם לא כל כך רע. חוץ מבקבוצות הספרדיות להן יש מובילים ספרדיים, הרוכבים הספרדיים מגיעים כפועלים, והם נחשבים כפועלים הטובים ביותר, מטפסים מצויינים ובעיקר פועלים נאמנים. אני חושב שכשמסתכלים על התמונה הרחבה, קשה להגיד שיש איום אמיתי על האימפריות הספרדית והאיטלקית, אם כל הכבוד גרמניה, צרפת, ארה"ב, הולנד, בלגיה, אוסטרליה נמצאות עדיין המרחק ענק מהם. * כדאי לשים לב לרוסיה ואוקראינה הם פתחו פס ייצור לרוכבים מצויינים.
 
וכדי לחזק את הטענה

בוא נבדוק כמה ספרדים רוכבים ושרדו בקבוצות הבכירות: דיסקאברי: נובאל, רוביירה, בלטראן (פרש) טי מובייל: סביליה CSC: ססטרה פונאק: פריירו, גוטיירז במהלך הטור פרשו 7 רוכבים ספרדיים, רובם בגלל התרסקויות: בלטראן, גונזאלס דה גאלדיאנו, אייזק גאלווז, חוזה אנחל גומז. ואלוורדה פרש בגלל פציעה. הררו פרש בלי סיבה ידועה וזאבלה בלי סיבה ידועה.
 

abgilat

New member
הי בועז אבל הציפיות?

מה נשמע בועז? תודה על המידע. אכן כפי שאתה מראה הנתונים אינם מטעים 50 אחוז מהמירוצים שהבאת ניצחו הרוכבים הספרדים ואלו אכן מירוצים בעלי מוניטין ושם טבל אני מדבר על משהו אחר לגמרי. אני מדבר על כך שבלי שנרגיש פתאם יש מהפכה של ממש בגרנד טורים באותם מירוצים הנמשכים על פני שלושה שבועות שהם הם הקרם דה לה קרם של כל רוכבי האופניים לא שחלילה אני לא מעריך נצחון בקלאסיקה כזו או אחרת. הרי אפשר לבוא ולומר שדווקא באליפויות עולם שהם מירוצי סינגל דיי יש עדיין ל"קבוצות המסורתיות" מהמדינות שבהן תמיד היינו רגילים לראות מייצרים רוכבי אופניים ענקיים עדיין שמות גדולים כמו אוסקר פריירה או פאולו בטיני אבל אני מדבר על הגדולים באמת. כבר מזמן לא צמח לנו לא בספרד ולא בצרפת ולא באיטליה משהו כמו הינו, כמו מרקס או חברים מהקטיגוריה הזו שהיינו רגילים בעבר שהיו פשוט מאפילים על כל הסבב המקצועני. אתה מסתכל על כל עונת מירוצי הכביש וזה מאוד חשוב וגם נכון לעשותו. אי רוצה להצביע על מגמה שהולכת ונקמת ממש מול עיניניו. אוסטרליה כמעצמת אופניים ? סליחה ?. כיום יש באוסטרליה מספר עצום ושרק הולך וגדל של רוכבים מעולים מהשורה הראשונה. את התופעה שציינתי ניתן לראות גם על פירמות שמייצרות אופניים.הרי האירופאים עם השממרנות שלהם כבר מייצרים אופניים בעבודת יד כמטע 200 שנה. יש אנשים שהתמחו בכך והפכו לאומנים. כאשר נכנסה קנונדייל לשוק האופניים שהתחרו בטור שאלו את עצמם האירופאים שאין נפלה עליהם הצרה הזו. והנה כיום יש איזה 8 9 ואולי 10 קבוצות מקצועניות מהסבב הראשון שרוכבות על אופניים מייד אינ יו אס איי לדעתי מדובר כאו במהפך באיזה שהוא שינוי במגמה בכלל בעולם. הספורט הזה של הרכיבה הופך להיות הספורט של העולם ולא רק של אירופה ולדעתי לא רחוקהיום שבו מרכז הכובד שלו מבחינת הרוכבים יעבור בכלל למזרח. הרי כבר היום מייצרים את רוב האופניים והחלקים הנילווים במזרח. אבל אני מדבר על האלופים שיבואו מתוך המיליארדים שמסובבים את הרגליים באורח די קבוע במזרח משם תבוא המהפכה האמיתית ועד אז בעצם כאשר אנחנו אומרים אלופי עולם אנחנו לא לוקחים בחשבון את כל אותם המיליונים שלא לדבר על המיליארדים שנמצאים באפריקה או באסיה שפשוט אינם מגיעים כלל לספורט שלנו. בברכה אייבי גילת בברכה
 
אייבי אני נהנה מהדיון הזה, ולכן

אני אמשיך איתו. כתבת ציפיות, השאלה היא אם הציפיות שלנו תואמות את הציפיות של הרוכבים הספרדים והאיטלקים? אני כבר שנתיים נופל עם הראס, הוא רוכב ענק ואני תמיד רוצה להאמין, שהפעם הוא יגיע לטור כדי להצליח. אבל את הראס מעניין יותר להיות שיאן הניצחונות בוואלטה, ולמען האמת אני לא מאשים אותו. מדברים המון על רומנטיקה, מה יותר רומנטי מרוכבים כמו סימוני והראס, שרוצים להצליח במולדת שלהם, ולשמור על הכבוד של המרוץ הגדול ביותר בספרד/איטליה. אני מקווה שלא יקרה מצב בו האיטלקים יוותרו על הג'ירו או הספרדים יוותרו על הוואלטה בשביל הטור. לאיטלקים המון זמן לא היה מנצח טור סדרתי, אבל המנצח הסדרתי האחרון בטור לפני ארמסטרונג היה ספרדי (אחריו היה דני, גרמני ואיטלקי), עבר עשור מאז אינדוראין, מי יודע אולי המנצח הסדרתי הבא יהיה איטלקי (באסו? קונאגו?)? ספרדי (ואלוורדה)? אוקראיני (פופו?), ואלי יהיה לנו עשור בו אין לנו שליט דומיננטי. דבר אחרון, לגבי הגדולים באמת (וזו דעתי האישית בלבד), בטיני, בארטולי, מוזיאו לא נופלים בהישגים שלהם מאולריך, ריס, פאנטני.
 

abgilat

New member
מדיון טוב כולם נהנים ולכן גם אמשיך

יש לא מעט אנשים שעבורם ספורט האופניים = הטור דה פרנס. אין ספק שאתה עוררת כאן אישו מאוד רציני. יש בעולם מירוצי הכביש לא מעט מירוצים שהיוקרה שלהם היא עצומה. כפי שהזכרת עבור האיטלקי או הספרדי או את הספונסר מה שמעניין קודם כל זה לנצח במגרש הבייתי שלו. יש לא מעט מירוצי קלאסיקות מאוד מאוד יוקרתיים כמו הפאריס רובא ואחרים שרוכבים שזכו בהם כמו יוהאן מוזיאו שהזכרת שהיה אלוף עולם גם נחשבים בארצותיהם ( בלגיה - האריה מפלנדריה ) לגיבורי על. אבל מה שעשתה התקשורת לטור ה פרנס זה שהיא הפכה אותו ורק אותו לגדול מכולם לטור הכי נחשק והכי נחשב. אגב, אולריך זכה בטור של ספרד ואילו ארמסטרונג הגיע בו רק 4 כשחזר מיד אחרי הסרטן אבל ברזומה שלו הדברים הללו בכל אינם נחשבים. הכל הפך להיות כאילו בכמה מירוצי טור דה פרנס זכית?. למרות שאם רואים את ההתפרצות של הרגשות של טושניג האוסטרי שבדרך כלל נחשבים לעמים "קרים" שבכה והשתתח על המסלול מה זה עבור רוכב שכבר זכה בהישגים לנצח קטע בטור דה םרנס אז אולי אפשר להבין שגם עבור הרוכבים עצמם הזכייה בקטע בטור וזכייה בטור עצמו הפכה כאילו להיות חשובה יותר מכל זכייה במרוץ אחר כאילו שמרוצים אחרים לא נחשבים. אני בדעה שלך, אני חושב שלנצח כל קלאסיקה, כל אליפות מדינה , או מרוץ של כמה שלבים זה קשה מאוד מאוד וכל הישג כזה ראוי להערכה עצומה. אבל כמו הרבה דברים בועז גם הדבר הזה יגיע. ככל שיותר אנשים ייכנסו לספורט הרכיבה ויתחילו להבין את הספורט ואת ההשקעה האדירה שצריך לעשות כדי לנצח מירוץ אופניים אחד הם יירדו לסוף דעתינו כדי לדעת שהגדולים באמת קורצו באמת מחומרים אחרים.
 

טיראן מ

New member
היוקרה של הטור ...

מבלי להיכנס לסיפור הביצה והתרנגולת ... הטור מהווה את החשיפה הגדולה, הכסף הגדול. אפשר לאהוב את זה או לא. זה מה שמדבר היום. כסף. את מנצח השלב בטור דה פרנס רואים בשידור חי מאות מליוני צופים. בשידורים חוזרים ותקצירים הוא מקבל מליארד וחצי זוגות עיניים (נתונים מיורוספורט). זו חשיפה בלתי נתפסת לרוכב אופניים. והחשיפה מקבלת ביטוי כספי דרך הספונסר, הקבוצה ו... החוזה הבא.
 

אלירןס

New member
אצ'בריה בכלל לא ספרדי.

אמנם הוא רוכב בקבוצה הבאסקית אבל אונאי אצ'בריה הוא בכלל מונצואלה (בניגוד לדוד אצ'בריה - אין קשרי משפחה - מספרד).
 
הבעיה של הספרדים היא הנג"ש שממוטט

אותם ומנטרל בעיקר את המטפסים שביניהם. לאחר הנג"ש והנג"ש הקבוצתי, כל המטפסים הספרדים מתחילים עם מינוס לא קטן של דקות על לאנס + ימים ראשונים מישוריים וגשומים שמתאימים לרוכבים פלאמים מגודלים), בוודאי לא משהו שהספרדים אוהבים. וזה כמובן מוריד את המורל והמוטיבציה שלהם להלחם על הדירוג הכללי. לטעמי, לאחר שלאנס יפרוש אנחנו נראה שוב את הספרדים המטפסים הנפלאים, נלחמים על כל הר וגם על הדירוג הכללי.
 
כרגע ראיון מעניין עם מנצ'בו בFR2

בו הוא נשאל בין היתר על האפשרות להתברג בפודיום ועל לאנס. הוא השיב "אולי שנה הבאה כשהשריף יפרוש, יש צ'אנס לעשות משהו".
 
למעלה