משהו יודע.....

enigo

New member
מאיפה לקחתי את זה?

מלראות לא מעט ראשי מנוע מפורקים, אם כי אני לא בטוח מה ההגדרה של "מודרני" בהקשר הזה, אז אני לא יכול לדעת אם ראיתי גם ראש מנוע מודרני. כדי ששני השסתומים יופעלו ישירות ע"י גל הזיזים הם צריכים להיות באותו צד שלו, משמע שניהם מרוכזים בחצי אחד של ראש המנוע, מה שיכתיב שסתומים קטנים יותר - לא נראה לי הגיוני. אשמח לשמוע על עוד מנועים עם גל זיזים אחד והפעלה ישירה של השסתומים ע"י הזיזים (בלי נדנדים באמצע). אין לי בעיה לגשת למחסן מנועים ולהעיף מבט.
 

חן 1111

Active member
כל המנועים של פיג'ו 1.6, 1.8, 2.0

כמובן אלה שעם 8 שסתומים. אותו דבר אלפא רומיאו, פיאט.... האמת, זה המבנה הכי פשוט. והשסתומים לא יהיו בצד אחד אלא באמצע על ציר האורך של המנוע ובקוטר של כמעט חצי מקוטר הבוכנה. וזה הקוטר המקסימלי לשני שסתומים. בעקרון, רוב היצרנים היו רוצים לייצר את המנועים רק ככה. יש שתי סיבות שמייצרים גל זיזים עליון עם נדנדים: האחת כדי להנמיך את המנוע כדי להקל על תכנון המרכב. השניה כדי ליצור תא שריפה בצורת פירמידה שהוא עדיף מבחינת השריפה.
 

enigo

New member
המ....

נכון, בעצם אם השסתומים ממוקמים ישר מתחת לגל הזיזים זה פותר את הבעיה, לי יצא להתעסק רק עם מנועים בהם גל הזיזים יושב ליד השסתום, אבל נכון, זה יכול לפתור את הבעיה. מצד שני, זה אכן דורש תא שריפה מאוד מאוד שטוח. בקיצור - בהזדמנות ראשונה אני אציץ על מנוע כזה. ד"א - אתה בטוח לגבי צורת תא השריפה? לדעתי זו היתה המגמה פעם, כשהגיעו לתאי שריפה ממש משולשים, אבל היום המגמה היא תא שריפה מעוגל יותר, כיפתי.
 

חן 1111

Active member
זה דורש תא שריפה שטוח, או בצורת

מין כיפה כשהשסתומים אופקיים. יש לזה יתרונות מסוימים. תאי השריפה היום לא יכולים להיות מעוגלים כי את רוב תא השריפה תופסים השסתומים. אז או שהם שטוחים לגמרי, או שהם במבנה של מין גג דו שיפועי - בכל צד שני שסתומים, ולמעלה חלק שטוח שבו נמצא המצת. תאי שריפה בצורת משולשים היו נדמה לי באופנועים עם גל זיזים יחיד, נדנדים, ושסתומים המותקנים בזווית.
 

שי ז.

New member
תכנון תא שריפה זה מדע בפני עצמו

ודבר בכלל לא פשוט. יש הרבה מאוד גורמים שמשפיעים על יעילותו וצורתו של תא השריפה ולכן אי אפשר להגיד שצורה מסוימת עדיפה על צורה אחרת.
 
4 שסתומים לצילינדר...

הוא מנוע שמכונה "16VALVE"? אם כן, המאזדה שלי היא בעלת מנוע כזה, ויש לי גל זיזים יחיד (לפי מה שכתוב במפרט של האוטו). איך זה אפשרי?
 

חן 1111

Active member
אפשרי. גל הזיזים מפעיל את השסתומים

על ידי נדנדים כשכל זיז מפעיל נדנד אחד שמפעיל שני שסתומים ביחד.
 
אני מצטער על הבורות..

אבל מהו "נדנד"? זה לא הדבר שהבוכנה מיועדת להזיז? (המוט העושה תנועה סיבובית ואנכית בו זמנית)
 

חן 1111

Active member
לא. זה טלטל.

נדנד זה מנוף שכשהזיז של גל הזיזים לוחץ על קצה אחד שלו, אז הקצה השני שלו לוחץ על השסתום ופותח אותו.
 
סברה נוספת... כהסבר לאניגו...

וזו סברה שנשלפה ללא שום ידע. סתם הגיג שהסתובב לו בודד והיווה חברה לIQ הבודד שהוא מצא. האם החסכון בנדנדים ובחוסר הדיוק המתלווה אליהם לא מרחיב את המרווחים בין הטיפולים ותשומת הלב הדרושה לכוון מרווחי השסתומים ?
 

enigo

New member
יכול להיות אבל...

מכיוון שבאופנועים שהיו לי העסק לא דרש יותר מדי כיוונים למרות שימוש בנדנדים ובורג (שזו השיטה הכי לא-עמידה שיש מבחינת כיוון מרווח) ושני - רב המכוניות היום עם כיוון הידראולי במילא, לא?
 

חן 1111

Active member
אתה צודק, אבל מצד שני הרבה יותר

קל לעשות כיוון שסתומים עם נדנדים. כיוון השסתומים בגל זיזים עילי ישיר הוא פעולה ארוכה ויקרה. כל זאת כמובן כשאין דחיפים הידראוליים.
 

enigo

New member
דחיפים הידראוליים...

זה מה שחבר עם מוסך טוען שיש במנוע של הרנו שהוזכר. יש לו מנוע כזה אצלו, אני מקווה שיהיה לי זמן לקפוץ לראות בעצמי.
 

שי ז.

New member
דווקא במקרה של המנוע הזה

אין דחיפים הידראוליים אלא דיסקיות שמושחזות למידה מדויקת.
 

שי ז.

New member
חוץ משנינו כמה אנשים היו מבינים את

מה זה שימס?
 

חן 1111

Active member
מי שלא מתמצא ולא מכיר את מבנה

המנוע, לא יבין גם מה הדסקיות עושות ואיפה הן מותקנות.
 

שי ז.

New member
גם נכון אבל אני תמיד משתדל להשתמש

במונחים שכל אדם מהיישוב יבין. גם אדם שיודע בדיוק איך מנוע בנוי לא תמיד מכיר את כל המונחים המקצועיים.
 

פרטנר

New member
הלו, הלו ../images/Emo124.gif!!!!

יש עוד אנשים שיודעים מה זה "שימסים" לא לזלזל!! רק חשוב לציין שזה לא כשר..
 
למעלה