משהו חשוב על "טיפים" להורים חדשים..

marcyg

New member
משהו חשוב על "טיפים" להורים חדשים..

היו פה לאחרונה כל מיני עצות להורים ובעיקר לאמהות חדשות... אין ספק שאפשר ללמוד מהניסיון של אמהות ותיקות אבל כל אמא שונה מאמא אחרת וכל תינוק אדם בפני עצמו... אין מתכונים, ואין פתרון אחד שמתאים לכולם. בתור מטפלת תינוקות מוסמכת ואמא ל4 ילדים משלי אני יכולה להעיד שיש תינוק שצריך להרדים על הידיים (או על השד) ויש אחר שצריך תפיחות על הטוסיק ועוד אחד שמניחים במיטה והוא נרדם לבד...זה לא שאחד מפונק והשני מחונך...כל אחד עם הצורך שלו. כמו שיש יולדת שצריכה עיסוי ויולדת אחרת שצריכה אפידורל ועוד אחת שלא רוצה כלום שרק יעזבו אותה בשקט... לפני שהיו לי ילדים, היו לי המון עקרונות על איך לגדל ילדים...היום יש לי הרבה ילדים ואף עקרון אחד!! מה שכן, יש עקרונות של הנקה המבוססות על פיזיולוגיה...כדאי מאד להבין איך הנקה עובדת ואת העקרונות של הספקת חלב כדי לנהל את ההנקה בצורה טובה ונכונה. אמא שמבינה את העקרונות גם יכולה להיות גמישה עם ה"חוקים" ולהתאים אותם למציאות שלה. ועוד דבר על ספרי הדרכה לאמהות (בעיקר "לוחשת התינוקות"). אני ממש לא אוהבת את ההתנסות שבה גברת הוגג מעבירה את ה"תורה" שלה. היא אינה מכירה את התינוק שלך ולא אותך ואין לה מושג מה נכון בשבילכם. מעבר לכך, היא לא מבינה בעקרונות ההנקה ואינה מבינה בפסיכולוגיה התפתחותית... תינוק קטן זקוק למענה לכל צרכיו כדי לבנות אימון בסיסי שממנו הוא יכול לצאת לעצמאות. הלוחשת מציעה שמגיל כלום נלמד את התינוק להשתגל לחיינו... לנוחות של ההורים. אני חושבת (ויודעת) שנכון יותר להתאים את עצמנו לתינוק ולספק את כל צרכיו... יהיה מספיק זמן בהמשך החיים ל"חינוך"... בחצי שנה הראשונה לפחות, עד שהוא מסוגל לדחות סיפוקים, אנחנו צריכים לענות לצרכיו הרבה לפני שנדאג לנוחות שלנו. כמובן שלא תמיד נצליח, ולפעמים הוא יצטרך לחכות, ולהרגיע את עצמו עד ש... אבל לא נזמין את התסכול הזה בכונה...זה רק בגלל שאנחנו לא יכולים להיות מושלמים (ומזל שכך...כי אז הוא לומד שגם לא מצפים ממנו להיות מושלם). אנחנו יכולים להיות רק "good enough". על המושג של"good enough mother" ספר בהזדמנות אחרת. סליחה שזה ארוך ומבולבל...לילה טוב!
 

א י ו ש י

New member
צודקת בהחלט!!! יש תיאוריה ומציאות

בתור אשת חינוך לגיל הרך שלמדה כל כך תיאוריות התפתחותיות כאלה ואחרות מה כן לעשות ומה לא אני יודעת שהכל יפה בתיאוריה ושמתחיל המעשי אז כל מקרה לגופו. מה שטוב ל-X לא מתאים ל- Y ולהיפך. אמנם זה הריון ראשון שלי ולמרות הידע התיאורטי שלי אני לא אלך לפי הספרים ואלמד להכיר לאט לאט את הבן שלי. גם חברות זה נחמד לשמוע עיצות אבל כל אחת אחרת. בקיצור, שורה תחתונה אין מתכון ואין ספרי פלא לחינוך... טוב לדעת אך לא יותר מזה.
 

lulyK

New member
כתבת מאד מאד יפה.

הזדהתי מאד עם ריבוי העקרונות שלפני הילד הראשון.......
 

ילד ב

New member
כמה יפה כתבת ../images/Emo24.gif

התרשמתי לטובה גם מדף הכנת ההנקה שהעלית לפה
אני גם זוכרת היטב את ה"עקרונות" שלי מלפני שהייתי אמא...
 
בכלל לא מבולבל ותודה רבה

קראתי את ה"לוחשת" כשעתליה היתה בת שלושה שבועות, ונכנסתי ממנו לדכאון... הרגשתי כמו אמא איומה על זה שאני לא מבינה מה אומר כל בכי שלה, ועל זה שאני כל הזמן רק מנסה לנחש מה יהיה לה הכי טוב עכשיו, ועל זה שהיא מתעוררת כל שעתיים וחצי בלילה, כשה"לוחשת" טוענת שתנוקות בני שבוע יכולים לישון לילה שלם (כן, בטח). בינתיים כבר הבנתי שאת כל הספרים האלה צריך לקחת בערבון מוגבל. בכל מקרה, כתבת דברים חכמים מאד. באמת הנסיון של כל הורה הוא שונה, וזה בטח נובע גם מכך שכל אחד מאתנו מתייחס אחרת לדברים, וגם מכך שכל ילד הוא יחיד ומיוחד.
 

cookie1

New member
מרסי יקרה - מסכימה עם כל מילה !

כל כך נכון וכל כך חשוב להיות קשובים לתינוק כי כמו שכל אדם מתנהג אחרת, כך גם כל תינוק שונה. ומשהו ב
(והמון אהבה). כתבת שהוא לא צריך להשתגל לחיינו, אבל הרי כך הוא התחיל את חייו, בהשתגלות שלנו לא ?
 

nidan

New member
../images/Emo42.gif מרסי, אני כל כך מסכימה איתך

גם לי היו המון עקרונות לפני שילדתי את הקטנה שלי. מכרתי את כו-לם. המון ממה שלמדתי על הורות, למדתי דווקא ממנה ולא מהספרים
 

ענתש

New member
../images/Emo45.gif צודקת 100%. גם אני לא בעד ספרי

הדרכה והכנה... למדתי הכל מהמורה הכי טובה (הגורו שלי
): נגה.
 

קובולט

New member
מרסי את צודקת ב100%

אני קראתי את הספר לפני הלידה... כמובן צריך להיות מוכנים להכל, כאחת שלמדה פסיכולוגיה התפתחותית ברמה גבוהה אני יכולה לציין שהלחושת לתינוקות הוא ספר תאוריה יפה ונחמד...אבל ממש לא מתאים לכל אחת. אני באופן אישיע חושבת לפי ניסינוני הדל שבוע בבית עם ילד שברגע שאני רגועה גם בר רגוע הוא יכול לקום ולצעוק בלילה אבל אני לא נלחצת מרימה אותו לוקחת אותו להחליף חיתול בשקט ושלווה הוא כבר רגוע ולא צועק הוא יודע שהאוכל בדרך...בעצם מה יעזור לו שאני אלחץ גם זו המחשבה שעוברת לי בראש כל הזמן... מה שכן קיבלתי את עצתך לגבי היניקה על מנת שיהיה יותר חלב, למרות שאני עדין שואבת...אתמול הוא קיבל יותר ציצי למרות שאח"כ הוא עוד אכל 80 CC מהבקבוק הבנתי ששהיתו על הציצי עוזרת ביצור עוד ועוד חלב אז תודה על העצה. בשביל זה אנחנו כאן ללמוד מניסיון של אחרות ולנסות אם אכן זה מתאים לנו...
 

marcyg

New member
יופי!! מה שכתבת על רוגע מאד מזכיר

את מה שאני תמיד אומרת הקורסים להכנה ללידה. לדעתי לידה היא הכנה טובה להורות. התמיכה ואהבה ורוגע שיולדת צריכה בלידה הם בדיוק מה שתינוק בוכה (נגיד מגזים) צריך אחרי... שינסו להקל עליו, שיחזיקו, יחבקו,שיעדדו וירגיעו. בן זוג היסטרי בלידה מלחיץ את היולדת ובן זוג רגוע מין הסתם מרגיע... אותו דבר עם תינוק! לא במקרה אנחנו עוברות לידה לפני שאנחנו אמהות!
 

ילדונט

New member
כרגיל, דברי חוכמה

דווקא לי לא היו יותר מדי עקרונות. העקרון היחיד שלי היה שלא לקנות ספרי הדרכה לגידול תינוקות, ובזה אני דווקא עומדת יפה
 

אמאאור

New member
מרסי, כתבת נפלא.

גם אני חושבת שיותר מדי כללים ויותר מדי מידע, עושים בעיקר בלגן. כל תינוק והאופי שלו, כל תינוק והדרך להתמודד איתו - ואת הכל ההורה לומד מההתנסות שלו עם התינוק. קראתי את הספר של טרייסי הוג, ומה אומר לכן: הוא "אמריקקי" להפליא. בסגנון הספרים האמריקאיים הדביקים סטייל "101 דרכים ללמוד אקסל" או "מדריך אינטרנט לאהבלים". תסמכו על האינסטינקטים שלכן, תסמכו על תחושות הבטן שלכן. תסמכו על זה שאתן באמת יודעות הכי טוב מה נכון לתינוק שלכן.
 

marcyg

New member
../images/Emo12.gif "אמריקקי!"...../images/Emo18.gif

אני אמריקאית!! אבל מאד מסכימה איתך!!
באמריקה רוצים מתכונים לכל דבר. בדרך גם צריכה להיות קלה ומהירה! פה אני למדתי שכל דבר טוב בחיים לוקח זמן...שבדרך כלל התהליך לא פחות חשוב מהתוצאה, שיש המון יצירתיות בגמישות, וגם שאפשר לטעות ולהודות בכך וללמוד מזה ולהתקדם הלאה חזקה יותר ובטוחה יותר. אני חושבת שכל זה למדתי מילדיי.
 

אדר שלי

New member
מרסי, את כמובן צודקת ../images/Emo141.gif

לפי דעתי לקרוא ספרים זה טוב, לדעת כמה שיותר זה עוד יותר טוב, אבל בסוף, ללכת עם "הבטן". אני כן בעד לקרוא, גם את טרייסי הוג וגם את אלטה סולטר ודומותיהן, אבל להבין שכל מה שנאמר שם הוא בערבון מוגבל ולאו דווקא מתאים לך. אבל אם למישהי זה מתאים וכמובן גם לתינוק שלה, אני לא חושבת שזה רע. כל עוד זה באמת מה שהתחושה האימהית שלנו והתינוק שלנו אומרים לנו... אסור לנו לתת למישהו אחר לומר לנו מה טוב בשבילנו.
 
למעלה